Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ma racje, może krzyczeć do czelendża. Mało tego wg. nowego faqa rzeczy działające BtB działają też na modele w czelendżu.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Kalesoner - jasne, że Wasze rozpy trochę odbiegają od podanego przeze mnie standardu. Ale zwróć uwagę, że:
1) w obu są dwie magiczki z czterema scrollami
2) w obu jest bsb z asyendis i Hodą
3) po 3 dziesiątki GG

W Twojej novum pewnym są dwa oddziały tancerzy zamiast jednego i dwa oddziały GR zamiast jednego. Plus stawiasz na lorda strzelca.
W Runepriesta mamy Hawki i brak brokuła, ale za to pełny standard w specialach i core'ach. Nie zrozum mnie źle - to żaden zarzut, po prostu obrona mojej tezy o standardzie :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Czy tylko 1 lub 0 oddziałów driad to też standard? Czy zero kinderdów to też standard? Więcej niż 0 GR lub 0 skautów to już nie jest standard, a jak wystawiasz na stole po dwa takie to ludzie robią wielkie oczy, a potem robią jeszcze większe jak się im kosi całą flankę. :wink: Myślę, że szukając w tym co wystawiamy standardu zapomniałeś spojrzeć na to czego NIE wystawiamy. 8)

Tak czy owak, dajże Krzychu (jeśli wolno mi tak poufale się do Ciebie zwrócić) jakąś niestandardową mocną rozpę, chętnie ukradnę Ci jakiś fajny patent. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Hehe, pewnie że możesz się tak zwracać ;-) Zwróciłem uwagę na to, co wystawiliście, a czego nie, lecz wiem także, iż rola driad po prostu trochę maleje. Odginanie szarż jest dosyć ważne, tak samo jak wiązanie walką, czy ściąganie maszyn, więc hawki są ok, tak samo jak GR, zresztą niedawno sobie jednych specjalnie kupiłem. Natomiast naprawdę bardzo dużo punktów idzie u Was w solidny standard. Tak jak mówię: 4 scrolle, 30 łuczników, hoda na bsb to taka podstawa, bez której nie wychodzi się z domu.
Co do moich pomysłów, cóż. Może być coś w tym stylu, chociaż to na razie baaardzo teoretyczna sprawa:

Treeman Ancient 425pts
Cluster of Radiants
Murder of Spites
Pageant of Skrikes
Annoyance of Netlings

Waywatcher Noble 140pts
Hail of Doom Arrow

Spellsinger 140pts
Dispel Scroll
Dispel Scroll

Spellsinger 140pts
Dispel Scroll
Dispel Scroll

Glade Guard #10 120pts

Glade Guard #10 120pts

Glade Guard #10 126pts
Musician

Glade Riders #5 120pts

Scouts #5 85pts

Wild Riders #5 130pts

Wardancers #7 147pts
Musician
Bladesinger

Wardancers #7 147pts
Musician
Bladesinger

Wardancers #7 133pts
Musician

Leadbelchers #5 275pts
Total Army Cost: 2248
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Nawet ciekawe ale nie przejdzie na BPR :(
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

No nie, ale zawsze możesz ściągnąć jednych tancerzy i wrzucić w zamian wildów albo driadki, bo cała reszta się mieści chyba.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Ancient bez BsB to zbyt duże ryzyko jka dla mnie ;PP. A miałbyc go gdzie kitrac bo masz 3x WD. Taki pieszy przydał by sie :P

Myśle nad tym kozłem z Lublinie, bede musiał troche pokminić i potestować. Zaczne od czegoś takiego:
Spellsinger @ 187 Pts + konik
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]

Spellsinger @ 115 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]

Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]

2x8 Dryads @ 96 Pts

2x10 Glade Guard @ 120 Pts

12 Glade Guard @ 144 Pts

2x 6 Wild Riders @ 174 Pts

3 Warhawk Riders @ 120 Pt
6 Waywatchers @ 144 Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 72

Total Army Cost: 1648
Myslałem nad zastosowaniem Treekinów, jnak one się mniej wiecej sprawdzaja przeciwko DoCH i VC ? Niestety nei mam modeli stad ich nei testowałem przeciwko tym armiom.
Spellsinger @ 175 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 187 Pts + konik
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]

1 Noble @ 132 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

13 Glade Guard @ 162 Pts muzyk

2x8 Dryads @ 96 Pts

7+1 Wardancers @ 165 Pts FCG

3 Treekin @ 195 Pts

6 Wild Riders @ 156 Pts

1 Treeman @ 285 Pts


Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 50
Total Army Cost: 1649
Nie wiem czy ta 2ga opcja, ma jakąś siłe przebicia ( WD nigdy sie mi nie sprawdzaja). Ew dla wsparcia można dodac altera a maga przerobic na caddiego. Wszelkie uwagi mile widziane.

Bede miał czas to potestuje ; )
xYz

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

@ Gremlin: Co do tych rozpisek to ja nigdy nie grałem na magii, w ogóle ona mnie nie przekonuje. I na takie punkty ja biorę 2 herosów - caddiego generała i biegacza z kopem, czyli hełm + stone. Reszta masówka.

