Imperium na turniejach
Moderator: #helion#
Panowie widzę że nie dostrzegacie w ogóle potencjału w tej rozpisce... co jednak o dziwo jeszcze bardziej mobilizuje mnie do tego żeby jednak ją wypróbować.
Też uważam że działa są obligatoryjne ale w bitwach na duże pkt; jakoś tak intuicja (możliwe że całkiem mylnie
) podpowiada mi że na małe pkt da się bez nich grać.


-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
To pozostaje nam czekać na szczegółowy raport po sobotnim turnieju.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash
W Sobotę kumpel zawalił sprawę po całości i moja pozbawiona artylerii rozpa na 1500pkt nie mogła być wypróbowana. Natomiast dziś miałem okazję zagrać trzy bitwy na 1650pkt w ramach przygotowań do turnieju w Lublinie. Imperialna rozpiska oparta została na tym "bezartyleryjskim" koncepcie choć trzeba też uczciwie przyznać że w tym większym formacie znalazło się w rozpisce miejsce na jedno działo. Tak więc oto co się w rozpie znalazło:
W pierwszej bitwie zagrałem przeciwko krasnalom w następującej konfiguracji:
2 Herosów ( w tym bsb)
Runsmith
2x 19 Hammerersow
2x 14 Quarellersów
2x Runiczne Bolce
1x Organki
W sumie bitwa ze wzgledu na wyjątkowo niesprzyjające pole walki i niefortunne rzuty (na obrażenia i ilość zadanych ran za pomocą działa oraz trafienia strzelców) nie pozwoliła na ani jedna ture walki wrecz
Warto odnotować że w ogóle zapomniałem o Ring of Volans w tej bitwie, a szkoda bo może by coś ciekawego się wylosowało.
Remis 10-10
W bitwie numer dwa mój przeciwnik próbował zagrać po raz kolejny krasnoludami; tym razem w eksperymentalnym wariancie "ofensywnym" pozbawionym maszyn, za to z dwoma regimentami minerów i idącą od przodu piechotą.
Bitwa rozstrzygnęła się w fazie rozstawienia i paru szachowaniach w 5 turze po której przeciwnik poddał walkę.
Masakra 20-0 na korzyść Imperium
W trzeciej bitwie stanąłem naprzeciw czarującym HE:
Mag - lev.2; Seerstaff, DS
Mag - lev.2; 2x Power Stone, +1 czar
10 łuczników
6 Dragon Princes - War Banner
6 Dragon Princes - Banner of Sorcery
14 White Lions - Lion Standard
2x 9 Shadow Warriors
2x Orły
Naprawdę niesamowita bitwa, fortuna uśmiechała się raz do jednej, raz do drugiej strony. Dość powiedzieć że można było ujrzeć takie obrazki jak: Oddział Dragon Princes uciekających przed szarżą Swordsmenów na 3 cale i w efekcie tego zniszczonych, 40 strzelców i 5 Outridersów zadających przez 6 tur 3 lub 4 rany; dobrowolne skazanie gołej szóstki rycerzy na poniesienie obrażeń od zaklęcia Uranon's Thunder Bolt po to by drugi regiment jazdy mógł zadeklarować szarżę na tył oddziału Dragon Princes; szachowanie szarży przeciwnika 2 kusznikami.
Mówiąc krótko dla takich bitew jak ta warto grać w Battla.
Od początku wiedziałem, że będzie naprawdę ciężko. Miałem do dyspozycji 5DD i jednego scrolla natomiast przeciwnik na magach dostał 2x Uranon's Thunder Bolt, Comet of Cassandora i 2x Forked Lightning. Jakby tego było mało źle zapamiętałem zasady czaru The Wolf Hunts ( myślałem że nie ma ograniczonego zasięgu
) co poskutkowało tym że nie wystawiłem maga i kawalerii tak jak trzeba i w efekcie całą rozgrywkę mogłem się tylko posiłkować Bear's Anger i Boundami Priestów ( na Ring of Volans wypadł fireball więc także z tego przedmiotu za dużego pożytku nie było). 6 tur gimnastyki i udało mi się jako tako wyjść z twarzą.
11-9 na korzyść elfów.
Generalnie rozpiskę ciężko mi jednoznacznie ocenić. Jak słusznie zauważył mój przeciwnik żeby poznać jej możliwości i słabości w realiach turniejowych należy jeszcze przeprowadzić parę bitew, zwłaszcza z DE, Demonami i WC. Na pewno jednak jest to rozpa trudna to prowadzenia. Bez wątpienia duże znaczenie ma umiejętne wykorzystywanie detachmentów strzelców i outridersów ( trzeba się psychicznie nastawić na to, że równie często co strzelać trzeba będzie się ruszać żeby szarżę przeciwnika sprowadzić na manowce). Szalenie ważna jest również faza rozstawienia. Ponadto okazuje się że Marksmeni handgunnersów z Hochlandami robią więcej hałasu niż czegoś konkretnego choć zauważyłem, że dopakowywanie ich modlitwą Hammer of Sigmar od Priestów budziło niepokój przeciwnika i DD na zastopowanie tego szły obficie. Tak więc w przyszły weekend najprawdopodobniej ciąg dalszy testów rozpy, tym razem przeciw uber rzeźnikom.
Od razu muszę zaznaczyć że mój przeciwnik jest naprawdę dobrym graczem i każda z bitew wymagała maksymalnego skupienia i dużej ostrożności.1650 Pts - Empire Army
Warrior Priest of Sigmar @ 158 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Biting Blade
Enchanted Shield
Van Horstman's Speculum
Warrior Priest of Sigmar @ 139 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron
Ring of Volans
Battle Wizard @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll
22 Swordsmen @ 227 Pts
Standard; Musician
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
22 Swordsmen @ 227 Pts
Standard; Musician
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
5 Detachment - Crossbowmen @ [40] Pts
10 Handgunners @ 105 Pts
Marksman:Hochland Long Rifle
10 Handgunners @ 105 Pts
Marksman:Hochland Long Rifle
5 Outriders @ 113 Pts
Musician
6 Knightly Orders @ 146 Pts
Musician
6 Knights of the Inner Circle @ 205 Pts
FCG; War Banner
Great Cannon @ 100 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 108
Total Army Cost: 1650
W pierwszej bitwie zagrałem przeciwko krasnalom w następującej konfiguracji:
2 Herosów ( w tym bsb)
Runsmith
2x 19 Hammerersow
2x 14 Quarellersów
2x Runiczne Bolce
1x Organki
W sumie bitwa ze wzgledu na wyjątkowo niesprzyjające pole walki i niefortunne rzuty (na obrażenia i ilość zadanych ran za pomocą działa oraz trafienia strzelców) nie pozwoliła na ani jedna ture walki wrecz

