Chaos Dwarfs Alternative Army List
Moderator: esgaroth
ogolnie pomysl; z robieniem armylista mi sie nie podoba... ale jak juz to kilka uwag:
steam armour: jak rozumiem to cos na styl tego special charactera, ktory w poowie skamienial? jesli mniej wiecej to tak by mialo wygladac to proponuje jak u niego brak brak marszu na ta zbroje i moze mv 6.
obsidian blade wychodzi za tanio w porownaniu do innych przedmiotow no armour save. koszt 60 nie bylby zly
tore of spite nie wiem czy nie lepiej by zwiekszyc koszt do 50
sorceror lord ld9 - 10 to stare dzieje jak runlelord mial 10. zmienili runelorda to i duzego maga w chd by wypadalo ;]
w szejkerze zamiast 2d6 duza templatka do spowalniania
byczkobaner nie dziala na taurusa i lamasu
banner of dark ash jak w starych vc koszt. (tam byl bodajze 50)
ew. sorcererom mozna dac fleming ataki
bez bolcow... mainstay za 60 pkt nie ejst na pewno dobrym pomyslem...
collosus itp koszt 285
ps. pojscie a 5 ed. magie lub itemy tez do konca niejest przemyslanym pomyslem... pamietaj, ze wtedy te przedmioty byly dosc niewymierne jak na swoje wartosci punktowe...
steam armour: jak rozumiem to cos na styl tego special charactera, ktory w poowie skamienial? jesli mniej wiecej to tak by mialo wygladac to proponuje jak u niego brak brak marszu na ta zbroje i moze mv 6.
obsidian blade wychodzi za tanio w porownaniu do innych przedmiotow no armour save. koszt 60 nie bylby zly
tore of spite nie wiem czy nie lepiej by zwiekszyc koszt do 50
sorceror lord ld9 - 10 to stare dzieje jak runlelord mial 10. zmienili runelorda to i duzego maga w chd by wypadalo ;]
w szejkerze zamiast 2d6 duza templatka do spowalniania
byczkobaner nie dziala na taurusa i lamasu
banner of dark ash jak w starych vc koszt. (tam byl bodajze 50)
ew. sorcererom mozna dac fleming ataki
bez bolcow... mainstay za 60 pkt nie ejst na pewno dobrym pomyslem...
collosus itp koszt 285
ps. pojscie a 5 ed. magie lub itemy tez do konca niejest przemyslanym pomyslem... pamietaj, ze wtedy te przedmioty byly dosc niewymierne jak na swoje wartosci punktowe...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Pisalem te przedmioty bez swiadomosci starych itemow.
Mv 6 i brak marszu, to po prostu mozliwosc szarzy magiem na 12 cali. Bez sensu.
Duza templejtka na eartshakerze spoko. Dobry pomysl.
Byczkobaner i tak na nich nie dziala. Nie moga przeciez wchodzic do regimentow.
Bez bolcow ten list jest fajniejszy.
Reszta to kosmetyka, ktora trzeba wyczuc po paru grach.
edit: jest nowa wersja.
Tym razem z bolcami. Wedlug mnie nie sa juz takie mocne, gdy uwzgledni sie, ze Earthshaker ma maly template, wiec 2 shakery nie beda w stanie spowolnic calej armii przeciwnika - sa teraz bardziej troche jak kowadlo. Nie wiem czy bolce powinny miec obsluge krasnoludzka, ale wydaje mi sie to logiczne - krasie od maszyn, hobgobliny od umierania.
Polepszony bull centaur chieftain o 1 wyzszy Ld, o 1 Ataki), ale wciaz bez opcji BSB - nie moze byc tak, ze oddzial porusza sie w pierwszej turze 28 cali. Za to ma duzqa mozliwosc wyladowanie sie zajebistymi magicznymi itemkami.
Zabralem opcje tarcz na strzelcach. Zbyt mocne moim zdaniem.
