Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Jankiel idąc tym torem myślenia to PoD wydaje się w ogóle zbędny w każdej sytuacji więc tym bardziej dlaczego to ograniczenie? Pisałem że zmiana nie spowoduje jakiś cudów natomiast przy konfiguracji mały i duży mag daje pewną elastyczność, nie zawsze mamy albo chcemy używać boud speli a przeciwniki musi brać je pod uwagę przy dispelowaniu, co mu trochę życie utrudnia.
Wiadomo że PoD jest potęgą przy full magii ale przy ograniczeniu 12PD to tylko większa elastyczność w fazie magii więc nie wiem czemu się tak uparliście. No ale dobra kończe już bo widzę że i tak nie trafia to do nikogo.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ta naprawdę symboliczna elastycznośc nie jest warta wprowadzania specjalnej, niezbyt przejrzystej i grywalnej zasady.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

@Hypnotic
Ależ trafia - po prostu jest to tak mało kluczowe, że nie ma sensu rozmywać zasad BP, tak jak pisze Jankiel.
Poza tym na małej magii wciąż PoD może być przydatne. Masz dwóch małych magów, więc 6PD do wykorzystania. Rywal 4DD. Ciśniesz czar z 2, rywal z 2 dispelluje. Z drugiej to samo 2 kostki, rywal dispeluje z 2. Zostają Ci dwie kostki, przeciwnikowi nic. Ciśniesz PoD z jednej kostki na każdym magu. Jednemu wyjdzie i masz 3 kostki do wykorzystania. Nie jest to zysk? Przy farcie możesz mieć nawet na obu magiczkach po 3 kostki. Dla innych armii to marzenie. Natomiast jasne, że średnio opłaca Ci się PoD przy 8-9PD.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Przy 8-9 jak najbardziej się opłaca. PoD można skutecznie stosować nawet mając 12 PD - choćby rzucając na małej czarce, która ma (np.) 1 i 6 z metalu. Przeciwnik boi się nie dispelować, bo dostanie dużą kuźnię albo pitkę z mniejszym uszczerbkiem dla poola, więc dużo lepiej wyciąga to DDki niż mały magiczny pocisk.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Mam takie przemyślenie. W BP bound spelle liczą się jako 1 kostka do casta. Tymczasem w nowych lizakach pojawiają się bs z poziomem 5, a nawet 6. Nic się niby nie dzieje, bo tylko jeden z nich jest wielokrotnego użytku, ale jeśli GW pójdzie tym tropem to przewidujecie uzależnienie kosztu "kostkowego" od poziomu bs? Tak sobie myślę, że inaczej wygląda dispellowanie bs o power levellu 6 a inaczej 3. Żeby nie było nie chcę wywoływać żadnego rozgardiaszu, luźno pytam :-D
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Miałem taką propozycję, ale przepadła. Uznaliśmy, że bardziej liczy się ilość boundspelli, niz ich power level.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Na pewno bardziej, chociaż power levell też robi różnicę prawda? :-) Ile osób będzie dispelować jedną kostką bs o sile 6? A przecież to oddają ograniczenia. Ale spoko, tak wrzucam pod rozwagę, wiadomo że na razie nic się nie dzieje, po prostu lizaczki będą latać na steed of shadow aż miło ;-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Mnie zastanawia tylko jedna rzecz. Generalnie jako bazowy standard przyjęło się uznawać BP bez formatu Restricted, Wynika to zresztą z samej sędziowskiej broszurki, gdzie wyraźnie mówi się o opcjonalnym charakterze tego formatu. Skoro w uznaniu środowiska wystarczający był sam format BP po co było robić zamęt i wprowadzać Restricted jako opcję?

