Rozpiski Imperialne
Moderator: #helion#
"30 flagellantów na orki bez sensu. Co mają trzymać? Z czym mogą wygrać z czym nie poradzi sobie tańszy i szybszy odział KO?"
Black Łorks?? z nimi bywa ciężko kwestia rzutów ale flagellanci wpadając mogli by im zrobić dobrze Co do pistoliersów na łorki są ok w suporcie 10-12 kuszników mogą zredukować ładny klocuszek zielonych..
Black Łorks?? z nimi bywa ciężko kwestia rzutów ale flagellanci wpadając mogli by im zrobić dobrze Co do pistoliersów na łorki są ok w suporcie 10-12 kuszników mogą zredukować ładny klocuszek zielonych..
_________________
Bezcenna jest mina "zielonego" oponenta gdy widzi jak jego nocniki fruwaja w powietrzu... 3Klocki Nocników nie zdążyły nawet wypuścić fanoli... "zniknęły w morzu iskier i kraterach w ziemi"... (sprzyjało mi wczoraj szczeście w kościach, a i przerzuty weszły), kawa cieżka i lekka plus altar a także po części Flagsy(zostalo ich nie wielu) spokojnie powsztzymaly w srodkowej strefie pola walki fasty i giganta(notabene ustal armate), kusznicy spowodowali ekzplozje pomidorów na granicy jego linni(Herdy Sqigowe)...panika po serii z rakietnic to co przezylo ucieklo a wraz z nimi wódz Wielki Nocnik...
Polecam zabawe na 2 rakietnicach...
Polecam zabawe na 2 rakietnicach...
Aż pokuszę się o zabranie 1 rakietnicy na dzisiejszą bitwę 2250 z łorkami...zupełnie nie imperialna jest dla mnie ta maszyna ale wezmę ją bo nudzi mi się gra na standardzie... Jak zagram napisze zapewne jak to mi hellstorm zdmuchnął górkę bądź wyparował w błysku petard w 1 turze...
_________________
1 Captain
Full Plate Armor; Battle Standard
Holy Relic
1 Battle Wizard
Magic Level 1
Dispel Scroll x2
1 Warrior-Priest of Sigmar
Icon of Magnus
Armour of Meteoric Iron
1 Warrior-Priest of Sigmar
Shroud of Magnus
24 Swordsmen
10 Detachment - Halberdiers
23 Swordsmen
9 Detachment - Free Company
10 Knightly Orders
2 Great Cannon
6 Outriders
8 Pistoliers
1 Hellblaster
1 Helstorm
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Total Army Cost: 2000
Grałem tym dziś kontra WoCh na 4 klockach maruderów slanesza, 2 fastach khorna, szrajnie, klocku konnych rycerów nurgla, 3 mini składach psów; do tego magik slanesza na gliździe, magik nurgla pieszo i kornik na jagernaucie
Generalnie nie miałem żadnych problemów, w głupi sosób straciłem pistolierów, którzy oddali tylko jedną salwe do fasta i zginęli dojechani w poscigu. Maszyny sprawdziły się jak mało kiedy, zero misfire, praktycznie wszystko z armat wchodziło, hebel średnio 20 strzałów na ture, rakiety 2 razy scentrowały na maruderach i zrobiły rzeź. Błyszczeli outridersi z portent of far.
Straciłem wszystkie maszyny, (jeden fast overrunował się od jednej do drugiej), jednego priesta, detke milicji i pistolierów, z 10 KO zostało 4 po 2 turach kombatu z rycerzami i kornikiem.
Przeciwnikowi na planszy nie zostało nic.
Full Plate Armor; Battle Standard
Holy Relic
1 Battle Wizard
Magic Level 1
Dispel Scroll x2
1 Warrior-Priest of Sigmar
Icon of Magnus
Armour of Meteoric Iron
1 Warrior-Priest of Sigmar
Shroud of Magnus
24 Swordsmen
10 Detachment - Halberdiers
23 Swordsmen
9 Detachment - Free Company
10 Knightly Orders
2 Great Cannon
6 Outriders
8 Pistoliers
1 Hellblaster
1 Helstorm
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 5
Total Army Cost: 2000
Grałem tym dziś kontra WoCh na 4 klockach maruderów slanesza, 2 fastach khorna, szrajnie, klocku konnych rycerów nurgla, 3 mini składach psów; do tego magik slanesza na gliździe, magik nurgla pieszo i kornik na jagernaucie
Generalnie nie miałem żadnych problemów, w głupi sosób straciłem pistolierów, którzy oddali tylko jedną salwe do fasta i zginęli dojechani w poscigu. Maszyny sprawdziły się jak mało kiedy, zero misfire, praktycznie wszystko z armat wchodziło, hebel średnio 20 strzałów na ture, rakiety 2 razy scentrowały na maruderach i zrobiły rzeź. Błyszczeli outridersi z portent of far.
