
INFORMACJE OGÓLNE:
- Turniej klasy - Local
- Data – 28-29.03.2009 (sobota i niedziela)
- Miejsce - Konwent Pyrkon 2009, Budynek B: Gimnazjum nr 43 im. Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, ul. Łozowa 53, 61-448 Poznań
- Gramy 5 lub 6 bitew - się okaże na dniach

- Wpisowe – równe akredytacji na konwent, 25zł. Płacimy w Budynku A (naprzeciwko B)
- Sędzia: Jerzy "Furion" Brzozowski, kontakt: gg 7250958, kom 607171794
ZGŁOSZENIA I ROZPISKI
- Należy wysyłać do dnia 24.03.2009r włącznie, osoby które prześlą poprawną rozpiskę do tego dnia otrzymają 5 punktów liczonych do rankingu końcowego.
- Rozpiski wysyłamy na adres: jerzy_brzozowski@yahoo.co.uk
- Zgłoszenie MUSI mieć następującą formę:
Temat:
Imię Ksywa Nazwisko xxxx
Gdzie w miejsce xxxx wpisujemy ID ze strony http://www.adeon.livenet.pl/players.php
W przypadku braku ksywy proszę wpisać Brak
Treść: Proszę skopiować i wypełnić poniższą tabelkę:
Klub:
Armia:
Miasto:
Kontakt: (najlepiej gg i/lub kom)
Oraz pod poniższym proszę wkleić rozpiskę. Proszę nie dołączać załączników. Sugerowany format to Army Builder --> save as text summary a następnie skopiować - wkleić do treści listu.
Proszę oczekiwać na mejl zwrotny bądź kontakt od organizatora który potwierdzi otrzymanie i poprawność rozpiski, w przypadku braku takiego potwierdzenia do czwartku wieczór proszę się skontaktować z organizatorem. Poniżej przykład poprawnego zgłoszenia:
Temat: Jerzy Furion Brzozowski 1072
Treść: Klub: Strefa Zero
Armia: HE
Kontakt: gg 7250958 kom 607171794
-=rozpiska=-
PLAN IMPREZY:
Sobota:
Zapisy 9.00-9.45
Bitwa 1 10.00-12.45
Bitwa 2 13.00-15.45
Bitwa 3 16.15-19.00
Niedziela:
Bitwa 4 9.00-11.45
Bitwa 5 12.00-14.45
Zakończenie i rozdanie nagród: Najpóźniej 15.30
Jak widać czasu na bitwę jest sporo (2.45 z minutami) więc uprasza się o oddawanie wyników w terminie. Za wyniki spóźnione gracze / gracz mogą otrzymać karniaki.
REGULAMIN (v.2.14):
× armie limited
× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia0207.pdf chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone jednostek Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× armie ze Storm of Chaos są dozwolone, poza armiami z VII edycji (armybook Dwarfs, O&G, Empire i następne...) które są zabronione http://stormofchaos.uk.games-workshop.c ... efault.htm
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/ho ... efault.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× Mountain Rangers dozwoleni http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=108
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/
× Goblin Ecology dozwolone http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=106
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Mutacje dla Chaosu zabronione http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=105
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× Chaos War Mammoth, Great Chaos Dragons oraz Emperor Fire Dragons ze strony Forge World zabronione http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× The Zombie Pirates of the Vampire Coast dozwolone http://conquest.uk.games-workshop.com/r ... efault.htm
× Gnoblar Hordes z amerykańskiego WD303 i brytyjskiego WD310 dozwolone
× Doomwheel i Vermin Lord zabronione http://uk.games-workshop.com/skaven/spe ... inlord.pdf
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!
Kompozycja Armii: Używamy poniższej kompozycji armii. BP oraz R NIE obowiązuje.
Ocena MalowaniaKOMPOZYCJA ARMII
- 2250 pts
- zakaz brania Dogs of War w armiach innych niż Dogs of War
- zakaz Regiments of Renown w armiach innych niż Dogs of War
- max 2 takich samych herosów. Możesz wystawić max 3 takich samych herosów jeżeli nie wystawisz lorda.
- max 3 takie same jednostki Core, za wyjątkiem rankowej, niestrzelającej piechoty - tej można wystawiać bez ograniczeń
- max 2 takie same speciale.
- zakaz dublowania rare'ów
- nie można mieć więcej niż 35 modeli z bronią zasięgową.
- max 3 jednostki z zasadą "fly"; bohaterowie i ich wierzchowce też wliczają się do tego limitu.
- max 3 rydwany / jednostki rydwanów
- Smoki zabierają dodatkowo slot Rare
MAGIA
- max 9 Power Dice może być użyte w trakcie tury. Użycie pierwszego boundspella liczy się jak jedna kość, każdy kolejny jak dwie kości.
- max 10 Dispell Dice może być użyte w trakcie tury.
Pierwszy wzięty Dispell Scroll obniża limit o 1, a każdy kolejny wzięty Dispell Scroll obinża ten limit o 2.
Jednostki z Magic Resistance 2 obniżają ilość DD o 1, tak jak scrolle.
Jednostki z Magic Resistance 3 obniżają ilość DD o 2, tak jak scrolle.
