Zmiany w FAQ do zasad podstawowych

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Zmiany w FAQ do zasad podstawowych

Post autor: Barbarossa »

GW pozmieniało trochę 2 część FAQa do zasad, niedawno wydaną.

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 2_Feb_2009

Znaczące zmiany:
- Krzyżowanie szarż można robić tylko wtedy, kiedy do walki wprowadza się dzięki temu więcej modeli
- Ruszanie się z change formation z ponad 2xruch zostało generalnie potępione
- Naprawili inkantacje/bound spelle a miscasty na tak, jak powinno być

Zdecydowanie zmiany na lepsze.

Awatar użytkownika
Shyym
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 175
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shyym »

Haha :]
Following this principle, players trying to
exploit any manoeuvre or other rule (like the
building rules) to try and move models in their
unit more than double their Movement value
are not playing the game in the spirit it is
meant to be played and need to be publicly
chastised. Bad players! Bad!

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Wreszcie!!

A trąbiłem aby zrobić proste ograniczenie nie przekraczania 2x move. Jednak w GW jeszcze są myślący ludzie. Chwała im za to!!
Uff.. nareszcie ikona będzie działała tak jak powinna :)

Mimo tego że gram TK, bardzo ucieszyło mnie to stanowisko GW :)

Znikł jednak zapis o kaszkiecie i MR:/ Chyba że ja jestem ślepy.
Szkoda bo znów nie wiadomo jak do tego podchodzić.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

oj... to bretka ma przejebane teraz z nowa zasada manewrow :P

szkoda, ze tylko nie wiadomo jak terz jest dokladnie z szarza na domek :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

oj... to bretka ma przejebane teraz z nowa zasada manewrow
Zwracam uwagę na słowa
players trying to
exploit
Robienie zwyczajnych wheeli, przy których ostatni rycerz poruszy się w efekcie na 17,5" imo nie kwalifikuje się do "exploit". Ale jeżeli ten sam rycerz ma już przebyć dystans 30" to zdecydowanie jest to już "exploit"
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

trying to exploit any manouver or any other rule to try move models in their unit

tyczy sie takze wheeli. 1.5" exploit to tez exploit...


nie wiem tylko jak aligny tu ttraktowac ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Spierać się nie zamierzam, bo dokładnie wiadomo o co chodzi :P
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

Exploit = wykorzystywanie w dziwny sposob.
Normalny wheel to nie dziwny sposob. (jak sama nazwa wskazuje)

Jedna z lepszych odpowiedzi w FAQ'ach GW - nie wolno robic dziwnych manewrow, a co jest dziwnym manewrem zostawiamy do decyzji graczom (lub turniejowo sedziom). :]

A przynajmniej ja to tak rozumiem.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

exploit
Verb
1. to take advantage of a person or situation for one's own ends
2. to make the best use of
Noun
a notable deed or feat [Old French: accomplishment]
exploitation n
exploiter n

jednak chodzi o pierwsze tlumaczenie exploita. inaczej czemu nie mozna byc robic change formation skoro bys je robil w normalny (dodajac modele do pierwszego szeregu) a nie dzwiny sposob ;)

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Na imperatora, Shino, daj już spokój. Przyznaj i odpuść. Nikogo już nie bawi Twoje analogizowanie "Snake Of Rakaph" i wheela bretońskiej lancy.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Shino, Barbarossa.

Spraw jest prosta jak budowa cepa. Jeśli jakikolwiek model w ruchu przekracza 2xM to jest to już naciągana sprawa.

Dla przykładu 9 osobowa lanca musiała by kręcić sie niemalże do okoła aby przekroczyć wartość 2x M. Skrajny model po łuku przy 90stopniowym wheelu robi niecałe 11 cali.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Miszczu, chodzi o wheele przy szarży.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Chodzi o wheele w ogóle.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Tomasch:

Nadal nie rozumiem. W szarzy nie ma szans na przekroczenie podczas wheel-owania tych 16 cali. Musiał by odział widzieć do tyłu :P

Dla jasności:
Wykonując manewr nie przekraczamy 2xM. Nie tyczy się to całego ruchu.
Oczywiście ktoś mógłby stwierdzić że wykonuje najpierw malutkiego wheela w prawo. stop. znów malutkiego.stop. znów malutkiego etc.
Ale sami czujemy że to śmierdzi. Wiec znów do uwalenia.

