lizardmen 2009
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jeśli GW zakazało czarodziejkom DE rzucać czary na 10+ z jednej kości, bo nie mają szansy wyjść i gracz po prostu pozbywa się kostek z power of darkness, to raczej na rzucanie czarów z 0 kości też nikt nie pozwoli.
A tak bardziej do rzeczy - próba rzucenia czaru polega na wykonaniu rzutu. Nie możesz wykonać rzutu kością, jak nie masz kości. Ergo przynajmniej jedna musi być. Jeśli ta moc dodaje kostkę przed rzutem, to chyba jest legalne. Jeśli po, to nie.
A tak bardziej do rzeczy - próba rzucenia czaru polega na wykonaniu rzutu. Nie możesz wykonać rzutu kością, jak nie masz kości. Ergo przynajmniej jedna musi być. Jeśli ta moc dodaje kostkę przed rzutem, to chyba jest legalne. Jeśli po, to nie.
Rozumiem te argumenty, chodzi Wam o zapis przy rzucaniu czaru:
"Then the player declares how many power dice the Wizard is going to use to try to cast the spell. [...]"
Nie zgadzam się tylko z interpretacją, że musi zadeklarować co najmniej jedną kostkę (albo, że ta kostka musi pochodzić z pool'a)- bo tak tutaj nie jest po prostu napisane.
A przy porównaniu do DE rzucających czary, aby pozbyć się kostek; nie postawiłbym znaku równoważności, ponieważ tutaj rzucenie czaru ma faktycznie szansę się udać. Są więc to zupełnie inne przypadki, poza tym, nie widzę sensu oceny przez analogię, kiedy można wyciągnąć wnioski na podstawie zapisu w podręczniku i AB.
IMHO kostka dodawana jest prze wykonaniem rzutu. Gdyby była dodawana po- to było by to dodatkowo opisane tak, jak jest to w przypadku Itxi Grubs.
"Then the player declares how many power dice the Wizard is going to use to try to cast the spell. [...]"
Nie zgadzam się tylko z interpretacją, że musi zadeklarować co najmniej jedną kostkę (albo, że ta kostka musi pochodzić z pool'a)- bo tak tutaj nie jest po prostu napisane.
A przy porównaniu do DE rzucających czary, aby pozbyć się kostek; nie postawiłbym znaku równoważności, ponieważ tutaj rzucenie czaru ma faktycznie szansę się udać. Są więc to zupełnie inne przypadki, poza tym, nie widzę sensu oceny przez analogię, kiedy można wyciągnąć wnioski na podstawie zapisu w podręczniku i AB.
IMHO kostka dodawana jest prze wykonaniem rzutu. Gdyby była dodawana po- to było by to dodatkowo opisane tak, jak jest to w przypadku Itxi Grubs.
Zauwaz, ze nie napisali:
Pogrubienie to mój dodatek. Tak powinni byli napisac, zeby to działało tak, jak mówisz. Dodatkowa kosc, z tego co czytam, przysluguje jako dodatek do zdeklarowanej liczby kosci a nie jako dodatek do zdeklarowania checi rzucenia czaru (a zdeklarowanie 0 kosci to nic innego, jak zdeklarowanie checi rzucenia czaru a nie liczby kostek).player declares if he is going to use any power dice and if yes - how many power dice the Wizard is going to use to try to cast the spell. [...]"
A ja z takim pytaniem:
Terradony:
1) Czy trzeba na rzucane kamienie trafiać a jesli tak to z jakim modyfikatorem
Dlaczego pytam:
W opisie kamyków nie ma nic o tym że trafiamy automatycznie a wiekszosci podobnych "zabawek/umiejetności" to jest uwzglednione.
Według mnie jest to throwing weapon
O czym świadczy adnotacja - Pamietaj nie ma Poison
2) Jaki US maja nowe terki:
Flying cavalery o W2
Czyli czy mamy minusy w trafianiu w ten oddział
Nie mam podręcznika i nie jestem w stanie sprawdzić 2giego
Edit:
2 nieaktualne
Terradony:
1) Czy trzeba na rzucane kamienie trafiać a jesli tak to z jakim modyfikatorem
Dlaczego pytam:
W opisie kamyków nie ma nic o tym że trafiamy automatycznie a wiekszosci podobnych "zabawek/umiejetności" to jest uwzglednione.
