Temple Guard

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Jak ? Wygrac z tym bedzie bardzo ciezko , bo zilion pktow jest w klocku z TG , notmiast ty bedziesz robil male wyniki , bo ubial bedziesz tylko magia.

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Jak myślicie - jak wg Was wypadają TG na tle innych elitarnych piechot ze stubbornem (bez brania pod uwagę ich kosztu punktowego) ? Moim zdaniem do wyjścia nowych HE zdecydowanie na czele byli Temple Guardzi i Hammerersi. Greatswordzi, Ethernal Guardzi i Black Guardzi itd są dalego w tyle. Uważam nawet, że TG byli trochę lepsi ponieważ ten 1A więcej czasem dużo bardziej pomagał w obronie niż WS o jeden wyżej (nie zawsze ale często). No i oczywiście Cold Blooded LD 8 jest lepsze niż zwykłe 9. Za hammererami przemawiają jeszcze małe podstawki. Ogólnie jedostki bardzo porównywalne w tym co mają robić czyli trzymaniu wszystkiego co się da :)

Jednak po wyjściu nowych HE uważam, że White Lioni stali się najlepszą tego rodzaju jednostką. Na strzelanie są bardziej odporni (co prawda T3 a nie 4 ale za to AS na 3+ a nie 4+ na strzelanie i magię). W CC ich AS nie jest aż tak wazny i to, że jest niski znoszony jest przez ataki z WS5 i S6 z ASF. Do tego dochodzi chodzenie po lasach bez minusówi i 10 calowy ruch. W tym momencie uważam, że jest to zdecydowanie najlepsza jednostka tego typu.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Dla mnie mimo wszystko TG i Hammerers są lepsi od WL. Pamiętajmy, że WL mają stubborn na zwykłym Ld8, nie może się to równać z Ld8 cold blooded TG czy Ld9 Hammererów. Oprócz tego co prawda walą z WS5 S6 ASF, ale to nadal tylko jeden atak - części nie trafią, zawsze może wypaść 1 na zranienie itd. A jak już coś im odda to płyną równo, bo mają T3 i save 5+ w walce wręcz. No i nie mają możliwości wzięcia warda na strzelanie, a TG i Hamki mają. Moim zdaniem na 1. miejscu są Hamki (bo tańsi o 5 punktów od TG), na 2. miejscu TG, a potem tak jak napisałeś daleko z tyłu WL, GS, EG i BG.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

No dobra, po ponad roku czas odkopać temat :) Co zmieniło się w 7. edycji?

- tarcze są "wbudowane", co nic nie zmienia, bo i tak każdy je brał :)
- zmniejszenie kosztu o 2 punkty z 18 na 16
- lekkie zbroje, dzięki czemu save wzrósł do 2+/3+ (TG dołączają do piechoty superciężkiej obok Wojowników Chaosu i Ironbreakerów)
- Revered Guardian może mieć przedmiot do 25 punktów (ale niestety nie ma zbyt ciekawych przedmiotów dla niego, chyba nie warto dawać mu magicznej broni, brakuje przedmiotów wzmacniających cały oddział)
- Slann daje im już nie tylko Stubborna, ale także ItP (dzięki czemu nie trzeba już im dawać Totem of Prophecy, no i wreszcie nie ma zagrożenia terrorem i paniką).

Ogółem zmiany zdecydowanie na plus. TG są praktycznie nie do ruszenia (zdawalność testów złamania, oczywiście przy przerzucie od BSB wynosi 98.9%). Można ich także świetnie zabezpieczyć przed atakami zasięgowymi i magią:

- Sun Standard of Chotec (-1/-2 to hit)
- ward 5+ od EotG
- MR(3) na Slannie
- bohaterowi w TG można dać Shield of the Mirrored Pool (odbijanie magicznych pocisków na 2+)

Osobną kwestią jest pytanie, czy warto ich wystawiać bez Slanna. Moim zdaniem - nie. Nie mają wtedy Stubborna i ItP, wówczas jedynym sposobem na poprawę psychologii jest Totem of Prophecy (który staniał z 75 do 50 punktów i nie potrzeba już do tego BSB), ewentualnie wsadzenie tam bohatera na CO. W tym momencie stają się takimi sporo droższymi i nieco lepszymi Saurusami (ale wobec poprawy Saurusów to one się w tym układzie bardziej opłacają). Tak więc TG - tylko ze Slannem, moim zdaniem.

