KHADOR

O dwóch takich, co są z Privateera.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 437
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

KHADOR

Post autor: Bonczek »

Jest to temat do dyskusji na temat tejże armi ;) Możecie tu pisać o jej wadach jak i zaletach, o zastosowaniach taktycznych jednostek, wystawiać rozpiski do oceny, pisać sprawozdania z bitew oraz pytać o zasady dot. jednostek ;)
Złożyłem sobie armię na 350pts, która z założenia miała być niedroga i ładna w figurkach (ten warunek spełniłem) oraz w miarę legalna. Wygląda ona tak:

Warcaster - Butcher of Khador

Juggernaut (nie wiem dlaczego ten robot- może dlatego że ładny i na niego mi punktów starczyło? :) )

Manhunter (bo ma świetną figurkę imo)

4x Widowmakers (nazwa powaliła mnie na kolana + ładne figurki)

6x Doom Reavers (zaje zaje figurki)

Co myślicie o tej rozpisce? Jest legalna i czy da się nią coś ugrać?

Pozdrawiam!

PS Napisałem że jestem początkujący? :)
PS2 66 post :D

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

No fajnie, że jeszcze ktoś walczy Khadorem :!: :!: :!:
Tak jak ty jestem początkujący i nie wiele ci pomogę. Ale na moje oko rozpa jest legalna (o ile nie przekroczyłeś punktów). Ja też użyłem do swojej rozpy Manhantera i Widowmakers - poza tym , że są ładne są dość przydatne. Juggernaut też ci się przyga - Khador ponoć słynie ze swoich jacków.
Co do doom reavers też chciałem ich kupić ale myślę o nich na jakieś większe punkty - zasada berserk może namieszać i przeciwnikowi i tobie. Może się okazać, że jak zabiją wroga zabiją i siebie. Figsy wywalone w kosmos :!:
Warcaster Bucher nie jest mi znany (poza statsami). Ja osobiście wybrałem Sorschę bo była w podstawce ale ma dość elastyczne czary i niezły feat.
Jestem właśnie na etapie składania rozpy na 350, bo za miesiąc będzie u nas turniej (w Bydgoszczy). Mam inną koncepcję od twojej - będę miał oddział najemników, żeby wypełnić dziurę punktową. No i więcej strzelania. Być może mortar (20" zasięgu i 16 POW).

Przede wszystkim musisz sam pograć i wybrać styl gry. To nie jest Warhammer, że wszyscy grają w utarty sposób. Możesz zaskoczyć wroga swoją taktyką albo przeciwnik zaskoczy ciebie. Trzeba także poznać inne armie i co one potrafią. Jak mówiłem za miesiąc u Bydgoszczy turniej - zapraszam.

Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 437
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

Post autor: Bonczek »

No więc na turnieju chętnie bym się zjawił aczkowiek:
a) nie mam jeszcze żadnych figurek... :roll:
b) do Bydgoszczy mam troszkę daleko...
Mam tylko jeden oddział strzelający, ponieważ chciałem zrobić armię walczącą z niewielkim wsparciem strzelającym. Butchera wziąłem ze względu na jego nieprzeciętne zdolności bojowe. Reaversi zostali wstawieni do rozpiski właśnie dzięki świetnym figurkom. Może być wesoło widzieć jak oddział sam roznosi się w pył :P Jeśli chodzi o juggernauta wziąłem go bo na niego punktów starczyło i ma open fista ;) Zanim stoczę jakieś bitwy upłynie jeszcze wiele wody w Wiśle, ponieważ jesteśmy z kumplami dopiero na etapie poznawania zasad.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

