Infernal GateWay a Czołg na 11/12 siły.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Jasiuuu pisze:gdzie jest napisane że s10 to maksymalna siła ? nie ma . wymyśliłeś to : P ergo tworzysz polhammera :)
Jasiuuuu w RB jest, że statystyki zawierają się w wartościach od 0 do 10 ;)

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

allways ?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ojej, wiadomo, zła LS, nigdy nic nie uzasadnią, zawsze coś przekręcą, tylko gracz X ma rację, a przeciwstawny punkt widzenia nie ma żadnego oparcia w zasadach i w logice. Co za debile tam siedzą nad tymi zasadami, pewnie nawet nie przeczytali rulebooka nim skrzywdzili mój czołg infernal gatewayem.

ZUO!

Ale może poniższe coś wniesie.

Infernal gateway ma siłę 2D6. Tak jak i pewien gift daje demonowi 2D6 ataków choćby. Moim zdaniem to przebija zasadę z rulebooka, która stanowi - dosłownie - "all charactersitics are normally rated on a scale from 0 to 10", co w sposób oczywisty dopuszcza występowanie także sytuacji "nienormalnych" - patrz rzeczona logika. Na przykład spawn ruszający się na 11+ cali dzięki rzutom 2k6 czy 3k6 nie budził niczyjego zdziwienia, choć to taka sama charakterystyka jak siła.

A więc rzut 11 czy 12 w wypadku charakterystyk równych 2D6 dający 11 siły czy ataków to nienormalna sytuacja, ale w zupełności zgodna z zasadami.

Idąc dalej - jeśli infernal gateway ma siłę 11 lub 12, autokilluje regiment. W tym także czołg. Tyle uzasadnienia, które dla mnie jest bardziej przekonujące niż to, że Infernal gateway z siłą 11 i 12 nie ma siły i na czołg nie działa.

Następnym razem oprzyj swoje święte oburzenie na bardziej solidnych podstawach, pozdro.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Aha czyli czołg jest jak regiment...hmm...który regiment ma w zasadach to co czołg i wyraźnie ma zapisane ze jedynie hit z siłą może uszkodzić czołg a wszystkie inne efekty są olewane? ;) Wiec to nie jest "inny efekt" tylko to jest 1000 000 hitów z siłą 1000 000/?;) I to ja mam problem z opaciem czegoś na solidnych podstawach? Czarno na białym masz napisane ze inne efekty są olewane to w czym problem ? Najpierw Hand of Dust przepchnieto ignorując ten sam zapis "bo w mojej książeczce tak jest wiec Twoja książeczka mnie nie obchodzi";) a teraz dalej wiec co tam...;) Działa i już, bo ta głupia zasada czołgu jest głupia wiec olejemy co w niej tam piszą i niech sie cieszą że w ogole jej nie wymażemy;);)

Widać sobie uroiłem ze tam napisano "all other spell effects are ignored";)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Rzymek pisze:Aha czyli czołg jest jak regiment...hmm...który regiment ma w zasadach to co czołg i wyraźnie ma zapisane ze jedynie hit z siłą może uszkodzić czołg a wszystkie inne efekty są olewane? ;) Wiec to nie jest "inny efekt" tylko to jest 1000 000 hitów z siłą 1000 000/?;) I to ja mam problem z opaciem czegoś na solidnych podstawach? Czarno na białym masz napisane ze inne efekty są olewane to w czym problem ? Najpierw Hand of Dust przepchnieto ignorując ten sam zapis "bo w mojej książeczce tak jest wiec Twoja książeczka mnie nie obchodzi";) a teraz dalej wiec co tam...;) Działa i już, bo ta głupia zasada czołgu jest głupia wiec olejemy co w niej tam piszą i niech sie cieszą że w ogole jej nie wymażemy;);)
Przykład na to, że nie jest tak jak pisze Rzymek w tym co wytłuściłem.
Tzn, ja uważam, że powinno być tak jak pisze, ale...


Q. Can the Dwarf rune of Wrath and Ruin affect a Steam Tank?

A. Yes - its Movement is reduced to one and a half inches per Steam
Point used.
S. Official Empire FAQ



Głupia LS
Głupie GW
Głupi FAQ

Według czegoś jednak trzeba grać...
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1880
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jacek, ale kowadlo to nie magia, wiec to nie ma zwiazku :).

