Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Hmm, ciekawa jednostka, ale IMO strasznie nieopłacalna a szkoda, bo klimacik ma fajny.
IMO koniecznie dać im tarcze, potanić o 30 pkts, czyli z bazy kosztowałyby 270, a każda następna 17 pkts, dać ASF i staty czempiona. Wtedy byłyby jak najbardziej grywalne IMO.
P.S. Fajnie by wyglądał taki klocuszek ich 18 z asf i tarczami, zaszarżoway przez jakąś standardową pichtę z ws4 odpalamy muzyka i 36 A z WS5 leci w przeciwnika
Pozdro
IMO koniecznie dać im tarcze, potanić o 30 pkts, czyli z bazy kosztowałyby 270, a każda następna 17 pkts, dać ASF i staty czempiona. Wtedy byłyby jak najbardziej grywalne IMO.
P.S. Fajnie by wyglądał taki klocuszek ich 18 z asf i tarczami, zaszarżoway przez jakąś standardową pichtę z ws4 odpalamy muzyka i 36 A z WS5 leci w przeciwnika
Pozdro
16 pkt to maks i tak za drogo.
Dalbym za 15 pkt.
Shield w standardzie;
FCG- koszty jak elitarnej piechoty;
Slot- dalbym w rara, jest tam tak pusto.
Szmata do 50pkt
Czempion magic item do 25pkt. [+1atak (i może +1BS??)]
Te ich magiczne zabawki wywalić, bo to ma być normalny oddzial a nie coś dziwacznego.
Dalbym za 15 pkt.
Shield w standardzie;
FCG- koszty jak elitarnej piechoty;
Slot- dalbym w rara, jest tam tak pusto.
Szmata do 50pkt
Czempion magic item do 25pkt. [+1atak (i może +1BS??)]
Te ich magiczne zabawki wywalić, bo to ma być normalny oddzial a nie coś dziwacznego.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Magicznego rogu (+1A lub +1 strzał) bym nie zabierał, bo jest fajny, ewentualnie usunąć, ale dać im zasadę specjalną identycznie działającą. Sztandar (test Ld przed szarżą na oddział) mniej ciekawy IMO, ale możnaby go zostawić jako opcję tylko dla nich. Nie jestem przekonany co do tarcz. Fajnie, żeby miały lepszego save'a, ale jakoś mi to o dziwo nie pasuje. Jeśli chodzi o slot to rare to IMO przesada - mniej chętnie by były wystawiane. Sztandar oczywiście do 50 punktów, przedmiot dla championki do 25 pkt jak najbardziej. Dla championki +1A (fajny pomysł, by miała także +1BS, skoro champion Dark Riderów tak ma, to czemu nie chamiponka jednego oddziału HE). Jak już tak się bawimy to może każdy przedstwi swój pomysł na kompletny profil Handmaidenek i wybierzemy przez głosowanie najciekawszy (Kosa, może wydzielisz w ogóle temat Handmaidenek z tego tematu), ja teraz nie mam czasu, ale dziś lub jutro mogę przedstawić swoją pełną propozycję.
Zawsze można nimi w domu będzie pograć, choć o modele trudno, ale możnaby też ewentualnie zrobić je z plastinkowych zestawów spearmenów i łuczników HE oraz spearmenów DE (bo tam są zbroje z biustami ).
Zawsze można nimi w domu będzie pograć, choć o modele trudno, ale możnaby też ewentualnie zrobić je z plastinkowych zestawów spearmenów i łuczników HE oraz spearmenów DE (bo tam są zbroje z biustami ).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
muszą być 0-1 . mają magiczne przedmioty a tych nie robią seryjnie (poza dispel scrollami,tokenami itd)
w tej wersji w jakiej są to taki dziwny RoR imo : )
jakby dawać je do booka 7ed HE to w pierwszej kolenosci musimy przedmioty usunąć z tego unitu i zmienic niektóre (jeden) z nich na zasadę specjalną i wtedy faktycznie mogą te 15/17pkt kosztować
w tej wersji w jakiej są to taki dziwny RoR imo : )
jakby dawać je do booka 7ed HE to w pierwszej kolenosci musimy przedmioty usunąć z tego unitu i zmienic niektóre (jeden) z nich na zasadę specjalną i wtedy faktycznie mogą te 15/17pkt kosztować
Witam
Od jakiegoś czasu gram w warhammera i zebrało mi się kilka pytań, na które mam nadzieję znacie odpowiedź.
