1650 skavenów

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

1650 skavenów

Post autor: Necromanter »

1 Warlock Engineer 135 Pts
General; Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades
Warpstone Charm [25]
Dispel Scroll [25]

1 Warlock Engineer 135 Pts
Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades
Storm Daemon [25]
Dispel Scroll [25]

1 Chieftain 95 Pts
Battle Standard
War Banner [25]

25 Clanrats 210 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion; Ratling gun

25 Clanrats 210 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion; Ratling gun

25 Clanrat Slaves 54 Pts
Musician

25 Clanrat Slaves 54 Pts
Musician

2 Poison Wind Globadiers 20 Pts

2 Poison Wind Globadiers 20 Pts

5 Night Runners 35 Pts
2ndWeapon

5 Night Runners 35 Pts
2ndWeapon

24 * Stormvermin 261 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Banner of the Swarm [20]

5 Warplock Jezzail teams 100 Pts

5 Warplock Jezzail teams 100 Pts

5 Gutter Runners Tunnelling Team 85 Pts
Tunnelling Team; 2ndWeapon; Poisoned Hand Weapons

1 Warp-lightning Warp Cannon 100 Pts


Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 159
Total Army Cost: 1649

Co uważacie o takim złożeniu tej armi. Jakieś propozycje zmian, aby zwiększyć jej potencjał?

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Ja bym wywalił stormverminów a na ich miejsce wcisnął jeszcze jeden tunneling team i za pozostałe punkty dopakowałbym jezzaile
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Przepraszam za strasznie schematyczne rady, to na wstępie :).

1. Stormvermini to strata punktów. Generalnie, klocki są dodatkiem do ratlingów - przepychają static CR-em to, co zostanie z ostrzału.
Radziłbym więc Ci zamianę na kolejne clanraty i dołożenie kolejnych slejwów.

2. Chieftainowi najlepiej dać storm banner - cudowne narzędzie do nękania lataczy i parków maszynowych.

3. Wykopywaczki są generalnie lepsze niż night runnerzy - dlatego, że się wykopują tuż za bolcami czy magiem i robią siekę. Poza tym, są postrachem wraithów - robią z nich martwych nieumarłych, jak już zaszarżują mimo tego terroru (dlatego tak ważne, aby wykopać się z hitem - centralnie we wraithach).

4. Warpstone amulet jest generalnie lepszy niż warpstone charm - pozwala przeżyć więcej miscastów :) (również tych ze zjadania spaczenia). Poza tym, można krzyknąć takim magiem challenge'a czemuś paskudnemu i liczyć, że się wysejwuje/zmniejszy overkilla.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

1.Na stormverinach nigdy nie grałem i nie mam pojęcia czy będą mi się spisywać. Wziąłem ich,bo dzięki BSBkowi mają na starcie od 6-8 CR i 3+sv. Dzięki temu moge już przyjmować psy khorna czy hydre na klate nie bojąc się,że uciekne w 2 turze combatu. Pozatym oddział ten sam może coś przepchnąć wystarczy,żeby przeciwnik w to wjechał,a potem to już z górki.

2.Co do BSB to ma tego war bannera po to żeby uzupełniał klocki, jest tani i daje radę(mam nadzieje) a storm banner nie tylko mi nie pomoże,a wręcz może przeszkodzić. Jedynie na dwarfy bym go brał. Latacze mnie już tak nie bolą bo od większości rzeczy się odbijają.

3. Nie ma opcji żeby 5 GR przebiła się przez 5 wrightów nie ma mnie po jednej turze co więcej wrighty się ruszają itd. Jasne, że night runnerzy są słabsi, ale oni mają odginać szarże a nie niszczyć maszyny...

4.I na końcu grałem kiedyś na warpstonie i z doświadczenia wiem,że jedynka lubi wypadać na koniec bitwy. Pozatym 4+ warda na ziomie z 3T i 2W niewiele mi da. W sumie i tak i tak ma słabą ochrone, a dzięki charmowi mam większą szanse,że przeżyje generał.

