Dogs of War 2250 BP + R

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Dogs of War 2250 BP + R

Post autor: ismael »

Lords/Heroes:
Hireling Wizard Lord - lvl 4, book of hoeth, warhorse
Dark Emissary - lvl 4
Hireling Wizard - lvl 2, 2 x d.scroll
Mercenary Captain - b.warhorse, h.armour, shield, pike of remas, bright helm of myrmidia

Core:
Duellists x 8 - pistols
Crossbowmen x 10
Crossbowmen x 10
Light Cavalry x 5 - shield, spear
Light Cavalry x 5 - shield, spear
Heavy Cavalry x 5

Special:
Dwarfs x 20 - h.armour, shield, mus., stand.
Dwarfs x 25 - h.armour, shield, mus., stand.
Lumpin Croop's Fighting Cocks x 15
Maneater x 3 - h.arm, 2xGW, 1xCathayan longsword

Rare:
Halfling Hot Pot

Casting Pool: 12
Dispel Pool: 7
Models in Army: 114

Rozpiska defensywna, z niezłą magią i przyzwoitym wsparciem strzeleckim. Duży mag, kapitan i emisariusz siedzą początkowo w małych krasnalach (chyba, że rozpiska przeciwnika nie będzie temu sprzyjała). Staramy się osłabić wroga na dystans, spowolnić nieco lekką kawalerią i duellstami, a to co dojdzie przyjąć na krasnale ze wsparciem ogrów i h.cavalry.

Co o tym myślicie ? IMO jest tym nawet szansa powalczyć.

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

zamiast heavy cavalier daj venatorów

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

oryginalna i odważna rozpiska warta przetestowania...
mam jednak kilka zastrzeżeń
po pierwsze: jak to mozliwe że kapitan najemników konno z bardingiem ma w zestawie broni pike of remas? konny pikinier?
po drugie: jeśli to rozpiska defensywna to zamiast dark emissary może lepiej truthsayera? ma lepsze statsy i 'lepsze' czary defensywne jeśli tak w ogóle można tak powiedzieć... noi co za tym idzie wywaliłbym hot pota którego osobiście bardzo lubię ale z moich doświadczeń wynika że to raczej maskotka albo zaplecze kulinarne dow a nie maszyna do zabijania... zamiast tego dzięki truthsayerowi możnaby wziąć fenbeastów? zmieniło by to nieco charakter rozpiski ale mogłoby być bardziej skuteczne... imo.
Silna magia to rzeczywiście siła tej rozpiski ale magia jest nieobliczalna wiec może z racji tego dać lordowi pewien szczurzy :> przedmiot który to daje przerzut jednej kości, cancel mistcasta albo if... nie wiem czy można ale jeśli...
po kolejne... za dużo crossbowmenów... całbym 12 albo jesli już marksmenów z miragliano moich ulubionych, moje perełki, oni naprawde nieźle rzezają...
light cavalry ok tylko shieldy to nie jest konieczność w ich przypadku moze zamias tego łuki? zawsze to potrafią dobrze chowani coś ustrzelić z takiego łuki jakąś załogę wrogiej załogi albo inne słabsze jednostki
a potrafią i pogonić pegazy... hehehehe
zamiast hc rzeczywiście dałbym volandów uwierz mi są o wiele lepsi niż hc
i oczywiście 6 coby look out sir mieć jeśli zamierzasz włożyć do nich capitana...
lećmy dalej... dwarfy... zamiast jednych dwarfów dałbym paymaster bodyguard o ile brałbyś paymastera zamiast kapitana np chyba można nie?
bierzesz ich 25FCG+paymaster+war banner i możesz mieć 7 punktów do CR na starcie a z halabardami i tak nieźle zabijają a do tego mają stubborna jeśli siedzi w nich paymaster nieźle nie?
co tam dalej masz... banda lumpina... niezła na lesiste tereny :)
ale tak na poważnie to ja bym zamiast nich zaciągnał do tej rozpiski bandę
long dronga czemu? weź raz i wystaw się na szrżę knightów chaosu... widok jak doszrżowuje do nich 1 z 5 jest naprawdę bezcenny... łoja naprawdę elegancko i potrafią przetrzymać naprawdę dużo... dwa strzały z pistoletów, sam czempion plus unbreakable to dobre cechy... ale trzeba nimi rozsądnie grać bo mają kiepski as w zasadzie to go nie mają ;)
i ostatnie... czy przypadkiem maneaterzy nie zajmują pojedynczych slotów?
nie wiem tego na 100% jeśli tak to wychodzi na to ze masz ich za dużo...
jako wsparcie są spoko ale też trzeba na nich uważać
ok to tyle pewnie mógłbym sie do czegoś jeszcze przyczepić ale już nie wnika tylko pod kołderkę znikam :>
chciałbym się dowiedzieć jak Ci poszło w bitwie z tą rozpiską ismael
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