Co do ogólnej dyskusji na temat rozpisek. Na duże punkty, aktualnie nie widzę gry bez 4 x łuki. Niestety takie są realia, że masa śmieci, demony tylko z wardem, bez sejwów, szczególnie duże, są podatne na taki ostrzał.

Co do Twojej rozpiski Krzysztofie, przykro mi, ale jest ona po prostu słaba... Da się grać, ba, nawet wygrywać, ale w sumie z każdym defensem masz przerąbane. Magia Cię boli od 3 tury, a jak grasz z kimś dobrym to na 10" marszu spokojnie nie dojdziesz w 3 turze.
W sumie rozpa ciekawa, a co do smoka, swego czasu dużo na nim grałem i jest naprawdę fajny. Potrafi miło zaskoczyć. ;)

Co do WD highborna, dla mnie jest plew, bo idzie TYLKO do oddziału tancerzy i tu już jest lipa. A jak mam genia bez kindreda, to zdarzyło mi się wystawić go nawet w łukach i złamać jakiegoś tam smoczka. ;)

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Też się wybieram do Lublina, ale moja rozpa będzie raczej taka:
Magia ograniczona tylko do 8PD wiec musiałem wziąć dryche...

5 Glade Riders @ 120 Pts

5 Glade Riders @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

11 Glade Guard @ 132 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

7 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician; Bladesinger

7 Wardancers @ 133 Pts
Wardancer Weapons; Musician

1 Noble @ 131 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Hail of Doom Arrow [30]
Helm of the Hunt [20]

1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Annoyance of Netlings [25]
Cluster of Radiants [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 78
Total Army Cost: 1650
Obrazek

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Niby wszystko ok ale nie masz nic czym mógłbyć przypie... nawet nie ma zabardzo czym przeprowadzać kombinowanych szarży z tymi wildami. Jeśli w Twoim zamyśle jest nieustanne szachowanie przeciwnika i strzelanie do niego to za jednych GR wrzucił bym scoutów i dopakował troche te łuki.
xYz

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Co do pytania o trekiny vs doch i vc - darmowe punkty dla nich - magiczne ataki z dużą siłą. VC - wraithy na bok z hełmem koszą, od przodu przejeżdża się po tym gwardia i BK. Demony - same magiczne pociski lub magiczne ataki z dużą siłą. WoCH też się po tym przejeżdża.

Co do wildów - goli wildzi nie są do kombinowanych szarż (cokolwiek to oznacza) tylko do wsparcia, zastanawiam się czy w ogóle ich nie wywalić bo w końcu aż 3 fasty mi są chyba niepotrzebne, a odpowiednie pierdzielnięcie zapewniają mi tancerze. Faktycznie brakuje trochę skautów.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Scouci byliby w porządku, ale generalnie bardzo fajna rozpa. Pytanie mam tylko odnośnie hełmu na chłopaku bez kindreda - nie wolisz, żeby był bsb tradycyjnym, lub po prostu nie lepiej zaoszczędzić te punkty? Bo tak sobie myślę - cóż on może osiągnąć? Może iść w tancerzach, wówczas w miarę ok. Ale jeśli miałby iść sam to właściwie do czego się nadaje? Dla mnie to typowy leśny kitracz :-) To samo jeśli chodzi o Branchwraith - myślisz, że poleci w cc? Jeśli nie masz takiej pewności to wywaliłbym netlingi. W ten sposób masz już 45pkt. Wywalasz jednego łucznika i jest 57 - zbieramy na scoutów ;-) Ale nawet jeśli nie to i tak lepiej jest dać dwóch muzyków za tego jedenastego chłopaka. Tak sądzę. 2xgr, 2xwd - elegancka sprawa :-)

Piotras - może to nie jest mocne, piszę jedynie o rzeczach "ciekawych", natomiast moja ogólna teza jest taka, że prawdopodobnie mocny jest porządny standard.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

ksch pisze:Piotras - może to nie jest mocne, piszę jedynie o rzeczach "ciekawych", natomiast moja ogólna teza jest taka, że prawdopodobnie mocny jest porządny standard.
Być może. Moja wiara w idee mocnych WE z jednostkami takimi jak treekiny, eternale, scouci upadła już jakiś czas temu.

Co do Twojej rozpy Kalesoner: wszystko pięknie i ładnie, ale dajesz 165 pkt za 2 kości dispela, które są łatwymi punktami dla przeciwnika. W sumie 2 DD dają Ci możliwość zdispelowania małego pocisku co turę. Czy warto? Imho spokojnie dałoby radę nobla na bsbka z hodą, odjąć łuka, wywalić wraitha i proszę masz dużo punków na np. 3ci oddział driad, scoutów, podpakowanie tancerzy...
Co wolisz towarzyszu. ;)

Pozdro

p.s. Jak wspomniałem kiedyś, ja u WE nie inwestuje w herosów, po prostu się nie opłaca.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ja wiem, też bym wywalił branczwraitha i dał oddziały ale jak mam inaczej łyknąć to, że przeciwnicy mają 8PD na turę? Wiadomo też jestem za tym, że odziały a nie herosi stanowia o sile naszej armii, ale no co poradzicie lepszego na 8PD przeciwników niż 2DD więcej dla siebie?
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jezeli wystawiam branchwraith to daje jej kostke i peaganta - nie walczy a strzela - netlingi sa fajne ale musi byc pojedynek - ktorego i tak mala driada sie nie przetrzyma...

