Imperium na turniejach

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Ja bym przetestował takie coś:

Wizzard lord, koń, 2x scroll, icon of magnus
Wizzard, koń, rod of power
Wizzard, koń, seal of destruction
2 x 10 kusznikow
10 strzelb z hochlandem
2 x 5 rycerzy z muzykiem
6 rycerzy, banner of valour
2 x cannon
6 pistoliers, muzyk, champion z repeaterem
5 outriders, champion z hochlandem
15 mengili
5 flagelantow z championem

wygląda dość miękko :) ale jest naprawde duzo strzelania, ktore powinno nieźle zmiekczyc wroga, dodatkowo jest bardzo duzo oddzialow dzieki czemu w wiekszosci meczy kawaleria i magowie beda mogli byc wystawieni na bardziej luźnej flance, duza ilosc tanich oddzialow pozwala takze stracic mniej punktow w bitwie, i dłuzej osłąniac mengili i magow w kawalerii ( te 2 oddzialy to 1250pkt z 2250)

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

pytanie: jak wykorzystujesz 6 kawy z banner of valour?
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Sorry was panowie ale Imperium ma jedną duża wade za którą np ja go nie cierpie .... totalny brak klimatu !! Zgadzajcie sie albo nie ale nie ma drugiej tak nie kliamtycznej armii w całym battlu ! . Imperium jest takie "zwykłe" ... fuj ! A pozatym czołg 300p którego nie mozna nawet społowić no można zniszczyć ...ale np po 3 turach walki :D . Dlatego włąsnie jest tak ze was (armi) nie lubią . Ale nie płaczcie Demony maja jeszcze gorzej z PR-em :D

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Zastanów się nad doborem słów. Armia Imperium i nacja Imperium jak najbardziej mają klimat i to jeden z najlepszych i najbardziej dopracowanych w całym WHB. To, że reguły tego nie odzwierciedlają i pojawiają się potworki typu 3xmag, 4x armata i 2xczolg to nie wina armii a graczy.
Więc nie twierdź, że nie ma klimatu.
Długo możnaby dywagować na temat tego, co jest zrobione zgodnie z klimatem, a co nie (w sensie, z punktu widzenia zasad i możliwości), niemniej nie należy skreślać całego narodu na podstawie kilku reprezentantów :)

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

kawaleria z banner of valour sluzy do przechowywania w niej magow w grach z armiami, ktore w łatwy sposob wywołuja paniki ( chaos/tk z katapult chociażby) przeciwko armiom ofensywnym mozna na luzie jeździć magami w pistolierach.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

OK spoko gracze graczami i rozpiski rozpiskami ale imperium to armia ludzi i jest najmniej magiczna (nie chodzi mi o magów) najmniej osadzona w realiach fantasy . O to mi chodziło . Imperium ma 2 jednostki fajne pod tym względem a mianowicie gryf i fallengaci . Jakbyś nie kombinował z rozpiską to armi "na klimacie" z tego nie wyciśniesz ... sory . WE , DE , Lizaki czy nawet te zakichane demony , moga sobie robić powergamerskie rozpiski a mimo to ich armia dalej bedzie miała swój specyficzny nastrój .

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Przestańcie smucić klimatowymi pierdołami w temacie Imperium na turniejach
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

Mengile chodzą mi po głowie już od dłuższego czasu - odstrasza mnie jedynie koszt tego oddziału który w ilości 15 szt. osiąga wartość pkt. budzącą moje przerażenie gdy patrzę na rozpiskę. Ale life is life, mag lord ma swój urok dopuki koledzy z klubu nie życzą ci na święta samych 6 na kościach - litości! ja mam tylko 8 LD.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Byro pisze: To, że reguły tego nie odzwierciedlają i pojawiają się potworki typu 3xmag, 4x armata i 2xczolg to nie wina armii a graczy.
To wina bardzo źle zrobionego AB gdzie jednostki najbardziej klimatyczne są jednostkami najbardziej do bani, gracze się tylko dostosowali do tego co im dano. Takie VCty czy DE można złożyć na wiele fajnych sposobów które też dają radę, armie silne bo silne ale maja potencjał twórczy i dają graczowi możliwości kombinowania. A imperium, wszystko prawie na jedno kopyto, niby jednostek masę a tak naprawdę mniejszość z nich jest warta uwagi bo wiele z nich to niewystawialne plewy.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Tym na 99% jade do Bydgoszczy, co myślicie ?


