Testy AB by Border Princes- rezultaty

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

1. Przecież Sigmaricki WoPS daje HATE?
2. Jesli chodzi ci o ułatwienie walki, to bierz Prista Urlica. Ma Blessing of the Wolf, Destruction i Winters Chill- IMHO Bardzo przydatne modlitwy.

Co powiedział twój oponent po bitwie? Czy skomentował jakoś nowe zasady?

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Wiem, że priest sigmara daje hate, ale chodzi mi o aurę dającą hate w następnych rundach walki - za np. 30 punkciszy takie cacko

Jeśli chodzi o ulrykowych kapłanów to nie - nie lubię kultu ulryka i nie chcę nim grać

Oponent powiedział, że halabarda bijąca z 2 szeregów (nawet, gdyby 2 szereg miał bić z siłą 3!) to przegięcie - dlatego wystawiłem właśnie spearmenów :D nie używałem też przedmiotów, które uznaliśmy wspólnie za przegięte, jak np banner of reloading czy fire sworda. Ogólnie podobał mu się zamysł wzmacniania piechoty w warhammerze (wiadomo dlaczego) :P zwrócił mi też uwagę, że powinniśmy coś zrobić z hellstormem, obecnie jest najsłabszym wyborem w sekcji rare, wspólnie doszliśmy też do wniosku, że moździerz z siłą 4 bez piercinga i również siłą 4 pod dziurką i za np. 100 pts. byłby wyborem dużo ciekawszym

W najbliższym czasie zrobię test na 2 tysiaki, powiem wtedy coś więcej :)
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Panowie, a co się stało z pomysłem 2 Mortary na jeden slot? Czyżby zginął śmiercią głodową gdzieś w trakcie głosowań? Mieliśmy przecież coś zrobić, żeby ta maszyna była widywana na stołach. Może by wrócić do tego pomysłu?

Poza tym rozmawiałem z kolegą, który gra Dwarfami i oboje doszliśmy do wniosku, że nasz nowy Mistrz Inżynier jest lepszy od Krasiowego :roll: Nie że jest przegięty, co to to nie. W zasadzie poza tym, że kłóci się to z fluffem to nic by się nie stało. Idąc dalej tą drogą to dzięki małym inżynierom nasze machiny są lepsze od krasnoludzkich. Bo do tej pory były co prawda silniejsze, ale za to bardziej zawodne. Teraz będą tak samo zawodne jak te, którymi dysponują brodacze. Nie wiem czy da się coś z tym fantem zrobić, ale pewnie taki stan rzeczy posłuchu u Dwarfów nam nie zapewni :wink: Oni są uczuleni na temat wyższości swoich maszyn i inżynierów nad Imperialnymi. Poza tym "Helenka" mogła by być nieco droższa. Ok. 140 pts. bo jednak teraz wymiata.

Co do czołgu to nie mam zdania. Jest mi obojętne czy będzie połowa punktów czy nie.

Jutro najprawdopodobniej zagram z Dwarfami, więc potem zdam raport z tego jak poszło.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Dzisiaj ja przetestowałem rozpiskę przeciw chaosowi moja rozpiska wyglądała następująco
Wizard Lord
lvl 4
Pegazus
Staff of Volans
Alchemist Badluck Stone

Battle Wizard
lvl 2
Rod of Power

Battle Wizard
lvl 2
2x Dispel Scroll

Warrior Priest of Sigmar
warhorse, barding, heavy armour, shield
Icon of Magnus
Aura of Sanity

Crossbowmen (16)
Banner of Reloading
5x Archers Deatachment

Crossbowmen (10)

Huntsmen (5)

Knightly Order (6)
FCG, Warbanner

Pistolliers (6)
Light Armour, Champion with R. pistol, musican

Pistolliers (6)
Light Armour, Champion with R. pistol, musican

Cannon

Flaglanci (14)

Hellblaster

Steam Tank
Przeciwnik miał mniej więcej
Maga Tzeentcha na smoku
Maga Tzeentcha na dysku
Maga Nurgla
2x5 Maruderow konnych
2x5 Psów
? Warriorow
6 Knightow
1 Spawna
1 Warshire

Ogólnie nie widziałem przewagi magicznej nad przeciwnikiem, nie czułem jakiejś przewagi nad nim. Walka była raczej wyrównana. Nie dograliśmy do końca ale odniósłbym duże zwycięstwo. Bo bitwie skomentował że nie jest źle że spodziewał się porażki, i że gdybym grał zwykłym Imperium to raczej bym nie wygrał.