Takie podejście jest niezwykle wygodne i jasne dla obu stron.
Np. Odział przyjął wcześniej formację węża. I wykonuje szarżę kolumną 20 modeli.
Jeśli na skutek dostawienia się musi zamieść ogonem powyżej 2xM to:
"sorry winetu, szarza jest niemożliwa"

Wprowadziliśmy tę zasadę jeszcze przed oficjalnym stanowiskiem i mieliśmy żadnych wątpliwości lub niesmaków przy stole.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Wykonując manewr nie przekraczamy 2xM. Nie tyczy się to całego ruchu.
Oczywiście ktoś mógłby stwierdzić że wykonuje najpierw malutkiego wheela w prawo. stop. znów malutkiego.stop. znów malutkiego etc.
Ale sami czujemy że to śmierdzi. Wiec znów do uwalenia.
czyli twoim zdaniem bylbym w stanie sie zreformowac w kreske gwardia po czym 2x zrobic change formatio zebyy byc w pozycji wyjsciowej tylko 8" dalej? imo to tak nie dziala. chodzi o sumaryczny ruch. bo co inaczej mowi ten cytat:
in no way can you ever move more than double your movement without magic or a special ability,
Na imperatora, Shino, daj już spokój. Przyznaj i odpuść. Nikogo już nie bawi Twoje analogizowanie "Snake Of Rakaph" i wheela bretońskiej lancy.
wiesz nie wiesz o czym mowisz i tylko chyba tak sobie piszesz. Z calym szacunkiel lecz nie zrownuje tych akrobacji w movemencie lecz chcialbym wiedziec czemu walowac (teraz walowac ;) ) na ikonie nie mozna a na wheelach lancy juz tak
Jeśli na skutek dostawienia się musi zamieść ogonem powyżej 2xM to:
"sorry winetu, szarza jest niemożliwa"

Wprowadziliśmy tę zasadę jeszcze przed oficjalnym stanowiskiem i mieliśmy żadnych wątpliwości lub niesmaków przy stole.
no wlasnie nie :P wczesniej align byl darmowy i zawsze mozna go bylo wykorzystac niezaleznie od tego ile ruchu zabieralby :) bo tak przeciez bylo w rb. (co wiecej szarza jedna wielka linia np. 14 kusznikami tez nagle nie dochodzi bo zemyu by tak :P )

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Przecież wiadomo o co chodzi i choćbyś nie wiem, jak się wytężał Shino to analogii nie znajdziesz :wink: Wheel w celu wykonania normalnego ruchu, a wheel po to, żeby zamiast 4'' zrobić 10, to troszeczkę coś innego. Odrobinkę :D
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Ok shino.. robiąc 2x change formation z ikony jesteś po dobrej stronie barykady. Relatywnie odział ruszył się 8 cali. Nie przekroczył 2xM.
Co innego że tego typu zagranie po obecnym FaQ jest mało sportowe.

Trzeba sie z tym pogodzić. Skończyła się era wężykowania. (moze nawet zacznę wystawiać ushabti :P).

I mimo że gram TK ciesze sie z tego niezmiernie. Już mnie nużyło psioczenie ludzi na ikonę. Teraz sprawa jest przynajmniej czysta.
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Trzeba sie z tym pogodzić. Skończyła się era wężykowania. (moze nawet zacznę wystawiać ushabti Razz).
raczej nie ;) w ikonie co innego sprawia, ze jest taka mocna ;)

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

Z tym nie będę dyskutował.

Znam znaczącą przewagę 20 TG z ikoną (nawet bez wężykowania) nad uszatymi :) Jednak uszate to na prawdę piękne modele i czasmi warto zgrzeszyć aby je wystawić.

Co do ikony. Nadal będzie można wyciągać panów z lasów. Pozatm nadal klocek będzie szarżował w dowolną stronę na 12 cali :)
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"

ODPOWIEDZ