ST jest odporny na efekty magii a nie efekty strzelania :).

Co nie znaczy, ze sie zgadzam lub nie zgadzam z Rzymkiem/Barbem, nie obchodzi mnie ten temat, ale wszyscy myla to i mysla, ze steam tank jesli ma odpornosc na magie to ma na earthshakera/kowadlo, taka uwaga tylko w ramach przyczepiania sie :).

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Rzymek pisze:
Widać sobie uroiłem ze tam napisano "all other spell effects are ignored";)
Nie, po prostu sprytnie zignorowałeś część pierwszą, tj.:
"Only spells with a given Strength can damage a Steam Tank"

A więc pytanie brzmi: Czy infernal gateway ma siłę, jeśli rzucisz 11 lub 12? Odpowiedź brzmi - owszem - opis czaru stanowi: "If an 11 or 12 is rolled for the Strength value, the entire unit..."

Reasumując:

a) Czy IG ma siłę? Tak, 2D6

b) Cy jak się rzuci 11 lub 12 na siłę IG, to nadal ma on siłę? Tak, 11 lub 12 - zgodnie z opisem czaru - po prostu wtedy efekt czaru jest inny i automatycznie zabija cel.

c) Czy ten efekt działa na czołg? Tak, bo ma określoną siłę.

Które z powyższych zdań jest nieprawdziwe? Dlaczego? Jeśli nie jesteś w stanie tego podważyć, to z mojej strony EOT, nie będę marnował czasu na przekomarzanki w rodzaju "1000 000 hitów".

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jakkolwiek jako gracz Imperium wolałbym by było inaczej, to niestety, czar ten ma podaną siłę, kropka - ma siłę, działa.
Tu można ewentualnie dywagować jedynie nad jedną rzeczą - czy sformułowanie:
"Only spell with a given Strength can damage Steam Tanks - all other spell effects are ignored"
oznacza, że czar mający siłę i dodatkowo jakiś efekt, działa w pełni, czy działa jedynie trafienie z daną siłą, a dodatkowy efekt jest ignorowany?

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Kolega Byro powiedział Ci mniej wiecej to o co chodzi w mam nadzieje dostatecznie dosadny sposob. Masz napisane ze HIT z Siłą. Moze byc i z Siłą 12 co za roznica. Zniknięcie czołgu jest efektem a nie superhitem.

Ad. a)nigdy nie powiedziałem ze nie ma siły , powiedziałem ze nie ma sie ona do efektu. Okreslenie "for the strength value" jest po to zebys wiedział gdzie CIe 11 i 12 interesuje.
miło ze zaznaczyłes ze "efekt czaru jest inny" bo to własnie inny efekt jest niewlowany
c)co to w ogóle za podsumowanie? jest napisane ze tylko hity z siłą uszkadzają. ;) Ale skoro juz zapsanane w uściśleniach to szkoda mi też czasu na marnowanie na dyskusję z kims kto podaje argumenty na zasadzie A i B oraz C które jest prawdziwe bo powiedziałem A i B;) Które są prawdziwe bo ja tak stwierdziłem;)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Rzymek – zachowuj się, bo pies z kulawą nogą, a już na pewno nie Barbarossa, nie będzie z tobą rozmawiał.

IMO;
Rozumowanie Barbarossy jest kryształowo czyste i niepodważalne.
Równie ewidentne jest znaczenie tego fragmentu podane przez Byro.


"Only spells with a given Strength can damage a Steam Tank- all other spell effects are ignored"



Siła - tak, wypaczenia - nie.


Weźmy jednak prześledźmy, do czego prowadzi to tradycyjne rozumienie odporności ST na magię.
Weźmy pierwszy z brzegu czar z Metalu – Rule of the Burning Iron.
Atakuje on ST z siłą 7, „no armour saves allowed”.
Czy zgodnie z interpretacją Rzymka i JJ – „Dodatkowy efekt czaru – No armour saves” nie działa na ST?

