Witam!
Chciałbym zacząć nimi grać (Undead 'ami) i nie wiem jak zacząć. To znaczy jakie jednostki i w ogóle. I czy mogę używac do nich figurek z Vampire Counts??
Undead
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Możesz używać jakichkolwiek figurek, jeśli pasują. Na dregi polecam konwertowanie z różnych bitsów - może być mix Bretonii, flagellantów i zombie. Ważne żeby były brzydkie, ale bez latających flaków - dregi nie są "undead" bo są żywe.
Co do jednostek, spieszę napisać zanim wpadnie tu M.T. i napisze "GHULE" Bez wątpienia to co musisz mieć to wampir i co najmniej 3 innych bohaterów na początek. Co najmniej, bo oczywiście można zrobić rozpiskę na 2, 3 bohaterów (wielu ludzi to nęci bo dregi nie są z początku żadną potęgą) ale ona nie będzie zarabiała. Dlatego wampir, nekromanta i 2 lub 3 dregi, z tym że oczywiście plan jest, aby dokupić drega po 1 bitwie, jeśli nie bierzesz kompletu. Niektórzy nie wystawiają nekromanty - precz z nimi!
Stronnicy: no tak, ghule. Ghule są na pewno najbardziej skuteczne, bo mają co trzeba, czyli strach, wysoki T i przy tym jako jedyne mogą awansować na bohaterów - jako jedyne w ogóle zdobywają doświadczenie. Więc warto zacząć z ghulami, choć niekoniecznie musi być ich od razu 7 czy 8 jak to robią niektórzy Zombiaki to raczej tani zapychacz, ale bywa skuteczny - widziałam w akcji bandę, gdzie zombie stanowiły żywą tarczę na wszystkie szarże i dobrze sobie radziły. Wilków niestety mało kto bierze, a to z powodu ceny - tu banda Undead została pokrzywdzona dość mocno. Jednak jeśli planujesz mieć w miarę mobilną bandę to wilki będą jak znalazł. Nastaw się jednak że będzie to przewaga klimatu nad skutecznością
No i najemnicy. Chyba najskuteczniejszą opcją jest ogr. Dołącza do bandy jako kolejny z fearem i jest szybki tak jak wampir. Popularny jest też Imperial Assassin, albo warlock (nekromancja ma słabe czary, więc przydaje się wsparcie).
Co do jednostek, spieszę napisać zanim wpadnie tu M.T. i napisze "GHULE" Bez wątpienia to co musisz mieć to wampir i co najmniej 3 innych bohaterów na początek. Co najmniej, bo oczywiście można zrobić rozpiskę na 2, 3 bohaterów (wielu ludzi to nęci bo dregi nie są z początku żadną potęgą) ale ona nie będzie zarabiała. Dlatego wampir, nekromanta i 2 lub 3 dregi, z tym że oczywiście plan jest, aby dokupić drega po 1 bitwie, jeśli nie bierzesz kompletu. Niektórzy nie wystawiają nekromanty - precz z nimi!
Stronnicy: no tak, ghule. Ghule są na pewno najbardziej skuteczne, bo mają co trzeba, czyli strach, wysoki T i przy tym jako jedyne mogą awansować na bohaterów - jako jedyne w ogóle zdobywają doświadczenie. Więc warto zacząć z ghulami, choć niekoniecznie musi być ich od razu 7 czy 8 jak to robią niektórzy Zombiaki to raczej tani zapychacz, ale bywa skuteczny - widziałam w akcji bandę, gdzie zombie stanowiły żywą tarczę na wszystkie szarże i dobrze sobie radziły. Wilków niestety mało kto bierze, a to z powodu ceny - tu banda Undead została pokrzywdzona dość mocno. Jednak jeśli planujesz mieć w miarę mobilną bandę to wilki będą jak znalazł. Nastaw się jednak że będzie to przewaga klimatu nad skutecznością
No i najemnicy. Chyba najskuteczniejszą opcją jest ogr. Dołącza do bandy jako kolejny z fearem i jest szybki tak jak wampir. Popularny jest też Imperial Assassin, albo warlock (nekromancja ma słabe czary, więc przydaje się wsparcie).