murfin widze ze ułozyes mu juz nową rozpiske ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

W dodatku na jakieś 2700 :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

@muirfin
Ludożercy zajmują 1 slot special bo to jest w tym przypadku jeden oddział.

Rozpiska ciekawa, choć osobiście takiej "porno" magii u DoW nie preferuję.

Niby to defens, ale jakby mało strzelania. Hot pot, choć fajny, nie daje jakiejś wielkiej siły. Może Meaneterów uzbroić w huntgun`y, zawsze to kilka celnych strzałów więcej. W takim zestawieniu są może mniej morderczy w CC, ale i tak ich szarża nie należy do najprzyjemniejszych. Można by, skoro to BP-R dać ulepszonych Leadbelchers. Jako wsparcie są gorsi, lecz lepiej strzelają.

Co do samej magii... Prawdomówiacy byłby ciekawszy. Ma większy zasięg czarów. IMO lepiej dać ward czy +1 do hita dla jednej ze swoich jednostek (np. kusznikom) niż próbować osłabiać przeciwnika czarami Emisariusza, które nie są jakieś nadzwyczajne. Jedna kostka nie robi aż takiej różnicy. Poza tym BoH razem z Emisariuszem/Prawdomówiącym jest nieco słabsze niż bez nich. rzucić ifkę na 4 kościach jest trudniej niż na 5. Czy nie lepiej zamienić BoH na jakiś przedmiot, który magazynuje PDki czy DDki na kolejną turę? Można byłoby wtery dodać jeszcze Book of the Mag i mieć 5 czarów. Jeżeli zamieniłbyś DE na TS ilość PD powinna się zgadzać z limitem. MOżna byłoby wywalić też małego maga w tedy i zaoszczędzone punkty władować w oddziały.

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

przy BoH dałbym tylko 1lvl caddy'ego i zainwestował w bohaterów walczących, bo i tak liczysz na ifki, a czary emisariusza zdispelują.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Nehan pisze:przy BoH dałbym tylko 1lvl caddy'ego i zainwestował w bohaterów walczących, bo i tak liczysz na ifki, a czary emisariusza zdispelują.
A ja nie, BoJ i caddy jest dobry, jak masz jeszcze Banner of Sorcery. Wtedy Lord ma około 8 kostek, ten ma 6. to jest 1 czar IFkowy+1 kość. Jak wylosuje kiepskie czary to tych 3 magów może porzezać, lejąc na book of hoeth. Dodatkowo Emissary jest lvl 4, więc może z 5 kostek też rzucić IFkę.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,

Dziękuję wszystkim za komentarze, opinie i porady. Na początku zaznaczę, iż nie jestem specem od Najemników. Gram za Empire i We, ale że figurek do Dogsów już się trochę uzbierało, niebawem może i nimi trochę mocniej się pobawię. Do tej pory zagrałem Psami kilka bitewek na luzie, na proxach popróbowałem różne Regiments of Renown. Oczywiście głównym impulsem, aby spróbować z Dogs'ami na poważnie był format Balancing Patch + Restricted, który IMO sprawia, że Najemnikami da się pograć, choć oczywiście nie ma się co oszukiwać - nie da się tu niczego wygiąć.

Co do Waszych uwag:

-
jak to mozliwe że kapitan najemników konno z bardingiem ma w zestawie broni pike of remas?

