Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

bless pisze:
Malal pisze:A może trzeba po prostu nauczyć sie grac?
Może trzeba by sie nauczyć bycia prorokiem, żeby tą armia efektywnie grać.
Heh ja rozumiem dobrze Malala :)

Z jednej strony naprawdę zaczyna się płakanie i proszenie o zmianę tego czy tamtego, z drugiej - Ludzie to 7ed naprawdę jak komuś nie pasi - to odkładacie armię na bok i robicie sobie przerwę.

Mamy tutaj grono osób, które jest znane każdemu z nas, a jak nie każdemu to przynajmniej 90% osób wie, kto to jest, Jankiel, Barba...itd.
Teraz jedna z osób wpada na pomysł PB i Rest... (zostaje on zaakceptowany), ale nie każdemu podobają się pewne zapiski.
Zmiany, Zmiany, Zmiany i wpadniecie Panowie w takie g...., że odechce się nam grać w Battla. Mam nadzieję, że tak się nie stanie no, ale...

Pocięto DoCh, VC, IMP straciło czołg itd..., graczom tych armii na pewno się to nie podoba no, ale cóż zrobić - kiedy X osób decyduje o zmianie zasad i narzuca to, co im się podoba.

Nie twierdzę, że ten PB jest do D... - jest o tyle fajny, że na stole zobaczymy więcej modeli a nie 4x herosi za ponad 1200pkt.
Jednak zmiany dotyczące magii, czarów oraz pewnych zasad uważam za nieporozumienie.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Scimitar - głupota na COK byłaby porównywalna do animozji, gdybyś miał niemal całą armię na cold one'ach :-) Popieram Blessa - to nie kwestia umiejętności, co sugeruje Malal, ale kwestia mocno niezbalansowanej zasady. Nieprzewidywalność wspominanych wcześniej Skavenów, jest jak najbardziej ok (bardzo mocna magia, ale może załatwić elektryka, wybuchające ratlingi czy jezzalie, przy ich cenie i sile i tak są znakomite itd.) w wypadku OiG już nie. A szkoda o tyle, że to jest bardzo fajna i całkiem niezła (w sensie potencjału) armia i mogłaby pojawiać się na przyzwoitych miejscach znacznie częściej. Jeśli jednak boicie się, że ta zmiana pociągnie za sobą kolejne, to jej nie zmieniajcie i tyle.

Shino - chodziło mi wyłącznie o to, że napisałeś mi w odpowiedzi "nie chcesz nie graj", Twoje stanowisko znam i jest klarowne :-)
Pozdrawiam wszystkich świątecznie stosując się do rady Fluffiego!
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Ale co za problem dać do kloca BO ?? Wtedy nie masz animozji zupełnie i klocek jest całkowicie przewidywalny !! Tylko tracisz trochę typa jak nie zdasz, ale po to napisałem, żeby dawać wielki kloc, aby panik nie było. W sumie już od 25 gobosów nawet jak BO kulnie 6 przy nie zdanej animozji, to matematycznie nic się nie dzieje, choćby 6 typa zdechło. I to takie demonizowanie, bo trzeba sobie najpierw nie zdać, potem kulnąć te 6 na ilość hitów i wszystko zranić - sprawa złożona. Wszyscy grają na wronie lub komplecie shamanów z kosmetycznymi dodatkami innych herosów, a może po prostu mniej magii, a więcej BO ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

zmiana zasad animozji to bedzie precedens, nie bez znaczenia zresztą, poniesie za sobą lawinę kolejnych próśb, błagań i awantur o niesprawiedliwość niektorych zasad w innych armiach:
- zasada unrully, żeby daleko nie patrzeć...

Moim zdaniem powinno zostać jak jest, zresztą można tak skomponować armię aby tylko fasty i ewentualnie squigi miałby animozję, wiec to nie jest aż taka tragedia.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Scimi jak od poczatku edycji gram na 2x BO (warbos+bb albo 2x bb) i to nadal stanowczo za malo.