1. Czy jednostki walczące w walce wręcz wykonują test paniki powodowany złamaniem sojuszniczego oddziału?
2. Jaki bonus do AP ma bolec? Ma siłę cztery (czyli +1), a dodatkowo w podsumowaniu jest napisane, że obniża save'a o 2. Ta wartość zawiera bonus z siły czy też nie?
3. Czy orzeł zdejmuje bonus z rank, jeśli szarżuje na flankę lub tył oddziału wroga?
4. Jak w praktyce wygląda odginanie szarż orłem? (Mały poradnik taktyczny byłby mile widziany).
Na razie tyle przychodzi mi do głowy. Za jakiś czas pewnie będę miał kolejne pytania
PS
5. Czy jest zasada, mówiąca że jednostka której siła jednostki spadnie poniżej 5, nie ma prawa podejmować prób mobilizacji podczas ucieczki?
Od jakiegoś czasu gram w warhammera i zebrało mi się kilka pytań, na które mam nadzieję znacie odpowiedź.
1. Czy jednostki walczące w walce wręcz wykonują test paniki powodowany złamaniem sojuszniczego oddziału?
2. Jaki bonus do AP ma bolec? Ma siłę cztery (czyli +1), a dodatkowo w podsumowaniu jest napisane, że obniża save'a o 2. Ta wartość zawiera bonus z siły czy też nie?
3. Czy orzeł zdejmuje bonus z rank, jeśli szarżuje na flankę lub tył oddziału wroga?
4. Jak w praktyce wygląda odginanie szarż orłem? (Mały poradnik taktyczny byłby mile widziany).
Na razie tyle przychodzi mi do głowy. Za jakiś czas pewnie będę miał kolejne pytania
PS
5. Czy jest zasada, mówiąca że jednostka której siła jednostki spadnie poniżej 5, nie ma prawa podejmować prób mobilizacji podczas ucieczki?
1. nie
2. bolec strzelając multiple obniża save o 2
3. nie bo ma tylko US 3, żeby zdejmować ranke potrzeba minimum US 5
4. stawiasz orła/fasta przed oddziałem wroga, którego szarże chcesz odgiąć - musi być tuż przed nim, koło blisko jednego z boków, w ten sposób że przeciwnik jest zablokowany - może stać w miejscu lub zaszarżować w to po mu podstawiłeś pod nos. Musi więc zrobić szarże - ty oczywiście uciekasz - a że odbywa się ona w lini prostej od środka jednego do środka drugiego to zmuszasz przeciwnika by pojechał w bok...
5. nie - jest zasada, że jeśli liczebnośc oddziału spadnie poniżej 1/4 pierwotnej wielkości to po ucieczce nie może się zebrać...
Wniosek formalny do bardziej doświdczonych - Może założymy temat pt. "Odginanie szarż - co i jak?" z opisem tej taktyki i by się go przykleiło? Bo to pytanie cięgle wraca jak się pojawiają nowi gracze...
Mogę się tego podjąć w weekend zrobić, najwyżej mnie poprawicie bo mistrzem taktyki to ja nie jestem...
2. bolec strzelając multiple obniża save o 2
3. nie bo ma tylko US 3, żeby zdejmować ranke potrzeba minimum US 5
4. stawiasz orła/fasta przed oddziałem wroga, którego szarże chcesz odgiąć - musi być tuż przed nim, koło blisko jednego z boków, w ten sposób że przeciwnik jest zablokowany - może stać w miejscu lub zaszarżować w to po mu podstawiłeś pod nos. Musi więc zrobić szarże - ty oczywiście uciekasz - a że odbywa się ona w lini prostej od środka jednego do środka drugiego to zmuszasz przeciwnika by pojechał w bok...
