Infernal GateWay a Czołg na 11/12 siły.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Barbarossa pisze: Tu jest prosta logika. IG z siłą 11-12 ma określoną siłę? Ma. Jaki jest jego efekt? Czołg znika. Czy są jakieś inne efekty? Nie ma. W wypadku chillwinda spowolnienie jest efektem dodatkowym, nie podstawowym.
Czyli gdyby przykładowo było napisane że przy rzucie 11-12 na S, oddział zostaje dajmy na to odepchnięty z wielką siłą w tył i cofa się 3k6 to czołg cofnął by się 3k6? Byłby to efekt podstawowy jak napisałeś i posiadałby wartość S wyrzuconą na kostkach, czyli tak jak w przypadku IG. Wydaje mi się że to identyczna sytuacja. Jednak dalej nie pasuje mi ona do zapisu mówiącego, że tylko siłą (S) można uszkodzić czołg (a raczej - "cokolwiek mu zrobić czarami").
Ksch dobrze napisał - to raczej nie było intencją autorów.

@Jedy Knight, co do przykładu z Rule of the Burning Iron - czemu nie? Brak save na zadane przez ten czar trafienie jest jego dodatkowym efektem a czołg ten efekt ignoruje bo ma taką zasadę.

Awatar użytkownika
krecik_77
Mudżahedin
Posty: 234

Post autor: krecik_77 »

No jasne, bo wszyscy wiedzą, że czołg jest zrobiony z polimerów i gotujące się żelazo go nie dotyczy :]

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

krecik_77 pisze:No jasne, bo wszyscy wiedzą, że czołg jest zrobiony z polimerów i gotujące się żelazo go nie dotyczy :]
Oczywiście pomijamy tą wypowiedź podczas rozważań stricte związanych z samymi zapisami w zasadach a nie logiką czy fluffem ;)
Już dawno przestałem się łudzić, że logika czy fluff w zasadach mają jakiekolwiek znaczenie przy ich interpretacji.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

ta...
szczegolnie 1 metalowa dzialajaca na drzewca... noszacego tony lach na sobie...

tak abstrachujac to faktycznie nie doczytalem posta Marka...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Byro pisze:Nikt nie neguje, że IG nie ma siły. Rzecz w tym, że w opisie ST jest jasno dane do zrozumienia, że ST można jedynie uszkodzic czarem i to tylko takim, który ma podaną siłę.
Nie widzisz sprzeczności w swojej wypowiedzi?

GW uznało, że IG z siłą 11 lub 12 działa jak meteoryt tunguski i rozwala to, co trafia, bez względu na wszystko. Na jakiej podstawie chcecie uodparniać na to czołg? Bo nie ma hitów, tylko przechodzimy od razu do autokilla? Super, ale w opisie czołgu jest mowa tylko o sile.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Faktycznie trochę niejasno napisałem.

Efekt 11-12 ma rzekomo wyssać cel do domeny chaosu. Bardzo podobny efekt jak Pit of Shades.
To nie jest uszkodzenie (damage) czołgu, to jest próba przeniesienia go gdzieś indziej i o to mi chodzi.
IG w wyniku 11-12 nie zadaje obrażeń, nie powoduje uszkodzeń, przenosi cel gdzieś indziej - prawda? I to nawet nie jest fragment pisany kursywa (co poniektórzy określiliby mianem fluffowego pierdzenia) lecz jest normalnie zapisane w regułach czaru...
Zmierzam do tego:
Efekt 11-12 - nie zadaje obrażeń, ma inny efekt.
Zgodnie z opisem ST, czary mogą czołgowi zadać obrażenia wyłącznie mając podaną siłę - pozostałe efekty czarów mają być ignorowane.
Przeniesienie do domeny chaosu - IMO klasyfikuje się jako pozostały efekt a nie obrażenia z jakąś siłą.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

A nie dałby ktoś rady wrzucić opisu omawianego czaru żeby kazdy mógł poczytać i mieć omawianą sprawę przed oczyma?

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Byro pisze: Efekt 11-12 - nie zadaje obrażeń, ma inny efekt.
Zgodnie z opisem ST, czary mogą czołgowi zadać obrażenia wyłącznie mając podaną siłę - pozostałe efekty czarów mają być ignorowane.
Przeniesienie do domeny chaosu - IMO klasyfikuje się jako pozostały efekt a nie obrażenia z jakąś siłą.
Dokładnie - wyrzuczenie 11-12 nie skutkuje uderzeniem ST z taką siłą tylko inny efekt a na ten efekt ST jest odporny.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Pick an enemy unit. If that unit is within 24'' of the caster, it takes 2D6 hits at a Strength of 2D6. If an 11 or 12 is rolled for determining the spell's Strength value, remove the target unit (and accompanying characters) from play as it is whisked into the Realm of Chaos.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Nie wiem, który z modów uznał, że mój post w tym temacie był offtopem, więc czuje się zmuszony napisać to na ogólnym, a nie na privie:
jeśli wypowiedź na temat, posiadająca wstęp zahaczający o coś bardziej ogólnego (co zresztą zostało poruszone w tym temacie przez Rzymka) to obrzydliwy offtop, to rzeczywiście czuje się napiętnowany. Jak jasna cholera...
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

