Bestie vs Ogry
Moderator: RedScorpion
Bestie vs Ogry
Czołem!
Pewną ziomową niedzielę postanowiliśmy z Jackiem spędzić przy stole o wymiarach 48/72 cale. Po zaopatrzeniu się w niezbędny napój generalski (jak myślicie - jaki ? ) wyciągnęliśmy z walizek, szaf, pudeł i innych takich armie.... nie zgadniecie..... ogrów i bestii!!
Tak jest, w dobie panowania wampirów i demonów postanowiliśmy wrócić do korzeni, tam gdzie nie ma wardów, psychologia MA znaczenie a pomyślunek więcej wart niż 4 działa i 2 czołgi (tfu!!!) imperialne (tfu!!!! po trzykroć )
Aby było weselej, armie zmontowaliśmy na 2300 punktów.
Generał Jacek prowadził ogry, ja z Mikołajem dowodziliśmy bestiami. Oto nasze armie:
OGRY:
1 Tyrant @ 290 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Light Armour, Tenderiser, Wyrdstone Necklace, Fistful of Laurels
1 Butcher @ 180 Pts
Bangstick, Dispel Scroll
1 Butcher @ 180 Pts (Hellheart)
1 Butcher @ 180 Pts (Jade Lion, Skull Mantle-
19 Gnoblars @ 42 Pts z czempionem
19 Gnoblars @ 42 Pts z czempionem
3 Ogre Bulls @ 130 Pts (Ogre Club; Iron Fist; Musician)
3 Ogre Bulls @ 120 Pts (Ogre Club; Iron Fist)
4 Ironguts @ 257 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician, Ragbanner
4 Ironguts @ 222 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
2 Leadbelchers @ 110 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Scraplauncha @ 165 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Rhinox Riders @ 200 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Standard
War Banner [25]
Casting Pool: 8 / Dispel Pool: 5
BESTIE
1 Dragon Ogre Shaggoth of Khorne @ 341 Pts (Mark of Khorne; Frenzy; General; Great Weapon; Light Armour)
1 Bray Shaman @ 160 Pts Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2 (2x Dispel Scroll)
1 Bray Shaman @ 160 Pts Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2 (Staff of Darkoth, Dispel Scroll)
1 Wargor @ 184 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Heavy Armour; Battle Standard, Beast Banner
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
7 Beast Herd (Gors) @ 119 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render
7 Ungors
7 Beast Herd (Gors) @ 111 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render
5 Ungors
4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician
1 Foe-Render
5 Ungors
14 Bestigor Herd @ 235 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, War Banner
1 Gouge-horn
3 Dragon Ogres @ 237 Pts Great Weapon; Light Armour
5 Centigors @ 131 Pts Spear; Throwing Axes; Light Armour; Shield; Standard; Musician
3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon
3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon
Casting Pool: 6 / Dispel Pool: 8
Rzut wygrał Jacek i przystąpił do wystawiania oddziałów.
Ja wylosowałem dla moich szamanów czary z domen śmierci (Dark Hand of Death i Drain Life) i bestii (Bears Anger i Hunter's Spear)
Na początek - bohaterowie raportu:
Ogromistrz
Beastmasters
Ogólny plan ustawienia, potem przejdziemy do szczegółów:
Kamerka jak widać ustawiona od strony bestii. Ponieważ Shaggoth nie ma w profilu zdolności Ambush - wszystkie bestyjki wyszły od razu na pole.
Widział ktoś kiedyś Shaggotha ukrytego w krzaczorach?
A w ogóle widział ktoś kiedyś Shaggotha?
Hee, hee.
Część modeli sproxowana- gobliny to gnoblary, prawie żadna różnica.
Ja mam niepomalowane bestigory, TRUDNO!!!
Gorger, którego widać w górnym prawym rogu jest de facto poza stołem.
A porządek bitwy wyglądał tak:
OGRY:
Prawa flanka ogrów (od strony bestii)
Dla jasności - 3 bulle, gnoblary, leadbelchers, ironguts i 2 rzeźników, na wzgórzu scraplaucha...
Lewa flanka(j.w.)
... i dalej bull rxinox rider, kolejny oddział ironguts z tyrantem i rzeźnikiem, leadbelchers gnoblary i 3 bulle na skrzydle.
BESTIE:
Lewa flanka (patrząc od strony ogrów:
Środek
Jak widać dobry generał jast tak blisko swoich żołnierzy jak tylko się da, osobiście zagrzewając ich do walki okrzykami: klasycznymi- np.: FREEEEDOOOOM albo bardziej na miejscu- np. Roargh!!!!!!!
Prawa flanka
Dla jasności:
Od lewej do prawej: herd 8/5 fcg + szaman z magią śmierci, 2 oddziały minosków Khorna oraz psy, duży herd 8/7 fcg, psy zasłaniające bestigory, w których to z kolei stanęli wargor i szaman. Obok rydwan, Dragon ogry, Shaggoth wraz ze screenem psim, mały herd komandosów i daleko na skrzydle centigory.
I TURA OGRÓW
Testy Bicker udane, prawie cała armia ogrów idzie do przodu co widać na załączonym obrazku:
Można było powiedzieć powoli do przodu, grubasy!
Faza magii gęsta ale nieskuteczna, Bonecrusher i Bangstick rzucone w rydwan, dwa razy Braingobbler na mój duży herd - zdispelowane przez szamanów, w tym jeden raz przy wykorzystaniu DS.