Moja propozycja rozpy 2250 BP + R (maksymalny gunline z kontra IMO jaki da sie zlozyc):
mag na lamusie: 4 lvl, obsidian armour, amulet of black forge (recast), black steel collar (5+ ward na niego i lamusa), iron ring (1 z metalu bound spell) [560]
mag: 2lvl, 2 ds [183]
bsb: obsidian armour, great weapon, shield, obsidian totem (mr2 w 12") [179]
3x10 blunderbusses: muzycy [375]
fast z lukami i tarczami i muzykiem [81]
4 bolce [200]
9 sneaky gitsow z lukami [81]
6 byczkow z trampling bannerem i 2 bronmi [178]
colos
earthshaker
Jak to wyglada:
mamy w casting pool 8 kostek i jednego bound spella, ale sa to bardzo efektywne kostki, bo moga one oznaczac rzucenie 4xmalej kuzni, z czego 3x na duzym magu, ktory jest large targetem i widzi nad glowami przeciwnikow
dispel tez jest niezly - 7 kostek, 2 ds, i mr2 w 12" od bsb. Magia ofensywna slabo sie przebija. Beast cowers zreszta tez. Moim zdaniem antymagia to najmocniejsza strona tej rozpiski i w ogole bardzo dobra cecha tej armii.
co do strzelania, to mamy 3 regimenty blunderbussow na bliski zasieg, wilczki i sneaky gitsow na sredni, a z mocnego strzelania mamy 4 bolce i earthshakera. Nie jest to moze jakis maks, ale trzeba zaplacic za te antymagie.
najslabiej wypadamy w fazie walki - tak naprawde klepie sie tylko kolos, bo byczki mam na lapanie jakichs denerwujacych fastow czy harpii (dlatego dodatkowa bron). Za to ciezko jest urwac najwazniejsze punkty - goscia na lamusie i kolosa. Troche latwiej bsb i maga, ale nie starczylo juz punktow na inne myki.
Czy to jest dobra rozpiska? Moim zdaniem tak. Znacznie ciekawsza niz to, co do tej pory wystawialy krasnoludy chaosu na turniejach. I jestem przekonany, ze moze powalczyc jak rowny z rownym na wiele rozpisek. Moze nie z dark elfami na strzelaniu, moze nie na wampirach na wskrzeszaniu, ani TK na ikonie, ale imperium, demony bez bladzia, chaos warriorow i bretke to sie raczej wciaga nosem.
Mv 6 i brak marszu, to po prostu mozliwosc szarzy magiem na 12 cali. Bez sensu.
Duza templejtka na eartshakerze spoko. Dobry pomysl.
Byczkobaner i tak na nich nie dziala. Nie moga przeciez wchodzic do regimentow.
Bez bolcow ten list jest fajniejszy.
Reszta to kosmetyka, ktora trzeba wyczuc po paru grach.
edit: jest nowa wersja.
Tym razem z bolcami. Wedlug mnie nie sa juz takie mocne, gdy uwzgledni sie, ze Earthshaker ma maly template, wiec 2 shakery nie beda w stanie spowolnic calej armii przeciwnika - sa teraz bardziej troche jak kowadlo. Nie wiem czy bolce powinny miec obsluge krasnoludzka, ale wydaje mi sie to logiczne - krasie od maszyn, hobgobliny od umierania.
Polepszony bull centaur chieftain o 1 wyzszy Ld, o 1 Ataki), ale wciaz bez opcji BSB - nie moze byc tak, ze oddzial porusza sie w pierwszej turze 28 cali. Za to ma duzqa mozliwosc wyladowanie sie zajebistymi magicznymi itemkami.
Zabralem opcje tarcz na strzelcach. Zbyt mocne moim zdaniem.
