Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Shino bez komentarza po prostu... sensownym jest dla Ciebie zmiana warda ( przeciwko silnym atakom ) z 2+ na 4+ ?? Przecież to ma Cię chronić przed armatami... albo robimy sobie jaja albo rozmawiamy poważnie
wlasnie widze, ze nie da sie tu rozmawiac powaznie... szkoda :(
Golden eye of tzeentch? Smoki chaosu popylające swobodnie przed całym parkiem maszynowym w 6 edycji? Slann, który od zawsze ma 2+ warda na ostrzał?
w teorii tak ;) w praktyce wystawianie smoka za 800 pkt + general na armate nie bylo czeste ;) (szczegolnie na gore armat ;)
No chyba nie tylko...
to jacys dziwni ci gracze de... skoro latajacy unit za 55 punktow jest w corach to nie widze powodu zeby go nie wystawic 4-6 razy :) (my na dmp mielismy tylko 4 ze wzgledu na brak figsow zaraz po wyjsciu booka)
Hydra powinna po prostu drożej kosztować , a nie jest nie do zabicia. Tak samo wracając do Wraithów to przy nich czujesz się bezbronny , nie masz jak tego ubić... tylko HE mogą się ich nie bać ( AoL ) ale przecież musisz dać specjalnie jednostce magiczne ataki... 0-1 jest okej , zdjęcie Hate już nie. Daj jakieś sensowne ograniczenie to na pewno wejdzie w życie.
w tk latwiej jest zabic wraithy niz hydre.. w wielu innych armii tez :) 2 oddzialy sa problemem gdyz trzeba mieec mase oddzialow lecz tak to nie jest niezabijalny oddzial

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

ZiMny pisze:Horrory = Przegięcie
Bestie = Niedopracowanie ( boost bo były za słabe )
DoW = j.w
Wraithy = Przegięcie
Recast Popychaczki = Przegięcie

Hydra = Niedoszacowana punktowo jednostka

Widzisz różnice Kal ?? Zmiany w zasadach są tylko wtedy kiedy naprawdę tego wymaga sytuacja. Hydra powinna po prostu drożej kosztować , a nie jest nie do zabicia. Tak samo wracając do Wraithów to przy nich czujesz się bezbronny , nie masz jak tego ubić... tylko HE mogą się ich nie bać ( AoL ) ale przecież musisz dać specjalnie jednostce magiczne ataki... 0-1 jest okej , zdjęcie Hate już nie. Daj jakieś sensowne ograniczenie to na pewno wejdzie w życie.
Nic ale nic nie pisałeś we wcześniejszym poscie o "przegięciach". Napisałeś "Ingerowanie w zasady to totalna masakra więc niech nikt o tym nawet nie myśli" oraz "Ograniczenia Slotowe itp są bardzo okej". Jasno dałeś mi do zrozumienia, że jesteś całkowicie przeciw ingerowaniu w zasady, czyli w ich zmienianiu. Dopiero w tej odpowiedzi, podzieliłeś zmiany zasad według kryterium "przegięcie", co w tym wypadku oznacza, że jeśli coś jest przegięte to tolerujesz ingerowanie w zasady owych "przegiętych jednostek". No teraz wiem jakimi kryteriami się posługujesz. Aczkowiek pamiętaj, że jest wiele osób, które hydre uważają za "przegięcie". I nadal jestem pewien, że gdyby hydra nie miała hatred (który jest dla niej dość konktrowersyjny jeśli chodzi o zasady) to wymieniłbyś jako przegięcie właśnie hydrę obok wraithów, horrorów i całej reszty. I jestem pewien, że gdyby hydra według BP nie miała hatred, a horrory nie figurowałyby w BP (jako przegięcie) czyli dawały normanie DD i zaproponowałbym ścięcie owych DD tak jak teraz stoi w BP, to mój pomysł wszystkim by się wydawał bardzo kontrowersyjny i w gruncie rzeczy niepotrzebny :). I pewnie one zostałyby wymienione jako "niedoszacowanie punktowe", które ciąć nie trzeba :). Poprostu zmiany które wprowadziło LS zostało zaakceptowane, weszlo jako "naturalna kolej rzeczy". To powszechne zjawisko w WFB. Tak samo jak gdybym w koncercie życzeń zanim wyszedł 7 ed. AB do HE napisałbym, że HE powinny dostać ASF na całej armii. Oczywiście, że zostałbym wyśmiany, pomysł byłby wzięty z sufitu, niedorzeczny i nikt włacznie z GW na coś takiego by nie poszło. A teraz ASF na HE przez wielu jest uznawany już za coś co w zasadzie HE nie daje wiele, tak naprawdę nie jest to nic nadzwyczajnego i wogóle nie ma się czym podniecać. Poprostu weszło to już jako oczywista oczywstość i w pełni wsiąkło w zreczywistość battlową.
Jankiel pisze:[Tak. Tak jak się to stało z drakenhoffem. Jego wzięcie jest tak bolesne, że stał się praktycznie niewystawialny.
Jankielu a nie lepiej było wywalić wardowanie z rozsypujących się umarlaków? Wtedy cięć bannera wogóle nie byłyby potrzebne. Zwłaszcza, że wardowanie z sypania jest dość "kontrowersyjne". Czy była jakaś oficjalna odpowiedź GW na wardowanie sypiących się umarlaków. Nie zdziwiłbym się gdyby napisali, że nie można...