W fazie strzelania scraplauncha przywaliła złomem w duży herd - 2 gory zginęły.
I TURA BESTII
Testy Unrully i Drunken dla centigorów - zdane. szarż nie było.
Podobnie jak ogry, bestie przesuwają się do przodu, na desancie oczywiście psy do odginania szarż. Zagalopowałem się trochę psami w centrum armii (środkowe zdjęcie powyżej), ponieważ zostawiłem korytarz za ich plecami, który za chwilę niecnie wykorzystają ogry. Jednak ruch psów był ukierunkowany przede wszystkim na oddział irongutów. I niebawem będzie z tego pożytek. Ale nie uprzedzajmy faktów....
Na prawej flance centigory za blisko podeszły bulli. Pewnie wciąż były na kacu... Może tego nie widać ale....
W fazie magii - nieudana próba rąbnięcia Dark Hand of Death w oddział leadbelchers na mojej prawej flance. Natomiast Hunters Spear trafia w Rhinoxa i zadaje mu ranę.
Zadumany generał bestii spogląda na pole bitwy....
A tak to wyglądało po I turze:
2 TURA OGRÓW:
Testy Bicker zdane ale gorger się zapodział - nie wyszedł w tej turze.
Za to było 5 szarż!
Oto one:
Na pierwszym obrazku - centigory postanowiły obrzucić szarżujące byki toporkami. Eekt? 1 ogr padł, reszta uciekła od paniki. za stół, niezły numer centki! Gorzała dla wszystkich!!!
Tutaj z kolei psy uciekły rzecz jasna, ale NAJPIERW za ich plecami pojawił się bull rxinox- psy zginęły wpadając na ta jednostkę. Za to ironguts za chwilę wystawią się bokiem do dragonogrów. O to chodziło- to chciałem uzyskać, tylko nie sądziłem, że bull rhinox się wciśnie tak daleko w oddział bestigorów.
Skoordynowana szarża gnoblarów i byków na herd z szamanem. Oczywiście bestie uciekają. Niech sobie byki idą do przodu, zaraz do akcji wejdą minotaury
Tak to wygląda po przesunięciu szarż. Na górze obrazka bulle stoją przed centigorami - to błąd oczywiście, zaraz ich tam nie będzie.
Środek walki - tu się wszystko rozstrzygnie:
W fazie magii ponownie poleciał Bangstick w duży herd, 1 ungor padł, potem Bonecrusher w oddział minotaurów, wczar wszedł, 10 hitów - zero ran , kolejny Bonecrusher zdispelowany, podobnie jak stubborn i Regeneracja rzucone na oddizły ogrów. Za to wszedł czar powodujący panikę w dużym herdzie, który uciekł na 6 cali.
W fazie strzelania skraplaucha walnęła w uciekający herd zabijając 1 gora i 1 ungora. Potem jeden oddział leadbelchers wsadził 20 hitów w Szaggota ale zraniły tylko 2 (ufff.... ), żeby było sprawiedliwie, drugi oddział leadbelchers miał na rzutach na ilość hitów "2" i MISFIRE. Zabili 1 psa i wbili sobie ranę.
Walka wręcz - popisowa akcja centigorów opisana jw. Bullrhinox zabija 3 bestiory z impaktów wbija po jednej ranie w szamana i wargogra, w odpowiedzi bestie wbijają mu jedną ranę=remis. Ponieważ oddział bestigorów ma muzyka Bullrhinox zmuszony do zdania testu break - ale zdał jednak.
BESTIE - 2 tura:
Centigory się jednak ochlały i złapały Frenzy, mały herd komandosów - nie zdał unruly i biegnie na gnoblary
Szarże!!
Psy na leadbelchers a potem DO w bok wypasionego oddziału ironów z generałem;
Psy na leadbelchers i minotaury na gnoblary.
W odpowiedzi Leadbelchersi zabijają 2 psy ale te zdaja panikę (dzięki Ld generała) i dochodzą do walki robiąc miejsce DO, które wbijają się we flankę Ironów.
Kolejne psy (na dolnym obrazku) nie zdają testu strachu ale minosy i tak dochodzą do gnoblarów. Gnoblary S&S! zdają test strachu i wbijają 1 ranę minosom .
Po przesunięciu szarż:
Na stole pojawił się nielatający talerz. To Mikołaj zjadł kanapkę a talerz zostawił
Tak wyglądał stół po przesunięciu pozostałych oddziałów. Kilka luźnych ujęć:
Uciekający herd zbiera się.
Faza magii- ogry używają Hellheart, szaman magii śmiercie wbija sobie przez to 1 ranę. Dalej szaman będący w walce rzuca na siebie Beast Anger - na jednej kości, przezorny gość - wypada "5", Ogry nie zdispelowały, hehe
Strzelanie - jakie strzelanie
Walka - Od lewej psy zadają jedną ranę LB ale te zdają break test.
Od prawej - minotaury zabijają 10 gnoblarów, czempion gnoblarów zadaje 1 ranę minosom - Break test: "1" i "1". Żywy przykład powiedzenia, że gnoblary dałyby się pokroić za ogry
Główna walka! Popisowa akcja Dragonogrów - leją "pobratymców" - Wbijają 7 ran Ironogutom i po zbrejkowaniu doganiają je i wbijają się w bok Bullrxinoxa. Ponieważ mogą bić dalej - wsadzają jeszcze 4 rany w Bullrhinoxa i zabijają go! W jednej szarży zdobyły Dragonogry 2 sztandary. Coool
KONIEC 2 TURY.
