Szarża na maszyny stojące w linii jak to w końcu jest
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Szarża na maszyny stojące w linii jak to w końcu jest
Stoją trzy maszyny w praktycznie idealnej linii, każda mniej niż pół cala od siebie. Obsługa oczywiście, za maszynami. Hipotetycznie szarżuje na nie piątka wraciaków. Może mi ktoś wytłumaczyć czy mogę zadeklarować szarżę na dwie lub trzy maszyny jednocześnie.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Czaję Trikk - tam nie było innej możliwości bo wraciaków pięciu, obsługantów 3. Ale mi generalnie nie o to chodzi.trikk pisze:Jeżeli możesz zmaksymalizować szarże na 1 maszynę, tak, by nie wciągać drugiej, to nie możesz. W innym przypadku możesz.
Wytłumaczcie mi dlaczego nie mogę zadeklarować szarży na jedną dwie lub trzy maszyny na raz. Rulbook strona 24, jasno, zwięźle, wyraźnie mi na to pozwala.
I jakoś za przysłowiowego chu@# nie mogę znaleźć uściślenia, które mówiło by inaczej.
Problem polega na tym, że gracze - najczęściej krasiowi - wystawiają maszyny w jednej linii, dosłownie milimetr, dwa od siebie (jak przysłowiowe śledzie w puszce, zapominając przy okazji o wskazówce z rulbooka "cal apart" aby coś tam osiągnąć. Może w końcu zaczną ponosić konsekwencje takiego ustawienia. Pozdrawiam i czekam na wyjaśnienia.
Z tym się nie zgodzę ale to nie o tym tematProblem polega na tym, że gracze - najczęściej krasiowi - wystawiają maszyny w jednej linii, dosłownie milimetr, dwa od siebie
Rozumiem że szarżowałeś na środkową maszynę. Przeciwnik nie miał pod nimi podstawek(czy miał?). Rozpatruje się to na Twoją korzyść jak nie ma i dostawiasz swoje 5 duszków przy 3 obsługantach. Jeśli zauważysz że jest szansa zetknięcia się rogami podstawki modeli po bokach z inna maszyną/obsługom to ona tez będzie walczyć. Najlepiej jak byś to narysował i pokazał na forum.
Czasem szarżą na jakaś jednostkę możesz wciągnąć inna jednostkę do walki.
Trikk napisał Ci poprawnie i krótko
No ale tu chyba mylimy dwie rzeczy. Przypadkowe wciąganie kogoś do walki, a celowa deklaracja na kilka celów.
No chyba, że potem zfaqowali, że na kilka celów nie można, ale sobie nie przypominam.
No chyba, że potem zfaqowali, że na kilka celów nie można, ale sobie nie przypominam.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
wszystko cacy - podręcznik mówi jasno że można na kilka celów stojących obok siebie i wszystko było by jasne gdyby ale tu się pojawiają co najmniej 2 ale, czyli:
-czy i gdzie znajdują się zapisy co do <1" wciąga oraz konieczności unikania wciągania o ile to możliwe
- czy wychodząca podczas szarży załoga nie sprawia, że maszynki przestają być w jednej linii czyli:

2 schemat to kolejne pytanie - zielone to heroski włączone do maszyny, czy mogą tak stać?
-czy i gdzie znajdują się zapisy co do <1" wciąga oraz konieczności unikania wciągania o ile to możliwe
- czy wychodząca podczas szarży załoga nie sprawia, że maszynki przestają być w jednej linii czyli:

2 schemat to kolejne pytanie - zielone to heroski włączone do maszyny, czy mogą tak stać?
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
@ Arbaal
Nie do końca rozumiesz o co mi chodzi. Ja deklaruję szarżę jednocześnie na dwie lub trzy maszyny, ponieważ stoją w jednej linii. załoganci wychodzą przed maszynę dopiero po deklaracji. Powtórzę raz jeszcze podręcznik w tej kwestii jest jasny i klarowny. Nie mam w tej chwili czasu przepisywać poł strony booka, a nie potrafie tego skopiować
A w uściśleniach (stronka barba) i fakach nic nie znalazłem na ten temat(no chyba, że coś przeoczyłem).
Nie do końca rozumiesz o co mi chodzi. Ja deklaruję szarżę jednocześnie na dwie lub trzy maszyny, ponieważ stoją w jednej linii. załoganci wychodzą przed maszynę dopiero po deklaracji. Powtórzę raz jeszcze podręcznik w tej kwestii jest jasny i klarowny. Nie mam w tej chwili czasu przepisywać poł strony booka, a nie potrafie tego skopiować
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Kolejny raz piszę nie chodzi mi tu o jakąkolwiek maksymalizację. Tylko i wyłącznie o celową deklarację na kilka celów, na co pozwala mi rulebook s. 24.quas pisze:jezeli w wyniku maksymalizacji musisz wciagnac kolejny oddzial wroga-coz,taki life.
ost z tego powodu ratlingi chadzaja przyklejone do oddzialow braci
Koniec końców kto zabrania wystawić maszyny cal, półtora od siebie, aby uniknąć niejasnych sytuacji, a nie przyklejone w linii - milimetr od siebie.
Ustawiłeś się tak, zacznij ponosić tego konsekwencje, mając świadomość, że jedną szarżą możesz stracić 3 maszyny.
nie ma przeciwwskazań do szarży na 3 maszyny ponadto maszyny czy też oddziały mogą zadeklarować różne reakcje na szarżę. Nawet wskazane jest tak szarżować.
P.S. Nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się w całej mojej karierze wystawić 3 maszyn obok siebie z milimetrową przerwą nie wspominając już o tym że najczęściej są na górce z oddziałem tuz przed nimi
P.S. Nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się w całej mojej karierze wystawić 3 maszyn obok siebie z milimetrową przerwą nie wspominając już o tym że najczęściej są na górce z oddziałem tuz przed nimi
Karkonoska Frakcja Fantastyki http://www.kffjelenia.fora.pl
http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar


