2000 BP+R WE - trzy wersje, prośba o opinie

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

2000 BP+R WE - trzy wersje, prośba o opinie

Post autor: ksch »

Witam. Równe dwa kółka bywają kłopotliwe, mam trzy opcje, dwie mocno schematyczne, jedna troszkę mniej :wink: Będę bardzo wdzięczny za opinie :D

Kod: Zaznacz cały

Standard 2000 Pts BP+R 

1 * Alter Highborn @ 287 Pts
     Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
     Annoyance of Netlings [25]
     Helm of the Hunt [20]
     Amaranthine Brooch [35]
     Gwytherc's Horn [15]

1 Noble @ 130 Pts
     Battle Standard
     Asyendi's Bane [10]
     Hail of Doom Arrow [30]

1 Spellsinger @ 140 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 126 Pts
     Musician

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
    
6 Wardancers @ 147 Pts
   Musician, Bladesinger 
        
1 Treeman @ 285 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

1 Great Eagle @ 50 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 4

Models in Army: 69


Total Army Cost: 1997

Kod: Zaznacz cały

2000pts ze Spellweaver'em

1 Spellweaver @ 295 Pts
     General;
     Wand of Wych Elm [55]
     Dispel Scroll [25]

1 Noble @ 130 Pts
     Battle Standard
     Asyendi's Bane [10]
     Hail of Doom Arrow [30]

1 Spellsinger @ 140 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Treeman @ 285 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

6 Wardancers @ 147 Pts
     Musician, Bladesinger 
    
5 Wardancers @ 90 Pts


8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 5

Models in Army: 80


Total Army Cost: 1995
2000 Pts Ancient Treeman

Kod: Zaznacz cały

1 Treeman Ancient @ 425 Pts
     General
     Annoyance of Netlings [25]
     Cluster of Radiants [25]
     Murder of Spites [25]
     Pageant of Skrikes [25]

1 Noble @ 130 Pts
     Battle Standard
     Asyendi's Bane [10]
     Hail of Doom Arrow [30]

1 Spellsinger @ 140 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
     Dispel Scroll [25]
     Dispel Scroll [25]

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

6 Wardancers @ 140 Pts
Bladesinger

5 Wardancers @ 90 Pts
     
5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Waywatchers @ 120 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 5

Models in Army: 77


Total Army Cost: 1997
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Imo 5/6 WD to mało, za łatwo to ściagnac w jakikolwiek sposób, 5WD to chyba tylko i wyłacznie do trzymania "kadich" aka caddy`s. Czyli zmarnowane punkty. Już lepiej dac im koniki i przymac w oddziałach łuchników w razie niebezpieczeństwa naprawde mamy baaardzo mobilnych magów trzymających jedynie skrolle.Tak więc jeden oddział 8 WD FCG. Za zaoszczedzone punkty warto naprzykłąd dopakowac po jednym WR i juz taki oddział może cos zrobić poza zajmowaniem cwiartek.

Pozdro Krzyśku ; )

POwodzenia jutro

Gremlin

P.S do kiedy mozna wysyłac rychy kolejnej tury kampani dla stołu 3ciego?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