NG panikujace od quella-jeszcze mi sie nie zdazylo ale sam wystawiam 25-35NG w oddziale. i faktycznie taki oddzialek moze sporo przepchnac.

grajac na piechocie trzebaby miec w zielonych min 3 oddzialy piechoty +wsparcie. wspacie jest juz mega niestabilne- tam quella ni ma,a na rydwany po prostu braknie slotow (praktyka pokazuje ze trzeba wziasc min 1DD i 4 chukki do zmiekczania wroga/ ograniczania LT)

do tego nie ma w tej armii kb,plonacych atakow,magicznych atakow,ostrego wykopu w HtH lub w strzelaniu. do tego praktycnie brak stubbornow/itp/fear/terror.
milej zabawy.

dochodzi do tego ze jak sie jest bardzo ogranym i trafia sie na slabego gracze z TOPowa armia to jak sie nie przyfarci to ciezko remisik wyciagnac. jak sie trafia na dobrego to walczy sie jak lew-wtedy remis staje sie naprawde zajebistym wynikiem.

starych graczy to znudzilo,nowi sa zniesmaczeni...armia odchodzi w niebyt 7ed.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Robson pisze:zmiana zasad animozji to bedzie precedens, nie bez znaczenia zresztą, poniesie za sobą lawinę kolejnych próśb, błagań i awantur o niesprawiedliwość niektorych zasad w innych armiach:
- zasada unrully, żeby daleko nie patrzeć...

Moim zdaniem powinno zostać jak jest, zresztą można tak skomponować armię aby tylko fasty i ewentualnie squigi miałby animozję, wiec to nie jest aż taka tragedia.
z ciekawosci poprosze o taki przykladowy roster na 2250-> tylko taka realna,bez absurdow

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

tak z ciekawości usiadłem za AB i zrobiłem pierwszą rospe do orków w życiu :P , mozna dac ten banner z kostkami do dispela zamiast d6 do szarży dla jednych BO

Orcs & Goblins Army

5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician



5 Goblin Wolf Riders @ 72 Pts
Light Armour; Standard



5 Goblin Wolf Riders @ 66 Pts
Light Armour; Musician



5 Goblin Spider Riders @ 71 Pts
Spear; Shield; Musician



20 Black Orcs @ 323 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]

20 Black Orcs @ 323 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Nogg's Banner of Butchery [25]

10 Squig Hoppers @ 150 Pts

1 Rock Lobber @ 70 Pts



1 Doom Diver @ 80 Pts



4 Trolls @ 160 Pts

1 Black Orc Warboss @ 429 Pts
General; Heavy Armour; Shield
Martog's Best Basha [15]
Warboss Um's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]

1 Wyvern @ [200] Pts

1 Goblin Shaman @ 105 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Black Orc Big Boss @ 175 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Sword of Might [10]
Collar of Zorga [5]
Bigged's 'ed Kickin Boots [30]

1 Boar @ [0] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 157 Pts
Heavy Armour; Shield
Amulet of Protectyness [25]
Ulag's Akk'rit Axe [25]

1 Boar @ [0] Pts

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 3

Models in Army: 86


Total Army Cost: 2247

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

BO moim zdaniem trochę przeinwestowani :D Widziałbym 2x 30-40 NG na full wypasie z 1-2 fanolami - tam BO wrzucić. No i dodatkowe dispele z bannera mile widziane. Noggs to jednak najlepiej się sprawdza na dzikusach ;)
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu »

ta rozpiska to taki żart tak? ;]

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Noggs to jednak najlepiej się sprawdza na dzikusach
tzn tej mitycznej kawalerii za 33pkt/model?
bo piechota nie wezmie zadnej magicznej szmaty :roll:

Jasiuuu chcesz moge ci opowiedziec przebieg bitwy z kazdym przeciwnikiem(roster turniejowy). nie strzelasz,nie magujesz,dreptasz z predkoscia 4" na ture...ja bym to podsumowal jako sztampowy przyklad kandydata do wirowki.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Wywalić trolle i jednego BO, dać bsb z bannerem do dispela w klocek NG z siatkami, no i bolce. Fajna rozpa :) Wirowki tu nie bedzie, bo od czego sie ma 10 hoppersow, latacza i 4 fasty ?

Ale co ja tam gadam, na orkach sie nie znam. Generalnie to uwazam ze orkom nie nalezy sie patch, bo jak to bedzie wygladac ? Zpatchujemy orki bo jedne ze slabszych (imo imperium teraz slabsze jest), potem za pare miesiecy najslabsza bedzie inna armia, to zpatchujemy inna, i tak co pol roku kazda armia dostanie patcha bo jest obecnie najslabsza ?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Matis99
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Matis99 »

