Turniej odbędzie się w dniu 06.12.2008 r. w Opolu w klubie Garnizonowym „Skorpion” przy ul. Wróblewskiego 46
Turniej zgłoszony do ligi.
Limit miejsc: 40.
Wpisowe: 10 zł (klubowicze 5 zł)
Zapisy od godz. 09:00 do 09:30
Gramy 6 bitew:
10:00 – 11:20 bitwa I
11:30 – 12:40 bitwa II
12:50 – 14:00 bitwa III
14:10 – 14:40 przerwa
14:40 – 15:50 bitwa IV
16:00 – 17:10 bittwa V
17:20 – 18:30 bitwa VI
Zasady turnieju
1. Zmodyfikowany Border Patrol 600 punktów (min 590),
2. Pole bitwy o wymiarach 48 (długość) x 36 cali (szerokość),
3. na stołach będą rozstawione tereny (od 2 do 3),
4. gramy wg Warhammer Rulebook 7 ed. wraz z aktualnymi Erratami I FAQ GW a dodatkowo wg. Polskich Uściśleń Sędziowskich do powyższych jednak z pewnymi odstępstwami:
a) Odstępstwa od Rulebook’a:
jawne rozpiski
b) Odstępstwa od Uścisleń:
proces wybierania stron oraz ustalania kto się pierwszy rozstawia i zaczyna grę wg. Rulebook’a
Zasady tworzenia armii
1. Dopuszczone listy armii:
a) wszystkie aktualne AB (bez alternatywnych list z końca podręczników oprócz Southlands)
b) Chaos Dwarfs wg Ravening Hordes
c) Dogs of War wg Warhammer Chronicles 2004 jako samodzielna armia
d) oddziały Dogs of War poza armatami, wg. pdf'ów ze strony GW, a także zasad umieszczonych w kodeksie Ogre Kingdoms
e) Lizardmen Southlands,
f) Sacred Spawnings z White Dwarfa,
g) Ogre Kingdoms Rhinox Raiders wg White Dwarfa UK 309 (a zmieszczą się? )
h) Jeśli nie ma tu jakiejś listy to nie przez pomyłkę, na 600 pkt można zagrać raz normalnie według swojego AB

2. minimum 2 jednostki core,
3. maximum 5 jednostek (oprócz bohatera),
4. armia musi posiadać co najmniej jeden oddział piechoty - 10+ modeli (nielatające, o US=1, formacja oddziału obojętna),
5. jednostki nie mogą posiadać: magicznych przedmiotów, magicznych sztandarów, run, giftów, itd.
6. oddział nie może liczyć więcej niż 25 modeli (ale można dowskrzeszać ponad tą liczbę),
7. wartość pojedynczego odziału (rank&file lub skirmisherów) nie może przekraczać 250 pkt,
8. tylko jedna jednostka special,
9. tylko jedna maszyna lub jeden rydwan,
10. pojedynczy model-unit (wliczając w to: maszyny z załogami, maszyny bez załóg, rydwany, maszyny nie będące maszynami, monstery, monstery nie będące monsterami, monsterocharioty, monsteromaszyny..., mam nadzieję, że wiadomo już o co chodzi) może maksymalnie kosztować 150 pkt,
11. nie można potrajać tych samych oddziałów core (przypominam że skink skirmishers z wykupioną opcją scout, kapturem i dwuręcznymi cepami to dalej skink skirmishers a peasant Bowmen po wykupieniu możliwości skirmish i z płonącymi strzałami nadal pozostaja peasant Bowmen)
12. armia musi posiadać jednego bohatera (i tylko jednego), który jest generałem,
13. wartość bohatera nie może przekraczać 135 pkt,
14. wartość pojedynczego magicznego przedmiotu, runicznego przedmiotu, cnoty, giftu dla bohatera nie może przekroczyć 25 pkt,
15. armia może dysponować maksymalnie 2 poziomami magii - każdy przedmiot, oddział, cokolwiek dzięki czemu można rzucić czar jest traktowane jak dodatkowy poziom magii,
16. w jednej fazie magii gracz nie może użyć więcej niż 4 PD
17. dopuszczamy „lekkie proxy” ale tylko na jednym oddziale. Lekkie Proxy, tzn. jeden oddział można zastąpić innym oddziałem tej samej rasy z tego samego rodzaju/ gatunku (gobliny za gobliny, elfy na koniach za elfy na koniach) o podobnym uzbrojeniu i przenaczeniu, np. Silver Helms jako Dragon Princes, Iron Breakers jako Dwarf Warriors, Blood Knights jako Black Knights, Temple Guards jako Saurus Warriors). Skorzystanie z możliwości zproxowania jednego oddziału skutkuje “bonusem” w postaci minus 3 punktów do klasyfikacji generalnej, Jeśli ktoś nie posłucha i jednak wystawi Wolf Riderów jako Boar Boyzów to otrzyma minus 10 punktów do klasyfikacji. W razie wątpliwości co jest proxem a co nie - piszcie.