- Skavenblight
- Naczelna Prowokatorka
- Posty: 6092
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kartę bandy możesz ściągnąć stąd.
Dreg powinien być brzydkim garbusem o zdeformowanej twarzy - to gościu którzy przetrwał katastrofę Mordheim ale z uszczerbkiem na fizjonomii
Na początek - co Tobie pasuje. Musi być wampir i bohaterowie którzy będą zarabiali w kampanii, więc nekromanta i 2-3 dregi będą dobrą opcją. A stronnicy to już jak uważasz - ghule są najskuteczniejsze, ale jeśli wolisz szybszą grę to możesz wziąć wilki (co prawda nie biegają ale szarża na 18").
Dreg powinien być brzydkim garbusem o zdeformowanej twarzy - to gościu którzy przetrwał katastrofę Mordheim ale z uszczerbkiem na fizjonomii
Na początek - co Tobie pasuje. Musi być wampir i bohaterowie którzy będą zarabiali w kampanii, więc nekromanta i 2-3 dregi będą dobrą opcją. A stronnicy to już jak uważasz - ghule są najskuteczniejsze, ale jeśli wolisz szybszą grę to możesz wziąć wilki (co prawda nie biegają ale szarża na 18").
czarne kwadraciki służą do wpisywania Experience (Doświadczenia), kwadracik po kwadraciku, kwadracik pogurbiony oznacza, że po bitwie, w której heros lub wojownik zdobył ten punkt doświadczenia nalezy mu się Rzut_Na_AwansDusza pisze:Co to są te czarne kwadraciki pogrubiane i cyferki na nimi?
i co to znaczy?:
Hero Total Experience:
Henchmen Total Experience:
Members ( ) x 5:
Large Creatures ( ) x 20:
Hired Swords:
Dramatis Personae: +
Total Rating:
Gold Crowns:
Shards:
Treasure:
Hero Total Experience: suma doświadczenia bohaterów w bandzie
Henchmen Total Experience: suma doświadczenia wojowników w bandzie
Members ( ) x 5:
Large Creatures ( ) x 20:
Hired Swords: w tym miejscu wpisujesz sumę doświadczenia najemników
Dramatis Personae: w tym miejscu wpisujesz sumę doświadczenia najemnych bohaterów (to są postacie specjalne)
Total Rating: suma powyższych doświadczeń, która oznacza w tym momencie Rating Twojej bandy
Gold Crowns: ilość złota na stanie bandy
Shards: ilość wyrdstone'a na stanie bandy
najlepiej załatw sobie podręcznik (elektroniczny) tam jest szczegółowo opisany algorytm wyliczania ratingu bandy
czy to http://www.bard.pl/82,1834,Produkt.htm nadaje się na drega czy bardziej na vampira??
Ani jedno ani drugie, za to nadaje się na Possesseda.
Oryginalne mordheimowe dregi wyglądają tak:
http://www.najmita.net/modules/coppermi ... /3%7E0.jpg
Najprostsza opcja to zakup tego pudełka:
http://bard.pl/144,6031,Produkt.htm
Do tego jeszcze jeden dreg, kilka ghuli ( 5 - 8 ), ze dwa dire wolfy, jakieś figurki na assassina, ogra i warlocka. Masz wtedy wszystko co potrzebne, żeby grać tą bandą praktycznie w każdej konfiguracji.
http://www.najmita.net/modules/coppermi ... /3%7E0.jpg
Najprostsza opcja to zakup tego pudełka:
http://bard.pl/144,6031,Produkt.htm
Do tego jeszcze jeden dreg, kilka ghuli ( 5 - 8 ), ze dwa dire wolfy, jakieś figurki na assassina, ogra i warlocka. Masz wtedy wszystko co potrzebne, żeby grać tą bandą praktycznie w każdej konfiguracji.
http://azylium.vot.pl - Serwis Społeczności Mordheim