Jak radzicie sobie z ...?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Wolfgar na miłość Sigmara nie zakładaj dwóch tematów o tym samym, a żeby jeszcze było mało jest temat założony na forum gdzie można pytać jak sobie radzić z danymi przeciwnikami. Czasami warto popatrzeć po forum może już był taki temat a nie robić burdel, po którym trzeba sprzątać. Weź to pod uwagę następnym razem
Pozdrawiam
Sa!nt


Co do HE to zgadzam się z tym co napisał Toni.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Jak dla mnie czołg to beznadziejne rozwiązanie, bo jeśli nie bolce, to ten ukryty za lasem czołg pokroją Ci white lionsi... Strzelać, strzelać i strzelać, handgunnerzy są zmora dla ich kawy,kusznicy dla łuczników i bolców. Kawaleria z save'em 1+ i Steel Standard też daje kopa...

Z nowymi HE przegrałem tylko raz i to uczyłem nowego gracza... na 600pkt.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Jak dajesz zaszarżować piechocie na czołg Blaesus to już jest źle ;)
Jeżeli Ty szarżujesz w white lionów to jest inaczej :twisted:
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Ja jak gram przeciwko HE z tankiem to tych bolców się nie boje, w 2 tury schodzą, a najczęsciej przeciwnik nie zrani, albo nie będzie go widział. Na He przydaje się duzo strzelania, ponieważ jest ich względnie mało więc można wystrzelać i dobić kawalerią.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

3 magów....jaką magie radzicie na haje?
Przychodzi mi do głowy tylko Heaven oraz Metal......
Obrazek






_________________

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Metal to najgorsza możliwa opcja, ja bym brał deatha.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Death jest chyba najlepszy, można jeszcze myśleć na Beast, ale wypada gorzej od tej pierwszej. Fire i Metal na nic się nie przydadzą. Heaven wydaje się nie być złe, ale nie ma takiego potencjału w obrażeniach jak Death. Life wydaje się być interesujące, ale pewnie tylko na papierze... Chociaż... Ochrona przed ostrzałem, hity z lasu i z górek, spowalnianie, mogłoby być ciekawie.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

death najlepszy, beast to na smokową armie, a heaven często biore, może przez to ze czesto mam piorun bez asv i komete, na pewno nie fire i metal

Nino
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Nino »

Grał ktoś może z nowymi lizakami? Bo ja nie mam na nich pomysłu żadnego.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Jeszce nie grałem, ale biorąc pod uwagę możliwości terradonow, trzeba teraz brać odział 6+ rycerzy z bannerem odporności na panikę i tam chować magów.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Nino
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: Nino »

Terki jeszcze ujdą ale 3 stedzie na 1500 punktów to jakaś masakra jeszcze ta kawa co rozjeżdża wszystko na swojej drodze:( Strach:P

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

3 stedzie (zależy jakie oczywiście) to od 600 (3x te najsłabsze) do 1300 (3x engine z priestem) punktów, bez przesady, część z tego na pewno da się wymanewrować i po ptokach. A tak to wiadomo, ufamy w nasze działa ;-)

Ja grałem ostatnio 2300, mniej więcej takie były armie:
Slaan, whole lore, add. PD to every spell, no harm from non-magical weapons, warbanner, one enemy mage ignores 6 when attempting to cast, passing first miscast onto enemy mage, magic resistance 3
skink priest on engine,
skink priest
skink priest

20 skink cohorst
16 skink cohorts with 1 kroxigor
10 skink cohorts

2x4 terradons
5 saurus cavalry FCG+huanchi blessed totem

1 salamander
2 salamanders

Empire:
General
BSB
2x Battle Mages

2x24 Swordsmen FCG with 9 swordsmen & 6 Crossbowmen
2x5 knights
2x 23 Greatswords with 9 swordsmen
2x Great Cannon