Moja propozycja rozpy 2250 BP + R (maksymalny gunline z kontra IMO jaki da sie zlozyc):
mag na lamusie: 4 lvl, obsidian armour, amulet of black forge (recast), black steel collar (5+ ward na niego i lamusa), iron ring (1 z metalu bound spell) [560]
mag: 2lvl, 2 ds [183]
bsb: obsidian armour, great weapon, shield, obsidian totem (mr2 w 12") [179]
3x10 blunderbusses: muzycy [375]
fast z lukami i tarczami i muzykiem [81]
4 bolce [200]
9 sneaky gitsow z lukami [81]
6 byczkow z trampling bannerem i 2 bronmi [178]
colos
earthshaker
Jak to wyglada:
mamy w casting pool 8 kostek i jednego bound spella, ale sa to bardzo efektywne kostki, bo moga one oznaczac rzucenie 4xmalej kuzni, z czego 3x na duzym magu, ktory jest large targetem i widzi nad glowami przeciwnikow
dispel tez jest niezly - 7 kostek, 2 ds, i mr2 w 12" od bsb. Magia ofensywna slabo sie przebija. Beast cowers zreszta tez. Moim zdaniem antymagia to najmocniejsza strona tej rozpiski i w ogole bardzo dobra cecha tej armii.
co do strzelania, to mamy 3 regimenty blunderbussow na bliski zasieg, wilczki i sneaky gitsow na sredni, a z mocnego strzelania mamy 4 bolce i earthshakera. Nie jest to moze jakis maks, ale trzeba zaplacic za te antymagie.
najslabiej wypadamy w fazie walki - tak naprawde klepie sie tylko kolos, bo byczki mam na lapanie jakichs denerwujacych fastow czy harpii (dlatego dodatkowa bron). Za to ciezko jest urwac najwazniejsze punkty - goscia na lamusie i kolosa. Troche latwiej bsb i maga, ale nie starczylo juz punktow na inne myki.
Czy to jest dobra rozpiska? Moim zdaniem tak. Znacznie ciekawsza niz to, co do tej pory wystawialy krasnoludy chaosu na turniejach. I jestem przekonany, ze moze powalczyc jak rowny z rownym na wiele rozpisek. Moze nie z dark elfami na strzelaniu, moze nie na wampirach na wskrzeszaniu, ani TK na ikonie, ale imperium, demony bez bladzia, chaos warriorow i bretke to sie raczej wciaga nosem.
Rozpiska wygląda na ciekawą, o wiele bardziej niż te nudne na obecne zasady. Chariot / demoniczny tenderiser jest tutaj:
M WS BS S T W I A Ld
Chariot 7 - - 5 5 4 - - -
Tenderizer 7 4 - 5 5 4 0 2 -
Chaos Dwarf Crew - 4 3 3 - - 2 1 8
Tenderizer - Darklands Chariots and Tenderizers are, despite being Chariots, not automatically destroyed by wounds of S7 or above. Tenderizers have the Bound Rage and the Daemonic Aura special rules.
Darklands Chariot: 95 pts
Stats:
M WS BS S T W I A Ld
Chariot 7 - - 5 5 4 - - -
Tenderizer 7 4 - 5 5 4 0 2 -
Chaos Dwarf Crew - 4 3 3 - - 2 1 8
Unit Size: 2 Chaos Dwarf Crew, 1 Chariot
Equipment: The two Chaos Dwarf Crew have Spears, and one has a Swivel Gun. The Chariot has a 3+ Armour Save
Options:
- Any number of Chariots may be given a single extra Chaos Dwarf Crewman (+9 pts).
- Any number of Chariots may be upgraded to Tenderizers (+45 pts). The Crew of a Tenderizer may not use a Swivel Gun.
Special Rules: Chariot, Scythed Wheels, Tenderizer
M WS BS S T W I A Ld
Chariot 7 - - 5 5 4 - - -
Tenderizer 7 4 - 5 5 4 0 2 -
Chaos Dwarf Crew - 4 3 3 - - 2 1 8
Tenderizer - Darklands Chariots and Tenderizers are, despite being Chariots, not automatically destroyed by wounds of S7 or above. Tenderizers have the Bound Rage and the Daemonic Aura special rules.