Moje zastrzeżenia do formatu Restricted:
- Przedmioty dające swobodny wybór czarów obniżają maksymalną liczbę kości do wykorzystania. Jest to kompletnie bezsensowny zapis. Przecież wzięcie takiego przedmiotu nie zwiększa przebijalności naszych czarów ani nie wymusza na przeciwniku zużycia scrolli lub DD. Bonusem jest to, że mamy nielosowy wybór czarów, które dodatkowo mogły się w takiej konfiguracji wylosować.

- W przypadku ograniczenia max 3x core dostaje po tyłku Imperium bo na przykład nie można wystawić w detachmentach 4x 5 kuszników choć są zaledwie odpowiednikiem dwóch regimentów o minimalnej liczebności. Na pewno nie przyczynia się to do promowania różnorodnych rozpisek w tej armii.

- HE nie mogą wystawić 4x bolców o ile jakikolwiek slot special się powtarza. No i tu jest problem bo w corach HE mają samą piechotę. Zakładając, że elficki gracz chce wystawić 4 bolce to pozbawia się jakiejkolwiek możliwości zabawy w bait'n'flee. Bo tak: nie może powtórzyć Ellyrianów ani Silver Helmsów a przecież DP mają służyć do uderzenia a nie podjazdów i ucieczek.

- wyjęte kompletnie z kosmosu w najlepszym polhammerowym stylu zasady, że mono armie chaosu mają poszerzony dostęp do speciali i rarów. Nie wiem czy niektórzy zauważyli ale wg. nowych zasad i fluffu Chaos może i powinnien mixować do woli co stanowi zresztą powrót do wcześniejszych edycji.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

OMG
1) Wybór czarów obniża poziom, bo jest różnica, czy twój mały mag, grając z chaosem ma 1 i 2 z metala, a 1,6 i zmienia to moje dispelowanie.
2) BP i R to nie zabawa dla ludzi, co chcą "wystawiać co lubią" wystaw handgunnersów zamiast 4 kuszników i nie masz problemu.
3) Wystawiasz silverów, wystawiasz ellyrianów i masz 2 smieci.
Albo nie bierz 4 bolców. Ja na przykład wogóle nie mogę 2 helcannonów wziąć :( I jak mam DEFENS ROBIĆ?!
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

@Embir82
Moim zdaniem nie masz racji. Po pierwsze przedmioty dające wybór czarów są zdecydowanie bardziej do przycięcia niż np. +1 do casta. Dlaczego? Ponieważ możesz sobie dowolnie wybrać czary, zależnie od potrzeb i zwiększyć ich skuteczność. Potrzebujesz niskocastowe czary na małych magach? Proszę bardzo. Tymczasem +1 cast może być znacznie słabszy w podanej sytuacji (np. czar na 12+ i dwie kostki).
Drugie to rzekome straty na różnorodności rozpisek. Dla mnie to są dosyć żartobliwe argumenty, lecz broń Boże to nie przytyk do Ciebie akurat. Duża liczba graczy, jak sądzę, rzekomo walczy o różnorodność, a potem grałaby na 1+2+4 w Imperium, albo 4x6 psów w Chaosie. Taka jest prawda. Można dywagować, że szkoda, bo nie mogę mieć czterech oddziałów ethernal guards, ale to teoretyzowanie. To samo dotyczy HE.
I ostatnie, czyli chaos. Dla mnie to boostowanie klimatyczności w ramach wfb. Za starych czasów było jak byk we fluffie - khorne ma wojnę ze slaneshem a nurgle z tzeenchem. Poza tym wszyscy patrzą na siebie nader podejrzliwie. Nawet jeśli teraz w storylinii jest inaczej, to w samym batllu znacznie klimatyczniej jest grać na jednym bogu. A już na pewno bez mieszania khorne'a z tzeenchem.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Przyznam szczerze, że choć ciecie corów (ograniczenie do 3) ma sens w obliczu durnej polityki GW, gdzie co nowsza armia ma wiecej potworków w corach, to jednak:

Podobne cięcia mocno ograniczają ciekawe rozpiski, co poniektórych kodexów. A co za tym idzie szanse na rozpiski zawierające co nieco więcej polotu niż obrzygane standardy.

