Empire armylist by Sa!nt
Moderator: #helion#
Żaba --> Zgadzam się co do czołgu. D3 na parą w zamian za to połowa punktów za czołg.
Piechota jest wzmocniona i to bardzo.
Kapitan, Elektor, zasady Worrior Pristów itd. Niższy koszt. Cięzka zbroja dla Halabardników i Spearmanów, lepsze sztandary. Sztandar za 25pts. przywrócenie do życia Griffon Banner.
Ja do tej pory grałem na piechocie i wiem gdzie były jej główne wady. Dla mnie głowną wadą było to, że nawet po calkowitym wymanewrowaniu przeciwnika i "założeniu kanapki" liczba jego ataków była tak wielka , że żadne /boki, kasowanie rzędów itd. mi nie pomagały... Dodatkowo przy obecnej erze "rownoumagicznienia" boundów i powtórnego rzucania tych samych czarów, Imperium bez 3 magów ma bardzo cieżko na polu bitwy...
Zmiany w czołgu i Hellce nie są dla mnie niezbędne. Za to korekta niektórych zasad była konieczna, zwłaszcza w epoce powszechnego fear regeneracji i ASF.
Piechota jest wzmocniona i to bardzo.
Kapitan, Elektor, zasady Worrior Pristów itd. Niższy koszt. Cięzka zbroja dla Halabardników i Spearmanów, lepsze sztandary. Sztandar za 25pts. przywrócenie do życia Griffon Banner.
Ja do tej pory grałem na piechocie i wiem gdzie były jej główne wady. Dla mnie głowną wadą było to, że nawet po calkowitym wymanewrowaniu przeciwnika i "założeniu kanapki" liczba jego ataków była tak wielka , że żadne /boki, kasowanie rzędów itd. mi nie pomagały... Dodatkowo przy obecnej erze "rownoumagicznienia" boundów i powtórnego rzucania tych samych czarów, Imperium bez 3 magów ma bardzo cieżko na polu bitwy...
Zmiany w czołgu i Hellce nie są dla mnie niezbędne. Za to korekta niektórych zasad była konieczna, zwłaszcza w epoce powszechnego fear regeneracji i ASF.
Wg mnie dobrym pomysłem jest 8 W Steam Tankpelcu pisze:Żaba --> Zgadzam się co do czołgu. D3 na parą w zamian za to połowa punktów za czołg.
Ułatwia to przeciwnikom zniszczenie go.
Lepiej mieć D3 parowy 8W Steam Tank niż D6 parowy 10W.
Aura Wolf Speed daje D3 ale tylko do marszu.Toni pisze:Kolejne przegięcie - legendarny zakon panter z steel standard i ulrykowym kapłanem z aurą + d6 do szarży.
Przy dobrych wiatrach robią szarżę w 1 turze - mogą zaszarżować na max. 25 cali Very Happy
A Battle Howl jest modlitwą tak jak inne popychaczki nawet modlitwa jest gorsza bo nie działa w tej samej turze tylko w następnej bo magia jest po szarży. I najważniejsze łatwo modlitwę możesz zdispelować
Maksymalnie wyciągniesz 19 cali w 1 turze.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
No w sumie ok, ale dać np. aura of wolf pack i chłopaki popieprzają po lasach lepiej niż elficka kawaleria
Po dzisiejszych przemyśleniach - nie ma zakazu dawania priestów różnego wyznania do tego samego oddziału jednocześnie - bardzo niedobrze - wyobraźcie sobie spearmenów albo halabardników wystawionych w 7 osobowy szeregi, ze sztandarem "że zawsze wszyscy oddają" z sigmaryckim i ulrykowym kapłanem, z czego ulrykowy ma aurę frenzy. Potworek prawie tak silny jak wagon BK z regeneracją A i wcale takie drogie to to nie będzie
Dlatego nie dla różnych kapłanów w tych samych unitach jednocześnie
Po dzisiejszych przemyśleniach - nie ma zakazu dawania priestów różnego wyznania do tego samego oddziału jednocześnie - bardzo niedobrze - wyobraźcie sobie spearmenów albo halabardników wystawionych w 7 osobowy szeregi, ze sztandarem "że zawsze wszyscy oddają" z sigmaryckim i ulrykowym kapłanem, z czego ulrykowy ma aurę frenzy. Potworek prawie tak silny jak wagon BK z regeneracją A i wcale takie drogie to to nie będzie
Dlatego nie dla różnych kapłanów w tych samych unitach jednocześnie
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Hmmm...jak była dyskusja nt ulepszeń dla czołgu i dałem pomysł, żeby miał mortar co wiązałoby się ze zmniejszeniem mu wyjściowych ran do 8 to było pukanie się w głowę i pomysł nie przeszedł a teraz nagle 8W na normalnym ST jest ok. Nie kumam
W każdym bądź razie ja jestem na nie tak samo jak nie powinno być połówek za niego. Bo one wyskoczyły po tym jak ST można było wystawiać w armiach poniżej 2000 pkt. My przywróciliśmy rozsądną zasadę z poprzedniej decyzji, że TYLKO jeden ST co 2K. I raczej powinno być to docenione a nie szuka się kolejnych prób jego zwarzywienia.
