Elfy Wysokiego Rodu na 1650

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Elfy Wysokiego Rodu na 1650

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Ze znajomymi przygotowujemy się na Lublin. Ponieważ mamy łącznie całkiem sporą kolekcje armii sam zacząłem grać różnymi armiami, aby kumple mogli potestować swoje rozpy na Lublin z jak największą gamą armii. Teraz postanowiłem spróbować z HE.

Sama armia HE ma niesamowity potencjał. Zwłaszcza do grania rozpiską mieszaną, czyli armią z pełną gamą różnorodnych rozpisek. Rozpę oparłem na regimentach, które dzięki ASF są samodzielne. Zrezygnowałem za to z bohaterów ograniczając się do caddiego. Magia na maks 8 kości (włącznie z boundami) zresztą skutecznie ogranicza najmocniejszą konfiguracje elfiej magii. Wyszło mi coś takiego:

Mage - 1 lvl
- Dispel Scroll
- Dispel Scroll

21 SpeaElves
- Lion Standard
- Musician

10 Archers
10 Archers

6 Dragon Princes
- War Banner
- Musician
- Drakemaster z Amulet of Light

14 White Lions
- Standard of Balance
- Chempion
- Musician

7 Swordmasters
- Chempions
- Musician

6 Shadow Warriors

Lion Chariot

Great Eagle

Repeater Bolt Thrower



Jak na Wysokie Elfy jest mnie bardzo dużo. Prawie Horda ;). W rozpie oprócz magii jest wszystko. Rozpa powinna dać dużo przyjemności z grania i jednocześnie dawać sobie radę ze standardami (oby ;) ).

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

podstawowy i w sumie jedyny bląd, gdzie jest BSB? Bez neigo to kiepsko to widze...

Wyrzucilbym jednych luczników, ucial jednego WL i pewnie coś jeszcze i już są punkty na piechotnego BSB z armour of caledor...

ale oczywiscie najlepszy by byl na koniku z helmem.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

calkiem fajne...ale chyba maksowanie magii jednym magiem z BoS jest ciekawsza opcja :)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nad jednym magiem z BoS można się zastanowić. Daje to o prawda tylko dwa czary na turę, ale zawsze może coś wejść i fazę magii się wykorzystuje. Akurat jest to do zrobienia bez utraty żadnego regimentu, bo punkty na to da się znaleźć.

Gorzej jest natomiast z BSB. Jesli bym go wystawial to z reaver bowem bo wtedy zawsze w każdej turze coś robi. Na koniku oczywiście. Aczkolwiek to około 200 punktów. Spadają dwa regimenty lub jeden a któryś zostaje mocno ogołocony. Tu ciężko z punktami.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nieco zmieniłem rozpiskę. Dałem maga 2 lvl z przedmiotami dającymi mu jak najlepiej wykorzystać fazę magii. Tylko taka kombinacja przedmiotów na magu z BoS daje mi możliwość w pełni wykorzystać wszystkie powerki gdy wyrzucę na BoS 5-6. Cierpi na tym jednak obrona przeciwmagiczna. No ale jest na tyle duzo możliwości (dobra magia, dobry ostrzał, jest mobilne uderzenie, stacjonarne włacznie ze scautami) aby dało sie wrażą magię przetrzymać bez scrolli.

Boli mnie jednak brak włóczników. Macie jakieś pomysły jeszcze na regimenty? Bohater musi być koniecznie maks jeden, aby armia nie cierpiała zbytnio na liczebności.

Mage - 2 lvl
- Silver Wand
- Ring of Fury

10 Archers
10 Archers

6 Dragon Princes
- Banner of Sorcery
- Musician

14 White Lions
- Standard of Balance
- Chempion
- Musician

14 Swordmasters
- Chempions
- Musician
- Lion Standard

6 Shadow Warriors

Lion Chariot

Repeater Bolt Thrower

Repeater Bolt Thrower

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

Brak scrolli dyskfalifikuje tą rozpe , zagraj na te zasady z VC i ze szczurami złapiesz szybko ;)
Beka na maxa

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Z VC da się przeżyć - Dispeluję jakiś wredny czar typu wind of death, ale będę musiał wpuścić wskrzeszaczki. Hmmm a skavenów to tyle co ogrów ;)

Ale o jedyna sensowna kombinacja na 1 magu z limited 8 PD. Drugie wyjście to caddy :). Albo brak magii ale lepsza ochrona, albo dobra magia ale gorsza ochrona :).

Awatar użytkownika
Oskar
Wodzirej
Posty: 681
Lokalizacja: Kraków / Żabiniec Imperium Zła

Post autor: Oskar »

2 scrolle i 3 czary + BoS jest optymalne imho dla pojedynczego magusa na te zasady ...
1 piorun to 1 oddział na stole mniej , a u VC bolą popychaczki
Beka na maxa

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

grając ze skavenami i VC masz 3czary na turę ;) drain magic jest darmowy

wywal lion chariota (fajny model ale słaby ) i przytnij coś (orła za bolta np ) żeby bsb wszedł

możesz dac równie dobrze na bsbku RoF i Eshield , wtedy ładnie wchodzą 2scrolle

a zamiast scouta w tej rospie polecam fasta :)


imo wszystko ofc

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Wstawić BSB i pociąć regimenty dla niego, wywalić rydwan bo kiepski, scauta też iiii tadam mamy oklepany standard :). Jasiuuu chyba nieco się zagalopowałeś ;). A i drugi bolec jest ale w drugiej wersji :)

Oskar dzięki że mi o tym przypomniałeś - zupełnie o tym rozwiązaniu dla maga zapomniałem :)

Ostatnio wyszło mi coś takiego:

Unnamed1650 Pts - High Elves Army

1 Mage @ 185 Pts
General; Magic Level 2
Silver Wand [10]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]

10 Archers @ 110 Pts

10 Archers @ 110 Pts

10 Archers @ 110 Pts

6 Dragon Princes @ 260 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50]

5 Dragon Princes @ 265 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner [20]

1 Drakemaster @ [35] Pts
Amulet of Light [15]

1 Lion Chariot @ 140 Pts

1 Lion Chariot @ 140 Pts

8 Shadow Warriors @ 128 Pts

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts


Dałem spokoj z elitarnymi piechotami bo zauważyłem że coraz częściej trudno im się spłacić (koszt 300 punktow z reguły) - przeciwnik skupia się zwykle na czymś innym lub strzela po nich (o ile może) ;)

Stąd pomyślałem o rozpie mieszanej. Jest obrona przeciwmagiczna i maksymalna magia na te ograniczenia jak radził Oskar. Jest bardzo silne strzelanie i jest sila uderzeniowa. Rozpa może spokojnie grać defensywnie. Miedzy lukami stoją wtedy lwie fydwany i kontrują. Po bokach jazda. Shadow warriorzy mają posiadać równie siłe uderzeniową (do zwarcia) jak i odpowiednio silny ostrzał. Stanowią wtedy już pewne zagrożenie a i koszt ich nie jest wcale znacznie wiekszy. Już shadowow nawet w liczbie 10 sztuk wykorzystywałem i mimo że to nie shadsi DE to spisywali się bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

ja przed chwilą zagrałem czymś takim i bardzo ładnie się to sprawdzało


Unnamed1650 Pts - High Elves Army

1 Noble
Lance; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Battle Banner

Elf Steed: Barded

1 Mage
General; Magic Level 2
Silver Wand
Ring of Fury

1 Mage
Magic Level 2
Dispel Scroll
Jewel of the Dusk

10 Archers

10 Archers

6 Dragon Princes
Standard; Musician
Banner of Ellyrion

13 Swordmasters
Standard; Musician

14 White Lions
Musician

1 Repeater Bolt Thrower

1 Repeater Bolt Thrower

Casting Pool: 7

Dispel Pool: 4

Models in Army: 62

Total Army Cost: 1647

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hmmm główne regimenty piechoty nie posiadają sztandarów pozwalających im się opierać przed FO i terrorem - a obecnie to strach i terror to połowa jak nie więcej armii.

Magia wydaje mi się być przepłacona. W stosunku do 1 maga z BoS za 150 punktów zasadniczo masz tylko o 2 więcej zaklęcia do wyboru. Aczkolwiek jest nieco lepsza, ale też czyni to z nią znacznie droższą opcję.

Aczkolwiek rozpa jest dobra, ma czym postrzelac, ma mocna magie, ma czym powalczyc, no i ma BB. Ja bym jednak zastanowił się nad jednym magiem z BoS i uzyskane 150 punktów zainwesował w kolejny regiment.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

a mnie zastanawia czemu w tych rozpiskach jest więcej niż jeden oddział luków... czyżby stały się takie opłacalne ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

@Asasello- hmm... dodatkowy oddział do trzymania magów, gdy mają ASF sie robi ciekawa sprawa i jakaś lekka piechota sie zastanowi kilka razy zanim w to zaszarżuje, ściąga fasty wroga które cię wnerwiają no i ostrzeliwują jakieś latacze.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

dlatego w sumie, ze nic innego się nie mieści zbytnio.

Są dwa oddzialy elitarnej piechoty, 2 jazdy do flankwoania, bolce, jakiś fast\rydwan, herosi no i zostają punkty na kolejna dyche luków, któzy są calkiem przydatni tak jak kolega wyzej napsial, ale, ze o co chodzi z tą lekką piechotą wroga? i tak ich przejadą CR :)
wiec akurat tutaj nie trafna zaleta.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

CR ich przejadą chyba że łucznicy nabiją dużo ran w walce. Ale jednostke typu swordman może nieźle nadwyrężyć. Jak sie łucznicy uprzą od 1 tury to mogą taki oddziałek rozstrzelać. Jeszcze jest możliwość że sie zda breaka no w sumie mamy te 8LD na wstępie

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Tocz pisze:CR ich przejadą chyba że łucznicy nabiją dużo ran w walce. Ale jednostke typu swordman może nieźle nadwyrężyć. Jak sie łucznicy uprzą od 1 tury to mogą taki oddziałek rozstrzelać. Jeszcze jest możliwość że sie zda breaka no w sumie mamy te 8LD na wstępie
chyba jednak nie gramy w tą samą gre ;)

jak chcesz nabijać woundy lucznikami w walce wręcz? 5 ataków z ws4 i 3 sily to jest nic, kompletnie nic.
Moze zabiją takiego jednego swordmana imperialnego, no chyb, że liczysz na ogromnego farta.

Dzięki asf takie luki dobrze bronią się przed fastami, furiami, harpiami, wszystkim co lekkie i nie ma CR, bo wtedy my go mamy, czyli górke, ranke, sile oddzialu i moze wounda, który jest tu kluczowy ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

10 strzał z S3 czy 5a z S3 i ASF to mało jak na 110 pkt..
poza tym nie wiem ile wy macie zazwyczaj górek w swojej strefie jak mozecie tam ustawic 2x10 luczników..

za te punkty wole wsadzic 7 WL - tez trzymaja dobrze magów, np w lesie, a jak nie musza trzymac magów to moga jeszcze komus skopac tylek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

masz racje :)

ale nie ma slota :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

sorry, co to za turniej gdzie HE na 1650 pkt maja tylko 3 speciale ? chyba ze nie mozna dublowac (co tez bybyło dziwne)..ale wtedy to 5 SH jest lepsze.
Obrazek

ODPOWIEDZ