1 Battle Wizard @ 160 Pts
General; Magic Level 2; Warhorse
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]


1 Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Doomfire Ring [30]
Wizard's Staff [10]


10 Handgunners @ 85 Pts
Empire Handgun; Musician

6 Knightly Orders @ 203 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]

6 Knightly Orders @ 192 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician;
Champion; Warhorse
Banner of Valour [30]


5 Knightly Orders @ 123 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse


1 Great Cannon @ 100 Pts


1 Steam Tank @ 300 Pts


Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 34


Total Army Cost: 1313

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Panowie właśnie wróciłem z pracy a tu jakieś zaczątki flame'a.
Proszę o spokój i dalsze rozmowy na temat klimatu armii Imperium proszę umieszczać w tym temacie:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=204321#204321
lub
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=147157#147157

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Sa!nt
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Fuhrer: spoko, zamien tylko handgunnersow na kusznikow, bo jednak te 24 cale zasiegu przy move or fire boli.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Karlee są 2 powody dla których nie wystawie kuszników, chociaż wiem że są lepsi :)
1 mam hg pomalowanych w odpowiednim klimacie
2 nie mam kuszników :)

a Ty będziesz w Bydgoszczy

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nie jade. Nie podoba mi sie ze nie bedzie BP i Res. Ale gdybym pojechal to czyms bardzo podobnym do twojej rozpy :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

no przeceiż jest bp + restr. ???

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Faktycznie, chyba zmienili ostatnio, bo na poczatku nie bylo o tym wzmianki. W takim razie moze i pojade - dzieki robson!
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Wprawdzie miałem teraz spory okres przerwy w zabawie w Warha ale mam ochotę ponownie do tego wrócić i znowu zagrać na jakimś turnieju. W tą Sobotę w bitwach z moimi dwoma kumplami przetestuję dość nietypową rozpę; jeśli się sprawdzi to może w turniejach na małe punkty(o ile w końcu się zbiorę i znowu zacznę, choćby rzadko ale jednak, na nie uczęszczać) jakieś jej wariacje spróbuję zastosować:
Imperium 1500:

1 Warrior Priest of Sigmar @ 154 Pts
General; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Biting Blade
Enchanted Shield
Van Horstman's Speculum

1 Warrior Priest of Sigmar @ 139 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron
Ring of Volans

1 Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll

23 Swordsmen @ 233 Pts
Standard; Musician

5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts

5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts

23 Swordsmen @ 233 Pts
Standard; Musician

5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts

5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts

10 Handgunners @ 105 Pts
Marksman; Hochland Long Rifle

10 Handgunners @ 105 Pts
Marksman; Hochland Long Rifle

5 Outriders @ 113 Pts
Musician

6 Knightly Orders @ 146 Pts
Musician

6 Knightly Orders @ 146 Pts
Musician


Casting Pool: 4

Dispel Pool: 5

Models in Army: 106

Total Army Cost: 1499
A dlaczego bez artylerii? Po pierwsze chciałem spróbować czegoś nowego co mogłoby zaskoczyć moich potencjalnych przeciwników, a po drugie przemyślałem parę spraw i oto co mi się nasunęło na myśl:

- w bitwach na małe pkt artyleria jest tak naprawdę dość rzadko przydatna; po stole hasa mało wielkich i potężnych stworów; poza nielicznymi wyjątkami żadna armia nie wystawia wielu maszyn a dodatkowo w realiach turniejowych pola bitwy mogą być tak zapaćkane terenami, że rzadko kiedy artyleria będzie mieć w ogóle szansę strzelić w coś dzięki czemu się spłaci