Remis 10-10
W bitwie numer dwa mój przeciwnik próbował zagrać po raz kolejny krasnoludami; tym razem w eksperymentalnym wariancie "ofensywnym" pozbawionym maszyn, za to z dwoma regimentami minerów i idącą od przodu piechotą.

Masakra 20-0 na korzyść Imperium
W trzeciej bitwie stanąłem naprzeciw czarującym HE:
Mag - lev.2; Seerstaff, DS
Mag - lev.2; 2x Power Stone, +1 czar
10 łuczników
6 Dragon Princes - War Banner
6 Dragon Princes - Banner of Sorcery
14 White Lions - Lion Standard
2x 9 Shadow Warriors
2x Orły
Naprawdę niesamowita bitwa, fortuna uśmiechała się raz do jednej, raz do drugiej strony. Dość powiedzieć że można było ujrzeć takie obrazki jak: Oddział Dragon Princes uciekających przed szarżą Swordsmenów na 3 cale i w efekcie tego zniszczonych, 40 strzelców i 5 Outridersów zadających przez 6 tur 3 lub 4 rany; dobrowolne skazanie gołej szóstki rycerzy na poniesienie obrażeń od zaklęcia Uranon's Thunder Bolt po to by drugi regiment jazdy mógł zadeklarować szarżę na tył oddziału Dragon Princes; szachowanie szarży przeciwnika 2 kusznikami.
Mówiąc krótko dla takich bitew jak ta warto grać w Battla.
Od początku wiedziałem, że będzie naprawdę ciężko. Miałem do dyspozycji 5DD i jednego scrolla natomiast przeciwnik na magach dostał 2x Uranon's Thunder Bolt, Comet of Cassandora i 2x Forked Lightning. Jakby tego było mało źle zapamiętałem zasady czaru The Wolf Hunts ( myślałem że nie ma ograniczonego zasięgu