Darklands Chariot: 95 pts
Stats:
M WS BS S T W I A Ld
Chariot 7 - - 5 5 4 - - -
Tenderizer 7 4 - 5 5 4 0 2 -
Chaos Dwarf Crew - 4 3 3 - - 2 1 8
Unit Size: 2 Chaos Dwarf Crew, 1 Chariot
Equipment: The two Chaos Dwarf Crew have Spears, and one has a Swivel Gun. The Chariot has a 3+ Armour Save
Options:
- Any number of Chariots may be given a single extra Chaos Dwarf Crewman (+9 pts).
- Any number of Chariots may be upgraded to Tenderizers (+45 pts). The Crew of a Tenderizer may not use a Swivel Gun.
Special Rules: Chariot, Scythed Wheels, Tenderizer
1)bolec od dawien dawna byl obslugiwany przez 2 hopkow-strzela gownianie jak u zielonych a ma mniej zlogi. i absolutnie zadnej formy bullego/inzyniera - nie ten klimat. 2/slota i 40pkt za sztuke.
2)earthshaker- to relikt 5ed. zamiana 2d6" na duzy template jest jak najbardziej za (inaczej idzie cenowo do gory)
3) magusy-> 9ld(niezaleznie od hero/lord),metal,fire, shadow
znaja czar "0"-> cast 5+/9+ , d6S4 na 24"/2d6S5 na 12" flaming
4)sneaky gits-skirmish,2 bronie,scout i poison w podstawce. opcjonalnie pachwinogryz i trabka. ewentualnie javelin.
5)rare-helka/earthsh./ upgradowany gigant
6)special-centusie,bolty,sneaky,BO (12pkt full equiped,death rocket,immortulz(jak dlugobrodzi,z lordem maja stuborn i odp na psyche)
7)core- chdwarriors,blunderbussy, hopgoblin riders (analogicznie do wilczkow),hopgoblins (20+),orcs
kadra dowodcza->krasnale mialyby chaos armour na wjezdzie.
Lords
lord do naparzania-10ld(staty dwarf lorda)
lord do magowania-(staty jak rubelord)
bull centaur lord-9ld,6WS,5S,5T,4W,5A
Hero:
krasnal do walki (stat thana),9ld. moze byc bsb
bull centaur hero- 5Ws,5S,5T,3W,4A,9ld
magus-9ld
hopgoblin hero (taki common goblin hero)
bullcentaury-traktowac jak piechote.
2)earthshaker- to relikt 5ed. zamiana 2d6" na duzy template jest jak najbardziej za (inaczej idzie cenowo do gory)
3) magusy-> 9ld(niezaleznie od hero/lord),metal,fire, shadow
znaja czar "0"-> cast 5+/9+ , d6S4 na 24"/2d6S5 na 12" flaming
4)sneaky gits-skirmish,2 bronie,scout i poison w podstawce. opcjonalnie pachwinogryz i trabka. ewentualnie javelin.
5)rare-helka/earthsh./ upgradowany gigant
6)special-centusie,bolty,sneaky,BO (12pkt full equiped,death rocket,immortulz(jak dlugobrodzi,z lordem maja stuborn i odp na psyche)
7)core- chdwarriors,blunderbussy, hopgoblin riders (analogicznie do wilczkow),hopgoblins (20+),orcs
kadra dowodcza->krasnale mialyby chaos armour na wjezdzie.
Lords
lord do naparzania-10ld(staty dwarf lorda)
lord do magowania-(staty jak rubelord)
bull centaur lord-9ld,6WS,5S,5T,4W,5A
Hero:
krasnal do walki (stat thana),9ld. moze byc bsb
bull centaur hero- 5Ws,5S,5T,3W,4A,9ld
magus-9ld
hopgoblin hero (taki common goblin hero)
bullcentaury-traktowac jak piechote.
w 5ed bylo to tak zrobione ze mial M6, ale w szarzy i marszu tez 6, nie podwajal mu sie wtedy ruch - taka jakby mozliwosc ciaglego marszu z M3 ;]swieta_barbara pisze:Mv 6 i brak marszu, to po prostu mozliwosc szarzy magiem na 12 cali. Bez sensu.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tak, ale wtedy krasnoludy w ogole nie mialy mozliwosci marszu w promieniu 8 cali od przeciwnika. Wiec chcialbym, zeby to byl wyrazny boost - bo na koniu przeciez sobie nie pojezdzi.