Moje wnioski:
Banner of Reloading jakoś mi się za bardzo nie sprawdził. Ale wystarczyłoby zmienić zasadę na mulitple shot czyli -1 do trafienia i w ten sam oddział przy koszcie 25 lub 30 i powinno być ok.
Staff of Volans nie miałem ani razu IFki ale za to mogłem raz uratować się od mistcasta.
Helka zdecydowanie za tania.
Czołg za mocny zmniejszyłem mu liczbę woundów do 8 i było w miarę.
Pistollersi nareszcie coś robią.
Miałem dylemat przy doborze aury dla Priesta bo Aury Sigmara są słabsze od Ulrica.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Wiem już czego mi brakuje w AB by BP ...War Wagona ...chciałbym na nim zagrać kiedyś super model a nawet zasad i ceny nie znam bo niby skąd:/

Jeszcze nasuwa mi się taka sprawa dlaczego konnica nie ma I 4??? w końcu to wyszkoleni w bojach rycerze.

Oraz przydałby się banner dający magiczne ataki 50 pkt? ... jeśli nie mamy magii hosty i wraithy są nie do ukłucia...

Spostrzeżenie dzięki opcji inżyniera z parą pistoletów armata kosztuje 115 pkt ale zwiększa się znacznie jej odporność na słabe fast typu pająki wilki czy inne śmieci...Przydałby się jednak okop:p Wiele armii umacniało swoje działa robiąc umocnienia dla nich...

Kolejne spostrzeżenie mortar pomimo odświeżenia dalej niegrywalny nie widzę go w żadnej z Waszych rozpisek ..to dziwne ...zwiększyć koszt do 100 pkt i dać s 4 i jest obowiązkowym wyborem...


Tyle mojego biadolenia ..gra eis ciekawiej, przyjemniej szkoda że na turnieje tego nie wpuszczą ..bo gdyby... byłby to precedens i każdy gracz innej armii tworzyłby własne kodeksy...(orki, ogry, karasie) wszyscy którzy są w jakiś sposób poszkodowani 7 ed...

Reasumując ciekawe ustrojstwo niestety raczej for fun??? Co o tym myślicie...
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

W poniedziałek zagrałem bitwe na 1500 z chaosem mortali. Zrobiłem dwie rozpiski (ofens i defens) i kolega miał sobie wybrać na drodze losowania (nie wiedział co mam i vice versa..nie wiedziałem też czym zagra bo ma kilka armii). Traf chciał, że wybrał ofens (a przynajmniej wg mnie to jest ofens).

Imperium:
Warrior-Priest of Sigmar General; Barding; Heavy Armour; Shield; Warhorse; Sigil of Sigmar; Aura of Sanity
Warrior-Priest of Ulric; Barding; Cavalry hammer; Heavy Armour; Shield; Warhorse; Bane of the craven
Captain; Pegasus; Lance; Armour of MI; Dragon Bow
10 Crossbowmen
5 Huntsmen
10 Wolf-kin; LA, Shield, GW
Great Cannon
9 LO Reiksguard Knights; FCG; Steel Standar
9 LO White Wolves; FCG; Standard of the White Wolf
5 Wolf-kin

Total Army Cost: 1499 Casting Pool: 2 Dispel Pool: 5 Models in Army: 56

Chaos:
Chaos Sorcerer; Lvl 1; 2xDispel Scroll
Exalted Hero of Tzeentch; General; Collar of Khorne; Enchanted Shield; Biting Blade; Barded Chaos Steed
Exalted Hero of Tzeentch; Shield; Battle Standard; Fury of the Blood God; Barded Chaos Steed
5 Chaos Warhounds
5 Chaos Warhounds
5 Marauder Horsemen of Slaanesh; Flail; Throwing Axes; Musician
20 Chaos Marauders of Slaanesh
5 Chaos Knights of Tzeentch; Standard; Musician; Blasted Standard
5 Chaos Knights of Nurgle; Standard; Musician; Banner of Rage
Chaos Warshrine of Tzeentch