Straciłem wszystkie maszyny, (jeden fast overrunował się od jednej do drugiej), jednego priesta, detke milicji i pistolierów, z 10 KO zostało 4 po 2 turach kombatu z rycerzami i kornikiem.
Przeciwnikowi na planszy nie zostało nic.
Po bitwie test rakietnicy wyszedł nad wyraz ciekawie....
Imperium wyszło na
Lord +Gryf
2 magów (2 power stony dispel i DFR)
priest na koniu z SoM i savem 1+ z przerzutem
kloc halabard
kloc mieczników z banerem niepodatności na panikę...
2 armaty
5 konnicy inner z WB
czołg
18 fanatyków
rakieta
10x łowcy
Orki:
w przybliżeniu 25 black orks 2x 25 orks w tym 1x big un
30 nocnikow + 3 fanoli
domm diver, klopa, 2 czuki, 3 szamanów , Lord na Wiwernie
Orki zaczęły i już na dzień dobry z czuk steam tank obciąga 2 woundy reszta bez strat.
Moja 1 tura czołg przegarowany wbija sobie kolejnego W. wszystko dostaje rozkaz wyjścia w pole. Gryf leci dokładnie pomiędzy 2 klocki orków. Magia na orki zawsze biorę ogień z racji 1 pięknego czaru (burning head) . Po turze magii w skrócie spieprza 1 klocek orków właśnie od czaszki...Strzelanie no i tu pokazuje się skuteczność rakiety celuje w black orki po dorzucie i ponownym wyrzucie niestety znosi mi na tył klocka...Co ciekawe wystarcza by zdjąć 8 orków łącznie z 2 armatami ...panika...BO uciekają na swoje pozycje...
Orki tura 2 BO zbierają się inny uciekający klocuszek niestety i znika ze stołu.. Od terroru nocniki rozpadają się na skałach...animozja na kolejnym i mamy z głowy 2 szamanów...szarż brak??? Magia tutaj ucierpieli flagellnaci w wyniku czaru oddział się bije(chroniłem ich jak mogłem ale IF nie poradzę nic) ginie 8, strzelanie czołg już na 5 ranach (WARZYWO), doom diver zabija mi generała na gryfie gryfica opanowana i stoi dalej...klopa troszkę kaleczy halabardy zabijając 4...
Moja 2. Terror zdany na ko od wiwerny...Flagelanci idą zająć się doom diverem był na uboczy stołu ...wszystko skierowane na wiwerne...Magia nic ...strzelanie kończymy zebrane BO o dziwo kolejne trafienie z rakiet i dział tego już nie wytrzymują i uciekają są 2,5 " od krawędzi lewej stołu....walk brak
Orki 3 tura wiwerna z generałem krzyczy WAAAAAGH???(to był błąd IMO za późno) i leci na Steam tanka...reszta (nie pamiętam chyba 1 kloc tylko został leci do przodu wpada w halabardy )..Magia nic strzelanie nie kojarzę by coś się stało złego(straszny pech po orczej stronie)....Walki wiwerna i lordzik wbijają 1 wound na czołgu reszta wysejwowane...halabardy ustały od orków (totalny pech w kościach u łorka)
Moja 3 (bądź 4 mogłem trochę przyspieszyć akcje )szarża ko w tył wiwerny i gryficą na bok lorda na wiwernie.. oraz miecznikami na bok walki orków z halabardami...Wyniki oczywiste rozbicie obu walk..i zagonienie...zostają 2 czuki klopa i doom diver....
Nie robią za wiele w kolejnych turach rakieta zdmuchuje załogę 1 czuki trafiając centralnie działo kasuje klope ....reszty nie udało mi się zniszczyć zostały doom diver i 1 czuka,,po drodze BO uciekły za stół ale kiedy to było to dziura w pamięci......
