Bierz co chcesz, nawet... Zgierz

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Bierz co chcesz, nawet... Zgierz

Post autor: JaceK »

Klub Gier Bitewnych Łódzka Ośmiornica oraz Towarzystwo Budownictwa Społecznego mają zaszczyt zaprosić na turniej Warhammer Fantasy Battle „Bierz co chcesz, nawet... Zgierz" zaliczony do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej jako klasa lokal.

Miejsce: Zgierz, budynek dawnych TBS-ów przy ulicy 1 Maja 50
Dojazd: Ulicą Łódzka do Łąkowej, tramwajem 16, lub tramwajem 46 (przystanek za CPN'em).
W sprawie dojazdu proszę o kontakt tel. 601459118 lub na maila: killharoth@gmail.com
Data: 01.03.2009
Format: 1650 pkt
Wjazd: 10zł

UWAGA: na terenie budynku obowiązuje absolutny zakaz spożywania alkoholu

Rozpiski prosimy przesyłać w formacie pdf, doc, txt w terminie do 25 lutego 2009 (środa) na adres:
killharoth@gmail.com

Za poprawnie przysłaną rozpiskę w terminie przewidujemy premię +3 punkty do klasyfikacji generalnej. Nie zwalnia to od posiadania czytelnej rozpiski w czasie turnieju. Rozpiski mogą być sprawdzane przy zgłoszeniu i w czasie gry.

Gramy na stołach 60”x 48”

Rozgrywamy 3 bitwy po 2:45h każda według planu:

Plan zajęć:
9:00-09:15 – zapisy
09:15-12:00 – I bitwa
12:00- 14:45 – II bitwa
15:00 – 17:45 – III bitwa
18:00 – zakończenie turnieju i ogłoszenie wyników

Zasady kompozycji armii:
BP + max 8 PD (bound liczony jak 1 kość) + 8 DD (pierwszy scroll za 1, kolejny za 2, ro hotek - 5), max 2 czarujących bohaterów (prince z TK nie jest liczony jako charakter czarujący), max 3 takie same cory, max 2 takie same specjale, RoR i DoW zbanowane (dozwolone tylko w armiach DoW), max 3 maszynki na armie (weapon team liczony jak maszyna).

Sędzia:
Bartosz Skalski


Można grać armią niepomalowaną! Jednak nie akceptujemy proxów.

Zostanie również przeprowadzona ocena malowania i klimatu armii:
0-2 pkt(ilość pomalowanych modeli minimum 3 kolorami-100%:2 pkt, 50%:1pkt, pon50%:0pkt)
0-2 pkt podstawki(0-be 1-ładne, 2-kozackie)
0-2pkt za WYSIWYG na oddziałach(0 brak,1 częściowy,2 pełny)
0-4pkt za jakość malowania(0-jeśli armia nie spełnia pozostałych warunków,1-za cieniowanie i podstawowe techniki, 2/3-więcej ciekawych technik, 4-wybitnie pomalowana armia)
0-1pkt WOW przydzielany przez oceniającego.


Całkowita suma punktów możliwa do zdobycia na turnieju wynosi:
60 (bitwy )+11 (hobbystyka) + 3 rozpiska na czas = 74 punkty


Scenariusze:


A wszystko przez „Karle” i dla „Karli”

Na stole znajdują się 3 monety. Każdy generał ma po jednej i na środku stołu jest ukryty skarb, gdzie znajduje się trzecia. Zadaniem gracza jest zgromadzić jak największy majątek. Czyli od 0 do max 3 monet.

Jeśli gracz na koniec bitwy posiada:
- o jedną monetę więcej niż przeciwnik to otrzymuje plus 200 punktów
- o dwie monety więcej niż przeciwnik to otrzymuje plus 400 punktów
- o trzy monety więcej niż przeciwnik to otrzymuje plus 600 punktów.

Monetę która leży na środku stołu przejmuje się wchodząc jakimkolwiek oddziałem na nią. Monety pilnuje strażnik. WS-5 BS-3 S-5 To-5 A-4 In-3 Ld 7; stubborn (opcjonalnie zamiast strażnika: monety nie można zdobyć w pierwszej turze gry- proszę o wasze opinie).

Monety można przejąc z oddziału przeciwnego, poprzez spowodowanie breaka w oddziale. Oddział zestrzelony lub spanikowany przez strzelanie porzuca monetę w miejscu gdzie został spanikowany (na środku oddziału).