Total Army Cost: 1488 Casting Pool: 3 Dispel Pool: 3 Models in Army: 49



Działo nie zrobiło NIC. W pierwszej i drugiej turze za każdym razem wypadało 2 na kostce (sprawka bogów chaosu?), a jak strzeliłem z kartacza to wypadł misfire. Kusznicy złatwili raptem jedne pieski bo od rycerzy ich bełty się odbijały. Najbardziej się zdołowałem jak 9 WW z WpoU zaszarżowało rycerzy Tzeentcha z ich Gen (dostali save 0+ od warshrine) i się od nich odbili, zostali dogonieni (no bo przecież musiałem na 3 kostkach wyrzucić coś koło 7) i rozwaleni w drobny pył. A rycerze khrona fartownie wymuszeni przez frenzy (13,5 cala od moich byli) zaszarżowali Reiksguardów i wypłacili swoje ataki i...kwiat rycerstwa Imperium padł jak Francuzi pod Azincourt. To był bodajże drugi raz kiedy użyłem rycerstwa w 7 edycji (mam złe doświadczenia, nigdy mi się nie spłacają, zawsze w najważniejszych momentach dają ciała, konie więcej ran potrafią zadać niż jeźdźcy). Co do Wolf-kinów to pogonili jedne pieski, zaszarżowali rycerzy nurgla z boku (miał im pomóc kapitan ale oczywiście musiał buras oblać Ld). Chłopcy walczyli dzielnie ale musieli ulec. Dragon bow niewiele zdziałał (miałem tego dnia okropne rzuty jak widać) po części dlatego, że rycerze chaosu mieli bardzo dobry pancerz. Ogólnie wtopa na całej linii. W magii był remis, kolega rozpraszał moje modlitwy a ja mu jego czary. Aura of Sanity jest bardzo pomocne. Bane of Craven, kolega się zdziwił, że coś takiego jest, odesłałem go do Cult of Ulric.

Co do zasady Ulrykowej to...nie mogłem jej za bardzo sprawdzić bo większość ataków nawet nie trafiła. Mołgo być znacznie lepiej ale to raczej mnie utwierdziło w przekonaniu, że jeśli chodzi o mnie to kawaleria będzie u mnie się pojawiała tylko od czasu do czasu bądź wcale. Na dniach jeśli czas pozwoli zagram na defnsywnej rozpie gdzie jest m.in mortar.

Borysek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Borysek »

Wilqu pisze:Wiem już czego mi brakuje w AB by BP ...War Wagona ...chciałbym na nim zagrać kiedyś super model a nawet zasad i ceny nie znam bo niby skąd:/
Mam 5 edycyjny podręcznik i chętnie mogę przepisać jego zasady, ale musi być jakieś zainteresowanie, bo niechce mi się przepisywać dwóch stron zasad a pomysł zostanie olany. :wink:

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Otrzymałem już zasady Od Thrawna ...Ciekawa maszynka
Obrazek






_________________

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3161
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Jestem po dokładnych przemyśleniach co do armylistu w gronie naprawdę poważnych graczy z doświadczeniem, na razie wnioski co do piechoty: niestety ale niedoszacowaliśmy kosztu włóczników, możliwe że halabardników też.
Posłużę się przykładem:
14 Swordmasters FCG @ 250 (około, parę w jedną czy drugą)
26 Spearmen with Heavy Armour FCG @176
Nasze dzielne chłopy stoją w 4 szeregach 7-osobowych, ostatni jest niepełny. Swordmasterzy (standard, formacja 2 szeregi po 7) wybijają z pierwszego szeregu przy dobrych wiatrach 8 kolesi. Dostają w zamian... 15 ataków (w tym champion włóczników), gdzie nasza piechota ma do tego lepszy Static CR. Wydaje mi się, czy coś tu jest nie tak? Nie zrozumcie mnie źle, nie chcę krytykować, to będą po prostu argumenty do rozmowy nad finalną wersją naszego dzieła. Sugeruję cenę 7pkt za gościa z HA w obecnej formie.