W każdym bądź razie ja jestem na nie tak samo jak nie powinno być połówek za niego. Bo one wyskoczyły po tym jak ST można było wystawiać w armiach poniżej 2000 pkt. My przywróciliśmy rozsądną zasadę z poprzedniej decyzji, że TYLKO jeden ST co 2K. I raczej powinno być to docenione a nie szuka się kolejnych prób jego zwarzywienia.
Nie było mnie trochę, sorki...
Ale powiem tak. Na test ciężko mi się będzie się umówić teraz, ale zrobię to najszybciej jak się da i przekaże wam spostrzeżenia:)
Banner of Reloading - nie podobał mi się, bo magia i strzelanie jakoś nie idzie mi w parze, ale widzę, że rzeczywiście robi wyczes. Także +1BS albo za większe punkty, żeby tylko dzięki Electorowi ktoś mógłby go zabrać. Pamiętajmy, że często się gra na mniejsze pkt niż 2000. Poza tym inni lordowie są teraz atrakcyjni - wybór będzie cięższy.
Cena Halabardników i Spearmanów - z jednej strony 5pkt to bardzo ładnie patrząc na Marauderów czy EmoWarriorów. Z drugiej strony w połączeniu z detachmentem mogą robić siekę. Z kolei detachy zajmują miejsce na stole, mniej slotów wystawiamy (bo razem z parentem), więc wróg reaguje na nasze rozstawienie, a nie my na jego no i kosztują punkty, trzeba o tym pamiętać. Więc jak na razie z tego co czytam i widzę, 5pkt to spoko cena.
Narzekania na Inżynierów i przerzutki - chyba dawno nie grał z Dwarfami
Kusznik - chyba rzeczywiście 8pkt, nie pamiętam nawet jak głosowałem Natomiast Archera za 7pkt bym na pewno zostawił.
Czołg... Długo byłem przeciwny połowie pkt, ale... Zawsze jest ale Mało kto patrzy, że jest jeden na 2000 pkt teraz, ale może my też nie patrzymy znowu, że na gry np. 1200pkt jest dużo bardziej twardym orzechem niż był... Nasza Liga Sędziowska uznała, że połowa pkt za niego jest. My chcemy tym AB grać choćby na naszym podwórku. Może więc warto dać te połowę pkt. Armie które go rozwalają i tak go rozwalą, armie co uciekają i tak uciekają, a tak to wyeliminujemy jakoś liczenie na fuksa zarówno wroga jak i naszych generałów.
Z tego co czytałem to tyle. Kurcze, że też akurat teraz nie mam czasu na granie !! Gggrrrrr :/
Ale powiem tak. Na test ciężko mi się będzie się umówić teraz, ale zrobię to najszybciej jak się da i przekaże wam spostrzeżenia:)
Banner of Reloading - nie podobał mi się, bo magia i strzelanie jakoś nie idzie mi w parze, ale widzę, że rzeczywiście robi wyczes. Także +1BS albo za większe punkty, żeby tylko dzięki Electorowi ktoś mógłby go zabrać. Pamiętajmy, że często się gra na mniejsze pkt niż 2000. Poza tym inni lordowie są teraz atrakcyjni - wybór będzie cięższy.
Cena Halabardników i Spearmanów - z jednej strony 5pkt to bardzo ładnie patrząc na Marauderów czy EmoWarriorów. Z drugiej strony w połączeniu z detachmentem mogą robić siekę. Z kolei detachy zajmują miejsce na stole, mniej slotów wystawiamy (bo razem z parentem), więc wróg reaguje na nasze rozstawienie, a nie my na jego no i kosztują punkty, trzeba o tym pamiętać. Więc jak na razie z tego co czytam i widzę, 5pkt to spoko cena.
