Pytania co do Vc
Moderator: misha
Chodziło o inne połączenie....
Full plate mail (4+ sv) do tego shield i borded nightmare i mamy 1+ sv oraz 5+ ward
Full plate mail (4+ sv) do tego shield i borded nightmare i mamy 1+ sv oraz 5+ ward
- Witch_slave
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 30
- Lokalizacja: Rawa M.
Witam
Zapewne będzie to dla Was banalne i laickie pytanie, ale że nie grywam VC to chciałbym mieć pewność.
Jak to jest z utratą dodatkowych pkt. żywotności po przegranej walce. Czy jednostka najpierw testuje swoje LD i gdy test się nie powiedzie to zdejmuje rany, czy nic nie testuje i traci je z automatu?
Zapewne będzie to dla Was banalne i laickie pytanie, ale że nie grywam VC to chciałbym mieć pewność.
Jak to jest z utratą dodatkowych pkt. żywotności po przegranej walce. Czy jednostka najpierw testuje swoje LD i gdy test się nie powiedzie to zdejmuje rany, czy nic nie testuje i traci je z automatu?
Tak dokładniej (może akurat się przyda)
Nie ginie 5 modeli ale oddział otrzymuje 5 ran, których nie może sejwować (może wykonać rzut na warda i regenkę).
Trzeba jeszcze pamiętać, że BSB w 12" daje nam bonus, dzięki któremu otrzymujemy jedną ranę mniej.
Nie ginie 5 modeli ale oddział otrzymuje 5 ran, których nie może sejwować (może wykonać rzut na warda i regenkę).
Trzeba jeszcze pamiętać, że BSB w 12" daje nam bonus, dzięki któremu otrzymujemy jedną ranę mniej.
- Witch_slave
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 30
- Lokalizacja: Rawa M.
Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi.
- Myter
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz
Albo coś jest ze mna nie halo, albo ja nic z tego nie rozumiem. Większość ludzi ( z tego co widze na forum ) wystawia sie na szkieletach. Ja uażam, że ghule są o wiele lepsze niż szkielety bo:
1. 1 ws więcej, to dużo
2. i tafa więcej, to bardzo dużo
3. 2 ataki z poison to nawet ok
więc po kiego czorta wystawiać te nędzne szkielety ?
odpowiedzcie mi bo tego nie czaje, dla mnie szkielety to większe g...wno niż zombie. Fakt mają sv na 4+ w CC, ok fajne, moga mieć FCG ( ryzyko - zabija regiment to 100ptk gratis oddajemy za sztandar) a z ws 2 to raczej nie poszaleją w walce
1. 1 ws więcej, to dużo
2. i tafa więcej, to bardzo dużo
3. 2 ataki z poison to nawet ok
więc po kiego czorta wystawiać te nędzne szkielety ?
odpowiedzcie mi bo tego nie czaje, dla mnie szkielety to większe g...wno niż zombie. Fakt mają sv na 4+ w CC, ok fajne, moga mieć FCG ( ryzyko - zabija regiment to 100ptk gratis oddajemy za sztandar) a z ws 2 to raczej nie poszaleją w walce
hełm panocku,hełm!
poza tym tak:
ghule nie dostana bonusu za fcg.
schodza raz dwa od ostrzału (wbrew pozorom ten marny sejw duzo daje na szkielety)
schowany wampirek w szkieletach ma większą przeżywalnosc niz w ghulach(szkiele maja calkiem miły static CR)
poza tym tak:
ghule nie dostana bonusu za fcg.
schodza raz dwa od ostrzału (wbrew pozorom ten marny sejw duzo daje na szkielety)
schowany wampirek w szkieletach ma większą przeżywalnosc niz w ghulach(szkiele maja calkiem miły static CR)
Szkielety wbrew pozorom nie sa zle.
Mozliwosc brania FCG i magicznego sztandaru jest bardzo dobra. Dzieki temu maja wyzszy static CR. WS nadrabiaja dzieki Helmowi.
Od strzelania schodza ciut latwiej niz ghule, ale nie sa to wielkie roznice.
Ghule sa swietne na slabo opancerzone cele, natomiast w starciu z puszkami szkielety wypadaja lepiej, zwlaszcza jak szarza sie w nich zatrzyma.
Zaleta Ghuli jest to ze zazwyczaj jest to tani oddzial, nie ma sztandaru wiec nie ma strachu oddania darmowych punktow wobec czego jest dobry do poswiecenia i zyskania na czasie.
Osobiscie uzywam jednego oddzialu szkieletow i dwoch oddzialow ghuli. Mam do tego jeszcze gwardzistow z dwurakami do otwierania puszek, wiec balans w rozpisce jest zachowany.
Mozliwosc brania FCG i magicznego sztandaru jest bardzo dobra. Dzieki temu maja wyzszy static CR. WS nadrabiaja dzieki Helmowi.
Od strzelania schodza ciut latwiej niz ghule, ale nie sa to wielkie roznice.