Z racji tego, że świat Warhammera to nie tylko przemoc ale i również polityka i sojusze (nawet podczas bitwy) generał może spróbować przekupić generała przeciwnej armii. Jak to działa? Gdy dowolny oddział na stole przegrywa walkę i nie zdaje testu breaka generał (jeśli jeszcze jest na stole, armia bez generała nie może podjąć prób dypolomacyjnych ) może przekupić generała armii przeciwnika i zamiast ucieczki oddać jedną monetę. Jeżeli gracz zdecyduje się na taki ruch, przeciwnik nie może odmówić. Decyzja ciężka uratować oddział czy stracić majątek. Przekazaną w ten sposób monetę otrzymuje oddział, który spowodował test breaka. Jeżeli oddziałów jest kilka monetę otrzymuje odział z największym US. Przekazanie monety umożliwia zdanie testu breaka na normalnym nie zmodyfikowanym Ld. W przypadku undeadow zmniejsza ilość ran o 1.

Zasady oddziału posiadającego monetę. Wszyscy wiemy, że nie tylko krasnoludy są chciwe Jeżeli oddział nie posiada zasady unbreakable, to z racji chęci zachowania monety (chciwości) ma prawo do przerzucenia jednego testu breaka. Uwaga zasada ta działa raz na całą bitwę.

Jak mówi tytuł scenariusza, wszystko to pieniądze. W scenariuszu tym nie liczą się ćwiartki, gdyż nie dają one pieniędzy. Reszta zasad liczenia VP jak normalnie z tym, że zamiast 100 dostaje się 50 punktów.


Romeo i Julia
(autorstwa Zbyszka Łobockiego)

Przyczyna wojny
dwóch władców spotyka się na ubitej ziemi by „wyjaśnić”dawne zatargi. Jednakże nie wiedzą, że dwoje żołnierzy z ich armii łączy wielka i ślepa miłość. Czy miłość odnajdzie swoje drogi w zgiełku bitwy?

Rozstawienie
Najpierw gracze rzucają jakie czary posiadają. Następnie rozstawienie przebiega zgodnie z zasadami podręcznika. Leśne elfy mogą wystawić dodatkowy las.


Po rozstawieniu gracze wybierają które modele z przeciwnych armii są kochankami według następującego wzoru:
Gracz, który zakończył rozstawienie jako pierwszy wybiera model w armii przeciwnika. Ten model to Romeo. Następnie gracz, który zakończył rozstawienie jako drugi wybiera model w armii przeciwnika Ten model to Julia.

UWAGA: Modele wybrane jako Romeo i Julia muszą być normalnym członkiem piechoty lub kawalerii. Nie mogą nimi być bohaterowie, potwory swarmy lub członkowie command group.

„Zakochany model” posiada ward save'a 4+ (w końcu miłość jest ślepa) i traktowany jest jako bohater w tej bitwie (przykladowo: może opuścić własny oddział, przyjmować challange itp)


Celem tego scenariusza jest połączenie Romea i Julii. By osiągnąć ten cel wystarczy przyprowadzić, jednego z kochanków na odległość do 1 cala od drugiego kochanka. Gracz, któremu uda się to (jego jednostka wykona ruch, który połączy kochanków, niezależnie od przyczyn tego ruchu) otrzyma +400VP. Modele zostają natychmiast usunięte z gry ale nie są liczone do VP jako zabite.


Jednakże jeśli którykolwiek z kochanków zostanie zgładzony w wirze walki. Gracz, który spowodował tą tragedię otrzymuje karę -200VP. Drugi kochanek nie mogąc znieść tej tragedii natychmiast popełnia samobójstwo. Nie przyznaje się innych VP za kochanków.


Reszta VP liczona jest normalnie.


Przecudnej urody Zamek Lubelski:
Zasady specjalne
Przed bitwą możesz wybrać dla swojej armii zamek, którego sprawie będzie służyć.
Każdy z ośmu rodzajów zamków daje bonus jednemu wybranemu przez ciebie oddziałowi i jednemu wybranemu bohaterowi w Twojej armii. Trzeba zapisać przed bitwą który bohater i oddział dostają bonus i z jakiego zamku.