III TURA OGRÓW: Udane testy Bicker, Gorger wyłazi- zaraz będzie szarżował na herd z szamanem.
Szarże wyglądały tak:
(to samo tylko zdjęcie z drugiej strony )
Tylko jedna szarża bo też i siły ofensywne ogrów zostały nieco nadwątlone.
Oczywiście szarża przyjęta.
Pozostałe ruchy - kosmetyczne - LB i ironguts - tworzą linię obrony.
W fazie magii - wszedł mały pocisk ogrowy w oddział minotaurów- 3 hity, 0 ran. Bestie mają fart! Za chwilę- powtórka z rozrywki! 5 hitów i zero ran!!!
Potem jeszcze panika rzucona w DO - całe szczęście zdispelowana.
Strzela scraplauncha na 20 cali w bestigory, jeden zostaje pozbawiony rogatego łba i pada bez ducha . Leadbelchersi także kładą (3 rany) jednego minotaura.
Walka! W potyczce koło murka LB zabijają psa a te nie zdają testu brejka - wiadomo OF!- uciekają na 15 cali. LB gonią na 8 cali i wpadają w Szaggotha.
Gnoblary vs mały herd 0-0
, ale jest też POJEDYNEK CZEMPIONÓW! gnoblary vs herd 0-2, gnoblary uciekają
Gnoblary vs minotaury: 2-3 (jeden minos i tak ginie), skutkiem tego minosy przegrywają walkę ale zdają (rzut "3" na 2k6) test.
Gnoblary podstawą armii ogrów!
III TURA BESTII
Unruly OK, ale centigory tym razem STUPIDO! Ale całe szczęście zdałem test Ld.
Szarże takie:
Oczywicie gnoblary Autoflee za stół.
LB przyjmuję szarżę rydwanu. Co zrobić
Psy się zbierają.
W pozostałych ruchach - minosy obracają się żeby pomóc herdowi w walce z gorgerem.
I tak to wygląda:
W fazie magii - poleciał mały pocisk w gorgera ale został zdispelowany. Szaman z magią bestii - nic ie rzuca bo wciąż jest "oczarowany" Beast Anger.
Od razu walka:
Gnoblary vs. minosy 0-1 (!). Gnoblary zbrejkowane, Bloodgreed!!!! Zjedzone! Nareszcie
Rydwan- całe 2 impakty, ale 2 rany
To ta walka:
Summa summarum LB przegrały walkę i uciekły na 8 cali. Szaggoth goni na 7 cali, rydwan na 13, LB zabite.
Jesteśmy na półmetku!
IV TURA OGRÓW
Szarże mamy takie:
Zarówno rydwan jak i herd zdały feara i będą walczyć!
Reszta oddziałów przesuwa się tak:
Jak widać na lewym skrzydle LB i byki zastawiają pułapkę na minosy, które uszczęśliwione gnoblarskim mięchem nie zauważyły co się dzieje za ich plecami.
Faza magii jest taka:Panika, pocisk w herd zajmujący ruiny - DS i zwykły rzut na dispell + panika w DO, także zdispellowane rzutem.
Strzelanie: LB grzeją w minotaury "4" i MISFIRE. Efekt mizerny bo tylko 1 rana na minotaurach.
Walka: Gorger zabija Foe-rendera i wbija ranę szamanowi. Obaj giną, bo szaman już jedną ranę miał. Mimo to gorger przegrał ale z uwagi na unbreakable - stoi twardo.
Impakty scraplaunchera w rydwan 6! ale tylko 2 rany. Gnoblary nei zraniły i rhinox też nie. Rydwan bestii też nic nie zrobił i uciekł - 15 cali.
IV TURA BESTII
Unruly i Drunken - OK
Szarża - jedna- oto ona:
Scrap próbował uciec ale mu się nie udało- dogoniony i rozbity przez Szaggotha.
Rydwan się nie zebrał i uciekł na 8 cali, był prawie na krawędzi stołu.
Fazy strzelenia i magii nie przeprowadzono a w fazie walki herd wbił 1 ranę w gorgera, gorger zabił 4 gory. Bez zmian. Unbreakable.
Czyli po pozostałych ruchach i walce wyglądał stół tak:
Lekko zrezygnowany generał ogrów wygląda posiłów, które miały przybyć z lewej flanki. Nic z tego
Od tej tury prawe skrzydło ogrów przestało istnieć, centigory szykują się do szarży...
V TURA OGRÓW
Ironi szarżują na Szaggotha. Z boku!!! Zdały strach.
Kolejna szarża to połączony atak LB i byków na minotaury.
3 szarże oczywiście doszły.
magia: +1 do Siły Ironom -DS, regeneracja na irongutów - zdispellowane, kolejny raz +1 do Siły też zdispellowane.
Walki!!
Powyżej ta najważniejsza! Impakty w Szaggotha -wybronione rzutami, nic poza tym Szaggoth zabija jednego ogra (wbija 3 rany).
Szaggoth stoi !!
W drugiej walce giną wszystkie minotaury - jeden z impaktów (3 rany) ostatni z ran zadanych w walce wręcz.
Najważniejsze, że Szaggoth stoi!
V TURA BESTII:
Unrulyi drunken - OK
Deklarowane szarże takie:
Centigory oblały strach..... za to rydwan się zebrał.