Według mnie jest to throwing weapon
O czym świadczy adnotacja - Pamietaj nie ma Poison
2) Jaki US maja nowe terki:
Flying cavalery o W2
Czyli czy mamy minusy w trafianiu w ten oddział
Nie mam podręcznika i nie jestem w stanie sprawdzić 2giego
Edit:
2 nieaktualne
Nie rzucamy na trafienie. Jak podaje podręcznik "D3 Strength 4 hits are inflicted on the enemy unit for each Terradon". Gdyby trzeba było trafiać, to by to po prostu napisali. Porównaj to z razordonami: "Each Razordon fires a number of shots equal to the roll of an Artillery dice, at Strength 4. Roll to hit as normal".zafael pisze: 1) Czy trzeba na rzucane kamienie trafiać a jesli tak to z jakim modyfikatorem
Dlaczego pytam:
W opisie kamyków nie ma nic o tym że trafiamy automatycznie a wiekszosci podobnych "zabawek/umiejetności" to jest uwzglednione.
słaba analogia. Zafael wylapał fajnego kruczka, bo sam złapałem za podręcznik i się zastanawiam czy się turla na hity na to...Matis99 pisze:Nie rzucamy na trafienie. Jak podaje podręcznik "D3 Strength 4 hits are inflicted on the enemy unit for each Terradon". Gdyby trzeba było trafiać, to by to po prostu napisali. Porównaj to z razordonami: "Each Razordon fires a number of shots equal to the roll of an Artillery dice, at Strength 4. Roll to hit as normal".zafael pisze: 1) Czy trzeba na rzucane kamienie trafiać a jesli tak to z jakim modyfikatorem
Dlaczego pytam:
W opisie kamyków nie ma nic o tym że trafiamy automatycznie a wiekszosci podobnych "zabawek/umiejetności" to jest uwzglednione.
imo nie. zawsze jesli mozesz deklarujesz stand & shoot. jesli byl za maly zasieg na s&s to zmienia on sie w hold.Pająk pisze:mam pytanko:
czy Razordony mogą w ogóle robić flee? w podręczniku jest napisane, że muszą robić stand & shoot zawsze gdy to możliwe, czy w innej sytuacji mogę zadeklarować ucieczkę nimi?
hmm... bardziej mnie przekonuje wywód Crusa z razordonami
pytanie o special charachtera:
Gor-Rok
The Shield of Aeons: shield. Gor-Rok always counts as defending obstacle, meaning that any chargers that wish to attack him will lose any and all benefits from charging.
czy ten bonus dotyczy się też unitu w którym jest? jest co prawda zapis "attack him", ale nie jest pewien czy chodzi tu ogólnie o szarżę czy ataki skierowane przeciwko niemu.
pytanie o special charachtera:
Gor-Rok
The Shield of Aeons: shield. Gor-Rok always counts as defending obstacle, meaning that any chargers that wish to attack him will lose any and all benefits from charging.
czy ten bonus dotyczy się też unitu w którym jest? jest co prawda zapis "attack him", ale nie jest pewien czy chodzi tu ogólnie o szarżę czy ataki skierowane przeciwko niemu.
Pfff.......kurczek jest gdzie indziej. S&S razodonow nie jest taki straszny jak go maluja.