Wszystkie kości użyte w fazie liczą się - nawet te wygenerowane czarami jak i te z Power Stone's, oraz te z Magic Resistance.
DODATKOWE RESTRYKCJE WZGLĘDEM ARMII
Daemons of Chaos:
- Demony używają następującej tabelki do budowania armii: (0-1) lord, (1-3) characters, (3+) Core, (0-3) Special, (0-1) Rare
- Wszystkie wielkie demony zabierają slot Rare
- Siren Song zabiera slot Rare
- BSB zabiera slot Rare
- Jugernaut of khorne z save'm 0+ zabiera slot rare
- zdublowanie jednostki "Flesh Hounds" zabiera slot Rare
- możesz mieć ogólnie nie więcej niż 36 Horrorów w armii
- możesz mieć nie więcej niż 2 jednostki Horrorów w armii
- jeżeli weźmiesz ogólnie więcej niż 25 Horrorów, to zajmują one slot Rare
Vampire Counts:
- Vampire Lord zabiera slot Hero
- Możesz wystawić tylko jedną z niżej wymienionych rzeczy / jednostek: Drakenhoff Banner, Helm of Commandment, Cairn Wraiths. Wystawienie którejkolwiek z tych rzeczy / jednostek zabiera slot Rare.
- Van Hell Dance Macabre nie może być recastowane
- Tylko Vampire Lord i Necromacer mogą recastować zaklęcia. Raise Dead może być recastowane raz, Invocation of Nehek może być recastowane trzykrotnie.
- Oddział Cairn Wraiths nie może mieć więcej niż 6 modeli
Dark Elves:
- Pendant of Khaeleth zabiera slot Rare.
- Ring of Hotek liczy się jak 6 Dispel Dice użytych w każdej fazie
- Każdy asassin poza pierwszym zajmuje slot Hero
- Oddział Shades nie może mieć więcej niż 10 modeli.
High Elves:
- Możesz zdublować Rare. Możesz ztryplować Rare, jeżeli każdy twój Special jest inny
- Star Dragon, oprócz zajmowania slotów 1x hero i 1x Rare, zajmuje 2x slot special
Wood Elves:
- Treeman Ancient liczy się jak Treeman
- Możesz wystawić w Core'ach 3x Glade Guards oraz 3x Dryads (+ oczywiście inne jednostki) ale tylko pod warunkiem, że pozostawisz 1 slot special pusty
- Inaczej możesz posiadać w Core'ach maxymalnie 3x GG / Dryady oraz 2x Dryady / GG (+oczywiście inne jednostki)
Dwarfs:
- Anvill of Doom zajmuje slot Special
Ogre Kingdoms:
- Ogrów nie obowiązują żadne restrykcje, za wyjątkiem magii
- Ogry mogą wystawić Rhinox Riders
Orcs & Goblins:
- Możesz wystawić 3x ten sam special lub zdublować Rare
Dogs of War:
- Dogs of War nie obowiązują żadne restrykcje, za wyjątkiem magii
- Można używać przedmiotów z GW Italy
Beasts of Chaos:
- Beast Herdy podczas walki ustawiają się w rzędy o szerokości co najmniej 5ciu chłopa
- Beast Herdy liczą się jak rankowa piechota, tj. nie ma żadnych ograniczeń co do ich ilości.
Skaven:
- max 3x Ratling Gun
Empire:
- War Altar zajmuje slot Special
- Steam Tank zajmuje slot Special
Lizardmen
- możesz mieć nie więcej niż 2x (Ancient) Stegadon
- limit modeli z bronią zasięgową u Lizaków wynosi 55, a nie 35
- cohortowe skinki nie wliczają się do tego limitu.
Podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy na 10 punktów z zasad oraz z fluffu świata Warhammera.I. Rozpiska
a) rozpiska jest jasna i czytelna, zawiera wszystkie niezbędne informacje, charakterystyki i opisy przedmiotów, nie zawiera błędów = 5
II. Ilość pomalowanych modeli
a) 0% - 25% = 1
b) 26% - 75% = 2
c) 76% - 99% = 3
d) 100% = 4
III. Jakość
a) słabo = 1
b) przeciętnie = 3
c) ładnie = 5
IV. WYSIWYG
a) jest na oddziałach = 2
b) jest na bohaterach = 2
V. Podstawki
a) wymodelowane = 1
b) porządnie wymodelowane = 2
VI. Moving Tray
a) wymodelowane = 1
b) porządnie wymodelowane = 2
VII. WOW, Konwersje, Unikatowość, Spójność
a) subiektywna ocena sędziego, rozrzut 0-6
PROXY
Proxy dopusczone są w ramach przyzwoitości. Ramy przyzwoitości określają organizatorzy. Proxy nie powinny przekraczać 30% modeli w armii, choć nie jest to zasada, tylko wyznacznik. Proxy MUSZĄ mieć wymiarowe podstawki. Prosimy zachować umiar i skontaktować się z organizatorem, jeżeli ktoś nie jest pewny, czy przeciąga strunę![]()

Pozdrawiam i serdecznie zapraszam w imieniu swoim i klubu.
Furion