http://www.coolminiornot.com/artist/grahnar


- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Akurat krasie to sobie nie podeklarują sobie odpowiedzigrahnar pisze: P.S. Nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się w całej mojej karierze wystawić 3 maszyn obok siebie z milimetrową przerwą nie wspominając już o tym że najczęściej są na górce z oddziałem tuz przed nimi
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
smutna dla krasnoludów prawda jest taka, że w sytuacji gdy maszyny są do siebie przyklejone to możesz deklarowac szarże na więcej niż jedną (dodatkowo jeśli nie mają podstawek to spór czy sa przyklejone czy nie w niejasnych przypadkach jest roztrzygany na Twoją korzyśc).
Jeśli maszyny były by od siebie nieco oddalone to wtedy nie możesz deklarowac szarży na więcej niż jedną.
No i fakt... zbyt wielu możliwości reagowania na szarze krasnoludzcy obsługanci nie mają
Jeśli maszyny były by od siebie nieco oddalone to wtedy nie możesz deklarowac szarży na więcej niż jedną.
No i fakt... zbyt wielu możliwości reagowania na szarze krasnoludzcy obsługanci nie mają
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
hmm od niedawna gram krasiami jako swoją drugą armią i dla mnie jest to zwykła deklaracja szarży na dwa oddziały (albo 3) i nie ma problemu żebyś mi zaszarżował na wszystkie 3 maszyny jeżeli je tak wystawię.
nie słyszałem o zasadzie "wciągania" w odległości <1cal.
oddział poza szarżą nie może znaleźć się bliżej niż 1 cal od wroga i to wszytko.
a jeżeli w wyniku szarży znalazlbyś się powiedzmy pół cala od innego oddziału stojącego obok to możesz ale nie musisz deklarować szarżę w oba. W RB nie ma nic o przymusie szarżowania w więcej niż jedną jednostkę nawet jeśli stoję linia w linię.
Choć jeżeli było jakieś uściślenie sędziowskie w tej kwesti to ja nic o tym nie wiem.