Narzekania na Inżynierów i przerzutki - chyba dawno nie grał z Dwarfami
Kusznik - chyba rzeczywiście 8pkt, nie pamiętam nawet jak głosowałem Natomiast Archera za 7pkt bym na pewno zostawił.
Czołg... Długo byłem przeciwny połowie pkt, ale... Zawsze jest ale Mało kto patrzy, że jest jeden na 2000 pkt teraz, ale może my też nie patrzymy znowu, że na gry np. 1200pkt jest dużo bardziej twardym orzechem niż był... Nasza Liga Sędziowska uznała, że połowa pkt za niego jest. My chcemy tym AB grać choćby na naszym podwórku. Może więc warto dać te połowę pkt. Armie które go rozwalają i tak go rozwalą, armie co uciekają i tak uciekają, a tak to wyeliminujemy jakoś liczenie na fuksa zarówno wroga jak i naszych generałów.
Z tego co czytałem to tyle. Kurcze, że też akurat teraz nie mam czasu na granie !! Gggrrrrr :/
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Na 1200 nie jest twardym orzechem do zgryzienia bo po prostu nie można go użyć na mniej jak 2000. Liga uznała, że połówka się nie należy. Ktoś już wspomniał, że każda armia ma jakąś mocną (za mocną) jednostkę, Imperium ma czołg. I każdy może go zwarzywić tylko trzeba umieć a nie szukać najprostszych rozwiązań. To nie rozpiski powinny wygrywać bitwy tylko gracze.
Ok, tylko teraz mamy do czynienia z czymś, co jest strasznie odporne, strasznie silne w walce wręcz, na dystans też sobie radzi, porusza się nie gorzej jak każdy potwór (bo teraz 2-3 woundy to nie zagrożenie dla tanka) kosztuje trochę za mało i jeszcze nie ma za niego połowy punktów - też zmieniam zdanie, w takiej formie jaka jest obecnie połowa punktów powinna się należeć
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?
Proponuję bez nadmiernego spinania się, spokojnie potestować ten List w takiej formie jak jest obecnie. Myślę, że dwa miesiące to dobry czas. W międzyczasie będę się starał z dyskusji wyłapywać wszelkie wątpliwości, pomysły itd., aby w okolicach świąt Wielkanocy dać kolejne głosowania, które ostatecznie już ukształtują Naszą pracę. Ewentualnie, aby uwiarygodnić wyniki, możemy dodać kilku jurorów, spośród osób najmocniej zaangażowanych w testy. Wówczas nikt nie będzie mógł powiedzieć, że to dzieło jakiejś zamkniętej grupy, z klapkami na oczach.
Póki co, wszelkie komentarze na temat tego, co warto zmienić, wzmocnić lub osłabić będą mile widziane. Jeżeli przeciwnik nie zgadza się na użycie danego przedmiotu/oddziału lub sami czujecie, że coś z nim jest nie tak, testujcie inne warianty i dzielcie się swoimi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
-ism
Póki co, wszelkie komentarze na temat tego, co warto zmienić, wzmocnić lub osłabić będą mile widziane. Jeżeli przeciwnik nie zgadza się na użycie danego przedmiotu/oddziału lub sami czujecie, że coś z nim jest nie tak, testujcie inne warianty i dzielcie się swoimi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
-ism
Właśnie o to mi chodzi. W zamian za małe z naszej strony ustępstwa, które możemy spektakularnie nagłośnić i wskazać , że w miejscach przycinamy to co uważamy za ważne i źle dobrane.ismael pisze:Wówczas nikt nie będzie mógł powiedzieć, że to dzieło jakiejś zamkniętej grupy, z klapkami na oczach.
vide --> "No more 2x Steam Tanks "/2k
Al bo POłowa punktów za połowę czołgu.
Nie będzie wtedy krzyku o przepakowywaniu. IMHO Zmiana zasad Elektora i kapitana, mały sztandar, aury i poprawa niektórych przedmiotów magicznych, daje bardzo dużo naszej armii i utrzymanie i uzyskanie aprobaty dla tych zmian, to powinien być cel numer 1.
Hmm, rzeczywiście zapis tak mówi w booku. Sorki za błąd.Grand Admiral Thrawn pisze:Na 1200 nie jest twardym orzechem do zgryzienia bo po prostu nie można go użyć na mniej jak 2000.