Podsumowanie rakieta w asyście dział potrafi zdmuchnąć klocuszek z ziemi nie mówię tu o jakimś ekstra wardowanym czy regenerowanym ale normalne klocki rozpuszczają się...DFR+ czary z ognia (miałem bodajże jeszcze w czarach 1 czar z czaszką) są zabójcze na LD orków tym bardziej że generał łorks hasał po stole za bardzo niewiedząc co robić..
test rakiety udany chociaż dalej uważam ją za mało imperialną ...
Imperium wyszło na
Lord +Gryf
2 magów (2 power stony dispel i DFR)
priest na koniu z SoM i savem 1+ z przerzutem
kloc halabard
kloc mieczników z banerem niepodatności na panikę...
2 armaty
5 konnicy inner z WB
czołg
18 fanatyków
rakieta
10x łowcy
Orki:
w przybliżeniu 25 black orks 2x 25 orks w tym 1x big un
30 nocnikow + 3 fanoli
domm diver, klopa, 2 czuki, 3 szamanów , Lord na Wiwernie
Orki zaczęły i już na dzień dobry z czuk steam tank obciąga 2 woundy reszta bez strat.
Moja 1 tura czołg przegarowany wbija sobie kolejnego W. wszystko dostaje rozkaz wyjścia w pole. Gryf leci dokładnie pomiędzy 2 klocki orków. Magia na orki zawsze biorę ogień z racji 1 pięknego czaru (burning head) . Po turze magii w skrócie spieprza 1 klocek orków właśnie od czaszki...Strzelanie no i tu pokazuje się skuteczność rakiety celuje w black orki po dorzucie i ponownym wyrzucie niestety znosi mi na tył klocka...Co ciekawe wystarcza by zdjąć 8 orków łącznie z 2 armatami ...panika...BO uciekają na swoje pozycje...
Orki tura 2 BO zbierają się inny uciekający klocuszek niestety i znika ze stołu.. Od terroru nocniki rozpadają się na skałach...animozja na kolejnym i mamy z głowy 2 szamanów...szarż brak??? Magia tutaj ucierpieli flagellnaci w wyniku czaru oddział się bije(chroniłem ich jak mogłem ale IF nie poradzę nic) ginie 8, strzelanie czołg już na 5 ranach (WARZYWO), doom diver zabija mi generała na gryfie gryfica opanowana i stoi dalej...klopa troszkę kaleczy halabardy zabijając 4...
Moja 2. Terror zdany na ko od wiwerny...Flagelanci idą zająć się doom diverem był na uboczy stołu ...wszystko skierowane na wiwerne...Magia nic ...strzelanie kończymy zebrane BO o dziwo kolejne trafienie z rakiet i dział tego już nie wytrzymują i uciekają są 2,5 " od krawędzi lewej stołu....walk brak
Orki 3 tura wiwerna z generałem krzyczy WAAAAAGH???(to był błąd IMO za późno) i leci na Steam tanka...reszta (nie pamiętam chyba 1 kloc tylko został leci do przodu wpada w halabardy )..Magia nic strzelanie nie kojarzę by coś się stało złego(straszny pech po orczej stronie)....Walki wiwerna i lordzik wbijają 1 wound na czołgu reszta wysejwowane...halabardy ustały od orków (totalny pech w kościach u łorka)
Moja 3 (bądź 4 mogłem trochę przyspieszyć akcje )szarża ko w tył wiwerny i gryficą na bok lorda na wiwernie.. oraz miecznikami na bok walki orków z halabardami...Wyniki oczywiste rozbicie obu walk..i zagonienie...zostają 2 czuki klopa i doom diver....
Nie robią za wiele w kolejnych turach rakieta zdmuchuje załogę 1 czuki trafiając centralnie działo kasuje klope ....reszty nie udało mi się zniszczyć zostały doom diver i 1 czuka,,po drodze BO uciekły za stół ale kiedy to było to dziura w pamięci......
Podsumowanie rakieta w asyście dział potrafi zdmuchnąć klocuszek z ziemi nie mówię tu o jakimś ekstra wardowanym czy regenerowanym ale normalne klocki rozpuszczają się...DFR+ czary z ognia (miałem bodajże jeszcze w czarach 1 czar z czaszką) są zabójcze na LD orków tym bardziej że generał łorks hasał po stole za bardzo niewiedząc co robić..
test rakiety udany chociaż dalej uważam ją za mało imperialną ...
