A nasunęła mi się ta myśl, ponieważ zastanawiałem się nad 2oma special herosami, których ostatnio kilka razy brałem: Ludwig i Luthor. Ogólnie całkiem przyzwoicie się spisują na polu bitwy, ale jak to wygląda w kosztach?
Najpierw porównam sztandarowych.
Ludwig Schwarzhelm @ 220 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Barded Warhorse
#Sword of Justice [0]
#Emperor's Standard [0]
1 Warhorse @ [0] Pts
Captain @ 117 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Justice [20]
1 Warhorse @ [0] Pts
Za dodatkowe 103 pkt dostajemy:
+1 WS
Sztandar działający jak Warbanner, tylko że na 12"
Killing blow
... i śmieszną zasadę(acz klimatyczną), która działa tylko, jeśli Kral Franz jest w tym samym oddziale.
Czy to dużo? Moim zdaniem nie. Największą wadą tego rozwiązania jest kiepski jak na Imperium pancerz, ale T4 i 2+ save'a to mimo wszystko nie byle co.
Sword of Justice daje przerzuty na zranienie, a z doświadczenia wiem, że zwiększa to znacznie działanie Killing blow, którym to Ludwig powalił w jednej bitwie 2óch Questing knightów.
Sztandar wyśmienity, szczególnie gdy W zasięgu są nasze oddziały strzelające i machiny, bo nagle okazuje się, że nie wiadomo skąd mają to +1 do CR.
No i motyw który sprawdziłem i zdał egzamin: Oddział rycerzy z warbannerem i Ludwigiem... za same sztandary mają chłopcy +4 CR

No i został najbardziej niepokorny z kapłanów Sigmara:
Luthor Huss @ 180 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour; Warhorse
1 Warhorse @ [0] Pts
Warrior Priest of Sigmar @ 182 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour; Warhorse
Holy Relic [45]
Icon of Magnus [25]
1 Warhorse @ [0] Pts
Tutaj chyba łatwiej ocenić opłacalność Luthora w porównaniu ze standardowym kapłanem. Specjalnie wprowadziłem nadmiar przedmiotów w standardowym kapłanie, dając mu relikwię i ikonę. Jak widać Luthor wychodzi taniej o 2 pkt!!!, a w zamian co dostajemy?!
+1 WS
Zamiast odporności na strach, mamy strach, którym prawie nigdy nie wzbudzimy fear outnumber, ale co najważniejsze korzystamy z innych zalet, wróg może spalić szarżę poprzez nieudany test na fear, albo trafiać naszego kapłana na 6+ w pierwszej turze (Jeśli się nie mylę, będąc nawet w oddziale, przeciwnik będzie trafiał na 6+ tylko Hussa).
A jak z odpornością? Wielu lubi zestaw 1+ z enchanted shield, a albo 1+ z przerzutem... Ale sądzę, ze 3+ i ward 4+ są lepsze i bardziej uniwersalne.
Czekam na wasze spostrzeżenia i opinie.