GarG pisze:Imo 5/6 WD to mało, za łatwo to ściagnac w jakikolwiek sposób, 5WD to chyba tylko i wyłacznie do trzymania "kadich" aka caddy`s. Czyli zmarnowane punkty.
Absolutnie się z Tobą nie zgadzam. Owszem najważniejsze zadanie to trzymanie caddych, ale to jest 280pts i co ważne 4 scrolle. Dzięki temu można mniej martwić się fastami rywala na swoich tyłach. IMHO warte sprawdzenia, to tip od Butana, który to podpatrzył u Bigpasiaka.
Już lepiej dac im koniki i przymac w oddziałach łuchników w razie niebezpieczeństwa naprawde mamy baaardzo mobilnych magów trzymających jedynie skrolle.
Gremlin błagam, łucznicy to nie jest oddział do kitrania magów, przynajmniej nie na dłuższą metę. Dasz im koniki to nie wejdą do tancerzy, IMHO to błąd.
Tak więc jeden oddział 8 WD FCG. Za zaoszczedzone punkty warto naprzykłąd dopakowac po jednym WR i juz taki oddział może cos zrobić poza zajmowaniem cwiartek.
Standard, standard i jeszcze raz standard. WR testowałem w kilku opcjach i mega drogiej czyli 7FCG z warszmatą i 6FCG z warszmatą i w wersji 148, ale teraz najbardziej przekonują mnie tacy. Schodzą równie łatwo a mniej się o nich martwię. Co więcej nie raz udowodniłem już moim rywalom, że nie są jedynie do zajmowania ćwiartek. Nie można tylko tkwić w schematach drogi Gremlinie. Zresztą i tak najważniejsza jest dla mnie kwestia wyboru lorda i tu mam największe myślenice.
Pozdrawiam również i dzięki za słowa otuchy odnośnie jutrzejszego turnieju!

P.S do kiedy mozna wysyłac rychy kolejnej tury kampani dla stołu 3ciego?
W sumie nie wiem, wszystko póki co leży i kwiczy :roll:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Pisze w własnego doświadczenia 5/6 WD mi sie nie sprawdzaja w ogóle. w WR tylko w opcji 174 badz gołe 130, koniki oczywiście gdy nie grasz na smiesznych ilościach WD ( mam andzieje ze na to wpadłeś). Ostatnio sestowałem sobie takich mobilnych magów. Naprawde świetna opcja, przynajmniej jak dla mnie ; ))
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Dlatego gram na gołe, co do koników to mają swoje plusy, ale nie jestem do nich przekonany. Co do WD to powtarzam - wyłącznie do obrony magów. Chyba że...:-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

W sumie to na rozpisce nr 1 grałem baaardzo długo, dlatego odradzał bym ją. Szczególnie w dobie, że wszystko włącznie z strzelaniem ma magiczne ataki, także broszka... ;)

IMHO rozpa nr 2, antymagia mocna, walnięcie też jest. A nr 3, hmm... Duże drzewko jest spoko, ale krasie, imperium, skaveny wciągają Ci je nosem. :)

Pozdro

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Nie mam jakoś przekonania do Spellweavera. Za to Alter highborn - fajna opcja.

Wildy jakoś lepiej mi wyglądają ze sztandarem - takie zboczenie :)

Ogólnie pomysł z WD kitrającymi caddych wart przetestowania. Podziel się swoimi doświadczeniami z grania takim wariantem, a nóż coś mnie natchnie ^^.

Pozdrawiam.
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Już służę :-) Zagrałem z Alterem, amarantyna spisała się jak zwykle, czyli nieźle. Z demonami przeżył na jednym woundzie z DE uciekł w ostatniej rundzie, ale to na własne życzenie trochę a z OiG był zdrowiutki do końca. Niestety z DE musiałem go cholernie kitrać, bo przeciwnik miał lifetakera na lordzie, który do tego dosiadał smoka... Nie brałem pod uwagę takiego rozwiązania, szczególnie że w cc, gdybym gnojka dorwał to padłby jak mucha :-) Więc taki lord jest niezły. Magowie dożyli chyba w każdej bitwie, więc w sumie ten oddział WD nie byłby konieczny, gdybym go wystawił. Zagrałem na WW, którzy miejscami mocno mnie wkurzają (dwa razy spadli, raz się spisali nieźle) i nie wiem czy ich nie odpuścić. Jeden oddział driad to o jeden za mało, dwie gołe ekipy WR to wciąż opcja, która mnie przekonuje - ściągają maszyny, kuszników czy innych łuczników przeciwnika, szachują rydwany i schodząc dają rywalowi 130pkt a nie 199 plus punkty za szmatkę...
Co do powyższych rozpisek - raczej Treeman odpada, spellweaver spoko, ale na lordów przeciwnika nie mamy nic na podorędziu i to jest kłopot.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

W kwestii lordów częścowo się zgadzamy - drzewo ssie, zaś moim zdaniem również spellweaver się nie kalkuluje. Na dobrą sprawę pozostają Alter i WD Highborn, którzy bądźmy szczerzy, w erze obecnych bohaterów wymiękają...