Halabardy nie mają aż takiego kopa, ale mimo wszystko dostali sporo bonusów, w tym wyposażenie, bez jakiejkolwiek zmiany ceny pkt. Gołe Free Company kosztuje 4 pkt (ma dwie bronie, ok), za punkt więcej jest gościu z większą siłą, lepszym pancerzem, AP na broni, walką z dwóch szeregów i możliwością detek oraz magicznego sztandaru (na jednym corowym oddziale ale jednak). Też do przemyślenia, sugeruję cenę 6pkt.

Tak po sprawiedliwości to biczownicy powinni wrócić chyba do porzedniego kosztu jeśli mają mieć T4, nie widać żądnych powodów żeby mieli być tańsi poza naszymi chęciami posiadania większej ilości wojska na stole ;-)

Helka w tej formie jest za mocna niestety. Autohity są za mocną sprawą, temu znikają w tej edycji. Proponowane rozwiązanie to trafianie bez kar za daleki dystans i bez połowienia ilości hitów, warto się zastanowić nad siłą. BS bazowy 3 i siła 4 AP na daleki dystans przy koszcie 115, tak ze 130-150 przy bazowym BS4 i sile 5 AP na daleki. Jest też propozycja, by była po prostu możliwość dania małego inżyniera na zasadach trainee e. za ileśtam, on miałby BS4

Wkradł się burak do trainee engineer, na stronie 8 opisywany jest master e., podana jest info o trainee, a pod jego statystykami są jeszcze zasady, pytanie kogo? Bo jeśli ME to ok (wystarczy zmienić kolejność informacji i już), jeśli TE to błąd bo oni nie mogą obsługiwać helki czy rakietnicy.

Kolejna propozycja do przemyślenia to sprawa dużego inżyniera. Otrzymałem sugestię, że gdyby nie mógł brać magicznych przedmiotów, to mógłby nie zjadać slota hero jeśli byłby jeden na każde 1k (z zachowaniem opcji że można wziąc oprócz tego normalnie takiego zajmującego slota hero w ramach limitu slotów). Nieprzegięte a rozwiązujące sporo (nie będzie spamu snajperów).

Kolejne pomysły dla Banner of Reloading: move&shoot dla oddziału lub strzelanie z dwóch szeregów. Koszt do ustalenia. Ogólnie to jest problematyczny przedmiot jednak bo za tani jak na obecne działanie.

Bright Sword jest za tani o jakieś 25 pkt. Marszałek z nim ma nagle 4A S7 trafiane na 2+, w dodatku to są dwa bound spelle (kwestia czy fire ball rozprasza miecz jest ważna) wysysające kostki przeciwnika.

Rod of Power: przegłosowaliśmy, że kostki power mogą być z dowolnego friendly źródła a mimo to został zapis z poprzedniej edycji, gdzie jeszcze była wspólna pula power... Proponowany zapis: A wizard can store up to three unused dice from any friendly source (power stone excluded) at the end of both sides magic phase and attempt to transfer them to his side's common pool of the closest successive magic phase. Roll equal or higher than the number of dice stored to add them to your pool. If you fail, the dice are lost. Koszt 30 pkt.

Dragon Bow jest za tani w porównaniu np. do Reaver Bow HE.

Do Armour of Ursun wypadałoby dodać, że przy dodatkowych atakach nie liczą się bonusy do siły wynikające z szarży, wtedy jest ok.

White Cloak: przy tej cenie warto się zastanowić, czy aby na pewno mount też powinien dostawać podniesienie warda przeciwko ogniowi, albo czy nie dać warda od ognia na 3+ i już.

Sigil of Ulric ma zły zapis, w tej postaci jeśli różnica LD jest ujemna, to nasz chłopek i tak ma więcej ataków. Dodatkowo koszt jest za niski, bo np. taki sword of battle daje +1A za 15 pkt, ale nie zmienia siły, a tu w łapie mogę mieć np. Sword of Power a na łbie jeszcze Wolf Helm. Proponuję 25 pkt i dopisek, że ujemne rezultaty porównania LD mają działanie odwrotne do zamierzonego, heros traci ataki. Dodatkowe pytanie: czy wróg może korzystać z LD swojego generała?