5. nie - jest zasada, że jeśli liczebnośc oddziału spadnie poniżej 1/4 pierwotnej wielkości to po ucieczce nie może się zebrać...
Wniosek formalny do bardziej doświdczonych - Może założymy temat pt. "Odginanie szarż - co i jak?" z opisem tej taktyki i by się go przykleiło? Bo to pytanie cięgle wraca jak się pojawiają nowi gracze...
Mogę się tego podjąć w weekend zrobić, najwyżej mnie poprawicie bo mistrzem taktyki to ja nie jestem...
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
zalóż taki temat, nie ma sprawy.
Ja i tak jeszcze musze przenieść temat o maidenkach, jak znajde więcej czasu to zrobie
a co do teamtu o szarżach, przyda się, bo np. początkujący gracze mają za nic orla i nie znają jego wykorzystania, a jest naprawde bardzo silna jednostka.
Ja i tak jeszcze musze przenieść temat o maidenkach, jak znajde więcej czasu to zrobie
a co do teamtu o szarżach, przyda się, bo np. początkujący gracze mają za nic orla i nie znają jego wykorzystania, a jest naprawde bardzo silna jednostka.
Dobrze w weekend zrobię, w sobote jest u nas tur - więc może parę fotek cyknę - będzie elegancko
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
jak to jest na turniejach?
czy figurka to co ma w wyposazeniu to moze miec w rozpisce np fast z włóczniami nie moze mieć łuków bo figurki nie mają?
czy istnieje dowolność i brak ograniczen w tym względzie.
wrzucam tu bo to poczatkujace pytanie choc lekko oftopowe za co sorki
czy figurka to co ma w wyposazeniu to moze miec w rozpisce np fast z włóczniami nie moze mieć łuków bo figurki nie mają?
czy istnieje dowolność i brak ograniczen w tym względzie.
wrzucam tu bo to poczatkujace pytanie choc lekko oftopowe za co sorki
Jakśli chodzi o lokale - nie ma sprawy, figurki muszą odpowiadac mniej więcej, (miło jak więcej) można nawet proxowac w rozsądnych ilościach
Jednak na turniejach wyższej klasy - master jest tzw. wymóg WYSIWG czy What You See Is What You Get - figurki na stole i ich wyposazenie musi (generalnie) odpowiadać temu co masz w rozpisce
Jednak na turniejach wyższej klasy - master jest tzw. wymóg WYSIWG czy What You See Is What You Get - figurki na stole i ich wyposazenie musi (generalnie) odpowiadać temu co masz w rozpisce
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Witam wszystkich na forum,
Chciałbym zacząć przygodę z High Elfami ale nie wiem dokładnie od czego zacząć. Kolega polecił mi kupno zwykłej piechoty (Spearmen/Archers) i maga, jednak wolałbym się skonsultować z lepiej poinformowanymi graczami
Chciałbym grać HE na kawalerii głównie (Silver Helms i Dragon Princes) - ma to w ogóle jakikolwiek sens?
Pozdrawiam!
Chciałbym zacząć przygodę z High Elfami ale nie wiem dokładnie od czego zacząć. Kolega polecił mi kupno zwykłej piechoty (Spearmen/Archers) i maga, jednak wolałbym się skonsultować z lepiej poinformowanymi graczami
Chciałbym grać HE na kawalerii głównie (Silver Helms i Dragon Princes) - ma to w ogóle jakikolwiek sens?