Oba oddziały gwardii chroniło MR 2 (jedni sztandar, drudzy shroud of magnus na generale). Magia nie była straszna bardzo, mimo wszystko domeny z podręcznika nie należą do najbardziej niszczycielskich (wystarczy wiedzieć co rozpraszać). Engine był wkurzający, miałem sporo pecha (5 misfire, 2x hit w obsługę na stedziu, raz gała na ranienie stedzia...). Wszystko szło dobrze dopóki zawaliłem testy terroru i oddziały mi pouciekały zamiast wspomóc gwardię, w którą wbił się stegadon i.. slaan. Moce engina są niemiłe, niby d6 s4 to mało, ale nie da się tego rozproszyć i tłucze no AS. Wolę nie myśleć co by się działo przy dwóch i takim szczęściu do armat z mojej strony. Terki straszne nie były, W2 T2 to mimo wszystko słabizna, jedna załoga mojej armaty rozwaliła 4 terki ;-) Ale kamienie są wkurzające, nie miałem jak uciec magami z oddziałów przed walką. Salki muszą strasznie blisko podejść żeby coś z tego było ale przyznam, że się zdrowo napociłem przy testach paniki. Kohorta z kroxem nie zrobiła nic praktycznie (krox zadał ranę bsb, później posprzątałem jego oddział). Kawa jest dosyć mocna ale będzie się bać wjeżdżać od przodu w naszą piechotę (swordsmen), moja przegrała o jeden bo wcześniej straciła jeden szereg z kamyków od terek i nie zdałem testu.
Ogólnie to w tym złożeniu problemem był slaan, którego nie było jak ugryźć, a który spinał prawie całą armię wroga swoim LD 9 i zasięgiem BSB. No i fakt, że armia (oprócz BSB i mocnej kawy) nie ma czym za bardzo oddać punktów za sztandary i temu podobne bonusy.
W ogóle jak czytam statystyki jednostek (mam AB na dysku), to czasem zgrzytam zębami. Chętnie zmierzyłbym się z temple guardami i zwykłymi saurusami, bardzo chętnie.

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1413
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

Terki straszne nie były, W2 T2 to mimo wszystko słabizna
W gwoli ścislosci terki maja tafa 3.
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Tak? Przeciwnik sam mi powiedział że T2... Sam siebie zwałował, to temu tak łatwo poszło z nimi w walce z obsługą armaty...

Awatar użytkownika
Lasti
Falubaz
Posty: 1413
Lokalizacja: Kraków/Azyr

Post autor: Lasti »

2 tafa ma skink ale go nie mozesz targetowac a terka ma 3 tafa... Wiec sam siebie zwałował :wink:
Polska grupa zrzeszająca sympatyków Age of Sigmar:

https://www.facebook.com/groups/438370546345173/

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3166
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ok, nie mam pytań, właśnie sprawdziłem terradon rider ma T3, sam terradon nie ma tej statystyki.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

niedlugo czeka mnie pierwsze starcie z demonami, jak to ugrysc? roztrzelac? rozjechac? nie mam narazie konceptu, wiec help :)
Obrazek

Awatar użytkownika
azrael88
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 132
Lokalizacja: Kielce

Post autor: azrael88 »

Zależy czy będzie all-around z wszystkimi czterema bóstwami czy jakis tematyczny legionik. W pierwszym przypadku widze małe/znikome szanse, w drugim ustaw się blisko krawędzi i módl do Sigmara o dobre rzuty na armatach, heblach i rakietnicach. Max dispel scrolli też się przyda.

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

no raczej bedzie mial Khorne`a, wiec spoko :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Wczoraj walczyłem z Bretką, bitwa niestety przegrana (3 misfire'y pod rząd nie trafią się często...).
Niemniej udało mi się 2 dość ciekawe patenty użyć i się sprawdzały wyśmienicie.
1. BSB konny w klocku słabej core'owej piechoty z bannerem dającym stubborn. Lanca lekce-sobie ważąc taki klocek podjeżdża na tyle blisko, by BSB mógł wyszarżować, lecz jeszcze poza zasięgiem piechoty. Wyszarżowujemy BSB. Wołamy challenge (no chyba, że jest tam jakiś dziad ;) ). Jeśli przyjmie, bijemy się, jak nie, straci ward. BSB przegra CR'em na pewno, ale będzie stubborn z re-roll, poczeka na posiłki, a lanca nie ma żadnych korzyści dla niej klasycznych.
2. Kapitan na pegazie z AoMI i hammer of judgement (strzelam, że to nie nowość), ale idealnie goni oddziały pegazów bretońskich.

ODPOWIEDZ