Na lewej flance mały herd już tylko trzyma pole (zajmuje ćwiartkę), duży wychodzi z ruin, na wypadek gdyby gorger rozbił herd na prawej flance i dorwał kolejny herd. Bestigory podchodzą do walki głównej. Głownie ze względu na to by BSB wspierał generała (jakby co )
Minotaury na prawej flance szykują się do ostatecznej szarży. Będą mścić poległych współbraci (Czerwone minotaury wszystkich krain - łączcie się )
Oczywiście pomijam fazy magii i strzelania
Walka- DO wbijają 3 rany - 1 ogr zabity, w odpowiedzi Butcher wbija ranę Szaggothowi, Szaggoth zabija kolejnego ogra (3 rany), ogry wbijają 2 rany w DO.
Ogry przegrywają o 2 ale zdają test
JEDZIEMY DALEJ DO KOŃCA!!!!!!!
VI TURA OGRÓW:
Szarż już nie ma.
Po pozostałych ruchach - czyli głównie odwróceniu się LB i byków na szarże minotaurów sytuacja wyglądała tak:
Nawet generałowi bestii jest przykro patrzeć na złomotaną armię ogrów. Taki los...
Faza magii- +1 do S dla Ironów- zdispellowane, za to weszła regeneracja na ten oddział! bo rzuciłem dwie jedynki na dispell... Pech ale dobrze, e dopiero w 6 turze.
Strzelanie- LB mają 6 trafień na minotaurach- 2 rany weszły. Minotaury Khorna idą dalej!!
W walce- butcher nie trafia ani razu, Szaggoth wbija 2 rany, DO też ale DO też dostają rany i jeden DO pada. Efekt walki - przegrana ogrów ale zdają brejk na "1" i "1". Już drugi raz w tej bitwie taki rezultat...
W walce gorger - resztki herda -nic, bez zmian, nic się nie dzieje
6 TURA BESTII
Unruly i drunken - OK.
Szarża minotaurów na bulle:
I pozostałe ruchy:
Centigory już tylko trzymają ćwiartkę, rydwan i psy nic nie robią bo nie ma to znaczenia. Ważna jest tylko szarża minotaurów i walka pośrodku stołu.
W fazie magii dispelluje regenerację na Ironach.
Walki: Gorger vs herd - nic ale wbijam 2 ranę gorgerowi, będzie połowa punktów
Minotaury zadają 5 ran zabijając 1 byka, w odpowiedzi dostają tylko 1 ranę, byki nie zdają testu i uciekają! wyeliminowane z gry.
Pośrodku Dragonogry i Szaggoth dorzynają klocek Irongutów z butcherem. Nie zostaje z nich nic.
I tak to wygląda na koniec bitwy:
Lewa flanka:
Centrum:
Prawa flanka:
Liczymy punkty: 3000 dla bestii i 753 dla ogrów czyli masakra.
Generał bestii z uznaniem patrzy na swoich podwładnych...:
....ręce same składają się do braw i ...
... nie sposób nie kryć radości ze zwycięstwa!!!
Dziękuję za uwagę!
W imieniu Jacka i Mikołaja dziękuję za lekturę.
Pozdrawiamy!
Pewną ziomową niedzielę postanowiliśmy z Jackiem spędzić przy stole o wymiarach 48/72 cale. Po zaopatrzeniu się w niezbędny napój generalski (jak myślicie - jaki ? ) wyciągnęliśmy z walizek, szaf, pudeł i innych takich armie.... nie zgadniecie..... ogrów i bestii!!
Tak jest, w dobie panowania wampirów i demonów postanowiliśmy wrócić do korzeni, tam gdzie nie ma wardów, psychologia MA znaczenie a pomyślunek więcej wart niż 4 działa i 2 czołgi (tfu!!!) imperialne (tfu!!!! po trzykroć )
Aby było weselej, armie zmontowaliśmy na 2300 punktów.
Generał Jacek prowadził ogry, ja z Mikołajem dowodziliśmy bestiami. Oto nasze armie:
OGRY:
1 Tyrant @ 290 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Light Armour, Tenderiser, Wyrdstone Necklace, Fistful of Laurels
1 Butcher @ 180 Pts
Bangstick, Dispel Scroll
1 Butcher @ 180 Pts (Hellheart)
1 Butcher @ 180 Pts (Jade Lion, Skull Mantle-
19 Gnoblars @ 42 Pts z czempionem
19 Gnoblars @ 42 Pts z czempionem
3 Ogre Bulls @ 130 Pts (Ogre Club; Iron Fist; Musician)
3 Ogre Bulls @ 120 Pts (Ogre Club; Iron Fist)
4 Ironguts @ 257 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician, Ragbanner
4 Ironguts @ 222 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
2 Leadbelchers @ 110 Pts
2 Leadbelchers @ 110 Pts
1 Scraplauncha @ 165 Pts
1 Gorger @ 75 Pts
1 Rhinox Riders @ 200 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Standard
War Banner [25]
Casting Pool: 8 / Dispel Pool: 5
BESTIE
1 Dragon Ogre Shaggoth of Khorne @ 341 Pts (Mark of Khorne; Frenzy; General; Great Weapon; Light Armour)
1 Bray Shaman @ 160 Pts Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2 (2x Dispel Scroll)
1 Bray Shaman @ 160 Pts Mark of Chaos Undivided; Magic Level 2 (Staff of Darkoth, Dispel Scroll)
1 Wargor @ 184 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Heavy Armour; Battle Standard, Beast Banner
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 85 Pts
7 Beast Herd (Gors) @ 119 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render
7 Ungors
7 Beast Herd (Gors) @ 111 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
1 Foe-Render
5 Ungors
4 Beast Herd (Gors) @ 80 Pts
2ndWeapon; Musician
1 Foe-Render
5 Ungors
14 Bestigor Herd @ 235 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician, War Banner
1 Gouge-horn
3 Dragon Ogres @ 237 Pts Great Weapon; Light Armour
5 Centigors @ 131 Pts Spear; Throwing Axes; Light Armour; Shield; Standard; Musician
3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon
3 Minotaurs of Khorne @ 183 Pts Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon
Casting Pool: 6 / Dispel Pool: 8
Rzut wygrał Jacek i przystąpił do wystawiania oddziałów.