- jeśli już nawet te potencjalnie smakowite kąski pojawią się na polu bitwy to bardzo często nasze armaty mogą im niewiele w praktyce zrobić, np. Vargulf ze swoją regeneracją lub Treeman siedzący do ostatniej chwili w lesie

- maszyny są bardzo kosztowne i bardzo łatwe do zabicia; jeden biegacz, oddział szybkiej kawalerii lub lataczy może spokojnie rozwalić kilka z nich spłacając się kilkakrotnie

- w końcu wreszcie mam ochotę zaoszczędzić sobie nerwów związanych z następującymi sytuacjami: missfires, jedynki rzucone na ranienie lub ilość zadanych ran oraz wiszącej mi zawsze uporczywie nad głową myśli że jestem kiepskim partnerem do gry bo podczas gdy ja staram się w pocie czoła ocenić na oko odległość na jaką moje działo ma strzelić mój przeciwnik usypia z nudów.

Tak więc zobaczymy efekty tego pokrętnego myślenia w praniu. Wątpię czy koncepcja Imperium bez jakichkolwiek maszyn sprawdziłaby się w bitwach na duże punkty ale na małe jestem gotów to wypróbować. W Sobotę pierwsze testy i postaram się zdać z bitew relacje.

Podejrzewam, że i tak moje bredzenie jest mało interesujące ale wspomnę jeszcze o taktyce. Mag bierze zawsze Lore of Beast i czar numer jeden. W zależności od potrzeb będzie nim dopakowywać siebie lub pieszego Priesta. Drugi slot mam nadzieję wypełni Beast Cowers, Crows Feast lub Wolf Hunts. :D Na Ring of Volans będę zawsze losować czar z tych Lorów gdzie casting value jest zazwyczaj wysoki (Death, Fire lub Metal w zależności od przeciwnika) przy dobrym losowaniu przeciwnik zawsze zostanie pozbawiony paru dispelek w obawie przed szczególnie niebezpiecznym bound spellem. Oba oddziały piechoty dowodzone przez każdego z priestów. Przed wejściem do walki wręcz będą rzucać przeważnie dwie modlitwy; albo na siebie i oddział Unbending Righteousness (Unbreakable), co by obronić się przed potencjalnymi testami psychologii albo Hammer of Sigmar (przerzuty na trafienie i ranienie) na marksmenów strzelców żeby ci mogli coś w ogóle zdziałać Hochlandami. Cięzka kawaleria na flankach, podobnie jak Outridersi, których w pierwszej turze przeważnie będę ruszać do przodu tak by zapewniali ostrzał z bliskiej odległości a w razie potrzeby mogli posłużyć do manewru bait and flee.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

embir82 pisze:po stole hasa mało wielkich i potężnych stworów
Te stwory które już się pojawią zjadają całą twoją armię.
jeśli już nawet te potencjalnie smakowite kąski pojawią się na polu bitwy to bardzo często nasze armaty mogą im niewiele w praktyce zrobić, np. Vargulf ze swoją regeneracją lub Treeman siedzący do ostatniej chwili w lesie
Wystarczy że straszą.
maszyny są bardzo kosztowne i bardzo łatwe do zabicia; jeden biegacz, oddział szybkiej kawalerii lub lataczy może spokojnie rozwalić kilka z nich spłacając się kilkakrotnie
Działa na to co robią są bardzo tanie, po to masz resztę armii żeby maszyn bronić.
w końcu wreszcie mam ochotę zaoszczędzić sobie nerwów związanych z następującymi sytuacjami: missfires, jedynki rzucone na ranienie lub ilość zadanych ran
Miłego zdawania terroru na 8ld ;)

Nie wierzę w ogóle w tą magię.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

kurka_z_podworka pisze:
w końcu wreszcie mam ochotę zaoszczędzić sobie nerwów związanych z następującymi sytuacjami: missfires, jedynki rzucone na ranienie lub ilość zadanych ran
Miłego zdawania terroru na 8ld ;)
Niestety na małe punkty jakby nie patrzeć tego motywu za cholerę nie da się ominąć a Icon of Magnus jest tylko jedna :wink:

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Dlatego właśnie trzeba trzymać stworki na dystans.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

ODPOWIEDZ