A co do Ligi, to dopiero po oficjalnej erracie GW cofnęli połowę za czołg.
W każdym razie, tak sobie myślę, że można by rzucić okiem na balacing patch itd. i zobaczyć, co tam wnieśli do Imperium (bo niedokładnie pamiętam). Bo chyba zdobył uznanie, są Mastery na nim nawet (lub były) więc zawsze nasz AB nie byłby czymś jeszcze zupełnie innym niż tamto.
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
Mogę prosić o wytłumaczenie zasady fussilide (czy jak to się tam nie pisze) pistoliersów?
To że w każdej pierwszej fazie walki walą pociskami z pistoletów to rozumiem, ale czy używają do tego WS czy BS? I czy robiąc stand&shoot dalej mogą w pierwszej fazie walki strzelać do wroga?
To że w każdej pierwszej fazie walki walą pociskami z pistoletów to rozumiem, ale czy używają do tego WS czy BS? I czy robiąc stand&shoot dalej mogą w pierwszej fazie walki strzelać do wroga?
Grałem z tym i przyznam, że pojechaliście z halabardnikami. Za 5 punktów masz 10 ataków z S 4/3 z armour piercem i ciężkie zbroje? Coś tu jest nie tak. Wbijając się w to moimi klanratami, też za 5pkt/model byłem tak średnio o 2-3 CR w plecy. Nawet nie chce ich porównywać do moich stormverminów. Nie wiem czy liczyliście to jako jednostkę przeciw kawalerii, ale pamiętajcie, że w tej grze walczy też piechota.
Moja propozycja:
Heavy armour dokupywane za +1pkt/model (bazowo light)
Halabarda: na początku każdej fazy walki wybiera czy wali z 2 szeregów czy +1S dla 1 rzędu. Armour pierce też nieco przesadzony, ale można przeboleć.
Speary też troche po bandzie. 15 ataków? nawet z siłą 3 to piechotę kroi aż miło. Elfy mając ten sam spear jednak nadrabiają to brakami w ilości, a ty dwa razy taniej masz prawie to samo.
Tańsi kusznicy? Bez jaj panowie. Krasnaludzki kosztuje 11pkt a wasz ma być o 4 tańszy i robić tyle samo?
Cała reszta raczej in plus, ale na razie tylko 2 razy widziałem ich w akcji to się inne jednostki przeanalizuje jak je na stole zobaczę .
W gruncie rzeczy zrobiliście armie hordową bez słabych stron. Świetna tania piechota, dobra kawaleria, dobra magia i bardzo dobre strzelanie. Każda armia w battlu ma jakiś minus (no może poza demonami) który można wykorzystać, a tu co?
Battle testy są w trakcie, bo pozwoliliśmy tym grać koledze w naszej klubowej kampanii. Narazie gramy na bordel patrol ale planujemy przechodzić powoli do 2k punktów to zobaczymy jak się sprawdza w różnych formatach.
Moja propozycja:
Heavy armour dokupywane za +1pkt/model (bazowo light)
Halabarda: na początku każdej fazy walki wybiera czy wali z 2 szeregów czy +1S dla 1 rzędu. Armour pierce też nieco przesadzony, ale można przeboleć.
Speary też troche po bandzie. 15 ataków? nawet z siłą 3 to piechotę kroi aż miło. Elfy mając ten sam spear jednak nadrabiają to brakami w ilości, a ty dwa razy taniej masz prawie to samo.
Tańsi kusznicy? Bez jaj panowie. Krasnaludzki kosztuje 11pkt a wasz ma być o 4 tańszy i robić tyle samo?
Cała reszta raczej in plus, ale na razie tylko 2 razy widziałem ich w akcji to się inne jednostki przeanalizuje jak je na stole zobaczę .
W gruncie rzeczy zrobiliście armie hordową bez słabych stron. Świetna tania piechota, dobra kawaleria, dobra magia i bardzo dobre strzelanie. Każda armia w battlu ma jakiś minus (no może poza demonami) który można wykorzystać, a tu co?
Battle testy są w trakcie, bo pozwoliliśmy tym grać koledze w naszej klubowej kampanii. Narazie gramy na bordel patrol ale planujemy przechodzić powoli do 2k punktów to zobaczymy jak się sprawdza w różnych formatach.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
hipogryf nie ma, mantikora nie ma, gigant nie ma, pegaz nie ma,