Nie znalazłem żadnego zapisu, że taka kombinacja jest nielegalna. A że jest niezła, wziąłem.
-
jeśli to rozpiska defensywna to zamiast dark emissary może lepiej truthsayera
Zdecydowanie przemyślę tę kwestię. Muszę pograć na jednym i drugim, więc z czasem wyrobię sobie opinię, który nada się bardziej.
-
za dużo crossbowmenów... całbym 12 albo jesli już marksmenów z miragliano moich ulubionych, moje perełki, oni naprawde nieźle rzezają...
Tu już się nie zgodzę. Grając Imperium umiem docenić tych panów. Jak dla mnie kusznicy to podstawa defensywnej armii DoW. Szczerze mówiąc, myślałem nawet nad 3 oddziałem, ale punktów nie starczyło. Marksmani są może i nieźli, no ale kosztują 180 pts za 10 szt. i dodatkowo muszą mieć sztandar, który przydaje się do odbicia plewu, ale jest darmowym +100 pts dla przeciwnika, gdy wpadnie w nich cokolwiek lepszego. Za tę cenę wolę 22 zwykłych kuszników...
-
light cavalry ok tylko shieldy to nie jest konieczność w ich przypadku moze zamias tego łuki?
Myślałem o łukach, tylko punktów nie starczyło. Ale dałbym je raczej oprócz tarcz, niż zamiast.
-
zamiast hc rzeczywiście dałbym volandów uwierz mi są o wiele lepsi niż hc
Zgadzam się. Volandzi to jeden z niewielu wartościowych / dobrze wycenionych RoR. Niestety i tu nie starczyło mi punktów. 6 typów to 219 pts. w miejsce 105 pts moich. Gdybym jednak skasował jeden oddział light cavalry, mógłbym coś pokombinować
-
zamiast jednych dwarfów dałbym paymaster bodyguard o ile brałbyś paymastera zamiast kapitana np chyba można nie?
bierzesz ich 25FCG+paymaster+war banner i możesz mieć 7 punktów do CR na starcie a z halabardami i tak nieźle zabijają a do tego mają stubborna jeśli siedzi w nich paymaster nieźle nie?
Niestety moim zdaniem Balancing Patch + Restricted zabił Paymastera, bo powinien go potraktować jak zwykłego BSB. Wówczas, gdyby nie było paniki od jego śmierci, taka opcja może i ma sens, ale tak - po co ryzykować. A bez paymastera Bodyguards wyglądają blado przy krasnalach.

- Lumpiny to IMO chyba najbardziej opłacalny (możliwości/cena) RoR. Zawsze mi się spłacały i nie wyobrażam sobie gry DoW bez nich.
- Long Drongi mają fajne figurki i świetny klimat. Myślałem nawet o nich, ale 20 szt. kosztuje 315 pts, które praktycznie nie mają szans się spłacić. No i nie do końca rozumiem przykład z szarżą knightów. Drongi będą ich chyba trafiać na 6+ (champion na 5+), z racji szarży i multiple, później wound na 4+, i save na 3+. Statystycznie zejdzie może 1 knight. A jak już pozostała 4 dojedzie, będzie tylko płacz i zgrzytanie krasnoludzkich zębów :)

-
chciałbym się dowiedzieć jak Ci poszło w bitwie z tą rozpiską ismael
To jeszcze trochę, bo póki co figurki się malują.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Trochę Ciebie nie rozumiem. Narzekasz na Marksmenów, a wystawiasz Lumpinów w takiej liczbie, że wychodzi na to samo. Giną równie szybko, też mają sztandar, a mają niższą siłę i mniejszy zasięg. Co z tego, że jest ich więcej i mogą skutecznie niszczyć fasty i inne śmiecie. Marksmeni robią to równie skutecznie, a poza tym mogą coś wskórać przeciw nieco cięższym oddziałom.

Powiedz jak oni Ci się spłacają, tzn. jak ich używasz. Za 160 pkt masz 26 zwykłych halflingów. Oczywiście w takiej liczbie nikt ich nie wystawi, ale np 12 kosztuje jedyne 72 pkt., może zdziałać to samo, a nie ma sztandaru i jest o połowę tańsza (na trzeci oddział kuszników jeszcze starczy)

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Już odpowiadam. Na Maksmenów nie narzekam - uważam jedynie, że są nieco zbyt drodzy jak na swoje możliwości.