No właśnie, trzeba pograć i poznać zasady. Jak tylko zdobędę jakieś doświadczenie dam znać jakie są moje przemyślenia.
Za Matkę Ojczyznę :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Jestem już po 3 grach 8) Kahdorem gramy na 350. W skład mojej grupy bojowej wchodzą.
Sorscha - bardzo mi się podoba, dobre czary wspomagające i super feat. Jest dość uniwersalna.
Juggernaut - bez rewelacji, czasem przydałby się destroyer z działkiem
Manhunter - na razie próbowałem flankowania oraz szarży frontalnej - jednorazowego użytku.
Man-o-war demolition corps - fajni kolesie mogą nawalać cieniasów a jak trzeba to nawet jacki rozkręcą.
Greylord ternion - oddział wsparcia, czarują i mają spreya
Widowmakers - ludzie się ich boją, dość ciężko jest ich zabić, nieźli ale bez rewelacji. Gdyby można ich było wystawić 2 oddziały albo oddział powiększyć byliby dużo lepsi. Dobrzy na oddziały 1 woundowe.

No ale muszę jeszcze pograć i poznać całość zasad.

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Trochę to wygląda na monolog - bo sam piszę.
Jestem po pierwszym turnieju. Moje wnioski.
Sorscha dobrze się sprawdza
Częściej wybierałem destroyera niż jaggernota - strzelanie bardzo się przydaje.
Jeśli brałem destroyera nie brałem manhantera - ale pewnie zostałby zabity przez większy oddział.
widowmakerzy - są dobrzy, ciężko ich zabić i potrafią namieszać, szkoda, że nie można dokupić jeszcze 2 - byliby super.
greylordzi - bardo elastyczny oddział, duże modele zamrażają a oddziały sprejują. Owszem jeden cal ruchu bardzo by się przydał.
MoW Demo Corps - także bardzo dobry oddział także elastyczny - mogliby mieć 2 więcej armora.

Ostatnio myślę o nowych oddziałach : ułanach i shocktoopersach. Pierwsi mają 13 cali zasięgu i po drodze konie nawalają poboczne modele. mogą mieć 19 armora w szyku.
Shocki mogą mieć nawer armora 21 i łączony atak wręcz. Twarde bydlaki ale speed 4.
No jeszcze zastanawiam się nad doom reaversami już wim jak ich ustawić żeby się nie pozabijali :)

Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 437
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

Post autor: Bonczek »

Nie martw się Blasz, nie będziesz tu pisał sam ;) Niebawem będę tu ostro postował, po prostu czekam aż jakiś kumpel się zmobilizuje i zasady przeczyta. Czyli polecasz Destroyera zamiast Juggernota? Bo właśnie miałem takie pytanie zadać :) Muszę pokminić nad rozpiskami bo narazie tylko jedna mi wyszła co mi się podoba. Zaraz spróbuję coś nowego wymyślić :D Dlaczego Sorscha a nie np Butcher? Pewnie kupiłeś zestaw startowy? :)

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Powiem tak. Strzela się częściej niż walczy wręcz. Bombardza Destroyera przydaje się na oddziały i na jednostki ze stealthem. Destroyer ma tylko 1 atak w walce hth i critikala dobrego ale tylko na jacki ale nie na bestie. No i dysrtoyer jest sporo droższy, musiałem wywalić manhantera. Tam gdzie jest dużo oddziałów to ja wybieram destroyera.
Ostatnio czytałem zasady do Spriggana, nietety jest jeszcze droższy 132punkty, ale ma reacha i może szarżowaać przez małe modele i jescze im wypłaca impakty.

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Wczoraj czytając forum Warmachine natchnęło mnie, żeby zrobić armie szybką tylko do hth na Sorschy. Na 350
Zainspirował mnie koleś z taką listą
Sorscha
Manhunter
Drakhun (no dismount)
IFP (10) plus Unit Attachment
Uhlans (5)
Widowmakers
Eiryss

total: 492


Sorscha jest szybka a dzięki wind rush baaardzo szybka
Drakhun na spd 7 +2+3 =12 a jak sorscha rzuca Boundless Charge to 14 i to przez trudny teren (ale jeśli używamy reacha koń nie wypłaca ataku)
Ułani x3 spd 8 +3 +2 ( w szarży reach ale tak jak wyżej) mogą pzrez trudny teren
doom reavers advance
i zapchajdziura manhanter advance albo Eiryss