Nie łatwiej napisac bull centaurs units and singel characters can't be move by Banner of the Bullswieta_barbara pisze: Polepszony bull centaur chieftain o 1 wyzszy Ld, o 1 Ataki), ale wciaz bez opcji BSB - nie moze byc tak, ze oddzial porusza sie w pierwszej turze 28 cali. Za to ma duzqa mozliwosc wyladowanie sie zajebistymi magicznymi itemkami.
Zamiast kombinować i zabiera mu opcje bsb bull centaurą dawać limit na sztandar 40 punktów to dla mnie paranoja :p no a jak bull centaur hero wejdzie do krasków to i tak nie za szarżuje w pierwszej turze więc w czym problem?
No i nadal nie rozumiem jaki jest sens dawania Drums of Doom tą popychaczka można popychać tylko kawalerie i monstery czyli wilki, lorda na byczku i centaury (których nie jestem pewny bo są inne) taki item za 40 punktów dla takiej armi to porażka lepiej dac taką jaka byla w 5 edycji działającą dokladnie jak Book of arkhan (muwie o tej 6 edycjnej)
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Barbara - dla mnie to jest najlepsza propozycja dotychczas. Korygujcie to jeszcze, IMO parę rzeczy jest trochę za bardzo wygiętych - armia z firepowerem krasi i zdolnością h-t-h demonów na bohaterach to nieco za dużo. Np. tore of spite to przesada, ja bym w ogóle z tego zrezygnował.
Jak skończysz - prześlij do mnie, bo trochę trzeba dokładniej opisać zasady (np że tylko ChD zawsze maszurują, i że szejker nie działa na lataczy/eteryków, zasady blunderbussów, takie rzeczy z FAQów). Zrobię też ładnego PDFa z grafikami, żeby była pełna profeska.
Jeśli ktoś ma jakieś zarąbiste zdjęcia SWOICH modeli ChD i chciałby, żeby trafiły do takowego kodeksu - proszę o przesyłanie na mail zbylob@poczta.onet.pl
W każdym razie macie mój głos na LS. Sądzę, że nie będzie problemu, żeby to przepchnąć jako zasady alternatywne, być może po drobnej korekcie ze strony LS.
Ja bym to widział jako dopuszczalne według widzimisię orgów - a jeśli ten AL nie będzie promował armii nudno-żenujących, to pewnie się przyjmie.
Jak skończysz - prześlij do mnie, bo trochę trzeba dokładniej opisać zasady (np że tylko ChD zawsze maszurują, i że szejker nie działa na lataczy/eteryków, zasady blunderbussów, takie rzeczy z FAQów). Zrobię też ładnego PDFa z grafikami, żeby była pełna profeska.
Jeśli ktoś ma jakieś zarąbiste zdjęcia SWOICH modeli ChD i chciałby, żeby trafiły do takowego kodeksu - proszę o przesyłanie na mail zbylob@poczta.onet.pl
W każdym razie macie mój głos na LS. Sądzę, że nie będzie problemu, żeby to przepchnąć jako zasady alternatywne, być może po drobnej korekcie ze strony LS.
Ja bym to widział jako dopuszczalne według widzimisię orgów - a jeśli ten AL nie będzie promował armii nudno-żenujących, to pewnie się przyjmie.
demoniczne maszyny:
maszyny posiadają fear, 5+warda na niemagiczną broń i demoniczną niestabilność. monsters & handlers. załoga ma heavy armor i statystyki warriora.