Ja wylosowałem dla moich szamanów czary z domen śmierci (Dark Hand of Death i Drain Life) i bestii (Bears Anger i Hunter's Spear)
Na początek - bohaterowie raportu:
Ogromistrz
Beastmasters
Ogólny plan ustawienia, potem przejdziemy do szczegółów:
Kamerka jak widać ustawiona od strony bestii. Ponieważ Shaggoth nie ma w profilu zdolności Ambush - wszystkie bestyjki wyszły od razu na pole.
Widział ktoś kiedyś Shaggotha ukrytego w krzaczorach?
A w ogóle widział ktoś kiedyś Shaggotha?
Hee, hee.
Część modeli sproxowana- gobliny to gnoblary, prawie żadna różnica.
Ja mam niepomalowane bestigory, TRUDNO!!!
Gorger, którego widać w górnym prawym rogu jest de facto poza stołem.
A porządek bitwy wyglądał tak:
OGRY:
Prawa flanka ogrów (od strony bestii)
Dla jasności - 3 bulle, gnoblary, leadbelchers, ironguts i 2 rzeźników, na wzgórzu scraplaucha...
Lewa flanka(j.w.)
... i dalej bull rxinox rider, kolejny oddział ironguts z tyrantem i rzeźnikiem, leadbelchers gnoblary i 3 bulle na skrzydle.
BESTIE:
Lewa flanka (patrząc od strony ogrów:
Środek
Jak widać dobry generał jast tak blisko swoich żołnierzy jak tylko się da, osobiście zagrzewając ich do walki okrzykami: klasycznymi- np.: FREEEEDOOOOM albo bardziej na miejscu- np. Roargh!!!!!!!
Prawa flanka
Dla jasności:
Od lewej do prawej: herd 8/5 fcg + szaman z magią śmierci, 2 oddziały minosków Khorna oraz psy, duży herd 8/7 fcg, psy zasłaniające bestigory, w których to z kolei stanęli wargor i szaman. Obok rydwan, Dragon ogry, Shaggoth wraz ze screenem psim, mały herd komandosów i daleko na skrzydle centigory.
I TURA OGRÓW
Testy Bicker udane, prawie cała armia ogrów idzie do przodu co widać na załączonym obrazku:
Można było powiedzieć powoli do przodu, grubasy!
Faza magii gęsta ale nieskuteczna, Bonecrusher i Bangstick rzucone w rydwan, dwa razy Braingobbler na mój duży herd - zdispelowane przez szamanów, w tym jeden raz przy wykorzystaniu DS.
W fazie strzelania scraplauncha przywaliła złomem w duży herd - 2 gory zginęły.
I TURA BESTII
Testy Unrully i Drunken dla centigorów - zdane. szarż nie było.
Podobnie jak ogry, bestie przesuwają się do przodu, na desancie oczywiście psy do odginania szarż. Zagalopowałem się trochę psami w centrum armii (środkowe zdjęcie powyżej), ponieważ zostawiłem korytarz za ich plecami, który za chwilę niecnie wykorzystają ogry. Jednak ruch psów był ukierunkowany przede wszystkim na oddział irongutów. I niebawem będzie z tego pożytek. Ale nie uprzedzajmy faktów....
Na prawej flance centigory za blisko podeszły bulli. Pewnie wciąż były na kacu... Może tego nie widać ale....
W fazie magii - nieudana próba rąbnięcia Dark Hand of Death w oddział leadbelchers na mojej prawej flance. Natomiast Hunters Spear trafia w Rhinoxa i zadaje mu ranę.
Zadumany generał bestii spogląda na pole bitwy....
A tak to wyglądało po I turze:
2 TURA OGRÓW:
Testy Bicker zdane ale gorger się zapodział - nie wyszedł w tej turze.
Za to było 5 szarż!
Oto one:
Na pierwszym obrazku - centigory postanowiły obrzucić szarżujące byki toporkami. Eekt? 1 ogr padł, reszta uciekła od paniki. za stół, niezły numer centki! Gorzała dla wszystkich!!!
Tutaj z kolei psy uciekły rzecz jasna, ale NAJPIERW za ich plecami pojawił się bull rxinox- psy zginęły wpadając na ta jednostkę. Za to ironguts za chwilę wystawią się bokiem do dragonogrów. O to chodziło- to chciałem uzyskać, tylko nie sądziłem, że bull rhinox się wciśnie tak daleko w oddział bestigorów.