Ward od sypania też jest powazniejszym problemem niż hełm. Dziwię się, że właśnie ta kwestia została pominięta.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:

Armour of Darkness - 25 pkt. Wink Tyle samo co jego odpowiedniki w innych armiach.
odpowiedniki daja tylko gorszego save'a...
Tzn. jak gorszego ?? masz na myśli VC ?? Bo zarówno imperium jak i krasie dostają 1+ właśnie za 25 pkt.

A tak abstrachując od waszych miłych gadek, to podobnie jak Jankiel bym chętnie zobaczył jak te "przegięte" armie wypadają na tle niepociętych innych armii bez żadnych BP itp.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

pedant za 35 pkt ktory dawalby 3+warda stale... moze jestem noob battlowy ale chyba bralbym w ciemno. zwykle za tyle kosztuje 4+ z jakas udupiajka.(to w zasadzie jedyny zapisek w calym AB ktory mi sie naprawde bardzo w oczy rzuca)

tak samo jak ze 3+ oddzialy za 55pktow ktore lataja,maja skirmish i sa w corach

hydra tez jest dobra,nawet bardzo; ale ja da sie przezyc->byleby nie biegaly raczo 2sztuki. tak samo bylo kiedys z drzewcem-teraz ludzie sie juz z nim ograli i jest ok

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Kal_Torak pisze:Jankielu a nie lepiej było wywalić wardowanie z rozsypujących się umarlaków? Wtedy cięć bannera wogóle nie byłyby potrzebne. Zwłaszcza, że wardowanie z sypania jest dość "kontrowersyjne". Czy była jakaś oficjalna odpowiedź GW na wardowanie sypiących się umarlaków. Nie zdziwiłbym się gdyby napisali, że nie można...

Ward od sypania też jest powazniejszym problemem niż hełm. Dziwię się, że właśnie ta kwestia została pominięta.
Zabranie wardów od sypania wali rykoszetem po takich jednostkach jak Varghulf, czy Black Coach i nagle się okazuje, że w rare'ach jedyny sensowny wybór jest zarazem najgłupszy, czyli Wraithy.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

bsb, steed, save 2+, SoM, Pendant. Taki koleś w pojedynkę zagraża i blokuje piątki, szóstki kawalerii, maszyny, strzelców, herosów i monstery
poza maszynami jest taki w bretce :roll:
nie ma głupoty a ItP on tez powinien zajmowac 2 sloty
ale dajmy spokój żartom

Powiem tak:
Kiedyś podobał mi sie pomysł BP
mniej R ale ok (mniej mi sie podobał bo faworyzował DE, ujednolicał mocne rozpiski)

Czytajac post Malala, zrozumiałem ze na tych restrykcjach sie nie skończy.
VC czy DoCh są na równi z DE w BP+R a jednak chcemy przyciąć tą armie.
Dobrze - ale sensownie.

10+ harpie zabije ten oddział, PoK zajmujący 2 sloty identycznie.
zdjęcie Hydrze Hate - żart

Zacznę wybierać takie turnieje, które nie będą BP+R, a jeśli zmiany przejada na BP i ten format sobie podaruje.
Może wyda sie to komuś śmieszne, ale jeśli większość turniejów będzie tego typu ograniczana. podaruje sobie granie na nich - kiedyś trzeba skończyć z grą turniejową - możliwe że to będzie ten termin.

Rozumiem sensowna ingerencje, kiedy to potrzebne, zdaje sobie sprawę, że są podręczniki ubogie, są zbyt mocne. Ale nie zrozumiem przycinania armii, która wybija sie tylko dlatego ponad przeciętność że BP+R to zrobił.

Wygrajcie DE mastera, który jest moim zdaniem wyznacznikiem przegięcia armii, później następny i następny.