Może ktoś grał na stormverinach i wie jak się sprawdzają. Jedyną rzeczą, która mnie martwi to średnia ilość przeszkadzajek. Czekam na kolejne rady, bądź też przekonanie mnie,że stromverini dziś nie dają rady.

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Necromanter pisze:1.Na stormverinach nigdy nie grałem i nie mam pojęcia czy będą mi się spisywać. Wziąłem ich,bo dzięki BSBkowi mają na starcie od 6-8 CR i 3+sv. Dzięki temu moge już przyjmować psy khorna czy hydre na klate nie bojąc się,że uciekne w 2 turze combatu. Pozatym oddział ten sam może coś przepchnąć wystarczy,żeby przeciwnik w to wjechał,a potem to już z górki.

2.Co do BSB to ma tego war bannera po to żeby uzupełniał klocki, jest tani i daje radę(mam nadzieje) a storm banner nie tylko mi nie pomoże,a wręcz może przeszkodzić. Jedynie na dwarfy bym go brał. Latacze mnie już tak nie bolą bo od większości rzeczy się odbijają.

3. Nie ma opcji żeby 5 GR przebiła się przez 5 wrightów nie ma mnie po jednej turze co więcej wrighty się ruszają itd. Jasne, że night runnerzy są słabsi, ale oni mają odginać szarże a nie niszczyć maszyny...

4.I na końcu grałem kiedyś na warpstonie i z doświadczenia wiem,że jedynka lubi wypadać na koniec bitwy. Pozatym 4+ warda na ziomie z 3T i 2W niewiele mi da. W sumie i tak i tak ma słabą ochrone, a dzięki charmowi mam większą szanse,że przeżyje generał.

Może ktoś grał na stormverinach i wie jak się sprawdzają. Jedyną rzeczą, która mnie martwi to średnia ilość przeszkadzajek. Czekam na kolejne rady, bądź też przekonanie mnie,że stromverini dziś nie dają rady.
[na początek - rozpatruje sprawy pod limited, bez żadnych comp score'ów]

1. Zobaczmy trzy standardowe oddziały, które bywają często na turniejach.
A. Ośmiu errantów z BSB virtue of duty+war banner
B. Pięć psów ze standardowo złożonym pokemonem
C. Typowy kloc black knightów, dajmy na to jedenastu, z royal standard of strigos i BSB wight kingiem ze szmatą.

A teraz jak jest z przepychaniem.

A. Standardowo wygrywają o 1.91 CR, oddział rundę ustoi, potem może być gorzej.
B. Standardowo, znów, wygrywają o 1.91 CR, ale w przeciwieństwie do błędnych rycerzy, w kolejnej mielą tak samo (z wyjątkiem bsb, który traci hate'a).
C. Standardowo wygrywają o 0.86 CR-a. Outnumbered by fear i żywot szczurów się kończy.

2. Ja, dowodząc oddziałami lataczy, atakowałbym w Twojej armii jezzaile, ratlingi, wyciągał elektryków z oddziałów, może pokusił się o atak na skirmishe, pegazami od boku spróbował także na klocek. Jak widać, tu static nie ma znaczenia.

Storm banner jest tak dobry, ponieważ zazwyczaj wyłącza się w okolicach 3-4 tury, co oznacza że:

A. Ratlingi mają już zapewne zasięg (w początkach bitwy, kiedy storm banner działa, nie mają).
B. Docelowo, nadal masz maszyny, a wrogie maszyny zostały zmiecione przez wykopywaczki.

3. Wykopywaczka (5), wychodząc we wraithach (4+1 banshee), zabija statystycznie dwa upiory na dzień dobry. Fajnie, jak na oddział za 85 punktów. Co do przekierowania szarż przez skirmishe - szarże taktyczne trochę to utrudniają...