_________________
No to gratuluje WIlqu:] Rakieta jest mocna ale troszk enie podoba mi się jako figs, dlatgeo myśle intensywnie na przeniesieniu jej na lawete do transportu Canonów, wtedy bedzie chyba lepiej wygladac na 4 kołach - ale musze zgromadzic elemnty:p
Szukam swojego pewnego standardu i jestem juz bliski, tylko: np. nei chce wkladac czolgu a mam w rozpie juz chyba prwie odruchowo to robie, jesli go nie wloze czuje pewien niedosyt...
Więc 2250 pkt.
Dowództwo mam już oklepane i gram tylko na tym praktycznie, jeszcze mnie nie zawiodło:
Archlector 286 pkt.
-Bitewny Ołtarz
-Armour of Meteoric Iron
-Van Hortsman Speculum
-dwuręczny młot
Kapitan BSB 137 pkt.
-pełna zbroja płytowa
-koń, kropierz
-Sword of Might
-Icon of Magnus
Czarodziej Bitewny 150 pkt.
-2lvl
-2x Zwój Rozproszenia
Czarodziej Bitewny 130 pkt.
-2lvl
-Rod of Power
PD:6
DD:6
----> 703 pkt.
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
20 Biczowników 200pkt.
23 Szermierzy 251 pkt.
-fcg
D:
8 Halabardników
6 Łuczników
5 Rajtarów 114 pkt.
-muzyk,kirasjer + powtarzalny pistol
5 Kirasjerów 113 pkt.
-muzyk
Armata 100 pkt.
Armata 100 pkt.
Czołg Parowy 300 pkt.
Równe 2250 pkt.
Jesli dostrzegacie jakieś braki i słabe strony to piszcie,alternatywy czołgu - myslalem na stale o rakietnicy i klocku piechoty jeszcze, ale jednak czolg to straszak - daje czas innym jednostkom...zagralem tym troche wyniki sa jak najbardziej pozytywne...
Sesja sie na mnie zle odbija...
Szukam swojego pewnego standardu i jestem juz bliski, tylko: np. nei chce wkladac czolgu a mam w rozpie juz chyba prwie odruchowo to robie, jesli go nie wloze czuje pewien niedosyt...
Więc 2250 pkt.
Dowództwo mam już oklepane i gram tylko na tym praktycznie, jeszcze mnie nie zawiodło:
Archlector 286 pkt.
-Bitewny Ołtarz
-Armour of Meteoric Iron
-Van Hortsman Speculum
-dwuręczny młot
Kapitan BSB 137 pkt.
-pełna zbroja płytowa
-koń, kropierz
-Sword of Might
-Icon of Magnus
Czarodziej Bitewny 150 pkt.
-2lvl
-2x Zwój Rozproszenia
Czarodziej Bitewny 130 pkt.
-2lvl
-Rod of Power
PD:6
DD:6
----> 703 pkt.
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
5 Rycerzy 123 pkt.
-muzyk
20 Biczowników 200pkt.
23 Szermierzy 251 pkt.
-fcg
D:
8 Halabardników
6 Łuczników
5 Rajtarów 114 pkt.
-muzyk,kirasjer + powtarzalny pistol
5 Kirasjerów 113 pkt.
-muzyk
Armata 100 pkt.
Armata 100 pkt.
Czołg Parowy 300 pkt.
Równe 2250 pkt.
Jesli dostrzegacie jakieś braki i słabe strony to piszcie,alternatywy czołgu - myslalem na stale o rakietnicy i klocku piechoty jeszcze, ale jednak czolg to straszak - daje czas innym jednostkom...zagralem tym troche wyniki sa jak najbardziej pozytywne...
Sesja sie na mnie zle odbija...
Poniższy link zawiera moją rozpiskę na 2500pkt przeciw gniewkowej Bretonii... Graliśmy na ukrytych rozpiskach. Link jest raportem jaki napisał Gniewko, moim zdaniem prawdziwe arcydzieło, bardzo przyjemnie się to czyta, nawet za którymś z kolei razem
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=337847#337847
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?p=337847#337847
Jestem początkującym graczem imperium . WFB "zaraził" mnie mój starszy brat ( garcz WoC ) , ma pewne doświadczenie z moją armią więc pomógł mi ułożyć rozpiske . Początkowo wymysliliśmy rozpe na Woc na 1000 oto ona :
Mag Lvl2 150p
2 zwoje rozproszenia :
19 Szermierzy 129p
Sztandar , Muzyk
10 halabardnikow :50p
5 Muszkieterow ; 45p
6 Rycerzy Zakonnych 123
Muzyk
Armata 100
Armata 100
Czołg 300
I jak ? Nie jestem pewny tylko czołgu , wydaje się b dobry ale też kosztuje dużo punktow i za niego mogą wejść 2 oddzialy piechoty ...