Scimitar pisze:Nie dostaję goblinami łomotu :) Nawet wygrywam i to bez Waagh :D A jak dodać do tej armii orków, albo BO - kto ci broni wystawić klocek 30-40 gobosów ?? Wtedy marna szansa na panikę. A gobliny z BO w środku i sieciami są w stanie wiele przepchnąć. Taki urok tej armii - nieprzewidywalność. To tak jakby gracze skavenów się skarżyli, że im maszynki łatwo wybuchająlub smażą swoich, albo magowie się sami czarami ranią.
Tyle, że nieprzewidywalność to nie "urok", tylko być może najgorsza wada tej armii. Patrząc na WFB jako całość, gracze dążą do jak największej przewidywalności armii. Rozpiski ciągle powtarzające się na turniejach, mimo że składane na podstawie różnych armybooków, mają jedną łączącą je cechę - i jest to właśnie przewidywalność. Demony czy wampiry są przykładem takich armii, ale nie tylko. Znienawidzone Imperium 4+2 - mamy lorda unbreakable, mamy strzelanie, mamy dwa czołgi unbreakable. Nic, co lezie do walki, nie panikuje, nie zdaje feara, nie ucieka od terroru. Jest przewidywalne. Podobnie rzecz ma się z leśnymi duchami Wood Elfów, popularnością marka Slaanesha w nowych Warriors of Chaos itd.

Skaveny, jak słusznie zauważył ksch, w zamian za nieprzewidywalność, dysponują może najlepszym wsparciem ogniowym w grze (jak już nie wybuchnie i zadziała). Orki i gobliny, w zamian za nieprzewidywalnośc, nie oferują niczego. Średnie statsy, średnio drogie koszty jednostek, generalnie byłyby średnie nawet bez nieprzewidywalności.

A z nią?

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

O to dokładnie chodzi. Armie takie jak OnG i Bestie mogłyby być nieprzewidywalne, gdyby wybaczały błędy - miały mocne zasady, jednostki etc. A tak mamy armie w których jedna tura może posypać cały plan bitwy. To właśnie demony przy sile niektórych jednostek mogłyby być nieprzewidywalne. Ale cóż, nie są.
Uerph.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

imo dobrze to jest rozwiązane na drużynówce Ordinu
Orkasy i Bestie (+ew. DoW) powinny miec troszkę większe te armie . za to Ogry po patchu radzą już sobie

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

akurat przyklad z empire 4x4 jest nie trafiony bo po pachu jest dozwolona polowa tego :) na dodatek z czolgiem jest tak samo jak z animozja, jak strzelasz to na jedynce masz po czołgu (missfire) I akurat orki to z imperium zawsze dobrze mialy, czolg i altar na tyle maszyn to promocja. podobnie jak strzelcy probujacy wystrzelac kloc orkow z T4 :) powodzenia.

Karlee bardzo slusznie zauwazyl ze co miesiac bedziemy patchowac kolejna najslabsza armie, jezeli dojdzie do precedensu z orkami, gracze bestii i krasi juz zacierają ręce :)

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

a potem trzeba będzie podpakowac demony i wampiry bo staną sięza słabe :P
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

No i dobra... zostawmy, jak jest. Ale orkow to juz na turniejach nie zobaczycie. To nie dramatyzowanie i nie szantaz, tylko fakt. To bedzie cena "zostawiania wszystkiego po staremu". Zielone chlopaki juz grzeja ławę nawet u najbardziej zapalonych milosnikow tej armii. Lepiej nie bedzie, najwyzej gorzej.

Jesli to satysfakcjonuje obroncow status quo to prosze, bedziecie zadowoleni.

Wspominam tylko dla porzadku, bo poza tymi, ktorzy maja to gdzies, jest tez chyba kilku, ktorzy chyba nie zdaje sobie z tego sprawy. Gracze orkowi maja dosc dostawania w dupe non stop (nie ze swojej winy) i rezygnuja z tej armii.
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

skoro grzeją u najbardziej zapalonych miłośników tej armii jak mówisz blesie to właśnie okazuje się że nie są wcale takimi zagorzałymi miłośnikami tej armii. I taka jest prawda.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nie każdy przejawia takie masochistyczne skłonności jak ty Murmi

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

bless pisze:Gracze orkowi maja dosc dostawania w dupe non stop (nie ze swojej winy) i rezygnuja z tej armii.
Na Sigmara, naprawdę? Niech tego nie robią, bo się rozpłaczę.
Kiedy cięgi zbierali grający ogrami, (na pewnym etapie) khemri czy delfami, nie przypominam sobie Ciebie rozdzierającego szaty i wołającego o litość dla owych graczy. O ile dobrze pamiętam, grałeś wtedy sylvanią, armią podówczas mocną. Pasowało, co? To tyle. :P

Jak zresztą tzw. większości, która zjednoczyła się dopiero w obliczu zbiorowego zbierania masek od demonów prowadzonych przez byle amatora.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

ODPOWIEDZ