4. Twoje źródło miotania błyskawic przeżywa wszystko - działa, samobójcze ataki lataczy, miscasty, czempionów wyzwanych na pojedynek - z 50 % skutecznością. To sporo :)
Ostatnio zmieniony 28 lis 2008, o 16:03 przez Matis99, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

to juz lepiej jak chcesz dawac warda z amuletu to daj charma bo pewnie 1 na koniec bitwy tez przerzucasz :roll:

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Shino pisze:to juz lepiej jak chcesz dawac warda z amuletu to daj charma bo pewnie 1 na koniec bitwy tez przerzucasz :roll:
nie przerzucasz :wink:
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Gobos pisze:
Shino pisze:to juz lepiej jak chcesz dawac warda z amuletu to daj charma bo pewnie 1 na koniec bitwy tez przerzucasz :roll:
nie przerzucasz :wink:
To była ironia :)
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Młody pisze:
Gobos pisze:
Shino pisze:to juz lepiej jak chcesz dawac warda z amuletu to daj charma bo pewnie 1 na koniec bitwy tez przerzucasz :roll:
nie przerzucasz :wink:
To była ironia :)
Nawet hostessa nie może ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Gobos pisze:
Shino pisze:to juz lepiej jak chcesz dawac warda z amuletu to daj charma bo pewnie 1 na koniec bitwy tez przerzucasz :roll:
nie przerzucasz :wink:
jak mozesz wardowac 1 z tokenow to i 1 na koniec mozesz przerzucic ;)

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Tak, macie rację. Dawno nie grałem szczurami, nie musicie być tacy złośliwi :P.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ciekawi mnie szczególnie jak chcesz się wykopac pod wrightami? bo imo to była najgłupsza rada jaką słyszałem (bez obrazy). Bo nawet jak ustawisz sobie token pod wrightami to w 2 turze one będą już 12 cali od tego miejsca...

a co do charma i amuletu... ja daje oba na generale i dzieki temu zazwyczaj przeżywa własne 1 na ilośc błyskawic ;) a ostatnio to już jest zestaw obowiązkowy po tym jak wyrzuciłem IFke i 2x1 potem i generał pękł z radości ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Moja alternatywa na te punkty:


1 Warlock Engineer 135 Pts
General; Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades
Warpstone Charm [25]
Dispel Scroll [25]

1 Warlock Engineer 135 Pts
Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades
Storm Daemon [25]
Dispel Scroll [25]

1 Assassin 155 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Warpstone Stars [50]

25 Clanrats 210 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Ratling Gun

25 Clanrats 210 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Ratling Gun

25 Clanrats 210 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Ratling Gun

25 Clanrat Slaves 54 Pts
Musician

21 Clanrat Slaves 46 Pts
Musician

2 Poison Wind Globadiers 20 Pts

2 Poison Wind Globadiers 20 Pts

5 Night Runners 35 Pts
2ndWeapon

5 Night Runners 35 Pts
2ndWeapon

5 Warplock Jezzail teams 100 Pts
Jezzail; Pavise

5 Warplock Jezzail teams 100 Pts
Jezzail; Pavise

5 Gutter Runners Tunnelling Team 85 Pts
Tunnelling Team; 2ndWeapon; Poisoned Hand Weapons

1 Warp-lightning Warp Cannon 100 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 157
Total Army Cost: 1650


Jednak ta rozpiska mi się mniej podoba bo mam dużo punktów utopionych w rzeczach bardzo słabych, które od zwykłego pocisku czy salwy z łuków spadają. Proszę o jakieś dalsze wskazówki.

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Taki assasin ostatnio rozkręcił HE smoka z Dragon Magem i zdjął jeźdźca ze Star Dragon, większemu smokowi ostatecznie ostała się jedna ranka.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

@Shadow Warrior- nie może bo ma już zajęte 3 speciale, kumulowanie 10jezaili w unicie jest średnim pomysłem..

@Matis99 i - stormy są świetne. fajnie że 'jak wpadnie 8 errantów to przegrywasz na tyle i tyle'... ale od tego masz jezaile i guny i błyski żeby nie wpadło 8. to samo z psami i BK. wlc i globy dają radę z bsb z 0+sava jeśli się tylko nawinie. stormy z 6 na wstępie są świetną opcją, 3+ sava, 4wsa więc większość rzeczy nie trafia ich już na 3+...
skirmish służy do odginania szarż pod warunkiem że dajesz flee jako reakcję na szarżę i ich umiejętnie ustawiłeś.
tuneling fajny jest ale jeśli nie wypadnie DOKŁADNIE pod wrightami to najpierw niech sobie terrorek od nich zda zanim będzie mół zaszarżować... a tu już bidnie wygląda. na wrighty akurat kto jak kto ale szczury to mają najwięcej zabawek dużo lepszych niż gutterzy.
night runnerzy też nie są słabi, mają tylko inne zastosowania niż TT..