Poza tym przejrzałem kilka rozpisek i widze tam halabardnikow w oddziałach pomocniczych po 9 , ma to sens ?
Mag Lvl2 150p
2 zwoje rozproszenia :
19 Szermierzy 129p
Sztandar , Muzyk
10 halabardnikow :50p
5 Muszkieterow ; 45p
6 Rycerzy Zakonnych 123
Muzyk
Armata 100
Armata 100
Czołg 300
I jak ? Nie jestem pewny tylko czołgu , wydaje się b dobry ale też kosztuje dużo punktow i za niego mogą wejść 2 oddzialy piechoty ...
Poza tym przejrzałem kilka rozpisek i widze tam halabardnikow w oddziałach pomocniczych po 9 , ma to sens ?
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Wywal czołg. Nie pasuje do tak małej armii. Co do 9 ****** (wstawić jakiś oddział) w detachmencie to chodzi o ustawienie ich w formacji 3x3 co ma sens jeśli chodzi o rozmieszczenie oddziałów bo mniej miejsca wtedy zajmucie taki oddział pomocniczy chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żeby użyć 10 i ustawić ich w 3x3+1. Masz jednego maga więc lepiej zmniejsz mu poziom magii do pierwszego. No i witamy na forum
zamiast czolgu jakiś oddziałek piechoty + kapitan BSB będzie to już jakaś konkretna siła uderzeniowa
ja nawet nie mam tyle proxów ale niedlugo pewnie sobie cos dokupieFoalooke pisze:zamiast czolgu jakiś oddziałek piechoty + kapitan BSB będzie to już jakaś konkretna siła uderzeniowa
Edit
Można by jeszcze wywalić dzialo , maga a na ich miejcse wstawic kaplana + 10 biczownikow ? co o tym myslicie ?
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Pewnie i mógłby rozjechać ten chaos ale dla wielu osób (w tym też graczy Imperium) czołg na mniej jak 2K to świętokradztwo no bo przecież i na 500 pkt można go wsadzić i rozwali dosłownie wszystko ale nie to powinno być zawsze najważniejsze a dobra zabawa dla obu graczy.
Jeśli w chaosie będzie jakiś mocny mag to dwa DS Ci się przydadzą no i ten bsb też bardzo się przyda. Nie mamy zbyt wysokiego Ld a często w najważniejszych momentach potrafi zawieść i to mocno. Co do ilości proxów to papier i nożyczki w dłon i wycinaj
Jeśli w chaosie będzie jakiś mocny mag to dwa DS Ci się przydadzą no i ten bsb też bardzo się przyda. Nie mamy zbyt wysokiego Ld a często w najważniejszych momentach potrafi zawieść i to mocno. Co do ilości proxów to papier i nożyczki w dłon i wycinaj
Na mniej niż 2k to jak najbardziej świętokradztwo ale czy nic go nie powstrzyma???
2 bolce
2 chucki+ doom diver
3 bazy hosów
co tura 5+ zombie
w chaosie rycerze z lancami z bannerem frenzy i marka khorna??? możliwe że posiekają go na tyle w szarży że stanie się nieużyteczny a w te 3 tury walki powinni go rozmontować
itd....
Obecny czołg to plewa
Zabierz go z rozpy i daj cokolwiek innego
2 bolce
2 chucki+ doom diver
3 bazy hosów
co tura 5+ zombie
w chaosie rycerze z lancami z bannerem frenzy i marka khorna??? możliwe że posiekają go na tyle w szarży że stanie się nieużyteczny a w te 3 tury walki powinni go rozmontować
itd....
Obecny czołg to plewa
Zabierz go z rozpy i daj cokolwiek innego
_________________
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Czołg jest straszakiem albo czym co zajmuje najmocniejsze jednostki wroga. Mi osobiście raczej ciężko coś rozjechać żelazkiem, wszyscy go unikają
tak, tak nie bądź tym okropnym powergamerem. wywal czołg i wystaw klocki piechoty. mam tylko nadzieje, że Twój przeciwnk umie grać i pokaże Ci do czego nadaje się imperialna piechota. jesteś początkującym graczem, więc terapia szokowa przyda ci się na samym początku zabawy z WFB. potem zrewidujesz poglądy i zaczniesz wystawiać to co jest naprawdę przydatne w 7 edycji.