P.S. Niektórzy narzekają, że TG nie dostali "wbudowanego" Stubborna, ale moim zdaniem nie ma sensu narzekać, trzeba się cieszyć z tego, że zyskali ItP ze Slannem, co jeszcze bardziej ich potania (nie trzeba płacić punktów za Totem).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Jaszczurx
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: Warshau/Lustria

Post autor: Jaszczurx »

Moim zdaniem 15 TG z totem of prophecy do zakładania fear out jest dużo lepsze od saurich(no i jeszcze ten 2+ save od przodu)

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Tylko komu ten fearout zakladac, jak wszystko jest ITP lub samo fear wywoluje ;)

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Jaszczurx pisze:Moim zdaniem 15 TG z totem of prophecy do zakładania fear out jest dużo lepsze od saurich(no i jeszcze ten 2+ save od przodu)
W zyciu nie. Porownaj koszt punktowy.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Ziemko pisze:
Jaszczurx pisze:Moim zdaniem 15 TG z totem of prophecy do zakładania fear out jest dużo lepsze od saurich(no i jeszcze ten 2+ save od przodu)
W zyciu nie. Porownaj koszt punktowy.
Dokładnie, zresztą czemu można założyc fear-outnumber oddziałem 15 piechurów? Trzebaby mieć ich więcej, tak chociaż około 20, co byłoby strasznie drogie. Teraz tyle oddziałów jest immune to fear/psychology, że to nieopłacalne, a tak się składa, że najlepiej zakladałoby się to armiom hordowym (które z reguły nie mają oddziałów ItP), ale z reguły to one właśnie mają przewagę liczebną. Nie warto.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

lizardboy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lizardboy »

mi sie wydaje że saurusi mają save 2+ od czoła bo :
-gruba skóra 5+
-gruba skóra +tarcza =4+
-gruba skóra +tarcza+ secred spawning=3+
-gruba skóra +tarcza+ secred spawning+ broń ręczna - 2+
mam racje?

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Niemasz

Niemają spawninga...

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

ale maja light armour :P
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

saurusi nie

2+ od czoła mają tylko TG własnie ze względu na ten LA

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

a ja myslalem ze to templi idzie, sorry
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
PapaProtoss
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PapaProtoss »

Piszecie, że TG mają as 2+ od przodu, a wyliczając as z ich ekwipunku i zasad otrzymuję 3+ : Scaly skin 5+, +1 dzięki la oraz +1 dzięki shieldowi. Gdzie to brakujące +1 ?
"Jestem Żółtą Magnetyczną Gwiazdą, która otacza centralny, zielony Zamek Symbolizacji
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Hand weapon + shield od przodu w CC to dodatkowe +1

Awatar użytkownika
PapaProtoss
Wałkarz
Posty: 99
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PapaProtoss »

@up Mógłby ktoś napisać z jakiej strony z rulebooka pochodzi ta zasada? Znajomi bez zobaczenia jej na własne oczy nie mają zamiaru na nią grać niestety.
"Jestem Żółtą Magnetyczną Gwiazdą, która otacza centralny, zielony Zamek Symbolizacji
Przewodnikiem mi Żółty Samoistny Człowiek
Jestem otwarty dla wyższych wymiarów
I przekraczam granice wyobraźni..."

Awatar użytkownika
Parravon
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 197
Lokalizacja: Oko Terroru

Post autor: Parravon »

Ta zasada jest na 56 stronie jest tam podpunkt "Hand Weapons" a potem szukaj "Fighting with hand weapon and shield (infantry)" tam jest wszystko opisane.

Awatar użytkownika
Nathan Explosion
Plankton
Posty: 3

Post autor: Nathan Explosion »

Nadal nie rozumiem dlaczego maja bonus do save`a za walkę z przodu?
czy halabarda w tym wypadku jest liczona jako hand weapon?

zasady do hand weapona mówią że to wszystko co jest trzymane w jednym ręku i nie opisane bardziej szczegółowymi zasadami..
a halabarda ma swoje szczegółowe zasady i jest tam napisane ze 2-ręczna

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Czlowieku wyposazenie TG to halabarda , hand weapon i shield. Gdy TG uzywa halabrdy to ma tylko 4 sejwa za scaly skin i light armor. Bonus do sejwa dostaje gdy uzywa hand weapona i tarczy... Myslenie nie boli czasem.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Oj nie mądry jesteś :P
Masz prawo wybrać czy używasz halabardy czy nie :P
Jak powiesz że halabardę to tylko masz pancerz wynikający ze scal skina i lekkiej zbroi
A jak wybierzesz broń ręczna to dodatkowo wrzucasz za tarcze oraz "zasadę specjalną" tarcza+broń ręczna

ODPOWIEDZ