Death Rocket Battery - 6M 3WS 5S 5T 3W 3A ld5
dwóch obsługantów
strzela jak stonethrower, duży placek z S4
cena: 110
Earthshaker - 5M 3WS 5S 6T 4W 3A ld5
trzech obsługantów
strzela jak stonethrower, mały placek z S4/8, spowolnienie ruchu
cena: 140
do tego:
zgadzam się z termim - wystarczy napisać, że ruch z bannera tylko dla chaos dwarfów, i odpada problem z bykami. możliwość BSB dla bullherosa. przywrócenie bulllorda.
maszyny posiadają fear, 5+warda na niemagiczną broń i demoniczną niestabilność. monsters & handlers. załoga ma heavy armor i statystyki warriora.
Death Rocket Battery - 6M 3WS 5S 5T 3W 3A ld5
dwóch obsługantów
strzela jak stonethrower, duży placek z S4
cena: 110
Earthshaker - 5M 3WS 5S 6T 4W 3A ld5
trzech obsługantów
strzela jak stonethrower, mały placek z S4/8, spowolnienie ruchu
cena: 140
do tego:
zgadzam się z termim - wystarczy napisać, że ruch z bannera tylko dla chaos dwarfów, i odpada problem z bykami. możliwość BSB dla bullherosa. przywrócenie bulllorda.
Uf wreszcie po całym dniu pracy zrobiłem plik do AB z tym army listem poprawiłem kilka rzeczy zmieniłem działanie i koszt popychaczki dodałem lorda centaura i dałem za 3 punkty hobgobliną light armory. Kurde a miałem sie uczyc na koło z analizy wrr jak tenc zas zleciał.
http://www.przeklej.pl/d/0000i89t14bt/pl.wf7
Dajcie znać jak znajdziecie błąd plik należy wrzucić do folderu D:\ArmyBuilder\data
http://www.przeklej.pl/d/0000i89t14bt/pl.wf7
Dajcie znać jak znajdziecie błąd plik należy wrzucić do folderu D:\ArmyBuilder\data
Ostatnio zmieniony 7 lut 2009, o 22:03 przez termi, łącznie zmieniany 4 razy.
Już poprawiłem ( http://www.przeklej.pl/d/0000i89t14bt/pl.wf7 ) wszystko oprócz bolców wydaje mi się ze jeden na slot to trochę cienko a po za tym jak byście zmienili zdanie to nie pamiętałbym jak zrobić 2 na jeden slot xD
Acha dałem jeszcze sorcerą obsidian armor za free bo i tak już są drodzy
Acha dałem jeszcze sorcerą obsidian armor za free bo i tak już są drodzy
Ostatnio zmieniony 7 lut 2009, o 22:02 przez termi, łącznie zmieniany 1 raz.
zrob sobie w army liscie jeden na slot.wszystko oprócz bolców wydaje mi się ze jeden na slot to trochę cienko a po za tym jak byście zmienili zdanie to nie pamiętałbym jak zrobić 2 na jeden slot xD
jesli zmienicie zdanie to powiem ci jak to zmieniac/sam ci zmienie
drodzy? mag z ld8 t4 za 90 pkt drogi?Acha dałem jeszcze sorcerą obsidian armor za free bo i tak już są drodzy
No zobacz sobie na np sorcera w chaosie za 85 punktów ma bardzo podobne staty w tym chaos armour więc nie przesadzajmy z tymi kosztami :pShino pisze:zrob sobie w army liscie jeden na slot.wszystko oprócz bolców wydaje mi się ze jeden na slot to trochę cienko a po za tym jak byście zmienili zdanie to nie pamiętałbym jak zrobić 2 na jeden slot xD
jesli zmienicie zdanie to powiem ci jak to zmieniac/sam ci zmienie
drodzy? mag z ld8 t4 za 90 pkt drogi?Acha dałem jeszcze sorcerą obsidian armor za free bo i tak już są drodzy