Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

środek jest ten sam ale tylne szeregi dzięki podwojonemu ruchowi wskakują przed niego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

[quote="Byro"]
Czy mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić o co chodzi na żywym przykładzie (czyli konkretnie, jak liczny oddział, z jakiej formacji chce przejść w jaką formację)?/quote]

http://warhammer.org.uk/PhP/viewtopic.php?t=45630

Tylko pierwszy post, reszta to z grubsza spam i insynuacje.

pozdrawiam
Furion

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

A nie powinno sie to przedstawiac ze srodek (ten 11 model) stoi w miejscu a reszta musi sie rownomiernie rozlozyc i przed niego i za niego aby "srodek ciezkosci" pozostal w tym samym miejscu?[Poniewaz po takiej akcji srodek oddzialu sie wirtualnie przesowa w kierunku przodu(w tym przypadku)]...


Mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie :P....

Moze wlasnie chodzi o uczepienie sie tego podrecznikowego srodka oddzialu i wziecie go pod uwage jako "srodek ciezkosci" co nie pozwoli w swietle zasad na jego przemieszczanie w ktorakolwiek strone...

Awatar użytkownika
Guard
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Guard »

pomysł ze 'środkiem ciężkości' wydaje się być nie głupi. ciężko to opisać, ale myślę że pojąłem ideę :wink:
$$$ KUPIĘ KONIE do nowego tiranoc chariotu!!! (sztuk od 1 do 5) $$$

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Romek pisze:A nie powinno sie to przedstawiac ze srodek (ten 11 model) stoi w miejscu a reszta musi sie rownomiernie rozlozyc i przed niego i za niego aby "srodek ciezkosci" pozostal w tym samym miejscu?[Poniewaz po takiej akcji srodek oddzialu sie wirtualnie przesowa w kierunku przodu(w tym przypadku)]...


Mam nadzieje ze ktos mnie zrozumie :P....

Moze wlasnie chodzi o uczepienie sie tego podrecznikowego srodka oddzialu i wziecie go pod uwage jako "srodek ciezkosci" co nie pozwoli w swietle zasad na jego przemieszczanie w ktorakolwiek strone...
Romek, kliknij link w ktory wkleilem. "srodek ciezkosci" pozostaje bez zmian podczas reforma.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Furion, nie wiem jakiego środka ciezkosci Cie uczyli, ale na tych zdjeciach srodek sie przemieszcza i to sporo.

Gdyby srodek sie nie przemieszczał to po reformie w kreske i potem spowrotem w ranki oddział byłby w dokładnie tym samym miejscu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Przy reformie srodek musi byc zachowany przy chang formation juz nie.

Dobry pomysl na uscislenie napisal gdzies Shino. "Po darmowym reformie przy uzyciu Icon of Rakaph, nie mozna wykonac mawru change formation w tej samej turze".
I po problemie.

Reform w kreske i nastepnie ruch 4" i dalej szarza z inkantacji byly dozwolone zawsze i caly czas powinny byc dozwolone. Ikona dostala handicap w nowej edycji ze wzgledu na manewr change formation i dlatego byc mozoe ma sens ukrocenie tego w taki sposob jak napisalem.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Furion, dzięki za link.
Z tego co widzę na zdjęciach, środek ciężkości nie był zachowany, ale sądzę, że to przypadek akurat i w sumie nie ma związku z całą sytuacją.

Natomiast change formation...śliska sprawa. Bardzo śliska.
Z jednej strony mamy przyzwolenie reguł by po prostu dodać do 5/10 modeli (zależnie od wariantu) do pierwszego szeregu, z drugiej mamy ogólne ograniczenie, że nie można pokonać więcej niż swój Mv, chyba, że marsz, szarża, pościg bądź ucieczka.

Gdyby ktoś przy mnie zrobił pojedynczym dodaniem z takiej kolumny 20 modeli (długość ponad 15 cali) klocuszek 5x4 (jeden z modeli pokonuje ponad 12 cali) to by wywołało u mnie grymas niesmaku, ALE, gdyby zrobił 2 razy ten manwer, najpierw poświęcając połowę ruchu by dodać po 1 modelu (formacja 2x10) i drugą połowę by wykonać go ponownie (już do 5x4) to bym się tak nie krzywił, owszem, wciąż przemieściłby oddział o duzą odległość, ale już więcej w fazie by się nie ruszył. W żadnym manewrze nie pokonałby 2xMv (choć w fazie już tak).