Tym co naprawdę robi różnicę między Lumpinami, a zwykłymi Halflingami jest skirmish. Gra strzelcami w skirmishu i bez to zupełnie inna bajka. W przypadku Lumpinów jestem niemal pewny, że zawsze będzie strzelać cała 15tka (zwykli, jeśli akurat nie mamy górki lub dużo miejsca na pełne rozwinięcie się, tracą na wartości), dzięki swej mobilności mogą sobie łatwo zrobić pole widzenia do celu, no i w razie zbliżającego się zagrożenia mogą łatwo nawiać i ustawić się w bezpieczniejszym miejscu. W związku z tym mają o wiele lepszą przeżywalność niż 10-12 strzelców w zwykłej formacji. Niestety również mają sztandar, ale dzięki niezłej mobilności jest nadzieja, że nie znajdą się w zwarciu. Zwykłe halflingi, a zwłaszcza kusznicy (w tym Marksmeni) niestety po rozstawieniu będą praktycznie stać lub nieznacznie zmieniać pozycję i ciężko uniknąć nimi walki. Przy okazji, zwykłe halflingi to również dla mnie dobry deal, jak na taki niski koszt, lecz niestety zabierają slot special, a w nich jest tłok. Dlatego wybieram Lumpinów, bo choć drożsi, są wyraźnie lepsi i dają więcej możliwości.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Pike of Remas jest piką. A piki moze uzywac wylacznie model on foot. To tak a'propos legalnosci rozpiski ;)

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

@ismael

longdrongi nie maja kary za multiple shot w ogóle są festuned of pistols
więc maja nabitych pistoletów do woli... kara za szarże istnieje wiec...
trafiają na 5+ szef na 4+ woundują na 4+ a że stali na górce widziało dwa szeregi po 6 w szeregu co daje ile....? 24 strzały mogli więc zabić więcej niż jednego? mogli i zabili... w sumie nawet pechowo dla mnie bo jeden knight przeżył ;)
daj znać jak zagrasz z kimś ta rozpiską i może nie czekaj aż pomalujesz wszystko bo mogę się nie doczekać ;)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Alister pisze:Pike of Remas jest piką. A piki moze uzywac wylacznie model on foot. To tak a'propos legalnosci rozpiski ;)
Nie ma napisane, że jest "on foot only". Poza tym halabarda też jest bronią piechoty, a często noszą ją w tej grze jeźdźcy. Logika nie ma z tą grą nic wspólnego :)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Kokesz pisze: Nie ma napisane, że jest "on foot only". Poza tym halabarda też jest bronią piechoty, a często noszą ją w tej grze jeźdźcy. Logika nie ma z tą grą nic wspólnego :)
a znasz jakichs jezdzców co maja halabardy w battlu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Jako oddziału nie ma, ale niemal każdy heros w battlu może mieć halabardę i może dosiadać jakiegoś wierzchowca. Choćby ten DoW Capitan, żeby nie szukać daleko. Nie jest to realne, logiczne, lecz możliwe. I tak samo jest możliwa walka PoR`em na pegazie.

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

Rakso_The_Slayer pisze:
Kokesz pisze: Nie ma napisane, że jest "on foot only". Poza tym halabarda też jest bronią piechoty, a często noszą ją w tej grze jeźdźcy. Logika nie ma z tą grą nic wspólnego :)
a znasz jakichs jezdzców co maja halabardy w battlu?
lord DE z Crimson Deathem

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

no i lord HE na SD najczesciej nosi halabarde :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

kurde halabarda to jeszcze szczególnie na jakimś pakerskim herosem chaośnickim dla którego halabarda to jak otwieracz do konserw ;) ale pika? no w sumie husaria polska używała lanc podobnej długości jak pika ale pika mounted? przegięte... :> a teraz taki mały offtopic nawiązujący poniekąd do wątku który pojawił się podczas dyskusji do tego tematu... otóż czy jak gostek strzela używając dwóch pistoletów to ma kare -1 za multiple shot?
wątpliwości mam co do tego bo to w sumie 2 pistolety, 2 odzielne bronie z których pada po jednym strzale a nie np repeter crossbow z której to tej samej broni pada dwa strzały?
Niech ktoś rozwieje mi tą wątpliwość please :>

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Pistoliers mają minusy za multiple, więc Long Drongi pewnie też. Ich specjalna zasada daje bonusy tylko w close combat.
może nie czekaj aż pomalujesz wszystko bo mogę się nie doczekać
Maluje mi zawodowiec, więc się pewnie doczekasz :)

ODPOWIEDZ