To już wolę pozostać przy RL Barba.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Tak pozwole sobie zaznaczyć ze nie rozmawiam z "psami z kulawą nogą" i generalnie raczej z szanowanymi ludźmi i np nie poczyniam takich przedszkolnych ryków jak widac np na 1 stronie ;)
Poza tym w zasadzie powinienem sobie darować te dyskusje od początku bo i tak w zasadzie mam to gdzies. Faktem jest ze juz nie raz było tak że "ja sie znam ja sie znam, jestem sędzią" a mała wycieczka w raminoa RB wystarczyła. Wg mnie interpretowanie tego w ten sposób jest na zasadzie "Czar robi D6 efektów i zadaje hita z siłą 1. Jak rzucisz 6 na tym d6 to musisz zdawać panike i nie obchodzi mnie ze jest na to odporny, zdajesz i juz"

To w takim razie inne pytanie jak dostane wound'a z Chillwind'a tez nie moge z czołgu strzelac?;)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Rzymek pisze:generalnie raczej z szanowanymi ludźmi i np nie poczyniam takich przedszkolnych ryków jak widac np na 1 stronie ;)

....
A, faktycznie, na pierwszej jakieś pieprzenie niezbyt do rzeczy.
Ale, co to nas obchodzi?

Co do Chillwinda...
Ekhm...

Nie, bo to "other effect"? :P :P :P
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Egh...Czemu nie jestem zaskoczony;) No matter, niech wam będzie ;)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

to ja mam jeszcze pytanko...
czy kowadlo spowalnia czolg?


:)

8 postow wyzej jest odpowiedz na Twoje pytanie - czytaj prosze temat zanim cos w nim napiszesz - @
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Chyba powinno, nie?

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

ale wiesz...czołg nie ma wartości move;)

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

w erracie do empire jest zapisek że spowolnienie z kowadła daje ci 1,5 cala na kazdy steam point(czyli połowe) :wink:

jak ktos nie wierzy:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... dition.pdf

3 strona, po lewej

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Przy okazji rozmowy o polhameryzacji, przychodzi mi zawsze do głowy jedno kwestia. Otóż, z jednej strony to pozytywna sprawa, bo poprawia oczywiste błędy. Równocześnie rzucamy to określenie w sensie pejoratywnym. Dla mnie to złe działanie jest wówczas, gdy działa się wbrew duchowi gry i intencjom jej twórców. Tak jest w wypadku czołgu. Intencją twórców było niedopuszczenie do sytuacji, gdy jedna z najdroższych samodzielnych figurek w grze schodzi od prostych czarów, dotyczących rozmaitych testów. Dlatego nie działa na niego chociażby pitka. Natomiast podpinanie pod to IG jest polhameryzacją właśnie i naginaniem zasad, o co, autor tematu, oskarża wiele osób wokoło. Tyle.


to obrzydliwy offtop - czuj sie napietnowany - @
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Rzymek pisze: Masz napisane ze HIT z Siłą.
Widzisz, i tu jest crux problemu.

Czołg nie ma napisane, że tylko czary zadające hity z określoną siłą mogą mu zrobić krzywdę.

Czołg ma napisane, że tylko czary z określoną siłą mogą mu zrobić krzywdę.

W tym pierwszym przypadku przyznałbym Ci rację, ale tak po prostu nie jest. Tu jest prosta logika. IG z siłą 11-12 ma określoną siłę? Ma. Jaki jest jego efekt? Czołg znika. Czy są jakieś inne efekty? Nie ma. W wypadku chillwinda spowolnienie jest efektem dodatkowym, nie podstawowym.

I to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o uzasadnienie, powiedziałem swoje. Nie twierdzę, że sprawa jest jednoznaczna i bezdyskusyjna - gdyby tak było, uściślenie byłoby zbędne. Podaję uzasadnienie, dla którego zostało to załatwione tak, a nie inaczej. Moim zdaniem nadal bardziej sensowne, niż opcja przeciwstawna.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No nie tak znowu do końca. Nikt nie neguje, że IG nie ma siły. Rzecz w tym, że w opisie ST jest jasno dane do zrozumienia, że ST można jedynie uszkodzic czarem i to tylko takim, który ma podaną siłę. Pozostałe efekty są ignorowane.
Chyba nikt nie zaneguje takiego tłumaczenia podanego przeze mnie cytaciku?

Oczywiście, inną sprawą jest, że pod uszkodzenie można spokojnie podpiąc kompletne zniszczenie (czyli rezultat IG przy S 11 i 12 :) ).

ODPOWIEDZ