Minusy to: tylko 2 oddziały, brak jacków, caster może się chować tylko za Drakhunem lub ułanami, armia dobra na niestrzelające armie, doom reversi mało przeżywalni.
No właśnie coraz częściej o nich myślę, jeśli ich się ustawi 3'' od siebie to się nie pozabijają. ale to tylko teoria bo jak szarżują to szyk się łamie i już mają się zasięgu reacha. Trzeba by kiedyś sproksować i przećwiczyć.

Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 437
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

Post autor: Bonczek »

A ja się zastanawiam nad wystawianiem Starej wiedźmy, co o tym myślisz? Rozważam ją ze względu na figurkę, która mnie po prostu urzekła. Tylko nie bardzo wiem co wystawić razem z nią :P Sorschy nie chcę używać bo mi się po prostu nie podoba ;) a Vladimir dopiero o 750pts niestety :(

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Nie znam jej zasad więc nic ci nie doradzę. Nawet na forum Khadoru http://forums.privateerpress.com/index. ... owforum=16 rzadko ktoś o niej wspomina. Dużo osób chwali Butchera, bardzo dobry feat do walki i strzelania. Sam jest rzeźnikiem.

Awatar użytkownika
Artek'sWorkshop
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artek'sWorkshop »

powiedzciemi co to za jednostka Khador Iron Fang Pikeman ???jest dobra???czy opłacalna???podoba mi sie ich wygląd:P

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

A znasz zasady tej gry :?:
IMO żeby coś zrobili muszą mieć wykupiony pełen skład z detaczmentem. Oddział do walki wręcz, mają po 1 woundzie. Znam lepsze oddziały.

Awatar użytkownika
Artek'sWorkshop
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artek'sWorkshop »

To znaczy tak sie pytam poniewaz fajnie wyglądaja:D a ogólnie to chce zbierać khador ze wzgledu na fajny wygląd:D.

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Generalnie większość oddziałów powinna się sprawdzać. Zależy jak je wykorzystasz i jak będzie wyglądała cała armia. Na forum czytałem, że w szybkiej armi się sprawdzają - z detaczmentem i full składem. Powinieneś mnieć jakąś wizję armii. Co ma robić ta armia, jakie oddziały będą miały zadania, przeciwko której armii się chcesz wystawiać. Jest kilka oddziałów w Khadorze które jednoznacznie można uznać za dobre lub mniej dobre. Pikmeni mają potencjał.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

chyba attachmentem :) (pod tą trudną nazwą kryje się kapitan i sztandarowy)
1. Nie jestem weteranem WM a wydaje mi się że tam się dać wszystkim, w przeciwieństwie do warhammera gdzie roi się od oddziałów tak przydatnych jak np arrer boyz lub master moulder.
2. Jeśli nie znasz nawet podstawy zasad to tak jakby gadać ze ślepym o kolorach :P
Pozdro
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
Blasz
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Blasz »

Dokładnie to chciałem napisać - no poza detaczmentem bo to z batla. Jak najbardziej masz rację, że zasadniczo każdy oddział jest grywalny - no ale taki mortar w Khadorze czy mechanicy to już kwestia dyskusyjna. Weteranem też nie jestem, jeden turniej i parę pojedynków. Dla jasności -pikmenami nie grałem.

Awatar użytkownika
Artek'sWorkshop
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artek'sWorkshop »

chyba se zamuwie tych Iron Fang Pikeman maja fajne modele a jaką rozpe zrobie to jescze niewiem:P.
A czy są po polsku zasady do Warmachine??

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

oficjalnie nie
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
aipz
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Bydgoszcz/Warszawa

Post autor: aipz »

Czy wielu jest walecznych Khadorskich casterow w Bydzi?
"War, war never changes... only the tools of war do..."

ODPOWIEDZ