Tyle biadolenia i w sumie bez wniosków nie?:)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ej wyloozujcie z tymi wheelami (Barb, Shino). Jankiel ma racje.
Poza tym, sprobujcie zmierzyc wheel mierzac ruch modelu po przekatnej... to jest bardzo uciazliwe, trzeba to robic albo w powietrzu nad regimentem (bo figurki przeszkadzaja) co bardzo zmniejsza dokladnosc, albo zdjac figurki w srodku regimentu z traya, by mierzyc po ziemi...

A co do ikony to polecam juz drugi raz polecam zapis: "Po darmowym reformie wykonanym przy uzyciu Icon of Rakaph nie mozna wykonac manewru change formation w tej samej turze".
Inne wyjscie to pozwalac khemri na turbo ruch.

Wszystko IMHO oczywiscie :).

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

A co do ikony to polecam juz drugi raz polecam zapis: "Po darmowym reformie wykonanym przy uzyciu Icon of Rakaph nie mozna wykonac manewru change formation w tej samej turze".
Inne wyjscie to pozwalac khemri na turbo ruch.
wytlumacz mi czemu mamy bretce pozwalac na turbo wheele a tk na turbo ruch juz nie?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jakie turbo wheele bretki?

Wcale nie uwazam, ze turboruch TK nalezy uscislac/banowac, ale wiekszosc LS chce koniecznie to zrobic, wiec przedstawiam najlepsza i najmniej bolesna wersje :).

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Totalne zawracanie głowy.
Zamiast napisać - "Sztuczka z Ikona jest zakazana" - zmieniacie niezdarnie zasady gry.
Strata czasu.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Odniosę się do dyskusji na LS w sprawie ograniczeń ikonki.

@ Barbarossa - Nie wiem, czy to widzisz, ale robiąc takie sztuczne obcinanie Expand Frontage Zbyszku kasujesz zupełnie legalne zagrania np. wyciągam fastem oddział np. Savage ORków z frenzy prosto pod szarżę piechoty w snaku od boczku (BG, czy cokolwiek innego). Czemu nie miałbym mieć możliwości zrobienia Expand Frontage w takim wypadku ?? A robienie wyjątków od wyjątków to tez bez sensu. Stąpacie po grząskim gruncie.

Daleki jestem od bronienia Shino i uważam również manewry z Gwardią po prostu za WAŁ, ale chyba nie tędy droga, którą proponujecie.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Scimitar pisze:
Daleki jestem od bronienia Shino i uważam również manewry z Gwardią po prostu za WAŁ, ale chyba nie tędy droga, którą proponujecie.
Też tak uważam. Ponadto - dalsze, publiczne uwagi osobiste co do Shino - są nie na miejscu.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Nie wiem czy do końca rozumie, chodzi o zbanowanie:

1. reform w snake wheel pierwszym modelem 1 cal, co przesuwa oddział o cała długość do przodu (a raczej zbanowanie samego tego wheela)

czy

2. reform w linię szarża po prostej i po ew. wygranej zwinięcie się w szeregi
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Chodzi o zbanowanie manewru change formation - reform w linię i dodanie szeregów (formację buduje się wtedy wokół pierwszego modelu, a nie wokół środka oddziału).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

No no, na czym to polega to wiem. Tylko takie różne rzeczy się tam przewijają, że nie wiem konkretnie, który fragment jest taki przewalony.

Bo sam reform w snake, przejście 2 cale i dodanie szeregów powoduje "tylko", że gwardia przejdzie 9 cali i tyle (czyli tak jakby sztandar dawał marsz w każdą stronę).

Robienie wheeli w snaku to już inna para kaloszy i chyba w równym stopniu dotyczy wszystkich armii.

Ale ja mało gram i słabo więc się nie znam na turbo wałkach jakie można z tego wyciągnąć :lol2:
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

TYLKO 9" ?? :D Pamiętaj, że ten snake możesz ustawić pod dowolnym kątem. Do tego dochodzi ruch i popychaczka. 9'' przytniesz na ruchu, ale dodaj do tego popychaczkę co daje ruch na kolejne 8". Myślę, że z 20'' to spokojnie da się przejść.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ta cala dyskusja sprowadza nas na manowce.

Sam wężyk jest nie jest złem wcielonym. Bywa uciażliwy, ale nie prowadzi do chorych sytuacji.