Podam dwa przykłady.
- rozważałem zbieranie armii "przegiętych" zwierzoludzi. Miała być to mocno zmechanizowana rozpiska oparta na rydwanach. Taka dzika chorda rydwaniarzy z bossem na czele.
- granie chłopską bretonią. Men at arms, łucznicy miały by stanowić jej trzon.

W obu przypadkach niestety, dają po tyłku te właśnie ograniczenie. Pozostaje liczyć na dobrą wolę organizatorów.

Hmmm.. co to ja chciałem powiedzieć..
Już wiem.
Jak wiadomo, po krótkim okresie przejściowym, jakim jest zmiana edycji szybko tworzą się tak zwane "standardy" rozpisek.
Sami chyba zauważyliśmy, że proces "kopiuj wklej" ostatnio się mocno pogłębił. I tutaj ciecie slotów, głownie w corach, tym bardziej nie pomaga temu niechcianemu procesowi.
Do tego dochodzą ograniczenia przedmiotów, magi i innych aspektów gry.
Doprowadza to do sytuacji, kiedy wachlarz naszych możliwości w robieniu różnorodnych rozpisek, coraz poważniej się zwęża.
I tak mamy przykładowe DE.. które właściwie maja jedną słuszną rozpiskę.
Złotego środka nie ma.. jednak warto przemyśleć czy nie posuwamy sie za daleko tnąć armię po armii. Założenie było dobre (przyciecie DoCH i VC) a wyszło nam z tego ujednolicenie wszystkich armii i nuda turniejowa.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

I tak mamy przykładowe DE.. które właściwie maja jedną słuszną rozpiskę.
Która to?
Z czego to wnioskujesz? Z gier, czy z forum? Bo mam nieodparte wrażenie, że ten zwyczajny kanał komunikacji zastępuje powoli rzeczywistość.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Podam dwa przykłady.
- rozważałem zbieranie armii "przegiętych" zwierzoludzi. Miała być to mocno zmechanizowana rozpiska oparta na rydwanach. Taka dzika chorda rydwaniarzy z bossem na czele.
- granie chłopską bretonią. Men at arms, łucznicy miały by stanowić jej trzon.

Nie wierze. Ale nawet gdyby to byla prawda, to skonsultuj sie z orgiem przed turniejem i przedstaw mu swoja armie. A jesli to bedzie faktycznie cos z tego, co powyzej, to moim zdaniem masz spora szanse na dopuszczenie na zasadzie wyjatku. Na turniej ktory ja bym robil, dostalbys powzolenie wjazdu.

Sami chyba zauważyliśmy, że proces "kopiuj wklej" ostatnio się mocno pogłębił.
Ja nie zuwazylem. A bywam jednak na turniejach. Uwazam, ze panuje na nich bardzo duza roznorodnosc.
Założenie było dobre (przyciecie DoCH i VC) a wyszło nam z tego ujednolicenie wszystkich armii i nuda turniejowa.
Kłamstwo. Na ilu turniejach grałes, kolego?
Obrazek

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Powiem tak:
Jakoś PRZED BP+R nie widziałem tego zalewu różnorodności i klimatycznych rozpisek na turniejach. Nikt nie grał na chłopach w bretce, hord bestii też jakoś nie uświadczyłem... Widziałem za to imperium 4+2, widzialęm demony na flamerach x2, psach x3, bloodziu lub wronie, widzialem vc na 15 kostkach magii itp ;)
Release the Przemcio!

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Nom a teraz ciagle widze chaos warrirow na 3 magach i 2 kawach oraz helenie. CIAGLE :P czy we treemen/3xdriady/3xluki/wildzi tancerze.
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Malalu
Aluzja do demonów i VC nie miała dotyczyć schematów, tylko faktu, że klimatem tak naprawdę nikt się nie bawi. A i sądzę, że grając klimatem z wspomnianymi przez Ciebie warriorami szanse są większe niż z demonami czy VC bez bp+r
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Panowie zwracam wszelkie honory.