Skoordynowana szarża gnoblarów i byków na herd z szamanem. Oczywiście bestie uciekają. Niech sobie byki idą do przodu, zaraz do akcji wejdą minotaury
Tak to wygląda po przesunięciu szarż. Na górze obrazka bulle stoją przed centigorami - to błąd oczywiście, zaraz ich tam nie będzie.
Środek walki - tu się wszystko rozstrzygnie:
W fazie magii ponownie poleciał Bangstick w duży herd, 1 ungor padł, potem Bonecrusher w oddział minotaurów, wczar wszedł, 10 hitów - zero ran , kolejny Bonecrusher zdispelowany, podobnie jak stubborn i Regeneracja rzucone na oddizły ogrów. Za to wszedł czar powodujący panikę w dużym herdzie, który uciekł na 6 cali.
W fazie strzelania skraplaucha walnęła w uciekający herd zabijając 1 gora i 1 ungora. Potem jeden oddział leadbelchers wsadził 20 hitów w Szaggota ale zraniły tylko 2 (ufff.... ), żeby było sprawiedliwie, drugi oddział leadbelchers miał na rzutach na ilość hitów "2" i MISFIRE. Zabili 1 psa i wbili sobie ranę.
Walka wręcz - popisowa akcja centigorów opisana jw. Bullrhinox zabija 3 bestiory z impaktów wbija po jednej ranie w szamana i wargogra, w odpowiedzi bestie wbijają mu jedną ranę=remis. Ponieważ oddział bestigorów ma muzyka Bullrhinox zmuszony do zdania testu break - ale zdał jednak.
BESTIE - 2 tura:
Centigory się jednak ochlały i złapały Frenzy, mały herd komandosów - nie zdał unruly i biegnie na gnoblary
Szarże!!
Psy na leadbelchers a potem DO w bok wypasionego oddziału ironów z generałem;
Psy na leadbelchers i minotaury na gnoblary.
W odpowiedzi Leadbelchersi zabijają 2 psy ale te zdaja panikę (dzięki Ld generała) i dochodzą do walki robiąc miejsce DO, które wbijają się we flankę Ironów.
Kolejne psy (na dolnym obrazku) nie zdają testu strachu ale minosy i tak dochodzą do gnoblarów. Gnoblary S&S! zdają test strachu i wbijają 1 ranę minosom .
Po przesunięciu szarż:
Na stole pojawił się nielatający talerz. To Mikołaj zjadł kanapkę a talerz zostawił
Tak wyglądał stół po przesunięciu pozostałych oddziałów. Kilka luźnych ujęć:
Uciekający herd zbiera się.
Faza magii- ogry używają Hellheart, szaman magii śmiercie wbija sobie przez to 1 ranę. Dalej szaman będący w walce rzuca na siebie Beast Anger - na jednej kości, przezorny gość - wypada "5", Ogry nie zdispelowały, hehe
Strzelanie - jakie strzelanie
Walka - Od lewej psy zadają jedną ranę LB ale te zdają break test.
Od prawej - minotaury zabijają 10 gnoblarów, czempion gnoblarów zadaje 1 ranę minosom - Break test: "1" i "1". Żywy przykład powiedzenia, że gnoblary dałyby się pokroić za ogry
Główna walka! Popisowa akcja Dragonogrów - leją "pobratymców" - Wbijają 7 ran Ironogutom i po zbrejkowaniu doganiają je i wbijają się w bok Bullrxinoxa. Ponieważ mogą bić dalej - wsadzają jeszcze 4 rany w Bullrhinoxa i zabijają go! W jednej szarży zdobyły Dragonogry 2 sztandary. Coool
KONIEC 2 TURY.
III TURA OGRÓW: Udane testy Bicker, Gorger wyłazi- zaraz będzie szarżował na herd z szamanem.
Szarże wyglądały tak:
(to samo tylko zdjęcie z drugiej strony )
Tylko jedna szarża bo też i siły ofensywne ogrów zostały nieco nadwątlone.
Oczywiście szarża przyjęta.
Pozostałe ruchy - kosmetyczne - LB i ironguts - tworzą linię obrony.
W fazie magii - wszedł mały pocisk ogrowy w oddział minotaurów- 3 hity, 0 ran. Bestie mają fart! Za chwilę- powtórka z rozrywki! 5 hitów i zero ran!!!
Potem jeszcze panika rzucona w DO - całe szczęście zdispelowana.
Strzela scraplauncha na 20 cali w bestigory, jeden zostaje pozbawiony rogatego łba i pada bez ducha . Leadbelchersi także kładą (3 rany) jednego minotaura.
Walka! W potyczce koło murka LB zabijają psa a te nie zdają testu brejka - wiadomo OF!- uciekają na 15 cali. LB gonią na 8 cali i wpadają w Szaggotha.
Gnoblary vs mały herd 0-0
, ale jest też POJEDYNEK CZEMPIONÓW! gnoblary vs herd 0-2, gnoblary uciekają
Gnoblary vs minotaury: 2-3 (jeden minos i tak ginie), skutkiem tego minosy przegrywają walkę ale zdają (rzut "3" na 2k6) test.
Gnoblary podstawą armii ogrów!
III TURA BESTII
Unruly OK, ale centigory tym razem STUPIDO! Ale całe szczęście zdałem test Ld.
Szarże takie:
Oczywicie gnoblary Autoflee za stół.
LB przyjmuję szarżę rydwanu. Co zrobić
Psy się zbierają.