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Bardzo mi się spodobał pomysł Laika. Musiałem jednak na wszelki wypadek dać małe zabezpieczenie dla branczki w postaci czempiona w driad. Zrezygnowałem też z hełmu na korzyść słomki. Znalazło się też miejsce dla skałtów, jest też szansa żeby dać skauta bohaterowi (15pkt) maksymalizując w ten sposób skuteczność dostawienia w odpowiednim miejscu hody, ale przy takiej ilości oddziałów, nawet zaczynając powinienem mieć do tego sposobność. Muzyków nie daję do łuczników, bo i tak z reguły na ofensywne armie stoją zbyt blisko krawędzi.

1 Noble @ 129 Pts
General; Light Armour; Shield
Hail of Doom Arrow [30]
Sword of Might [20]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Branchwraith @ 165 Pts
Magic Level 1
Cluster of Radiants [25]
Pageant of Skrikes [25]

8 Dryads @ 108 Pts
Branch Nymph

5 Glade Riders @ 120 Pts

5 Glade Riders @ 120 Pts

11 Glade Guard @ 132 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

7 Wardancers @ 147 Pts
Musician; Bladesinger

7 Wardancers @ 133 Pts
Musician

5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Scouts @ 85 Pts

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 76
Total Army Cost: 1649
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

u mnie nawet z ofensami muzycy sie przydaja - jesli on zaczal i podszedl to w mojej I turze ja tez podchodze zeby strzelic na bliski - nastepnie nimi uciekam w reakcji na szarze i wpadam tancerzami/driadami/wildami.

innymi slowy wykorzystuje lucznikow jako jednostki mogace dac flee.

a co do strzelania po wielkich demonach - kiedy gram z demonami to koncentruje sie na wszystkim innym poza demonem, ktorym zajmuje sie jesli starczy czasu. sam staram sie miec zbalansowana rozpiske (bez brokula) tak zeby nikt nie mial na czym punktow zbijac.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Obawiam się, że WE nawet mocno partyzanckie nie mają śmieci, czyli armi na której nie można nabijać pkt.

Co do rozpiski Kalesonera bardzo mi się podoba ;) W sumie, już nic tam nie da rady wycisnąć. Może bym jednak dał scouta generałowi. Zawsze może się przydać. ;)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

mam na mysli to ze wielka krowa sie nie splaci - najwiecej punktow moze zdobych za wildow(przez sztandar) a nastepnie za duzego altera - i nie przekracza to nigdy 300 punktow, reszta jednostek to max 150.

nie oszukujmy sie - nie ma bata zeby duze latajace scierwo nic nie zjadlo - trzeba je nakarmic jakimis tanszymi jednostkami - bo nie mamy pewnosci ze to ustrzelimy a w tym czasie reszta jego armii bedzie podchodzic...

Awatar użytkownika
Brożek
Wałkarz
Posty: 60
Lokalizacja: Otwock . Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Brożek »

Z góry przepraszam, że tak pytam - czytałem Wasze rozpiski i pomysły, ale na razie jestem kompletnie zielony ... ;)

Ogólnie dopiero zaczynam grać WE : na razie najzwyczajniej w świecie graliśmy z chłopakami, którzy też zaczynają ( OnG i Dark Elves ) i ja wystawiałem na 1000 pkt wszystko co miałem z jakimiś małymi bonusami ;) No i teraz podpowiedzcie mi : co dokupić ?
Na razie mam : 24 x GG , 8 x GR , 12 Driad, Spellsinger i Noble.

Zazwyczaj dobierałem jakieś podstawki, wystawiałem 2 regimenty GG po 10 + fcg, 5 scoutów , GG w jednym regimencie + fcg, Driady + Branch Nymph i Spellsinger z Noblem z jakimiś bonusami.

Jak na razie przynosi to efekty, bo przy graniu z Dark Elfami na razie wygrałem , a na dwa duele z OnG oba na moją korzyść. No ale w najbliższym czasie chcemy zacząć grać na 1,5k / 2k i nie wiem - co dokupić? :D Moje finanse nie są w najbliższym stanie, co na pewno nie pomaga w dopakowaniu armii, ale co tam :P

I teraz kilka pytań:

1 - Czy opłaca się wystawiać 3 regimenty GG po 12 sztuk + 6 Scoutów, czy lepiej wystawić same 3 lub 4 regimenty GG bez Scoutów?

2 - Czy dokupować do regimentów GG Command Grupy? W sumie zazwyczaj nimi strzelam :P

3 - Rozumiem, że Branch Nymph jest dobrym posunięciem przy Driadach?

Na razie takie podstawowe pytania - mam nadzieję, że pomożecie ;)

Zablokowany