Moje pierwsze Krasnoludy

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
kRASNOLUDEK
Warzywo
Posty: 14

Moje pierwsze Krasnoludy

Post autor: kRASNOLUDEK »

Planuje zacząć zbierać kraśki a tą rospe wykopałem gdzieś z netu :)
Dość mi się podoba. Niewiele jeszcze wiem o krasnoludach,
Czy ktoś mógłby powiedzieć mi zrozumiale co tu się przyda na niewielką ilość pkt.
Jakich bohaterów wybrać do niej, czytałem ze nie opłaca się brać inżyniera do katapulty.
Tak na początek myślę o czymś do 650p.
Głównym przeciwnikiem będą początkujący Warior of Chaos.
Planuję zakup army booka, plus ruleboka, i paru figasów. Jakiej figurki użyć jako inżyniera zwykłego.
Dzięki

ps:
Myślę o czymś takim

Thane:
65ptk+4ptk(great weapon)+25ptk(master rune of gromil)+10ptk(rune of striking
104ptk

CORE

Kusznicy z tarczami 10 x (11+1) + 5(muzyk)
120ptk

Kusznicy z tarczami 10 x (11+1) +5(muzyk)
120ptk

Gromowładni z tarczami 10 x (14+1)+5(muzyk)
150ptk

I nie wiem które wybrać:

Rare
Organgun
120ptk

Grudge thower
(with enginner equipped 2 pistols 15+5 ptk)+25ptk(rune of accuracy)+20(rune of penetrating)
80+(15+5)+(20+25)
145ptk

Awatar użytkownika
Ichigo
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: Ichigo »

Po pierwsze kup Army Booka. Po zakupie, zapoznaj sie z Krasiami, przeczytaj ich zasady. Po zapoznaniu sie, stworz sam rospiske, i dodaj ja tutaj... Ale pierw, przeczytaj głowne Zasady Warhammera... i Tego sie uczysz dosc szybko grajac, z kumplem ktory je zna...

Co z tego ze ktos ci oceni Rospe, jak i tak nie bedziesz wiedział o co chozdi...

A na koncu jak juz stworzysz rospiske, zacznij kupowac figurki - podstawowe jednostki...

kRASNOLUDEK
Warzywo
Posty: 14

Post autor: kRASNOLUDEK »

Wiem ale nie mogę zawsze być w sklepie dlatego chciałem coś podstawowego standardowego na początek. Żeby poćwiczyć a dopiero potem powalczyć z rospiskami. a na kodeks czekam może przyjdzie w ciągu dwóch tygodni

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

na pewno przyda Ci się klocek warriorów, do tego strzelcy - imo lepsi są gromowładni, ale kusznicy są trochę do innych zadań u mnie. Z maszyn z pewnością organki i katapulta - dwie najlepsze maszyny, choc katapulta wymaga ogrania,więc nie przejmuj się początkowymi "pudłami". Do tego jakis heros i spokojnie można grac. Jeśli chodzi o start to niezły jest batalion, lub jeśli chcesz przyciąc koszty - skullpass :)
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Od siebie dodam że warto co jakiś czas zaglądać na allegro w poszukiwaniu figsów, często można sporo zaoszczędzić :D
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

kRASNOLUDEK
Warzywo
Posty: 14

Post autor: kRASNOLUDEK »

Pożyczyłem kodeks jeszcze czekam na polski :(
ale wykombinowałem Coś takiego na podstawie ostatniej.
Zostajemy na 800p bitwie na początek ;)
Przeciwnik Warior of Chaos


Czytałem że przy tak małej ilości pkt. nie warto brać woriorów strzelcy powinni wystarczyć niestety nie wiem czy to prawda. Ale w tym ustawieniu redukuje początkowe koszty Batalion i jeden ekstra squad strzelców.



HEROES

Thane:
Great weapon
master rune of gromil
Dwarf handgun
104

CORE
Wariors z tarczami 12 (muzyk)
113
Wariors z tarczami 12 (muzyk)
113
Gromowladni z tarczami 10 (muzyk)
155
Gromowladni z tarczami 10 (muzyk)
155

Rare
Organgun
120ptk
Ostatnio zmieniony 14 mar 2009, o 14:14 przez kRASNOLUDEK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

po pierwsze źle policzyłeś pkt. tan którego złożyłeś kosztuje 104 :)
po drugie 12 wojaków to za mało, wydaje mi się że jedena 20 FCG byłaby lepsza .IMO warriorzy to dobra inwestycja, chałaśników trudno wystrzelać do nogi, strzelcy np. nie są w stanie przyjąć na klate 3-4 knightów.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

kRASNOLUDEK
Warzywo
Posty: 14

Post autor: kRASNOLUDEK »

masz racje zmieniałem mu dodatki i w końcu pomyliłem się :oops:
Już poprawiłem

I po poprawkach byłoby coś takiego:


HEROES

Thane:
Great weapon
master rune of gromil
Dwarf handgun
104

CORE
Wariors z tarczami 20 (muzyk)
185
Gromowladni z tarczami 10 (muzyk)
155
Gromowladni z tarczami 10 (muzyk)
155

Rare
Organgun
120ptk

719

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

No i dobra, pograj tym troche, zobacz co ci się sprawdza a co nie, czego ci brakuje itp.
Z czasem sam dojdziesz do swojej idealnej rozpy :wink:

pozdrawiam.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

W sklepie hobbystycznym co tydzien sa patrole na 700pkt, także obcykałem taktyki tam panujące, rozpisałem armię i daję wam do oceny. Gramy na 1 special/1 rare.

Thane 72pkt
+ shield 2pkt
+ rune of stone 5pkt
wychodzi, że ma cover na 2+, więc całkiem nieźle jak za 7pkt.

16 longbeards 267pkt
-full cm 25pkt
-shields 1pkt
-master rune of grungni -w połączeniu z tym, że longbeardsi pozwalają na przerzuty na test paniki do jednostek 6", całkiem dobrze wygląda

8 thunderers 130pkt
-shields
-weteran

8 thunderers 130pkt
-shields
-weteran

cannon 100pkt
- runa przeładowania 10pkt (jak jest po ang?)

ogólnie 699pkt
nie wiem czy rozbicie thunderesów na 2 oddziały jest dobre, ale dzięki temu zyskuję 1 dodatkowy atak od drugiego weterana.

Awatar użytkownika
Pajo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137

Post autor: Pajo »

oddzial thundow musi liczyc conajmniej 10 chlopa a wiec 8 to za malo:) sa lepsze rzeczy za 10 punktow nic 1 atak z sila 3 ;)
wez 10 thundow bez weterana z tarczami (oszczedzasz 110pkt)
dopakuj herosa o jakas magiczna bron, dopakuj klocek do 20 wywal rune grungiego, zamien tez cannona na organki chociaz pewnie twoja rozpa w duzej mierze bierze sie z tego jakie masz figurki

tomasso
Mudżahedin
Posty: 249

Post autor: tomasso »

Że też to przegapiłem, zapomniałem, że thunderzy mogą być od 10+...
fakt, figurki posiadam tylko te ze skulpasa.
Nie z siłą 3, tylko 4, dodatkowo jeszcze bonusowy ap, co daje nam -2 ap.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

pozatym masz kloc longów, a nie masz warriorów :roll:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

Ja do thundów daje tarcze ale muszkiet to broń dwuręczna i tarcze podobno mozna uzywać tylko podczas walki wręcz... Czy to prawda??? :?:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

tarcza dodaje AS równierz przy strzelaniu,magicznych pociskach itp. w walce połączenie tarcza+ broń ręczna daje dodatkowy bonus do AS. A handgunów nie używa się w walce w ręcz, więc thundzi w HtH zawsze mają hand weapona.

A tak swoją drogą to pytanie powinienś raczej zadać tu:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=980
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

a co sądzicie o minersach?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

górnicy sa fajni, ale na większe punkty, kiedy można wystawić kowadło. W tedy po ich wyjściu można ich popchnąć do szarży. NA małe punkty, lub wystawiając ze startu na stole są nie opłacalni, lepiej zainwestować w wojów z tarczami i dokupić im broń wielką. Tan sam koszt wychodzi, a możliwości większe w walce, nie wspominając że slota special nie zabierają.
Pomyśl o wystawianiu na małe punkty bolców. dwa kosztują cię jedynie 90 punktów i zajmują jeden slot special, z inżynierami 120 (zalecane ze względu na większy BS), a na kawalerię rewelacyjne.

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

ok
Powstali z ziemi, strząsnęli pył, a żywy z nich nikt nie był, to zombie, undeady były,
które przed wiekami dzielnie walczyły, powstali z grobu by zabić autora tej powiastki,
by żywy nie dożył wieczornej gwiazdki (ratunku!!!)

Awatar użytkownika
Szaleniec WFB
Pseudoklimaciarz
Posty: 22

Post autor: Szaleniec WFB »

Inżynier ma zasade specjalista artyleriia mistrz inżynier jej nie ma... Troche to głupie. Stosować sie do tego??
Powstali z ziemi, strząsnęli pył, a żywy z nich nikt nie był, to zombie, undeady były,
które przed wiekami dzielnie walczyły, powstali z grobu by zabić autora tej powiastki,
by żywy nie dożył wieczornej gwiazdki (ratunku!!!)

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

na małe punkty jak chcesz grać to ożesz używać 10 kuszników z tarczami i GW w klocku 2x5 na gurce to naprawde nieżle sobie radzą.

ODPOWIEDZ