Co do VC i DoCh nie było żadnej aluzji. A jedynie pochwalenie odważnego ruchu związanego z przycięciem tych armi w ramach urozmaicenia podium :D.

Jednak BP mocno sie rozrósł i pojawiły sie kolejne ograniczenia. I nadal coś dorzucamy. Efektem tego dotychczasowe początkowe ograniczenie typu x speciali, x rare poszły w niepamieć na skutek zawężenia możliwości rozpisek.
Owszem pobudki sa słuszne.. jednak wprowadzając kolejne ograniczenia trzeba się liczyć z przycięciem nie tylko żeczy w które celowaliśmy.

Prosty przykład. OiG dotychczas całkiem zgrabnie radziły sobie na magi. Obecnie pozostaje im tak na prawdę jednie park maszyn.
Czyli możliwości armi znacznie się zawężyły.

Jankiel.
Powiedz szczerze czy na turniej jedziesz bez hydry i smoka np grając na magach? Przykładowo lord + 2x2poz. Przecież tak złożone DE tez maja potencjał. A nie tylko hydra smok koxy i stadko harpi.

Owszem znikły imperium 2+4.. ale co mamy w zamian. Powolne zanikanie tej armi.

Ogólnie zecz biorąc poprawa była pozorna. Armi musiały sie zmienić na skutek zabronienia dotychczasowych zestawów. Jednak po unormowaniu sie standardów, ci którzy patrzą nieco w przyszłość chyba są wstanie zauważyć zawężenie możliwości.

Na szczęście tak jak powiedział Bless. Istnieje jeszcze dobra wola i szczypta rozsądku. Dzieki temu może znajadą sie tacy którzy przedłożą poczucie klimatu i własną oryginalność nad PG i "kopiuj wklej".
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Prosty przykład. OiG dotychczas całkiem zgrabnie radziły sobie na magi. Obecnie pozostaje im tak na prawdę jednie park maszyn.
Czyli możliwości armi znacznie się zawężyły.

mówisz że OiG radziłyby sobie lepiej jakby znieść BP+R który je krzywdzi przycniając im magię do 12PD?
:)
Owszem znikły imperium 2+4.. ale co mamy w zamian. Powolne zanikanie tej armi.
i dobrze. wole już wogle nie widziec tej armi niż ciągle z tą samą rospą grac.
gracze imperium powinni podziękować idioc>eghueghu< chciałem rzec autorowi army booka który zrobił go jak sam przyznał pod kątem house gameingu i domowych kampanii

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Miszczu pisze:...Prosty przykład. OiG dotychczas całkiem zgrabnie radziły sobie na magi. Obecnie pozostaje im tak na prawdę jednie park maszyn.
Czyli możliwości armi znacznie się zawężyły...
Ja nie wiem czy wiesz, ale akurat w O&G na BP+R jedyne co zostało przycięte to właśnie maszyny.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Miszczu pisze: Prosty przykład. OiG dotychczas całkiem zgrabnie radziły sobie na magi. Obecnie pozostaje im tak na prawdę jednie park maszyn.
Zupełnie nie masz racji. Mało ktow wystawiał 4 magów. Duży szaman i dwóch małych +bound spell idealnie wchodzi w ograniczenie do 12PD (jeszcze jest miejsce grzyba zagryźć). Działa nawet na korzyść bo trafiając na rozpe na 15+ PD orkasy płyną.

b_sk pisze: Ja nie wiem czy wiesz, ale akurat w O&G na BP+R jedyne co zostało przycięte to właśnie maszyny.
2 dzidomioty + 2 głazociski + doom diver i DoW cannon da się wystawić ... więc dość solidny park maszyn

ODPOWIEDZ