W pozostałych ruchach - minosy obracają się żeby pomóc herdowi w walce z gorgerem.
I tak to wygląda:
W fazie magii - poleciał mały pocisk w gorgera ale został zdispelowany. Szaman z magią bestii - nic ie rzuca bo wciąż jest "oczarowany" Beast Anger.
Od razu walka:
Gnoblary vs. minosy 0-1 (!). Gnoblary zbrejkowane, Bloodgreed!!!! Zjedzone! Nareszcie
Rydwan- całe 2 impakty, ale 2 rany
To ta walka:
Summa summarum LB przegrały walkę i uciekły na 8 cali. Szaggoth goni na 7 cali, rydwan na 13, LB zabite.
Jesteśmy na półmetku!
IV TURA OGRÓW
Szarże mamy takie:
Zarówno rydwan jak i herd zdały feara i będą walczyć!
Reszta oddziałów przesuwa się tak:
Jak widać na lewym skrzydle LB i byki zastawiają pułapkę na minosy, które uszczęśliwione gnoblarskim mięchem nie zauważyły co się dzieje za ich plecami.
Faza magii jest taka:Panika, pocisk w herd zajmujący ruiny - DS i zwykły rzut na dispell + panika w DO, także zdispellowane rzutem.
Strzelanie: LB grzeją w minotaury "4" i MISFIRE. Efekt mizerny bo tylko 1 rana na minotaurach.
Walka: Gorger zabija Foe-rendera i wbija ranę szamanowi. Obaj giną, bo szaman już jedną ranę miał. Mimo to gorger przegrał ale z uwagi na unbreakable - stoi twardo.
Impakty scraplaunchera w rydwan 6! ale tylko 2 rany. Gnoblary nei zraniły i rhinox też nie. Rydwan bestii też nic nie zrobił i uciekł - 15 cali.
IV TURA BESTII
Unruly i Drunken - OK
Szarża - jedna- oto ona:
Scrap próbował uciec ale mu się nie udało- dogoniony i rozbity przez Szaggotha.
Rydwan się nie zebrał i uciekł na 8 cali, był prawie na krawędzi stołu.
Fazy strzelenia i magii nie przeprowadzono a w fazie walki herd wbił 1 ranę w gorgera, gorger zabił 4 gory. Bez zmian. Unbreakable.
Czyli po pozostałych ruchach i walce wyglądał stół tak:
Lekko zrezygnowany generał ogrów wygląda posiłów, które miały przybyć z lewej flanki. Nic z tego
Od tej tury prawe skrzydło ogrów przestało istnieć, centigory szykują się do szarży...
V TURA OGRÓW
Ironi szarżują na Szaggotha. Z boku!!! Zdały strach.
Kolejna szarża to połączony atak LB i byków na minotaury.
3 szarże oczywiście doszły.
magia: +1 do Siły Ironom -DS, regeneracja na irongutów - zdispellowane, kolejny raz +1 do Siły też zdispellowane.
Walki!!
Powyżej ta najważniejsza! Impakty w Szaggotha -wybronione rzutami, nic poza tym Szaggoth zabija jednego ogra (wbija 3 rany).
Szaggoth stoi !!
W drugiej walce giną wszystkie minotaury - jeden z impaktów (3 rany) ostatni z ran zadanych w walce wręcz.
Najważniejsze, że Szaggoth stoi!
V TURA BESTII:
Unrulyi drunken - OK
Deklarowane szarże takie:
Centigory oblały strach..... za to rydwan się zebrał.
Na lewej flance mały herd już tylko trzyma pole (zajmuje ćwiartkę), duży wychodzi z ruin, na wypadek gdyby gorger rozbił herd na prawej flance i dorwał kolejny herd. Bestigory podchodzą do walki głównej. Głownie ze względu na to by BSB wspierał generała (jakby co )
Minotaury na prawej flance szykują się do ostatecznej szarży. Będą mścić poległych współbraci (Czerwone minotaury wszystkich krain - łączcie się )
Oczywiście pomijam fazy magii i strzelania
Walka- DO wbijają 3 rany - 1 ogr zabity, w odpowiedzi Butcher wbija ranę Szaggothowi, Szaggoth zabija kolejnego ogra (3 rany), ogry wbijają 2 rany w DO.
Ogry przegrywają o 2 ale zdają test
JEDZIEMY DALEJ DO KOŃCA!!!!!!!
VI TURA OGRÓW:
Szarż już nie ma.
Po pozostałych ruchach - czyli głównie odwróceniu się LB i byków na szarże minotaurów sytuacja wyglądała tak:
Nawet generałowi bestii jest przykro patrzeć na złomotaną armię ogrów. Taki los...
Faza magii- +1 do S dla Ironów- zdispellowane, za to weszła regeneracja na ten oddział! bo rzuciłem dwie jedynki na dispell... Pech ale dobrze, e dopiero w 6 turze.
Strzelanie- LB mają 6 trafień na minotaurach- 2 rany weszły. Minotaury Khorna idą dalej!!
W walce- butcher nie trafia ani razu, Szaggoth wbija 2 rany, DO też ale DO też dostają rany i jeden DO pada. Efekt walki - przegrana ogrów ale zdają brejk na "1" i "1". Już drugi raz w tej bitwie taki rezultat...
W walce gorger - resztki herda -nic, bez zmian, nic się nie dzieje
6 TURA BESTII
Unruly i drunken - OK.