obie rozpy wyglądają dobrze, choć pierwsza mi się bardziej podobała;] mimo wszystko do stormów fajnie mieć genia z LD6 (nie maga ani assa który nie daje LD ani nie bsbka) oraz bsb. stormy są fajne tylko trzeba trochę pod nie ustawić armię:)

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1002
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Widzę,że ktoś docenił w końcu stormverinów. Oni właśnie mają stać z przodu i odganiać wszystkie rzeczy. Najważniejsze to nie dać się zaszarżować od boku, a resztę to myślę, że przetrzymam. A co do ustawiania armii pod tą jednostkę to co proponujesz?? Mam BSBka, który miał uzupełniać ten oddział.

Yourself
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Yourself »

Sorry pomyliło mi się z HE.
matilizaki napisał:
Na brete

wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

generała z LD6 na te punkty warto mieć przy nich:) chieftaina lub priesta. są nastawieni combatowo więc warto to wspierać. do tego bsb żeby mieli większą szansę ustać. tyle im starczy:P klocki do pomocy w postaci clanratów już masz, przeszkadzajki masz. tylko nauczyć się tym grać;] można im dać bsbka do ostatniego ranku robiąc z nich kloca z 8CRa na wstępie.
ale chyba bym wolał dać genia z 6LD dla nich niż bsb jeśli chccesz na 2 magach zostać. szkoda zeby zwiali od terroru czy paniki;)
na inne punkty to inaczej wygląda:)
jest tez opcja zagrania na eshinie z SOC- byle mag ma tam 7LD;) reszta rozpy zostałaby w zasadzie prawie bez zmian oprócz herosów.

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

vocal pisze: @Matis99 i - stormy są świetne.
Zwykły dwarven warrior kosztuje tyle samo - 9 pkt z tarczą - i co prawda jest wolniejszy, ale ma T 4. I gracze krasnoludzcy jakoś nie zachwycają się, że taki klocek jest "świetny".

Stormy być może mają ładne figurki, jednak mi się nigdy nie spłacały. Są po prostu za drogie na tę armię. Mój znajomy, niezły gracz, wziął taki oddział stormów z bsb (łącznie +8 do CR-a) na turniej na 2k+. I szczurki okazały się po prostu stratą punktów. Albo były wymijane i nic nie robiły, albo dostawały z katapulty i ich nie było, albo jakaś kawaleria wgniatała je w ziemie.

Wypróbuj, zobacz, może Ty akurat umiesz ich używać. Jednak jak dla mnie, są "klimatyczni" a nie "wystawialni".

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

mi się bardzo ładnie sprawują choć lubię bawić się różnymi rzeczami w szczurach bo gram nimi od dawna i mi się standardy mocno przejadły.
znam paru graczy dwarfów którzy uważają wariorów za świetnych;] tanio i dość solidnie.
w szczurach jest jednak zupełnie inna zasada wystawiania stormów. w dwarfach wariorzy są najsabszą piechotą w zasadzie (to dla niektórych mogą być 'średni' bo mają lepszy wybór), u nas to jest najlepsza:P i warto mieć czasem coś solidniejszego od clanrata. wiadomo że prościej wystrzelać ratlingami i wymagować ale kto co lubi;]
na 2k już inaczej się ich używa bo można zabrać stormbaner który się już bardziej opłaca, więcej tt do ściągnięcia maszyn, można mieć lorda dającego im 10LD, ale też u przeciwników pojawia się więcej strzelania, są większe stoły zazwyczaj i rzeczywiście można ich ominąć.
na 1650 stormy powinny działać- jest mniejszy stół, mniej shootingu, mniej dopakowani herosi.
ale właśnie- wypróbuj;) niektórzy wolą zamiast stormów kloc clansów+kloc slavów bo wychodzą tak samo w punktach.

ODPOWIEDZ