Zajmijcie tą armia 3 miejsca na 5 wtedy pogadamy, bo jak narazie widzę że na żadnym to wam sie nie udało.
I nie uda, bo to nie armia odstająca od reszty.

EOT
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, o 23:37 przez zaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

10+ harpie zabije ten oddział, PoK zajmujący 2 sloty identycznie.
Jeśli za posiadanie PoK bohater będzie zajmował dodatkowy slot hero będzie przynajmniej sprawiedliwie w stosunku do kornickiego heralda. On za posiadanie save 0+ zajmuje drugi slot co spowodowało że zniknął ze stołów.
Będąc w posiadaniu PoK + dobre ulepszenie pancerza mamy bohatera który przeciwko dużej sile ma warda a przeciwko małej save.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

A swoja droga co exaltedem khorna na jaggerze z sejwem na -1...

No chyba tak go nie zostawimy ;)

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

A swoja droga co exaltedem khorna na jaggerze z sejwem na -1...

No chyba tak go nie zostawimy :wink:
No Ba :!: on do tego może miec MR2 i warda 6+ za 25 pkt :lol:

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

Kal_Torak pisze:A swoja droga co exaltedem khorna na jaggerze z sejwem na -1...

No chyba tak go nie zostawimy ;)
W sumie lord chaosu na jurku ma save 0+ regenke odpornosc na KB, multiple woundy i wyplaca 9 atakow lacznie z S7 i S5
i zostaje pkt na jeszcze jakies fajne zabawki

nieco slabsza wytrzymalosc od lorda DE (podkreslam NIECO) za duzo wieksza sile przebicia

Jak ciac to OBU
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, o 00:09 przez SexRocket, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jego i tak nikt nie wystawia :lol2:
Tnijcie do woli!:D
Sexrocket: porównywać regenkę do 2+warda na wszystkie superbestie to porażka
Release the Przemcio!

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

trikk ale czy to rzeznicy czy pakerzy wygrywaja bitwy?
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

zależy od reszty armii.
W armiach z CR pakerzy
W armiach bez CR rzeźnicy... chyba, że zfluffują ataki, oj, nie poczekaj, masz hate, trudniej Ci zfluffować...
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

zafael pisze: VC czy DoCh są na równi z DE
Nie, nie są. Demony dalej odstają.

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

tylko ze koles DE ma tych atakow 4 i przy farcie trafi wszystkie z hatem a ty statystycznie wbijasz o 1-2 wiecej bez hate. druga tura to juz wogole...
ale tak mozna sie licytowac do usranej smierci i efektu to nie przyniesie.
Moje stanowisko wedlug pendanta juz napisalem wyzej co prawda wiem ze pok nie wypacza gry bo go uzywam i wiem to z praktyki ale godze sie na jego przyciecie dla swietego spokoju zeby placzki twojego pokroju mialy radoche ze cos wywalczyly wiec moze i ty "dla dobra ogolu" zgodzisz sie pociac swojego lorda? :lol2:

EDIT:
Furion pisze:Nie, nie są. Demony dalej odstają.
fakt ale nad tym nikt nie placze tylko wiekszosc znawcow uparla sie na kaleth
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

SexRocket pisze:tylko ze koles DE ma tych atakow 4 i przy farcie trafi wszystkie z hatem a ty statystycznie wbijasz o 1-2 wiecej bez hate. druga tura to juz wogole...
ale tak mozna sie licytowac do usranej smierci i efektu to nie przyniesie.
Moje stanowisko wedlug pendanta juz napisalem wyzej co prawda wiem ze pok nie wypacza gry bo go uzywam i wiem to z praktyki ale godze sie na jego przyciecie dla swietego spokoju zeby placzki twojego pokroju mialy radoche ze cos wywalczyly wiec moze i ty "dla dobra ogolu" zgodzisz sie pociac swojego lorda? :lol2:

EDIT:
Furion pisze:Nie, nie są. Demony dalej odstają.
fakt ale nad tym nikt nie placze tylko wiekszosc znawcow uparla sie na kaleth
Nie jestem płaczką, bo mi pendant zwisa. nikt go obcinać nie musi.
Mi chodzi o to, żeby DE przyznali, że POWINIEN być obcięty biorąc pod uwagę wpływ na bitwę. Tak samo harpie, hotek i hydra. Zwykle przyznanie się do tego, że są kosmicznie wygięte
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

ale przecież nie są ...
harpie łatwo spanikowac , hotek ma ograniczony zasięg i wpływa słabiej na czary rzucane na małej ilości kostek , hydra jest mocna ale do pojechania w CC i do wystrzelania też : )
Pedant nie ma przeżutu :) z przerzutem byłby przegięty , tak to poprostu mocny ward (który można zwyczajnie zawalić )

pamiętajcie że nowego kodeksu DE nie dostaną dłuugo więc ten musi sobie radzić z nadchodzącymi przegięciami .
grałem już pare razy z nowymi DE swoimi (C)HE i mimo hoteka i pedanta walczyło się jak równy z równym :P