Koszt Staff of Volans... Mimo wszystko to jest porównywalne z Book of Hoeth więc niech koszt też taki będzie. Mamy czar więcej, większe szanse na IF i sporo mniejsze na miscast.

Aura of Sanity, głosowanie to jedno, porównanie z innymi armiami to drugie. Takie przedmioty są zazwyczaj za 25 pkt.

Aura of Wolfs Pack: HE mają taki sztandar za 50 pkt... I chyba tyle wypadałoby za to dać.

Orb of Thunder: PL do ponownego zastanowienia się. Tak, chodzi o relację cena w pkt-jakość.

Silver Horn: rozpatrzeć koszt i dopisać kiedy można go użyć. Bo jeśli kiedy chcę, to się zbiorę zanim zadeklaruję szarże i będę szarżować tym, co się właśnie zebrało (tak, możliwe, bo to sekwencja wydarzeń w turze nie pozwala na to w normalnej grze). Warto też zastanowić się czy nie wprowadzić zasięgu działania.

Regimental Banner: tragedii nie ma, pytanie po prostu czy zostaje, że cokolwiek ma walnąć w bok, czy dopisujemy że to ma być detka tej matki co ma sztandar i obniżamy koszt?

No, sporo tego i pewnie jeszcze więcej się znajdzie ale przynajmniej jest dowód że praca idzie do przodu. Z tego miejsca dziękuję osobom, które mi pomogły, szczególne podziękowania dla Debeliala za cierpliwość i rzeczowe podejście do sprawy :-)

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Myth pisze:Helka w tej formie jest za mocna niestety. Autohity są za mocną sprawą, temu znikają w tej edycji. Proponowane rozwiązanie to trafianie bez kar za daleki dystans i bez połowienia ilości hitów, warto się zastanowić nad siłą. BS bazowy 3 i siła 4 AP na daleki dystans przy koszcie 115, tak ze 130-150 przy bazowym BS4 i sile 5 AP na daleki. Jest też propozycja, by była po prostu możliwość dania małego inżyniera na zasadach trainee e. za ileśtam, on miałby BS4
Czyli chcesz zrobić Helke gorszą niż teraz jak teraz jest nie wystawialna. Brak kar za daleki dystans a mniejsza siłą to nie jest dobry deal.
Myth pisze:Kolejna propozycja do przemyślenia to sprawa dużego inżyniera. Otrzymałem sugestię, że gdyby nie mógł brać magicznych przedmiotów, to mógłby nie zjadać slota hero jeśli byłby jeden na każde 1k (z zachowaniem opcji że można wziąc oprócz tego normalnie takiego zajmującego slota hero w ramach limitu slotów). Nieprzegięte a rozwiązujące sporo (nie będzie spamu snajperów).
Tak jak mówiłem nie jest wystawialny teraz przy naszym armyliscie tak jak nie był wcześniej. Twój pomysł też go nie uratuje ;) Nawet jak będzie w ogóle bez slotów kto będzie wystawiał go za 75 pkt dla jednego strzału na turę? Trzeba mu obniżyć koszt i dać go bez slotowego bez magicznych przedmiotów. Koszt nawet do 25-30 :)
Myth pisze:Kolejne pomysły dla Banner of Reloading: move&shoot dla oddziału lub strzelanie z dwóch szeregów. Koszt do ustalenia. Ogólnie to jest problematyczny przedmiot jednak bo za tani jak na obecne działanie.
Myślałem żeby oddział dostawał zasadę mulitple shot. Ze wszystkimi jej minusami.
Myth pisze: Bright Sword jest za tani o jakieś 25 pkt. Marszałek z nim ma nagle 4A S7 trafiane na 2+, w dodatku to są dwa bound spelle (kwestia czy fire ball rozprasza miecz jest ważna) wysysające kostki przeciwnika.
Zgadzam się, do przemyślenia i przegłosowania. Osobiście wywaliłbym bound spella z fire ballem.
Myth pisze: Dragon Bow jest za tani w porównaniu np. do Reaver Bow HE.
Zamieniłbym go na coś takiego D3+1 z S4 (5?).
Myth pisze:Sigil of Ulric ma zły zapis, w tej postaci jeśli różnica LD jest ujemna, to nasz chłopek i tak ma więcej ataków. Dodatkowo koszt jest za niski, bo np. taki sword of battle daje +1A za 15 pkt, ale nie zmienia siły, a tu w łapie mogę mieć np. Sword of Power a na łbie jeszcze Wolf Helm. Proponuję 25 pkt i dopisek, że ujemne rezultaty porównania LD mają działanie odwrotne do zamierzonego, heros traci ataki. Dodatkowe pytanie: czy wróg może korzystać z LD swojego generała?
Dokładnie traci ataki.
Myth pisze:Koszt Staff of Volans... Mimo wszystko to jest porównywalne z Book of Hoeth więc niech koszt też taki będzie. Mamy czar więcej, większe szanse na IF i sporo mniejsze na miscast.
Nie zgodzę się, nie porównuj tego przedmiotu do Book of Hoeth bo nie jest on taki ;)
Prawdopodobieństwo dubletu w podwójnym rzucie kostkami jest bez 2x1 jest jak 5/36
A prawdopodobieństwo u nas wynosi 3/36.
Przy większej ilości kości użytych prawdopodobieństwo bardziej przemawia za Book of Hoeth.
Myth pisze:Regimental Banner: tragedii nie ma, pytanie po prostu czy zostaje, że cokolwiek ma walnąć w bok, czy dopisujemy że to ma być detka tej matki co ma sztandar i obniżamy koszt?
Tragedii nie ma a podczas rozmowy między nami inaczej to wyglądało :P
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Po paru testach ja też się wypowiem:

Piechota jest zdecydowanie niedoszacowana: obecnie gram w Mighty Empires tym armylistem i z własnej woli wystawiam halabardy i kusze za odpowiednio 6 i 8 pts. Kusznicy za 7 punktów to największa głupota tego armylista :P

Włócznicy wydają się trochę za mocni, wydaje mi się że powinno im dać z powrotem light armoury za 6 pts. od modelu, obecnie to najbardziej pancerna corowa piechota

No i swordsmeni teraz nie nadają się do niczego :P Pomyślałbym nad jakimś upgradem dla nich, bo obecnie są najgorszym wyborem spośród walczącej piechoty corowej
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,
Więc w końcu miałem okazję zagrać na Naszym Armyliście pierwszą bitewkę. Niestety wcześniej nie miałem na to czasu, ale teraz mam nadzieję na bardziej regularną grę i testy.
Grałem przeciwko Marcinowi - BabyIonowi, więc może on też podzieli się swoją opinią jak wyglądało to z perspektywy generała Orków.

Bitwa na 1500 pts.

Moja rozpa:
- Warrior Priest of Ulric - pieszy, e.shield, aura frenzy
- 2 x 10 kuszników
- 24 handgunners z b.of reloading i mus.
- 3 x spearmen z mus i st. - odpowiednio 27, 27, 28 szt. - ustawiani w 4 rankach
- 2 x KO z młotkami, champ, mus.
- mortar
- helka

O&G:
- 2 z gobo mag lvl 2
- orkas na dziku
- 2 duże kloce night gobos z fanolami
- 1 klocek orków
- 2 x chukka
- 1 x klopa
- diver
- fast - wilki
- squigi
- 12 x savage orks

Pierwszym moim spostrzeżeniem było - "dużo mnie" ;). Ledwo to wszystko sensownie rozlokowałem na stole. Szybko okazało się, że chociaż Marcin zagrał na defensie, ma znacznie mniejszą siłę rażenia, więc ruszył do ataku. Dojechał z wielkimi stratami od ostrzału, a osłabione oddziały nie miały już szans z moimi. Ogólnie nie graliśmy do końca, bo nie było sensu, niemniej na bank by to była maska.