"If you roll a Misfire, one or more unfortunate handlers has got in the way and been pin-cushioned with barbs.D3 handlers are removed and the Barbed Razodon does not fire this turn"
"If you roll a Misfire, one or more unfortunate handlers has got in the way and been pin-cushioned with barbs.D3 handlers are removed and the Barbed Razodon does not fire this turn"
podpis nieregulaminowy - administracja
"Hits" oznacza "hits". Trafiają automatycznie. A wzmianka o poisonach jest po to, by odróżnić atak kamieniami od oszczepów Skinków.Morrok pisze:słaba analogia. Zafael wylapał fajnego kruczka, bo sam złapałem za podręcznik i się zastanawiam czy się turla na hity na to...Matis99 pisze:Nie rzucamy na trafienie. Jak podaje podręcznik "D3 Strength 4 hits are inflicted on the enemy unit for each Terradon". Gdyby trzeba było trafiać, to by to po prostu napisali. Porównaj to z razordonami: "Each Razordon fires a number of shots equal to the roll of an Artillery dice, at Strength 4. Roll to hit as normal".zafael pisze: 1) Czy trzeba na rzucane kamienie trafiać a jesli tak to z jakim modyfikatorem
Dlaczego pytam:
W opisie kamyków nie ma nic o tym że trafiamy automatycznie a wiekszosci podobnych "zabawek/umiejetności" to jest uwzglednione.
masz autohits? Hits to też jak turlasz na hits. A wspomnieli o poisonie, bo kiedy działa? Przy rzutach na hit?M.T. pisze:"Hits" oznacza "hits". Trafiają automatycznie. A wzmianka o poisonach jest po to, by odróżnić atak kamieniami od oszczepów Skinków.Morrok pisze:słaba analogia. Zafael wylapał fajnego kruczka, bo sam złapałem za podręcznik i się zastanawiam czy się turla na hity na to...Matis99 pisze: Nie rzucamy na trafienie. Jak podaje podręcznik "D3 Strength 4 hits are inflicted on the enemy unit for each Terradon". Gdyby trzeba było trafiać, to by to po prostu napisali. Porównaj to z razordonami: "Each Razordon fires a number of shots equal to the roll of an Artillery dice, at Strength 4. Roll to hit as normal".
@Co do razordonów Malal- wyraźnie jest napisane, że tylko jeden razordon nie strzela (ten za ktorego rzuciłeś misfire;a)
Mam identyczny stosunek do podanej notatki.Morrok pisze:masz autohits? Hits to też jak turlasz na hits. A wspomnieli o poisonie, bo kiedy działa? Przy rzutach na hit?M.T. pisze:"Hits" oznacza "hits". Trafiają automatycznie. A wzmianka o poisonach jest po to, by odróżnić atak kamieniami od oszczepów Skinków.Morrok pisze: słaba analogia. Zafael wylapał fajnego kruczka, bo sam złapałem za podręcznik i się zastanawiam czy się turla na hity na to...
@Co do razordonów Malal- wyraźnie jest napisane, że tylko jeden razordon nie strzela (ten za ktorego rzuciłeś misfire;a)
Na co by podawano jej treść skoro nie rzucasz na trafienie - wtedy oczywiste jest że nie działa poison
Jesli dodali notatke to IMO zapomnieli dodać co to za rodzaj broni (z jej opisu wnioskuje że throwing weapon dajacy d3 hity, nie autohity)
Reasumujac
Trzeba to uściślić: co tfu-rca miał na myśli
Ja wnioskuje co pisałem wyżej
Hits oznacza trafienia. Inaczej byłoby shots.
Wzmianka o kamieniach mogła być dlatego żeby ludzie nie pytali sie ich co sie dzieje jak kamienie maja autohity i poisona i czy trzeba to jakoś rozwiązać, jak to GW napisało bezsesnu.
Jeżeli wymyślicie to inaczej to od tej pory będę każdemu magowi który ma magic missle (d6 str4 hits) kazał rzucać na trafienie w skinki. Powodzenia
pozdro
Wzmianka o kamieniach mogła być dlatego żeby ludzie nie pytali sie ich co sie dzieje jak kamienie maja autohity i poisona i czy trzeba to jakoś rozwiązać, jak to GW napisało bezsesnu.
Jeżeli wymyślicie to inaczej to od tej pory będę każdemu magowi który ma magic missle (d6 str4 hits) kazał rzucać na trafienie w skinki. Powodzenia
pozdro