Z Demonami to trochę przyfarciłeś, bo tam cała armia przecież magiczna - w każdym razie szacun że alter w ogóle dożył ^^. Jednak na farcie nie można polegać i dlatego samotny alter, w dodaktu z wardem wyłącznie od NIEmagicznych - ryzykownie. :)

3 oddziały driad to u mnie szkielet każdej rozpy, tego bym raczej nie ruszał.

Waye - raz się spłacą, innym nie. Jednak po kilku turniejach dochodzę do wniosku, że jacyś scouci - obojętnie jacy, potrafią nieźle zadziałać psychologicznie. Przykładowo: w bitwie z HE, 6 scoutów za 102 punkty odciągnęło chyba na 4 tury bolca i dychę łuków :) .

2 gołe oddziały wildów - hmm, Twoja relacja sprawiła, że mam ochotę z tym poeksperymentować, choć np. na HE nie ma sensu ich wystawiać, gdyż nawet dycha łuków ma szanse ich wykończyć :)
Zawsze rolę maszynbójcy, zjadacza samotnych magów itp. odgrywał alter - np. z amarantyną, lub kombinacją hełm + siatki.

Reasumując: opcja małego oddziału tancerzy do kampienia caddych mi się podoba. Z gołymi piątkami wildów sobie chętnie poeksperymentuje. Co do lordów to mimo wszystko pozostaję wierny opcji WD Highborna. :)

Pozdrawiam, Qbas.
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

WD highborn super rzecz - pełna zgoda, ale nie zawsze zrobi...cokolwiek :-) A już przeciw krasiom czy skavenom...
Co do farta z demonami to zmieniłem układ przed turniejem, czego nie napisałem: fey, czyli 4+ na magiczny cc i amarantyna. Lubię tak grać, tylko że wtedy dobra jest kombinowana szarża z WR, bo nie starcza na róg i mamy fear outnumber jak złoto :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Pewnie mnie zbesztacie, ale ja nigdy w życiu nie grałem na WD highbornie. ;)
Albo smok albo biegacz albo... piechotnik z hodą, stonem, siatkami, gw, la, shield. 242 pkt dające 10 LD i klepiące baardzo ładnie. ;)
W oddziale tancerzy robił mi cudeńka... (Brejki na smoki na -6 itp.).

Co do rozpiski to sam przekonuje sie do 5tki gołej wildów, bo oni spadają mi zawsze, w każdej bitwie, a czasami jeszcze sztandar oddają...

Pozdro :)

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Jakim cudem zbrejkowałeś smoka na -6 takim lordem w oddziale WD? o.O

Poza tym Twój lord na piechote ma 0 osłony. SV 6+ w walce?! Nie można polegać na samych siatkach. Ewidentnie brakuje jakiejś broszki albo czegoś w ten deseń.

Smoka nie posiadam, ale w dobie obecnych smoków raczej prezentuje się średnio.....
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Qbas pisze:Jakim cudem zbrejkowałeś smoka na -6 takim lordem w oddziale WD? o.O

Poza tym Twój lord na piechote ma 0 osłony. SV 6+ w walce?! Nie można polegać na samych siatkach. Ewidentnie brakuje jakiejś broszki albo czegoś w ten deseń.

Smoka nie posiadam, ale w dobie obecnych smoków raczej prezentuje się średnio.....
-6? A już mowie: +1 przewaga liczebna, bsb, war szmata na bsb i 3 rany na smoczku (3+, 4+ ładnie mi poszedł rzut).

A Stone - Stone of Crystal Mere. ;) A nie ten z telepkiem.

