Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Sytuacja z wczorajszej bitwy:
Oddział orków szarżuje na driady. Przed ruszeniem klocka fantyk wchodzi mu w droge , w wyniku czego klocek kończy ruch na fanolu i dostaje 2D6. Schodzi 8 modeli
Teraz pytanie: jest panika czy nie? W momencie zakończenia ruchu orki są już dostawione do driad więc czy są juz liczone jako oddział w walce wręcz przez co nie muszą testować paniki ?

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

Wpierw rozpatrujesz d6 hitów za wejście, ewnentualna panika, potem d6 za zakończenie ruchu. i tu chyba już nie ma paniki.

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

Wydaje mi sie Charki że nie muszą testować Paniki

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

2d6,fanatyk out,paniki brak bo sa juz w walce

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

Po pierwszym d6 panika jest na pewno bo oddział jeszcze w ruchu!!!! dopiero drugie d6 nie powwoduje paniki bo wchodzi po zakończeniu ruchu!!!

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Po pierwszym d6 panika jest na pewno bo oddział jeszcze w ruchu!!!! dopiero drugie d6 nie powwoduje paniki bo wchodzi po zakończeniu ruchu!!!
a ost akapit AB p.25 mowi inaczej. kazdy oddzial ktory zatrzyma sie na fanatyku ostrzymuje d6+d6. zatrzymujesz sie w momencie jak szarza dochodzi celu.

Awatar użytkownika
Herkules
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Herkules »

niema pierwsze d6 drugie d6 stajesz na fanolu rzucasz 2d6 ginie 25 % rzucasz na panikę .Zdajesz idziesz dalej , nie zdajesz uciekasz .

Jednostka która z winy Fanatyków odniosła straty w wysokości
co najmniej 25 % musi przeprowadzić test paniki . Jednostki które nie
zdały testu muszą uciekać w kierunku najbliższej krawędzi stołu
Podr. str 25

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

str 25 any unit finishes its move over the Fanaticc. The Unit takes d6S5 hits for MOVING into the fanatic, and a FURThER d6S5 hits in the fanatic's death throes.

Ten zapis wyraźnie rozdziela obie kości d6 hitów.
Następnie twój cytat rozszerzmy o początek zasady Splat!:
When fanatic moves trough a unit (frend or foe)( it IMMEDIATELY inflicts....Units may move and flee trogh Fanatics, but any foolhardy enoght to do so will take hits as DESCRIBED ABOVE.


w związku z tym unit szarżuje, dotyka fanatyka, dostaje d6 hitów ew panika dochodzi do combatu i staje na fanolu wtedy fanol ginie i nastęne d6 hitów (paniki chyba brak ale to już do wyższeych speców od zasad bo pewien nie jestem).

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

dobra charki tak do konsensusu nie dojdziemy...ja to twoje pytanie wżuce do ogulnych zasat niech sie ktos s sędziów wypowie....bo widze ze zdania sa podzielone...;]

Moim zdaniem nie powinno byc paniki bo oddział juz walczy...;]

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Glorfindel13 pisze:niema pierwsze d6 drugie d6 stajesz na fanolu rzucasz 2d6 ginie 25 % rzucasz na panikę .Zdajesz idziesz dalej , nie zdajesz uciekasz .

Jednostka która z winy Fanatyków odniosła straty w wysokości
co najmniej 25 % musi przeprowadzić test paniki . Jednostki które nie
zdały testu muszą uciekać w kierunku najbliższej krawędzi stołu
Podr. str 25
A ta odp. niestety ale nie wyjasnia nam problemu...bo skoro tak to jak odział walczy i podczas walki wpadnie w nich fanatyk i któremus oddziałowi spowoduje 25% strat to też jest panika???

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3161
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie, bo oddział związany walką w tej edycji nie musi już robić żadnych testów psychologicznych typu fear, terror czy panika. Podręcznik mówi, że żołnierze są zbyt zajęci wyrzynką by zwracać uwagę na coś innego.

Awatar użytkownika
Herkules
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Herkules »

A ta odp. niestety ale nie wyjasnia nam problemu...bo skoro tak to jak odział walczy i podczas walki wpadnie w nich fanatyk i któremus oddziałowi spowoduje 25% strat to też jest panika???
Nie zdaje ponieważ jest w combacie .[/quote]

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Moim zdaniem też nie ma paniki od zakończenia ruchu na fnaolu w tym wypadku bo są już w walce z driadmi.

Life is brutal, więc drugie skomplikowane (imo) pytanie:
Czy amulet of Protectyness daje save'y przeciwko czarom? np. oddział horrorów rzuca pocisk w maga. mam ward'a na 4/5+ czy nie ? albo jak mag ma pendant'a albo innego ward'a?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

jasne ze jest. nie ma zapisku ze to dziala tylko w HtH.
masz na 4+ jak w horrorach jest herald,5+ normalnie. Pedant jest jeszcze lepszy :twisted:
teraz w erze koksownych jednostek z dobrymi parametrami pancerza amulet jest ok...szkoda ze regenerki nie daje :cry:

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

onewunda pisze: Co się dzieje w takiej sytuacji:
-chcę się ruszyć najtami powiedzmy 14cm, po przebyciu 5cm okazuje się że mamy zasięg dla fanoli, wypuszczamy ich, jeden wyłazi na całe 2 cale, reszta nieistotna ;) I teraz musimy dokończyć ruch, więc kończymy go na fanolu, dostajemy 2d6 i go zabieramy z pola bitwy? Dobrze rozumuję? ;)
W przypadku marszu/ruchu możesz się zatrzymać wcześniej niż na fanolu (nie musisz lecieć tych 14cm).

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Yahoo82 pisze:
onewunda pisze: Co się dzieje w takiej sytuacji:
-chcę się ruszyć najtami powiedzmy 14cm, po przebyciu 5cm okazuje się że mamy zasięg dla fanoli, wypuszczamy ich, jeden wyłazi na całe 2 cale, reszta nieistotna ;) I teraz musimy dokończyć ruch, więc kończymy go na fanolu, dostajemy 2d6 i go zabieramy z pola bitwy? Dobrze rozumuję? ;)
W przypadku marszu/ruchu możesz się zatrzymać wcześniej niż na fanolu (nie musisz lecieć tych 14cm).
musisz dokonczyc ruch

Darek
Wałkarz
Posty: 68

Post autor: Darek »

Jeśłi nie było szarży możesz ale nie musisz kontynuowa ruchu. jeśli była szarża to musisz kontynuować. Quas- tak było w poprzedniej edycji teraz jest na odwrót:)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Darek pisze:Jeśłi nie było szarży możesz ale nie musisz kontynuowa ruchu. jeśli była szarża to musisz kontynuować. Quas- tak było w poprzedniej edycji teraz jest na odwrót:)
truth
mea culpa...tam pisze "can". za to szarze trzeba dokonczyc.
w 6ed ruch byl bezwzglednie zatrzymywany :wink:

onewunda
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: onewunda »

a jak ktoś szarżuje i robimy myk z wypuszczaniem fanola w bok, to ten oddział przeciwnika zatrzymuje się na fanolu czy przebiega przez niego dostając hity ale doszarżowuje?
RESPECT dla graczy O&G z pierwszej 30 =D>

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Gdy oddział najeżdza na fanatyka to dostaje k6 hitów. Jeśli to przezyje, to kontynuuje ruch. Jezeli ruch np. przez szarże kończy się mimo wszystko dalej na fanatyku to fanatyk ginie lecz przed śmiercią wypłaca kolejne k6 hitów. On łatwo się nie poddaje:)

ODPOWIEDZ