Pozdrawiam!
jak najbardziej ma! ja sam tak gram
na początek box archerów, silverów, no i bohaterów. heros konny i konny/pieszy mag.
no i taka mała porada: nie kupuj kolejnych modeli, dopuki nie pomalujesz tych, które masz. w przeciwnym razie skończy się to maasą szaro-srebrnych oddziałów i ugrzęźnięciem w malowaniu na wieki...
jak to mawiają: kiedy gracz pomaluje swój ostatni model- umiera. ja będę żył wiecznie
na początek box archerów, silverów, no i bohaterów. heros konny i konny/pieszy mag.
no i taka mała porada: nie kupuj kolejnych modeli, dopuki nie pomalujesz tych, które masz. w przeciwnym razie skończy się to maasą szaro-srebrnych oddziałów i ugrzęźnięciem w malowaniu na wieki...
jak to mawiają: kiedy gracz pomaluje swój ostatni model- umiera. ja będę żył wiecznie
@Drake IMO Silverów możesz sobie odpuścić na początek. Na pewno będziesz potrzebował generała - w tej roli najlepiej na początek sprawdzi się mag i oddział core - Archerzy. Jeśli chcesz grać na kawalerii to kup jeszcze na początek Dragon Princów. Potem hero konny wystawiany jako sztandarowy armii, oddział piechoty (White Lioni/Swordmasterzy) lub kolejni Dragon Princi. Na pewno przydadzą też Ci się Bolt Throwery i fast - Ellyrianie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wszelkie porady po za 10-ciu łuczników i mag są zbyt daleko idące. Po prostu he to chyba jedyna armia w battlu gdzie grywalne jest praktycznie wszystko. Jak chcesz grać na kawalerii to możesz kupić od razu 5 dp, na mniej niż 2k pts. będziesz potrzebował też przynajmniej jednego bolca, ale lepiej wcześniej sprawdzić na tekturkach/podstawkach co Ci pasuje.
Drake - malo graczy na to zważa, ale naprawdę - graj na razie na kartonikach/samych podstawkach nie kupuj figurek - zagraj w ten sposob - jest to ciężkie do przełknięcia ale będzie tańsze
np. Swordmasters - jedni lubia inni nie - kwestia gustu, stylu gry ja wolę np, white lionów za ich uniwersalność, inni pokażą cię że fajnie się gra nieśmiertelnym klockiem phoenih guard (wszystkie jednostki ten sam koszt - pkt. i zł)
osobiście odradzam silverów na rzecz Dragon princów - silverów bierzemy jeśli naszym zalożniem jest wyłacznie kawaleryjska armia - jeśli nie to nie warto
np. Swordmasters - jedni lubia inni nie - kwestia gustu, stylu gry ja wolę np, white lionów za ich uniwersalność, inni pokażą cię że fajnie się gra nieśmiertelnym klockiem phoenih guard (wszystkie jednostki ten sam koszt - pkt. i zł)
osobiście odradzam silverów na rzecz Dragon princów - silverów bierzemy jeśli naszym zalożniem jest wyłacznie kawaleryjska armia - jeśli nie to nie warto
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
to nie problem
smok
BSB z BB
caddy
2x10 luków
z dwa mocne oddzialy DP
2x5 SH
2x Ellyriani
2 orly
2 bolce
jakoś tak.
Ale to nie jest aż takie mocne jak piechota, mamy ASF, a na kawaleri on niezbyt dziala, ale grać się da.
smok
BSB z BB
caddy
2x10 luków
z dwa mocne oddzialy DP
2x5 SH
2x Ellyriani
2 orly
2 bolce
jakoś tak.
Ale to nie jest aż takie mocne jak piechota, mamy ASF, a na kawaleri on niezbyt dziala, ale grać się da.
Wiesz, tutaj nie chodzi o fakt cz będzie to mocne, tylko o fakt czy w ogóle coś podoła. WFB jest moim drugim systemem, chcę grać głównie dla funu ale z drugiej strony nie chcę przegrywać co chwilę.
Dzięki za poradę Kosa, spróbuję coś sklecić na wzór tego co podałeś.
Dzięki za poradę Kosa, spróbuję coś sklecić na wzór tego co podałeś.