11-9 na korzyść elfów.
Generalnie rozpiskę ciężko mi jednoznacznie ocenić. Jak słusznie zauważył mój przeciwnik żeby poznać jej możliwości i słabości w realiach turniejowych należy jeszcze przeprowadzić parę bitew, zwłaszcza z DE, Demonami i WC. Na pewno jednak jest to rozpa trudna to prowadzenia. Bez wątpienia duże znaczenie ma umiejętne wykorzystywanie detachmentów strzelców i outridersów ( trzeba się psychicznie nastawić na to, że równie często co strzelać trzeba będzie się ruszać żeby szarżę przeciwnika sprowadzić na manowce). Szalenie ważna jest również faza rozstawienia. Ponadto okazuje się że Marksmeni handgunnersów z Hochlandami robią więcej hałasu niż czegoś konkretnego choć zauważyłem, że dopakowywanie ich modlitwą Hammer of Sigmar od Priestów budziło niepokój przeciwnika i DD na zastopowanie tego szły obficie. Tak więc w przyszły weekend najprawdopodobniej ciąg dalszy testów rozpy, tym razem przeciw uber rzeźnikom.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=3930&start=580
Zgodnie z tematem - kwestia PRu. Jak się będzie siedzieć cicho to niedługo trzeba będzie walczyć wykałaczkami.
Zgodnie z tematem - kwestia PRu. Jak się będzie siedzieć cicho to niedługo trzeba będzie walczyć wykałaczkami.
W ostatnich uściśleniach zmienili znów podstawkę czołgu na większą ? Czy ktoś wie dlaczego ? Chyba w ostatnim FAQ GW do Imperium, który wyszedł, wyraźnie stoi, że ma być na mniejszej. Może coś się zmieniło o czyms nie wiem. Jeśli tak, proszę o info.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Może i zmienili tą podstawkę , ale jak on na niej wygląda- żałośnie. Ja osobiście bedę uzywał 80x120
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
To i tak działa na naszą niekorzyść(przeważnie) te 80x120 więc wątpie żeby przeciwnicy się czepiali o taki szczegół
że podstawka za duża i ma o te kilka ataków więcej

Chyba nie zrozumiałem. Chodzi mi o to, że nowy zapis działa na Naszą niekorzyść, a nie odwrotnie. Chciałbym się dowiedzieć, czym spowodowane było jego wprowadzenie.To i tak działa na naszą niekorzyść(przeważnie) te 80x120 więc wątpie żeby przeciwnicy się czepiali o taki szczegół że podstawka za duża i ma o te kilka ataków więcej
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Z tym terrorem masz rację. Ale zawsze są plusy i minusy.
Musze nauczyć go jeździć na 2 kółkach żeby mieścił się na 50x100.
Powedem takich zmian moim zdaniem jest polityka GW. NIe mają takich podstawek 80x120 więc po co mają produkować nowe jak już maja pełen magazyn tych 50x100 (trzeba je wypchnąć). I na siłę próbują dorobić podstawkę pod model który w 6 edycji jej nie miał, a dla cieńcia kosztów nie zmieniali modelu Steam Tanka. Teraz albo zmienią model ST albo dorobią nowe podstawki. Sądzę że warto poczekać jeszcze parę m-cy cos muszą postanowić.
Musze nauczyć go jeździć na 2 kółkach żeby mieścił się na 50x100.
Powedem takich zmian moim zdaniem jest polityka GW. NIe mają takich podstawek 80x120 więc po co mają produkować nowe jak już maja pełen magazyn tych 50x100 (trzeba je wypchnąć). I na siłę próbują dorobić podstawkę pod model który w 6 edycji jej nie miał, a dla cieńcia kosztów nie zmieniali modelu Steam Tanka. Teraz albo zmienią model ST albo dorobią nowe podstawki. Sądzę że warto poczekać jeszcze parę m-cy cos muszą postanowić.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1257
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Wystarczy spojrzeć do tematu Imperium w 7 ed, jest tam nowy plastikowy ST dostosowany do podstawki rydwanu, który wyjdzie w wakacje. Więc uścislenie jest już nieaktualne i niepowinnismy się do niego stosować.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=140
Tu usiłuję się dowiedzieć, jak to właściwie jest z podstawką pod czołg. Zapraszam do dyskusji (i wsparcia mnie
).
Tu usiłuję się dowiedzieć, jak to właściwie jest z podstawką pod czołg. Zapraszam do dyskusji (i wsparcia mnie

- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Ponoć ostatnia wersja 50x100. Ale tak zmieniają że mogę się mylić
Puchar Szczecina - BP + R - Vice-mistrzostwo - Empire
Rozpa:
Lektor na ołtarzu,2x mag, kapitan na pegazie, czołg, 4 ironguty, 2 działa, 6 pistoliersow,
2 x 5 kawaleri, 2 x 10 kusz z 5 handgunów jako detka, 2 x 10 wolnej kompanii, 5 flagelantów. 2300 pkt
Rozpa:
Lektor na ołtarzu,2x mag, kapitan na pegazie, czołg, 4 ironguty, 2 działa, 6 pistoliersow,
2 x 5 kawaleri, 2 x 10 kusz z 5 handgunów jako detka, 2 x 10 wolnej kompanii, 5 flagelantów. 2300 pkt
Odginanie szarż, blokowanie / utrudnianie szarż / zajmowanie ćwiartek /tłuczenie sie z załogami maszyn i słabszymi oddziałami...i tak dalej...ale co ja tam wiem;)