DE są bardzo mocne , ale nie są przegięte

zafael : przejmujący lament ale albo nieuważnie śledzisz forum albo nie czytasz ze zroumieniem :) bp+r będzie powoli wycofywany w miarę wydawania nowych armii

SexRocket
Piszczałka
Posty: 2984
Lokalizacja: KGB "Rogaty Szczur" Gorzów
Kontakt:

Post autor: SexRocket »

trikk chyba zbyt mocno patrzysz na de pod katem swojej armii
faktem jest ze chaos ma pod gorke z de bo tu wszystko jest nastawione na mocne przyrzniecie i nie bardzo masz co zrobic z harpiami czy kolesiem z pendantem ale kazda armia ktora ma cos do strzelania juz duzo lepiej sobie z tym radzi. Glupi lucznicy bretonscy czy 2 oddzialy lukow HE sa w stanie rozwiazac sporo problemow grajac przeciwko de
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ZiMny
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ZiMny »

Mi chodzi o to, żeby DE przyznali, że POWINIEN być obcięty biorąc pod uwagę wpływ na bitwę. Tak samo harpie, hotek i hydra. Zwykle przyznanie się do tego, że są kosmicznie wygięte
Pendant of Khealeth , Harpie , Ring of Hotek i Hydra NIE są kosmicznie wygięte. Trikk skończ to błaznowanie proszę , czego Ty oczekujesz ??
A tak gwoli ścisłości Ring of Hotek i Hydra są przycięte.

Dla każdej następnej osoby która będzie miała zamiar ponarzekać sobie na DE i "postulować" o przycinanie różnych przedmiotów , jednostek itp. pozostawiam znany cytat ( a może i nie ) :

"Jednak wszelkie zmiany będą wprowadzane bardzo ostrożnie i wyłącznie na podstawie tego co zaobserwujemy na turniejach. Lista Sędziowska będzie interweniować , jeśli z jakąkolwiek armią powtórzy się to , co miało ostatnio miejsce w wypadku Daemons of Chaos oraz Vampire Counts".
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Co do PoK mam 2 pomysły na ingerencje w jego zasady, albo:
wersja soft - Olać FAQ i na 1 też nie zdajemy warda
wersja hard - Siłę dzielić przez 2. Dalej chroni przed armatami, ale w CC jego użyteczność spada, ale i tak nie jest niższa, niż 5+ (no chyba, że nasz heros jest ownowany przez zombie).
Żadna z tych zmian nie spowoduje, że przedmiot przestanie być grany, bo za 35 pkt dalej będzie świetnym wardem, ale heros przestanie być nieśmiertelny.

Z harpiami, jest już gorzej. Sztywne ograniczenie boli jeśli gramy na większe punkty. Limit 10+ spowoduje, że oddział przestanie być grywalny. Domyślam się, że ingerencja w punkty nie wchodzi w grę, więc może uzależnić ilość harpii od ilości oddziałów piechoty na stole (takie zboczenie z clanratów). Ciężko.

Hydra została już przycięta stając się 0-1. Pamiętajmy, że nie jest jedynym niedoszacowanym punktowo oddziałem w battlu. Zabieranie jej jeszcze hate jest zbędne.

Zimny jakoś nie widziałem, żebyś bronił demonów, czy VC? Na razie jest to otwarta dyskusja, a ty zachowujesz się jakby za chwile LS miała głosować nad zabraniem hate wszystkim DE. Keep it cool man. Ludzie z LSa nie zaczęli grać w tę grę wczoraj (to nie ludzie z GW) i wiedzą co robią.

A jak twierdzisz, że Pendant of Khealeth nie jest wygięty, to policz, że do zadania 1 rany herosowi z PoK i savem na 1+ potrzebujesz:
48 ataki z WS4 i S3 (standardowy kraś) - 16 tur walki
54 ataki z WS4 i S4 (standardowa elitarna piechota) - 18 tur walki
43 ataki z WS5 i S5 (chaos warrior) - 7 tur walki
29 ataków z WS6 i S6 (standardowy heros z dwurakiem) - 10 tur walki
16 ataków z WS10 i S7 (bloodthirster) - 2,5 tury walki
I to 1 rana, przy założeniu, że twój heros stoi i drapie się po... głowie.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

ODPOWIEDZ