Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Sytuacja z wczorajszej bitwy:
Oddział orków szarżuje na driady. Przed ruszeniem klocka fantyk wchodzi mu w droge , w wyniku czego klocek kończy ruch na fanolu i dostaje 2D6. Schodzi 8 modeli
Teraz pytanie: jest panika czy nie? W momencie zakończenia ruchu orki są już dostawione do driad więc czy są juz liczone jako oddział w walce wręcz przez co nie muszą testować paniki ?
Oddział orków szarżuje na driady. Przed ruszeniem klocka fantyk wchodzi mu w droge , w wyniku czego klocek kończy ruch na fanolu i dostaje 2D6. Schodzi 8 modeli
Teraz pytanie: jest panika czy nie? W momencie zakończenia ruchu orki są już dostawione do driad więc czy są juz liczone jako oddział w walce wręcz przez co nie muszą testować paniki ?
a ost akapit AB p.25 mowi inaczej. kazdy oddzial ktory zatrzyma sie na fanatyku ostrzymuje d6+d6. zatrzymujesz sie w momencie jak szarza dochodzi celu.Po pierwszym d6 panika jest na pewno bo oddział jeszcze w ruchu!!!! dopiero drugie d6 nie powwoduje paniki bo wchodzi po zakończeniu ruchu!!!
niema pierwsze d6 drugie d6 stajesz na fanolu rzucasz 2d6 ginie 25 % rzucasz na panikę .Zdajesz idziesz dalej , nie zdajesz uciekasz .
Podr. str 25Jednostka która z winy Fanatyków odniosła straty w wysokości
co najmniej 25 % musi przeprowadzić test paniki . Jednostki które nie
zdały testu muszą uciekać w kierunku najbliższej krawędzi stołu
str 25 any unit finishes its move over the Fanaticc. The Unit takes d6S5 hits for MOVING into the fanatic, and a FURThER d6S5 hits in the fanatic's death throes.
Ten zapis wyraźnie rozdziela obie kości d6 hitów.
Następnie twój cytat rozszerzmy o początek zasady Splat!:
When fanatic moves trough a unit (frend or foe)( it IMMEDIATELY inflicts....Units may move and flee trogh Fanatics, but any foolhardy enoght to do so will take hits as DESCRIBED ABOVE.
w związku z tym unit szarżuje, dotyka fanatyka, dostaje d6 hitów ew panika dochodzi do combatu i staje na fanolu wtedy fanol ginie i nastęne d6 hitów (paniki chyba brak ale to już do wyższeych speców od zasad bo pewien nie jestem).
Ten zapis wyraźnie rozdziela obie kości d6 hitów.
Następnie twój cytat rozszerzmy o początek zasady Splat!:
When fanatic moves trough a unit (frend or foe)( it IMMEDIATELY inflicts....Units may move and flee trogh Fanatics, but any foolhardy enoght to do so will take hits as DESCRIBED ABOVE.
w związku z tym unit szarżuje, dotyka fanatyka, dostaje d6 hitów ew panika dochodzi do combatu i staje na fanolu wtedy fanol ginie i nastęne d6 hitów (paniki chyba brak ale to już do wyższeych speców od zasad bo pewien nie jestem).
A ta odp. niestety ale nie wyjasnia nam problemu...bo skoro tak to jak odział walczy i podczas walki wpadnie w nich fanatyk i któremus oddziałowi spowoduje 25% strat to też jest panika???Glorfindel13 pisze:niema pierwsze d6 drugie d6 stajesz na fanolu rzucasz 2d6 ginie 25 % rzucasz na panikę .Zdajesz idziesz dalej , nie zdajesz uciekasz .
Podr. str 25Jednostka która z winy Fanatyków odniosła straty w wysokości
co najmniej 25 % musi przeprowadzić test paniki . Jednostki które nie
zdały testu muszą uciekać w kierunku najbliższej krawędzi stołu
Moim zdaniem też nie ma paniki od zakończenia ruchu na fnaolu w tym wypadku bo są już w walce z driadmi.
Life is brutal, więc drugie skomplikowane (imo) pytanie:
Czy amulet of Protectyness daje save'y przeciwko czarom? np. oddział horrorów rzuca pocisk w maga. mam ward'a na 4/5+ czy nie ? albo jak mag ma pendant'a albo innego ward'a?
Life is brutal, więc drugie skomplikowane (imo) pytanie:
Czy amulet of Protectyness daje save'y przeciwko czarom? np. oddział horrorów rzuca pocisk w maga. mam ward'a na 4/5+ czy nie ? albo jak mag ma pendant'a albo innego ward'a?
W przypadku marszu/ruchu możesz się zatrzymać wcześniej niż na fanolu (nie musisz lecieć tych 14cm).onewunda pisze: Co się dzieje w takiej sytuacji:
-chcę się ruszyć najtami powiedzmy 14cm, po przebyciu 5cm okazuje się że mamy zasięg dla fanoli, wypuszczamy ich, jeden wyłazi na całe 2 cale, reszta nieistotna I teraz musimy dokończyć ruch, więc kończymy go na fanolu, dostajemy 2d6 i go zabieramy z pola bitwy? Dobrze rozumuję?
musisz dokonczyc ruchYahoo82 pisze:W przypadku marszu/ruchu możesz się zatrzymać wcześniej niż na fanolu (nie musisz lecieć tych 14cm).onewunda pisze: Co się dzieje w takiej sytuacji:
-chcę się ruszyć najtami powiedzmy 14cm, po przebyciu 5cm okazuje się że mamy zasięg dla fanoli, wypuszczamy ich, jeden wyłazi na całe 2 cale, reszta nieistotna I teraz musimy dokończyć ruch, więc kończymy go na fanolu, dostajemy 2d6 i go zabieramy z pola bitwy? Dobrze rozumuję?
truthDarek pisze:Jeśłi nie było szarży możesz ale nie musisz kontynuowa ruchu. jeśli była szarża to musisz kontynuować. Quas- tak było w poprzedniej edycji teraz jest na odwrót:)
mea culpa...tam pisze "can". za to szarze trzeba dokonczyc.
w 6ed ruch byl bezwzglednie zatrzymywany