Cześć,
ostatnio wróciliśmy do grania i mamy problem.
Czy oddział będąc zaangażowany w walkę wręcz rzuca test na terror w momencie, gdy w pobliżu znajdzie się 'terrorysta'?
W jakimś temacie znaleźliśmy wypowiedź, że 'nie', ale nie możemy znaleść potwierdzenia w RB - dlatego jeśli tak jest proszę o podanie namiarów gdzie to jest opisane.
Przy okazji: problem wziął się z takiej sytuacji:
W oddziale wojowników chaosu jest generał, który ma zasadę strach. Czy oddział ten szarzując drzewca rzuca za terror czy tylko za strach? Założyliśmy, że tylko za strach dzięki generałowi który ma strach i zmniejsza działanie terroru do strachu. W walce generał poległ i w tym momencie oddział stracił 'odporność' na terror. Czy w tym momencie oddział zdaje test na terror ( na początku tury ) ?
pozdrawiam
DracoPL
terror a oddział w walce wręcz
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Jednostki będące w walce wręcz nie zdają testów psychologii - RB str. 48, "Psychology tests & break tests".
W opisanej przez Ciebie sytuacji zrobiliście prawidłowo. Kawaleria powinna rzucić tylko na strach. Ale w walce oddział nie testuje już psychologii, więc nie rzuca na terror. Oczywiście jeśli przegra walkę i US oddziału będzie mniejszy od US Drzewca, to oddział będzie normalnie podatny na fear outnumber.
W opisanej przez Ciebie sytuacji zrobiliście prawidłowo. Kawaleria powinna rzucić tylko na strach. Ale w walce oddział nie testuje już psychologii, więc nie rzuca na terror. Oczywiście jeśli przegra walkę i US oddziału będzie mniejszy od US Drzewca, to oddział będzie normalnie podatny na fear outnumber.
Dzięki za odpowiedź.
Znalazłem informacje o tym w angielskim Rulebooku.
I już wiem czemu nie mogliśmy wcześneij tego znaleźć.
Sprawdzałem w polskim RB i jest straszny ZONK
W miejscu gdzie jest informacja o tym ( str 48 Psychologia/Testy psychologiczne a testy złamania ) jest napisane, że jednostka nie podlega testom psychologicznym w momencie kiedy - UCIEKA W WYNIKU WALKI WRECZ
A w oryginale jest, że kiedy - WALCZY oraz kiedy jest 'UCIEKAJACA'

Znalazłem informacje o tym w angielskim Rulebooku.
I już wiem czemu nie mogliśmy wcześneij tego znaleźć.
Sprawdzałem w polskim RB i jest straszny ZONK
A w oryginale jest, że kiedy - WALCZY oraz kiedy jest 'UCIEKAJACA'