Chore jest wylacznie działanie ikony. Ten sztandar za marne 40pkt robi z twardego klocka piechoty monstrum szybsze od kawalerii i bardziej mobilne od oddziałów skirmiszerów. To nie jest sztandar dający reform. To jest sztandar dający mozliwość ustawienia przed deklaracjami szarż frontu oddziału do 8" od pozycji wyjściowej w polu 360 stopni. Daje to pole rażenia szarżą o średnicy ok. 34" nie licząc jeszcze popychaczek, które akurat TK potrafią rzucać najlepiej ze wszystkich armii w WFB. Uwzglednienie popychaczek rozszerza pole rażenia na okrąg o średnicy ok. 43".
To jest kosmos. Taktyczne mozliwosci oferowane przez ten przedmiot, przy opisywanym sposobie jego używania, są nieporównywalne z żadnym innym przedmiotem w grze. Drakenhoff to przy tym pikuś. Ikona jst imho najlepszym sztandrem w grze. Ktos chce ten sztandar porównać z innym sztandarami dającymi bonusy do ruchu? Ok, np. sztandar orków za 25pkt, albo bretonska cnota za 35pkt, oba przedmioty dajace jednorazowe +D6 do szarzy (przy czym ta drozsza, bretonska, do pierwszej szarzy).
Gdzie tu porównanie do Ikony która działa w każdej turze, nie tylko przy szarży, daje ruch przed szarżami i to w każdym dowolnym kierunku? Do tego daje konkretną a nie losową ilość ruchu !

Na tej podstawie sądzę, że autor podręcznika TK nie przewidział mozliwości wykorzastania Ikony w sposób, w jaki jest ona niestety wykorzystywana. Gdyby to przewidział, to przedmiot ten powinien kosztować ze 150pkt. Wtedy , nie dość że koszt byłby adekwatny do oferowanych mozliwości, byłby on jeszcze dostępny tylko dla Icon Bearera, co dodatkowo osłabiłoby możliwość rzucania popychaczek (a więc utrudniłoby eskalację przegięcia).

Badzmy szczerzy - designerzy z GW nie są specami od zasad, nie potrafią tez przewidzieć wszystkiego. Jestem przekonany, że dla autora TK reform to po prostu "obrót w dowolnym kierunku z ewentualną lekką korektą własnych szyków". Za takie rozumienie reformy mogę zrozumieć wartość 40pkt. Za mozliwość teleportowania się na 8 w dowolnym kierunku jest to jednak gigantyczne niedoszacowanie.
Pomijajac juz jednak nawet niedoszacowanie, to sam fakt wykorzystania w ten sposob Ikony ma po prostu negatywny wpływ na balans sił w przebiegu starcia. TK dostaje narzędzie daleko wykraczające poza tzw. "środki konwencjonalne", ponieważ mają jednostkę, która samodzielnie ogarnia 70% pola bitwy. Nie da się z tym walczyć, nie da się tego ominąć. I to jest przegiete.

Jestem przekonany, że nie o to chodziło autorowi podrecznika. Autor popelnil bład a my zamiast go poprawic, zaczynamy gmerac w zasadach ruchu, ktore sa znane od kilku edycji.


Dac Ikonie zasade "moze wykonać reform przed ruchami, ale po jego zakonczeniu w pierwszym szeregu musi byc min. 5 modeli). I problem z glowy. Sztandar dalej warty swoich punktow a nie budzi juz tego niesmaku, jak obecnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Autor jedyne czego nie przewidzial to zmiane zasad odnosnie dodawania szeregow :). (Teraz jest to manewr change formation)
Kiedys za poswiecenie pol ruchu mozna bylo odjac jeden szereg lub dodac, co generalnie oddzialowi w linii dawalo tyle, ze nie wiadomo bylo jak wykonac taki manewr i nikt tego nie robil :P.

Tak wiec jedyne sensowne ograniczenie to takie jak ja mowie czyli zakaz wykonania change formation po reformie z ikon w tej samej turze, naprawde nie widze minusow tego uscislenia, jakby ktos je wskazal to by bylo fajnie :). Oczywiscie pozostaje tylko kwestia jeszcze, czy w tej samej turze po wygranej walce mozna taki manewr wykonac - do ustalenia przez LS :). Imo - tak, w koncu expand frontage byl bardziej przegiety przed 7ed.

Nie zmieniajmy zasad Ikony (uscislenie by Bless)... to jest dopiero chore, zmienianie zasad, bo jacys amatorzy nie potrafia sobie poradzic z 'przegietym' przeciwnikiem :P.
Przedmiot musi byc przegiety, bo gwardia bez tego jest super-turbo plewna. Zamiast porownywac Ikone z Virtue of Impetous Knight porownajcie sobie Tomb gwardie z Grave gwardia.

Zmienianie ogolnych zasad co do change formation tez wydaje mi sie troche kiepskim pomyslem w kontekscie roznych miedzynarodowych turniejow (to akurat mniej wazne). Poza tym ostatnio zaczalem grac dwarfami i nie chce by ktos je w najmniejszym stopniu oslabial (to wazniejsze).

A tak na serio to w ogole trend zmieniania zasad wedlug czyjegos widzimisie to zlooo i trzeba tego za wszelka cene unikac.

Zablokowany