ksch pisze:Nie wiem, który z modów uznał, że mój post w tym temacie był offtopem, więc czuje się zmuszony napisać to na ogólnym, a nie na privie:
jeśli wypowiedź na temat, posiadająca wstęp zahaczający o coś bardziej ogólnego (co zresztą zostało poruszone w tym temacie przez Rzymka) to obrzydliwy offtop, to rzeczywiście czuje się napiętnowany. Jak jasna cholera...
Czuj się napiętnowany.
Bajki o intencjach twórców nie zdejmowania drogich zabawek ze stołu są zwykle dosadnie określane w Poznaniu "fluffowym pierdzeniem".
1 - @= Pieczęć Atamana
2 - Z "polhammerem" interpretacja Barba nie ma absolutnie nic wspólnego. To zwykły "rawowy RL".
Zresztą - całkiem sensowny w tym przypadku, bo "załatwia parę spraw".
3 - Żeby nie było - W sprawie intecnji i interpretacji opisu odporności czołgu - zgadzam się z Rzymkiem i Ksch. Tylko, że taka interpretacja stwarza problemy a nie rozwiązuje.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

JK pisze:Bajki o intencjach twórców nie zdejmowania drogich zabawek ze stołu są zwykle dosadnie określane w Poznaniu "fluffowym pierdzeniem".
Nie odbieraj tego, jako atak, ale naprawdę nie przeczytałeś szczególnie uważnie tego co pisałem. Naginanie zasad wbrew oczywistym intencjom twórców to jest polhammer moim zdaniem, a nie bajki. Jeśli coś miało dawać free reform to nie po to, żeby się w ten sposób teleportować po 10''. Nic w tym baśniowego, czyż nie?
JK pisze:2 - Z "polhammerem" interpretacja Barba nie ma absolutnie nic wspólnego. To zwykły "rawowy RL".
Zresztą - całkiem sensowny w tym przypadku, bo "załatwia parę spraw".
Absolutnie nie odnosiłem się do interpretacji Barbarossy, tylko do:
Rzymek pisze:Nice....najpierw zdupic armie Restrictedem a potem dowalać jeszcze co sie da...Polhammer
Z czym się nie zgadzam, co więcej podzielam pogląd Barbarossy. Źle odczytałeś kontekst mojej wypowiedzi, co nie najlepiej świadczy o "przejrzystości" mojego przekazu. Tyle, bo sporu nie ma o co toczyć IMHO.
Pozdrawiam i sorki za prawdziwy offtop.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Może zacznijmy się kłócić też o to co znaczy "damage". Czy na przykład 1 z Lore of Life "uszkadza" czołg czy też może ziemię pod nim? :)

Co do IG: to czy w opisie czaru jest napisane, że jak rzucisz 11-12 to czar przestaje mieć siłę? Nie, więc IMO powinien działać.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Przestaje mieć siłę? Jak to? A rzucamy na woundowanie?

Wg. opisu czaru, przy efekcie 11-12 czar nie ma siły - nie stosuje się jej do czegokolwiek, jednostka zostaje wessana do domeny Chaosu - czym to jest, jeśli nie efektem czaru nie posiadającym siły? To tak, jakby powiedzieć, że efekt czaru "ma siłę" i tym sposobem działa na czołg
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No wiesz, wessanie z siłą 11 (odkurzacz 1500W) albo z siłą 12 (odkurzacz 2000W) :) .

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

O tym mówię - przecież nie może nastąpić efekt z jakąś siłą
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?


Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie...

temat jeszcze pewnie wyskoczy nie jesden raz... niech ten bedzie i niech sie w nim pojawiaja nowe ale argumenty a nie takie teksty jak teraz :)

pozdro

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ależ był podany argument, na razie nie zbity. Przy wyniku 11 i 12 efektem nie jest damage a wyssanie do domeny chaosu.
Jako taki, jak pisałem, mógłby być rozpatrywany jako efekt dodatkowy, czyli ignorowany przez czołg. Ja raczej czekam na argument to obalający.
@Hobbit - Jak jest opisane w regułach czołgu, czary z siłą mogą czołg uszkodzić, a nie wyssać.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Byro pisze:
Pick an enemy unit. If that unit is within 24'' of the caster, it takes 2D6 hits at a Strength of 2D6. If an 11 or 12 is rolled for determining the spell's Strength value, remove the target unit (and accompanying characters) from play as it is whisked into the Realm of Chaos.
Mały offtop, choć związany z działaniem czru - czy przypadkiem jego opis nie sugeruje, że cel czaru jest wybierany dopiero po udanym rzuceniu? (czyli przeciwnik nie jest pewien na co go rzucimy)

ODPOWIEDZ