Ghule sa swietne na slabo opancerzone cele, natomiast w starciu z puszkami szkielety wypadaja lepiej, zwlaszcza jak szarza sie w nich zatrzyma.
Zaleta Ghuli jest to ze zazwyczaj jest to tani oddzial, nie ma sztandaru wiec nie ma strachu oddania darmowych punktow wobec czego jest dobry do poswiecenia i zyskania na czasie.
Osobiscie uzywam jednego oddzialu szkieletow i dwoch oddzialow ghuli. Mam do tego jeszcze gwardzistow z dwurakami do otwierania puszek, wiec balans w rozpisce jest zachowany.
Jak dla mnie odpowiedź na pytanie, czemu więcej szkieletów, niż ghuli jest prosta...
Szkieletów na półce mam ok 60 (masa z wcześniejszej edycji), ghuli tylko 10 :p
Szkielety w 20 i z WB mają naprawdę niezłego kopa...
Szkieletów na półce mam ok 60 (masa z wcześniejszej edycji), ghuli tylko 10 :p
Szkielety w 20 i z WB mają naprawdę niezłego kopa...
- Myter
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz
Będzie trzeba przetestować szkielce 25ciu z WB i spirami ( bo rozumiem że tak sie ich wystawia ) ofc generał do tego regimentu. Ale jakoś do mnie nie przemawia sv na 5+, 1 więcej tafa moim zdaniem jest dużo lepszy niż sv. Chociaż ja jestem nowy w świecie PolHammera więc wole popytać innych bardziej doświadczonych graczy.
- Myter
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 119
- Lokalizacja: Galaktyka Siusiacz, Planeta Burgundowy Kutacz
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Wratów, a w zasadzie to dwa:
1. W AB jest napisane, że eteryki nie spowalniają spelle, itemy ani special rules. ( w moim mniemaniu special rules odności sie też do tego, że mogą marszować jeżeli W 8 calach jest unit wroga ) moim zdaniem wraty jak i inne eteryki nie są spowalniane przez NIC w naszym PolHammerze. Ostatnio na turnieju sędzia zadecydowal, że sa spowalniane, bo RB bierze gore nad AB jeśli chodzi o zasady. Dośc problematyczna sprawa, prosze o wyjaśnienia.
2. w Balancing Patchu jest napisane, że Wratów może być od 3 do 6. Banshee moim zdaniem nie jest wratem ( mniej ataków i bez GW ) więc myśle, że można wystawić 6 wratów ( jak to w BP) i 1 banshee, co daje nam regiment 6 wratow i 1 banshee.
1. W AB jest napisane, że eteryki nie spowalniają spelle, itemy ani special rules. ( w moim mniemaniu special rules odności sie też do tego, że mogą marszować jeżeli W 8 calach jest unit wroga ) moim zdaniem wraty jak i inne eteryki nie są spowalniane przez NIC w naszym PolHammerze. Ostatnio na turnieju sędzia zadecydowal, że sa spowalniane, bo RB bierze gore nad AB jeśli chodzi o zasady. Dośc problematyczna sprawa, prosze o wyjaśnienia.
2. w Balancing Patchu jest napisane, że Wratów może być od 3 do 6. Banshee moim zdaniem nie jest wratem ( mniej ataków i bez GW ) więc myśle, że można wystawić 6 wratów ( jak to w BP) i 1 banshee, co daje nam regiment 6 wratow i 1 banshee.
marsz to jest special rule? jesli tak to nigdy nie moga maszerowac bo ie maja tej zasady....w moim mniemaniu special rules odności sie też do tego, że mogą marszować jeżeli W 8 calach jest unit wroga
jesli nie jest special rule to eterycznosc sie do marszu nie odnosi...
2) zle myslisz
Wypowiedz Mytera nasunela mi jedna mysl ze skoro eterykow nie mozna spowolnic w zaden sposub magia umiejetnosciami itemami itp. To... jak jest z Black Knightami? Oni przeciez na potrzeby ruchu sa traktowani jak eterycy wiec czy brarding ich spowalnia???
Ale sami w sobie eteryczni nie sa wiec mozna ich spowolnic. Ich eterycznosc tyczy sie poruszania przez tereny i przekraczania terenow nieprzekraczalnych. Moga wiec bez zadnych kar maszerowac przez las czy przejsc przez stodole i wyjsc za nia.
Co do szkieletow to lepiej wystawiac ich z bronia reczna i tarcza. Wlocznie bylyby bardziej grywalne gdyby wiecej ludzi gralo na piechocie aczkolwiek i to sie juz zmienilo na lepsze. Niemniej jednak nadal najczesciej dostaniesz kawalerie na twarz a wtedy wlocznie nic nie daja, lepiej miec dobry pancerz.
Co do szkieletow to lepiej wystawiac ich z bronia reczna i tarcza. Wlocznie bylyby bardziej grywalne gdyby wiecej ludzi gralo na piechocie aczkolwiek i to sie juz zmienilo na lepsze. Niemniej jednak nadal najczesciej dostaniesz kawalerie na twarz a wtedy wlocznie nic nie daja, lepiej miec dobry pancerz.