18. Zakaz wystawiania jednostek eteralnych
19. Zakaz wystawiania jednostek Rare
Zasady specjalne dla armii:
Bretonnia:
- nie posiada swojego sztandarowego armii (BSB),
Tomb Kings:
-muszą mieć Liche Priesta (musi być generałem), jego koszt może wynosić do 165 pkt.,
-mogą posiadać więcej niż jeden rydwan
Ogre Kingdoms:
-Ogre Butcher MOŻE być generałem,
-Limit kosztu bohatera ogrów wynosi 155 pkt.
-Ogry nie obowiązuje pkt. 4 zasad tworzenia armii,
-Oddział Ogre Leadbelchers traktujemy jako jedną machinę wojenną
Skaven:
-weapon teamy traktujemy jako machiny wojenne,
Vampire Counts:
-Necromancer może dowodzić armią
High Elves:
Wysokie Elfy również obowiązuje pkt. 2 zasad tworzenia armii ale mogą wziąć 2 jednostki Special
-Wood Elves nie mają dodatkowego lasu
Scenariusze
Przed każdą bitwą sędzia rzuca kością (k3). Od rzutu zależy jaki scenariusz grają wszyscy gracze. Jeśli dany scenariusz powtórzy się dwa razy pod rząd automatycznie na jedną turę jest wyłączony z losowania.
1 - 2) Pitched battle:
+50 pkt premii za: zabicie generała, przejęcie sztandaru, zajęcie ćwiartki,
3 – 4) Kill’em!
Czyli Pitched battle ale:
gracz nie dostaje premii za zajęcie ćwiartek,
+100 pkt premii za zabicie generała, przejęcie sztandaru,
+50 pkt za każdy zniszczony oddział (nie za uciekający),
5 – 6) Strategic Points:
Czyli Pitched battle ale:
Gracze nie dostają punktów: za zniszczone oddziały, zabicie generała, przejęcie sztandarów.
+ 100 pkt premii za ćwiartkę,
+ 50 pkt za przejęcie znacznika we własnej strefie rozstawienia na koniec gry,
+ 50 pkt za przejęcie znacznika umieszczonego w centrum stołu na koniec gry,
+100 pkt za przejęcie znacznika w przeciwnika strefie rozstawienia na koniec gry,
Rozstawienie znaczników:
Obaj gracze przed bitwą otrzymują po jednym znaczniku, trzeci znacznik należy umieścić na środku stołu. Gracz, który wygrał rzut na wybór strony po wybraniu swojej strefy rozstawienia pierwszy kładzie znacznik w strefie rozstawienia przeciwnika. Następnie to samo robi drugi gracz i można losować kto się pierwszy rozstawia.
Zajmowanie znaczników:
-Znaczniki zajmujemy zbliżając się oddziałem (min 5 US) 2 cali do krawędzi znacznika.
-Kiedy się zdarzy, że twój i przeciwnika oddział znajduje się 2 cale od tego samego znacznika i mają taki sam US to nikt nie dostaje punktów, punkty dostaje oddział o większym US (min 5)
-Jeden oddział może zajmować tylko jeden znacznik
-W przypadku gdy dwa oddziały gracza znajdują się w odległości 2 cali od znacznika gracz wybiera, który z nich stara się go przejąć.
Progi punktowe:
10:10 0-60 pts
11:9 61-120 pts
12:8 121-180 pts
13:7 181-240 pts
14:6 241-300 pts
15:5 301-360 pts
16:4 361-420 pts
17:3 421-480 pts
18:2 481-540 pts
19:1 541-600 pts
20:0 powyżej 600 pts
Rozpiski w formacie word lub txt proszę przysyłać na adres: schwarze.pferd@gmail.com
do dnia 03.12.2008 r. do północy (+2 pkt za ten czyn)
Sędziują:
- Remo
- Krzysiek W.
Nie będzie żadnych testów czy ocen malowania armii
W razie pytań co do turnieju, proszę pisać tutaj lub na maila lub dzwonić (nie za często):
Adam „Żuk” Pieszczuk – 501 087 177
Przemysław „Remo” Ziemkiewicz – sirremo@op.pl 601 253 808
Mapa dojazdu
edit:
-Progi punktowe dodane
-mapa dojazdu