Refleksje:
- Warrior Priest of Ulric - nie miał możliwości się wykazać, ale wydaje się, że z tą aurą w oddziale włóczników może dawać radę.
- 2 x 10 kuszników - kusznicy byli oddziałem, który w oryginalnym kodeksie jest IMO bardzo dobrze wyceniony. Niby 1 punkt różnicy to mało, ale trzeba się chyba jeszcze zastanowić, czy potanienie tego oddziału było konieczne.
- 24 handgunners z b.of reloading i mus. - oddział masakratorów. Wiadomo, przeciwko wykopkom nie będzie dawał rady, ale ogólnie sztandar jest z półki przedmiotów maksymalnie wygiętych. Wraz z 10 kuszników kosili piechotę przeciwnika hurtowo. Zdaje się, że w takim kształcie zdecydowanie nie powinien egzystować. Widzę dla niego 2 rozwiązania - albo cena 50 pts, czyli tylko dla BSB, albo zmiana działania.
- 3 x spearmen z mus i st. - odpowiednio 27, 27, 28 szt. - 2 oddziały nawet nie zawalczyły. Jeden odparł atak savage orków i gobosów. Oba oddziały były już mocno naruszone przez strzelanie, ale mam nieodparte wrażenie, że cena 5 pts/szt jest nieco gięta. 6 pts to za obecnego spermana wciąż dobry deal.
- 2 x KO z młotkami, champ, mus. - jedni nic nie robili. Drudzy pojechali squigi i szybką kawę. Zapewne młotki będą teraz najczęściej wybieraną opcją, bo są warte tych +2 pts. Jest to jednak chyba cena adekwatna, więc tu bym nic nie zmieniał.
- mortar - słabo trafiałem, więc w sumie bez komentarza
- helka - pali, gwałci i nie bierze jeńców. Już zapomniałem jaka to była fajna zabawka :) Z pewnością helka odzyskała należną jej pozycję i renomę. 150 pts chyba bardziej odpowiada jej wartości...

Wnioski:
W obecnym kształcie z pewnością można robić bardzo mocne rozpiski, które idą siłą bardziej w stronę VC, czy DL niż armii typu O&G. Z jednej strony chodziło o to, aby Imperium sobie radziło z nowymi armiami, ale z pewnością nie przyniesie to popularności Naszemu projektowi. Niestety, jako projekt nieoficjalny, Nasz List może być krytykowany, jeżeli okaże się zbyt mocny. Dlatego wszystkie "kwiatki" trzeba znajdować i wyrywać ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nie widzę sesnu robienia z imperium armii, która dorówna O&G. Wogóle robienie wtedy nowego AL nie ma żadnego sensu. Imperium ma przede wszystkim dorównywać nowym AB. Orki z nowych są jednym i tylko jednym (poza imperium, ale go teraz nie liczę) siódmoedycyjnym AB który jest słabszy od swojego szóstoedycyjnego odpowiednika. Armia Imperium powinna na równi walczyć z VC, DL, DE, HE, Lizakami etc. I chodzi oto, aby imperium mogło walczyć jak równy bez uciekania sie do czołgów-altara-armat z olaniem całkowicie piechoty.

Koszty moim zdaniem się zgadzają. Nie ma sensu znowu je zwiększać, bo wtedy wrócicie do punktu wyjścia. Te jednostki nadal panikują, zdają breaka, mają słaby pancerz i małą wytrzymałość etc. To nie BG czy WL z trylionem bajerów. Musi być sens wystawiania zwykłej piechoty, która sama w sobie jest bez porównania z piechotą VC/DL/DE/HE etc. To że może walić z jednego więcej ranka, lub lepiej psługują się halabardą bez zwiększania ich kosztu to tylko i wyłącznie próba nawiązania w miarę wyrównanej walki z innymi mocnymi jednostkami, która mimo wsyztsko nadal nie do końca jest wyrównana dla imperium. Przynajmniej zatem niech będą znacznie tańsi.

