Szarża na maszyny stojące w linii jak to w końcu jest
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Co do tego nie ma wątpliwości. Powtórzę raz jeszcze rulebook jest jasny. Jest kolejność posunięć na stole. Najpierw jest ruch jednostki szarżującej (rulebook, s. 20, akapit 4 - move chargers), dopiero potem po dojściu do bazowego kontaktu - dostawienie walczących (RB. s. 21, akapit 4 - Aligning the combatants).Supeł pisze:beznadzieja, ja wraz nie wiem jak się powinno zagrać, czy załogę się wystawia przed ruchem wrajtów czy po, dziurawy ten warhammer jak sito i moja mózgownica
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
czyli może czy nie? Bo nie mam przy sobie rulebooka 

Ostatnio zmieniony 18 lut 2009, o 13:20 przez Shakin' Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Strona 24Shakin' Dudi pisze:[Czy może deklarować NA RAZ na dwa modele szarże?
IMO: Nie kurde mać bo szarże deklaruje sie tylko na jeden kurde mać cel! A dopiero przy maksymalizacji moze wyjsc na to ze drugi oddział jest wciągany i może normalnie dać deklaracje :/
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
odp na pytanie Supła:
RB str 84 Charge Responses: Hold
.. The crew, and any character that might have joined the crew are lined up in front of their war machine, perpendicular to the direction of the charge so that they are interposed between the machine and the chargers... i tu jest piękny rysuneczek.
Tak więc najpierw deklaracja szarży, następnie deklaracja reakcji na szarżę, następnie mierzenie zasięgu szarży do maszyny (ew. jej podstawki), następnie ustawiamy obsługę w linię przed maszyną przodem do szarżujących.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ciekawym zagadnieniem dla mnie jest to czy można czy nie szarżować na więcej niż jednego przeciwnika.
w RB str 24 Multiple Targets
It might happen that the unit can`t charge its intended target without simultaneously charging other enemy units.
This is normaly the case when charging a line of enemy units that are very close and flush to each other (rysuneczek)
In such awkward cases a unit is allowed to charge all the enemy units involved...
Moim zdaniem nie jest tu jasno napisane że można to robić tylko jeżeli nie da się inaczej zaszarżować.
Jako argumenty do przemyślenia podam 2:
- na rysunku przy tym opisie jednostka szarżuje na trzy ustawione obok siebie jednostki wroga. Pod rysunkiem jest info o tym że jednostka może wybrać i zaszarżować dwie lub trzy - jak woli. Tak więc jest tu pewna dowolność
- w zasadach są jasno opisane szarże kilku oddziałów na jednego przeciwnika, szarże na przeciwnika już walczącego oraz sposób rozstrzygania takich walk.
Tak więc dlaczego uważacie że nie powinno być możliwych szarż na kilku przeciwników na raz?
Ja uważam że jeżeli moja jednostka ma zasięg do obu przeciwników, zachowa ruch z tylko jednym wheelem, oraz zmaksymalizuje walczących to może to zrobić.
Chętnie zobaczył bym konkretne argumenty przeciw temu lub po prostu dekret LS ?
RB str 84 Charge Responses: Hold
.. The crew, and any character that might have joined the crew are lined up in front of their war machine, perpendicular to the direction of the charge so that they are interposed between the machine and the chargers... i tu jest piękny rysuneczek.
Tak więc najpierw deklaracja szarży, następnie deklaracja reakcji na szarżę, następnie mierzenie zasięgu szarży do maszyny (ew. jej podstawki), następnie ustawiamy obsługę w linię przed maszyną przodem do szarżujących.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ciekawym zagadnieniem dla mnie jest to czy można czy nie szarżować na więcej niż jednego przeciwnika.
w RB str 24 Multiple Targets
It might happen that the unit can`t charge its intended target without simultaneously charging other enemy units.
This is normaly the case when charging a line of enemy units that are very close and flush to each other (rysuneczek)
In such awkward cases a unit is allowed to charge all the enemy units involved...
Moim zdaniem nie jest tu jasno napisane że można to robić tylko jeżeli nie da się inaczej zaszarżować.
Jako argumenty do przemyślenia podam 2:
- na rysunku przy tym opisie jednostka szarżuje na trzy ustawione obok siebie jednostki wroga. Pod rysunkiem jest info o tym że jednostka może wybrać i zaszarżować dwie lub trzy - jak woli. Tak więc jest tu pewna dowolność
- w zasadach są jasno opisane szarże kilku oddziałów na jednego przeciwnika, szarże na przeciwnika już walczącego oraz sposób rozstrzygania takich walk.
Tak więc dlaczego uważacie że nie powinno być możliwych szarż na kilku przeciwników na raz?
Ja uważam że jeżeli moja jednostka ma zasięg do obu przeciwników, zachowa ruch z tylko jednym wheelem, oraz zmaksymalizuje walczących to może to zrobić.
Chętnie zobaczył bym konkretne argumenty przeciw temu lub po prostu dekret LS ?
powiedz to karabinowiWhite Lion pisze: Tak więc najpierw deklaracja szarży, następnie deklaracja reakcji na szarżę, następnie mierzenie zasięgu szarży do maszyny (ew. jej podstawki), następnie ustawiamy obsługę w linię przed maszyną przodem do szarżujących.


- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Właśnie o to chodzi, że nie.White Lion pisze: RB str 84 Charge Responses: Hold
.. The crew, and any character that might have joined the crew are lined up in front of their war machine, perpendicular to the direction of the charge so that they are interposed between the machine and the chargers... i tu jest piękny rysuneczek.
Tak więc najpierw deklaracja szarży, następnie deklaracja reakcji na szarżę, następnie mierzenie zasięgu szarży do maszyny (ew. jej podstawki), następnie ustawiamy obsługę w linię przed maszyną przodem do szarżujących.

1. Deklaracja szarży (przypomnę celowa na jeden dwa lub trzy cele)
2. Sprawdzenie zasięgu
3. Odpowiedź
4. Zdawanie potrzebnych testów związanych z szarżą
5. Move chargers - Ruch jednostki\ ęk szarżujących (przypominam, że aby związać w walce wystarczy, że jestem w styku z maszyną NIE ZAŁOGANTAMI)
6. Dostawianie modeli szarżowanych, czy też zestawienie modeli - Aligning the kombatants. *
*. Rbook s. 20, 21 i nn.
Do czego zmierzam. Dostawienie modeli szarżowanych wykonuje się PO ruchy szarżujących.
Podany przez kolegę akapit odnosi się do tego JAK to robimy w przypadku maszyny, a nie kiedy to robimy.
Supeł pisze: powiedz to karabinowi Razz Very Happy
Postaraj się trzymać poziom merytoryki w dyskusji

Młotku bez dyplomu

- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ok
ja się zgadzam
w moim zrozumieniu i ja i 4karabiny napisaliśmy to samo.
i tak - moja argumetnacja opisywała szarżę na maszynę.
zagadnienia możliwości deklaracji szarży na więcej niż jednego przeciwnika nie potrafię rozstrzygnąć.
- opierając się na RAW nie jest to wyraźnie zabronione
- szukając po zasadach nie widzę sprzeczności które by taki manewr komplikowały lub nie pozwalały go opdowiednio przeprowadzić
- na moją własną pokręconą logikę jak najbardziej jest to manwer dozwolony
Dopóki nie będzie jakiś wyraźnych wytycznych ze strony LS lub przekonującej interpretacji zasad to ja będę nadal szarżował na kilku przeciwników.

ja się zgadzam
w moim zrozumieniu i ja i 4karabiny napisaliśmy to samo.
i tak - moja argumetnacja opisywała szarżę na maszynę.
zagadnienia możliwości deklaracji szarży na więcej niż jednego przeciwnika nie potrafię rozstrzygnąć.
- opierając się na RAW nie jest to wyraźnie zabronione
- szukając po zasadach nie widzę sprzeczności które by taki manewr komplikowały lub nie pozwalały go opdowiednio przeprowadzić
- na moją własną pokręconą logikę jak najbardziej jest to manwer dozwolony
Dopóki nie będzie jakiś wyraźnych wytycznych ze strony LS lub przekonującej interpretacji zasad to ja będę nadal szarżował na kilku przeciwników.