Szarża minotaurów na bulle:
I pozostałe ruchy:
Centigory już tylko trzymają ćwiartkę, rydwan i psy nic nie robią bo nie ma to znaczenia. Ważna jest tylko szarża minotaurów i walka pośrodku stołu.
W fazie magii dispelluje regenerację na Ironach.
Walki: Gorger vs herd - nic ale wbijam 2 ranę gorgerowi, będzie połowa punktów
Minotaury zadają 5 ran zabijając 1 byka, w odpowiedzi dostają tylko 1 ranę, byki nie zdają testu i uciekają! wyeliminowane z gry.
Pośrodku Dragonogry i Szaggoth dorzynają klocek Irongutów z butcherem. Nie zostaje z nich nic.
I tak to wygląda na koniec bitwy:
Lewa flanka:
Centrum:
Prawa flanka:
Liczymy punkty: 3000 dla bestii i 753 dla ogrów czyli masakra.
Generał bestii z uznaniem patrzy na swoich podwładnych...:
....ręce same składają się do braw i ...
... nie sposób nie kryć radości ze zwycięstwa!!!
Dziękuję za uwagę!
W imieniu Jacka i Mikołaja dziękuję za lekturę.
Pozdrawiamy!
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Bardzo dobry report, gratuluję pomysłu, sił i chęci do pisania go Oczywiście gratki również dla zwycięzcy. To jest drugi (oprócz Gniewkowego) wzór na to jak stworzyć raport idealny, ludzie, którąkolwiek byście szkołę wybierali, mierzcie właśnie w taki poziom
Dziękuję za ciepłe słowa. Kolejny raport zmontuje się kiedy tylko zagramy równie luzacką bitwę.
Podstawa to dobra zabawa i dużo czasu - głównie po to by spisywać co jaki gracz robi w swojej turze.
Podstawa to dobra zabawa i dużo czasu - głównie po to by spisywać co jaki gracz robi w swojej turze.
Oj chłopie - to jeszcze musisz dłuuuuugo poczekać. Ale wartoMam nadzieję rozegrać kiedyś bitwę we współpracy z córką, która niebawem się narodzi...
Jako cieć tego zakątka na BP wyrażam swój zachwyt, a takoż i życzenie (pewno nie tylko w swoim imieniu) aby więcej takich raportów się nam pojawiało. Jestem pełen podziwu, bo i ilość zdjęć, i tekstu (i jakość) a do tego latorośl przy bitwie - pełen szacunek.
Jak już ktoś zauważył, ten opis i Gniewkowy to wzorzec.
(jest oficjalna, zielonokredkowa pochwała )
Chcę wam podziękować!
Pokazaliście, że battle to prawdziwe hobby przy którym można spędzić weekendowe popołudnie.
Dodatkowo chylę czoła za to że chciało wam się podzielić tym uczuciem z nami wszystkimi. Wkładając w to sporo trudu. Nie tylko przez samą ilość zdjęć ale i jakość a zarazem pomysłowość (strzałki )
Dzięki czemu, w opisach mogliście się skupić na drobnym żarcie, oddając ducha bitwy już przez same zdjęcia.
Jeszcze raz gratuluję pomysłu i poświecenia!!!
PS. Na uwagę zasługuje dobór "męskich" armii. I zachęcam wszystkich (sam pogrywam teraz bestiami) granie takimi armiami naprawdę sprawia frajdę. A zwycięstwo smakuje podwójnie (jak to nam zaprezentował młody człowiek )
Pokazaliście, że battle to prawdziwe hobby przy którym można spędzić weekendowe popołudnie.
Dodatkowo chylę czoła za to że chciało wam się podzielić tym uczuciem z nami wszystkimi. Wkładając w to sporo trudu. Nie tylko przez samą ilość zdjęć ale i jakość a zarazem pomysłowość (strzałki )
Dzięki czemu, w opisach mogliście się skupić na drobnym żarcie, oddając ducha bitwy już przez same zdjęcia.
Jeszcze raz gratuluję pomysłu i poświecenia!!!
PS. Na uwagę zasługuje dobór "męskich" armii. I zachęcam wszystkich (sam pogrywam teraz bestiami) granie takimi armiami naprawdę sprawia frajdę. A zwycięstwo smakuje podwójnie (jak to nam zaprezentował młody człowiek )
-----------------------------------------------------------------------------------------
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
"kiedy ludzi kupa to i rycerz dupa"
Tak przeczytałem wszytko i dopatrzyłem sie małej nieścisłości. Albo coś przeczytałem i zrozumiałem, albo TY coś pomyliłeś. Ale twoi Dogry biły w jednej walce dwa razy, bo zniszczyły odział Igutów i rinoxa ? . TU jest coś chyba źle.Główna walka! Popisowa akcja Dragonogrów - leją "pobratymców" - Wbijają 7 ran Ironogutom i po zbrejkowaniu doganiają je i wbijają się w bok Bullrxinoxa. Ponieważ mogą bić dalej - wsadzają jeszcze 4 rany w Bullrhinoxa i zabijają go! W jednej szarży zdobyły Dragonogry 2 sztandary. Coool Cool
KONIEC 2 TURY.
A tak to fajowy raporcik. I te zdjęcia przedstawiające sytuacje bardzo dokładnie i fajnie pomalowaną armie.[/quote]
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?
Super raport, głównie ze względu na dużą ilość zdjęć. Pozdr