Co do smoka: mam pikny model, a bardzo lubie klimat WE z smoczkiem, a na BP + R można nawet spróbować nim powalczyć. ;)

edit: Qbas nie miej mnie za aż takiego nooba, co puszcza lorda generała bez zadnego warda :D -> jeszcze w żadnej bitwie mi ten lord nie zginął. Jest po prostu the beściak ;) A w oddziale 8-9 tacerzy z cg + bsb to po prostu miód, cud i orzeszki. :P

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Nie mam Cię za nooba, tylko się nie zrozumieliśmy :P

Wręcz przeciwnie - podsunąłeś mi kolejne ciekawe rozwiązanie :wink:

Dzięki temu topicowi widzę, że czas na odświeżenie moich drewnianych taktyk :)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Drewniane to te oparte na driadach i drzewach? :P - te taktyki trzeba zdecydowanie odświeżyć. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Fajnie, że Was temat zainspirował. Dla mnie obecnie największą zagwozdką jest lord, glade riders i liczba driad. Bo umówmy się - w dobie nowych armii nie biorę już 3-4 oddziałów driad w ciemno. A no i kwestia drugiego rara - WW są nieźli ale spadają niemal zawsze, orzeł bardzo fajny, ale to tylko orzeł, ech...
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ewentualnie można grać na 2 wayach i nie powtarzać speciali, w takim wypadku niezbędne będą 2x GR żeby już 2 turze mogły odgiąć ewentualne szarże. 20wayów, 3x13 łuków, lord z bodkinsami i bohater z hodą, mogą być naprawdę dobrzy na nowe armie.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

A co zrobisz ze smokiem? Albo hydrą? Nie masz żadnego pierdolnięcia.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

No tak tak, monstery nas zawsze bolą. Wszystko ma jakieś złe strony ale na demony, imperium, woch, delfy i helfy bez smoków taka rozpa może dawać radę. Rozpą w którym jedynym pierdolnięciem dysponowała tylko hydra mastera wygrał barbara. A najlepsze pierdzielnięcie jest w tancerzach, których w takich strzeleckich rozpiskach też bym upychał. Drzewo nie ma potencjału pierdzielnięcia, ono ma tylko potencjał trzymania, które staje się zbędne kiedy możesz się zasłaniać i dawać flee. A dać flee fastem to czysta przyjemność, zbierasz się możesz maszerować i strzelać. Dobra rzecz.
W każdym razie na małe punkty zdecydowanie lepszym wyborem zaczynają mi się wydawać waye. Na duże cały czas się waham.
Obrazek

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Na 2k+ zawsze prócz drzewa pokuszę się o szósteczkę tych panów :).
Jak już wspominałem: aspekt psychologiczny, poza tym problem z maszynami często rozwiązany. A i KB lubi puszeczki :-).

Co do driad to mimo wszystko - 3 oddziały to przynajmniej dla mnie podstawa. OK, w dobie odporności na psyche itp. nie robią już na stołach takiego wrażenia, jednak mimo to wciąż się przydają - czy to jako screen, czy też w roli dobijacza. Nie raz zdarzyło mi się, że czego nie dobili WD, to dobiły driady.

Lordowie, to jak ksch wspomniałeś wciąż największy problem tej armii. Wydaje mi się, że nie ma co szukać nie wiadomo jakich alternatyw - po prostu trzeba się pogodzić z myślą, że elfickie plewy nie mają dobrych generałów :)
A tak na poważnie to po prostu trzeba wykorzystywać inne atuty tej armii i starać się kombinować i kitrać po lasach.

Skoro wiadomo, że ciężko przepchnąć SD, to nie ma się co na niego pchać (chociaż impossible is nothing: ostatnio moje drzewo zjadło SD o.O).

Trzeba też szukać pozytywów - na małe punkty nie mamy aż tak pod górkę :D

Pozdrawiam, Qbas.
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

ODPOWIEDZ