Akademia (Tower):
Bohater: bohater zna dodatkowy czar( elektryk skaveński losuje z magii skavenów,
tomb prince dodatkowa losowo wybrana inkantacja – leczenie lub magic missle)
Oddział: oddział zabiera przeciwnikowi co turę jedną kostkę mocy.

Przystań(Castle):
Bohater: bohater neguje pierwszą zadaną mu ranę(nawet jeśli zadaje więcej niż jedną
ranę, nie działa na killing blow).
Oddział: dostaje zasadę armor piercing w walce wręcz

Sylvan(Rampart):
Bohater: bohater przed bitwą wybiera swojego wroga rasowego. Przeciwko
wszystkim oddziałom wybranego typu, bohater otrzymuje przerzuty nieudanych
rzutów na trafienie i zranienie( nie działa na hail of doom arrow i inne przedmioty
tego typu).
Oddział: +1 BS

Twierdza:
Bohater: bohater wraz z towarzyszącym mu oddziałem dostaje +1 do gonienia i
ucieczki(zastępuje krasnoludzką zasadę relentless)
Oddział: +1Mv tylko dla piechoty

Inferno:
Bohater: dostaje zasadę fear
Oddział: odpornośc na ataki oparte na ogniu lub błyskawicach.

Loch(Dungeon):
Bohater: w tabeli nieudanego czaru(miscast) może zmodyfikować uzyskany wynik o
1 lub 2.
Oddział: dostaje trujące ataki(poisoned attacks) tylko w walce wręcz

Nekropolia(Necropolis):
Bohater: -1 do trafienia tego bohatera(w walce wręcz i na strzelanie)
Oddział: -1 do rzutu na zranienie tego oddziału bronią strzelecką

Bastion(Stronghold):
Bohater: tylko dla bohatera na piechotę mającego 6 lub mniej Mv i US 1, jeśli miał,
to traci wszelkie zdolności magiczne(w tym korzystanie z bound spelli i enchanted
items), nie może używać żadnej zbroi oraz latać, jeśli posiadał wcześniej taką
umiejętność. Dostaje zasadę Feel no Pain(ignoruje każdą zadaną ranę na 4+) oraz +1
atak. Jego ataki są magiczne, niezależnie czy używa magicznej broni, czy nie.
Oddział: dostaje magic resistance 2



Przedziały punktowe

0-149 10/10 Remis
150-299 11/9 Minimalne zwycięstwo
300-449 12/8 Mniejsze zwycięstwo
450-599 13/7 Małe zwycięstwo
600-749 14/6 Zwycięstwo
750-899 15/5 Średnie zwycięstwo
900-1049 16/4 Dość solidne zwycięstwo
1050-1199 17/3 Solidne zwycięstwo
1200-1349 18/2 Bardzo solidne zwycięstwo
1350-1499 19/1 Zatrważające zwycięstwo
1500+ 20/0 Masakra
Ostatnio zmieniony 19 lut 2009, o 11:07 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Drobne słowo wyjaśnienia...

Zgierz jest bardzo blisko Łodzi i łatwo tam dojechać.
Wystarczy wskoczyć do Tramawaju Regionalnego niedaleko PKP i podjechać ok. 40 min do Zgierza.

Możemy pomóc w tej kwestii wszelkim zainteresowanym spoza Łodzi !!!

Szczególnie zapraszamy Warszawiaków (macie dobre połączenie PKP) :!:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Chętnie bym przybył bo blisko, ale akurat w ten weekend wyjeżdżam z żoną do teściów....

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Nijlor pisze:Chętnie bym przybył bo blisko, ale akurat w ten weekend wyjeżdżam z żoną do teściów....
Dziękujemy, że się tym z nami podzieliłeś.


:lol2: :P :wink:

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

LISTA OSÓB, KTÓRE DOTYCHCZAS WYSŁAŁY ROZPISKI TURNIEJOWE.

1.Bartosz BSK Skalski
2.Kuba MAULER Sobaczyński
3.Łukasz Hoffman
4.Łukasz Sobierajski
5.Marek OSZUST Olczak
6.Michał HIGHTOWER Jóźwiak
7.Michał GUTEK Gutowski
8.Robert SCHTRASNY Biernacki
9.Szymon ZATHOR Zatorski
10.Jacek Kaczmarski
11.Bartosz CADE Nowacki

ODPOWIEDZ