nie słyszałem o zasadzie "wciągania" w odległości <1cal.
oddział poza szarżą nie może znaleźć się bliżej niż 1 cal od wroga i to wszytko.
a jeżeli w wyniku szarży znalazlbyś się powiedzmy pół cala od innego oddziału stojącego obok to możesz ale nie musisz deklarować szarżę w oba. W RB nie ma nic o przymusie szarżowania w więcej niż jedną jednostkę nawet jeśli stoję linia w linię.
Choć jeżeli było jakieś uściślenie sędziowskie w tej kwesti to ja nic o tym nie wiem.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
jest to zapisane w erracie: w normalnym booku nie ma nigdzie mowy o wciaganiu do walki z tego co pamietam 
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
jeśli chodzi o wciąganie to sprawdzę w erracie wieczorem i napiszę choć zdziwię się jeśli tam to będzie.
gdzie to jest?Shakin' Dudi pisze:jest to zapisane w erracie: w normalnym booku nie ma nigdzie mowy o wciaganiu do walki z tego co pamietam
a jeśli chodzi o maszynki milimetr od siebie to nie za bardzo dobry pomysł bo nie można by strzelać z nich, bo nie dało by się zrobić pivota
niech ktoś poda gdzie coś można znaleźć na ten temat, jakieś erraty czy coś bo ja nie mam oprócz rulebooka i uściśleń nic w domu
W erracie do rulebooka (a wlasciwie w tym co jest po niej) jest o tym 1". Z tym, ze tam jest napisane, ze to nie obowiazuje, wiec generalnie to tak jakby tego nie bylo.
Wedlug rulebooka szarze na kilka celow sa mozliwe tylko, gdy nie ma mozliwosci dojscia do przeciwnika bez zahaczania innego przeciwnika. Nie wiem jak Wy to czytacie, ze nie zauwazacie, ze tam opisana mozliwosc szarzy na kilka celow tylko w przypadku gdy szarzujac na jeden oddzial, nie ma mozliwosci nieszarzowania na drugi. U nas sie dodatkowo przyjelo, ze jak nie mozna dostawic maksymalnej liczby do walki z zaszarzowanym a cele sa w lini to tez mozna zrobic szarze na dwa cele (na podstawie tego rysunka i tego, ze trzeba dazyc do dostawienia jak najwiecej modeli do walki). Kiedys probowalem to zakwestionowac, bo IMO nic nie wskazuje w ksiazce, ze tak sie powinno grac, ale nikt mnie nie poparl + pojawialy sie glosy o tym, zeby wciagac wszystko w 1", wiec generalnie to zaakceptowalem i w zadna dyskusje sie nie wciagne na ten temat juz
. I w sumie tak sie gra lepiej/przyjemniej. Tylko brak zapisku w rulebooku o tym IMO.
Nie mozna zadeklarowac szarzy na dwie maszyny chyba nigdy, z prostej przyczyny: to zaloganci maszyny sie dostawiaja do szarzowanego, wiec zawsze sie dostawia maksymalnie i nigdy nie bedzie problemu z allignem do maszyny... Podobnie ze skirmishem.
Wedlug rulebooka szarze na kilka celow sa mozliwe tylko, gdy nie ma mozliwosci dojscia do przeciwnika bez zahaczania innego przeciwnika. Nie wiem jak Wy to czytacie, ze nie zauwazacie, ze tam opisana mozliwosc szarzy na kilka celow tylko w przypadku gdy szarzujac na jeden oddzial, nie ma mozliwosci nieszarzowania na drugi. U nas sie dodatkowo przyjelo, ze jak nie mozna dostawic maksymalnej liczby do walki z zaszarzowanym a cele sa w lini to tez mozna zrobic szarze na dwa cele (na podstawie tego rysunka i tego, ze trzeba dazyc do dostawienia jak najwiecej modeli do walki). Kiedys probowalem to zakwestionowac, bo IMO nic nie wskazuje w ksiazce, ze tak sie powinno grac, ale nikt mnie nie poparl + pojawialy sie glosy o tym, zeby wciagac wszystko w 1", wiec generalnie to zaakceptowalem i w zadna dyskusje sie nie wciagne na ten temat juz
Nie mozna zadeklarowac szarzy na dwie maszyny chyba nigdy, z prostej przyczyny: to zaloganci maszyny sie dostawiaja do szarzowanego, wiec zawsze sie dostawia maksymalnie i nigdy nie bedzie problemu z allignem do maszyny... Podobnie ze skirmishem.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Marek 
Ja rozumiem Twój punkt widzenia i wiem jak generalnie się gra i się przyjęło. Ale nie o to chodzi. Maszyny stoją obok siebie. Wg zasad gry stanowią oddział jak każdy inny. I teraz wybacz ale zgodnie z rulbookiem kolejność jest taka:
1. Deklaruję szarże na przykładowo dwie maszyny(w sensie dwa oddziały)
2.Przesuwam modele szarżujące (przypominam, że załoganci stoją za maszynami). Bez problemu stykam się z dwoma - a w pewnych przypadkach nawet trzema, jeżeli są naprawdę blisko)
3. dopiero wtedy - czyli po ruchu szarżujących załoga - jest dostawiana.
I teraz za chuja nie czaję dlaczego nie mogę tego zrobić. Poprawcie mnie jeśli się mylę czy jakiś błąd w myśleniu mam.
załoganci
maszyny
wraciaki
Rysunek jest poglądowy (nie wiem dlaczego nie mogę przesunąć wraciaków bardziej w prawo?? Może Tomash poprawi
). Ale w sumie to nieistotne.
Oczywiście to samo dotyczy się ewentualnej szarży na dwie maszyny.
I teraz wyjaśnijcie mi dlaczego nie mogę tak zadeklarować, skoro w wyniku ruchu jestem w bazowym kontakcie z trzema podstawkami maszyn?
Ja rozumiem Twój punkt widzenia i wiem jak generalnie się gra i się przyjęło. Ale nie o to chodzi. Maszyny stoją obok siebie. Wg zasad gry stanowią oddział jak każdy inny. I teraz wybacz ale zgodnie z rulbookiem kolejność jest taka:
1. Deklaruję szarże na przykładowo dwie maszyny(w sensie dwa oddziały)
2.Przesuwam modele szarżujące (przypominam, że załoganci stoją za maszynami). Bez problemu stykam się z dwoma - a w pewnych przypadkach nawet trzema, jeżeli są naprawdę blisko)
3. dopiero wtedy - czyli po ruchu szarżujących załoga - jest dostawiana.
I teraz za chuja nie czaję dlaczego nie mogę tego zrobić. Poprawcie mnie jeśli się mylę czy jakiś błąd w myśleniu mam.
Rysunek jest poglądowy (nie wiem dlaczego nie mogę przesunąć wraciaków bardziej w prawo?? Może Tomash poprawi
Oczywiście to samo dotyczy się ewentualnej szarży na dwie maszyny.
I teraz wyjaśnijcie mi dlaczego nie mogę tak zadeklarować, skoro w wyniku ruchu jestem w bazowym kontakcie z trzema podstawkami maszyn?