Reksio
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Reksio »

argoth pisze:Biczownicy mają T4 ponieważ są bardziej odporni na ból niż inni ludzie. Nieustannie kaleczą swoje ciało co sprawia że ich skóra jest wytrzymalsza. Poza tym wszelkie rany i krew to dla nich chleb powszedni. Takie jest moje uzasadnienie i tym się kierowałem gdy głosowałem za zwiększeniem ich wytrzymałości.
Gdyby nie to, że nie popieram takich inicjatyw, poleciłbym T2 i feel no pain (słabe, schorowane cielska, ale całkiem do tego przyzwyczajone) :)

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Czym jest feel no pain czy to to co w w40?
Oni już maja FNP mając unbreakable. :mrgreen:
Obrazek






_________________

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Wilqu pisze:Czym jest feel no pain czy to to co w w40?:
Ta, nie wchodzenie ran na 4+, według mnie bardzo ciekawy pomysł i by do nich najbardziej pasował.

gocho
Warzywo
Posty: 16

Post autor: gocho »

To i ja dorzucę parę uwag (częściowo pokrywających się z tymi powyżej):

Dragon bow -za tani - myślę że powinien kosztować ok. 50 pkt.

Aura of sanity - przez porównanie ze zdolnością, którą może brać drycha z WE 25 pkt.

Banner of reloading za dobry za tą cenę - tutaj proponuję dwa rozwiązania:
1- one use only
2- możliwość strzelania ze wszystkich rzędów (daje to bonus strzelcom za szeregi)
lub z jednego rzędu więcej (aby nie było za mocne) czyli 2 rzędy lub 3 rzędy na wzgórzu

Koszt jednostek:
Kusznicy 8 pkt.
Halabardnicy i pikinierzy w lekkich zbrojach 5 pkt. mogliby opcjonalnie brać ciężką zbroję +1 pkt.(wtedy koszt 6)
Taka cena zachęca do ich wystawiania a nie powoduje że swordsmeni stają się zupełnie beznadziejni.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Flame został usunięty zanim zdążyłem się połapać w panelu moderatora użytkownik: nieważne zmienił ostatniego posta z negatywnego na:
nieważne pisze:W sumie sorry nie wiedziałem że pracowaliście nad tym bookiem aż pół roku :| .
I myślę że już nie będziemy wracać do tego flame'a.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

nieważne
Plewa
Posty: 9

Post autor: nieważne »

Mimo to nadal uważam że wasz book jest przegięty :wink: . Wilqu no offence

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3161
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Kolejne testy za mną, kolejne przemyślenia:

Pistoliers dostali Fusilide i strzelają z dwóch pistoletów zawsze czyli łączą to co najlepsze z 6 i 7 edycji a koszt pozostał bez zmian. Do zastanowienia, coś za często chyba łączyliśmy zasady i dawaliśmy niską cenę.

Faktycznie swordsmen są teraz tacy... nieużyteczni za bardzo. Sprawdzają się tylko z przeciwnikiem o WS4 i niższym, bo rzadziej się w nich trafia. Dlatego np. w starciu z Bretką wolę ich jako główne klocki. Turniejowo- nie ma dla nich miejsca na stole, spearmen i detki halabardników będą królować myślę. Ogólnie sporo ludzi na początku mi mówiło, że piechota core jest nie wiadomo jak przegięta, a sprawdza się to, co mówiliśmy przy tworzeniu booka: to jest dalej T3, niski WS, słaby pancerz i tyle. Nie mniej jednak balans pkt-możliwości musi być.

Huntsmen są wreszcie tacy jacy być powinni, cieszy mnie to :-)

Cieszy, że BSB może normalnie brać całe wyposażenie. Wiem, że halabarda czy dwurak z sztandarem armii w łapie jest dziwne, ale tutaj przemawia jednak trend booków od HE do teraz. Trochę komercha, ale co poradzimy.

Za księdza, którego modlitwy nie są RiPami, zapłaciłbym nawet 10 pkt więcej (za herosa), jest naprawdę tego wart.

Helka z autohitami niestety zupełnie jak już niedawno pisałem nie powinna być. Mam nadzieję, że nie tylko ja widzę ten problem.

Mam nadzieję, że przez święta będzie czas pograć więcej ;-) Tak w ogóle to czy, a jeśli tak to na kiedy planujemy rozmowy o zbalansowaniu naszego dzieła?

ODPOWIEDZ