Ulthuańskie rydwany bojowe
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
że tak odświeże temat rydwanów. Dużą zaletą lwiego rydwanu nad tiranockiem jest to, że ma większe szanse przeżycia jak zostanie zaszarżowany.( 2 uderzenia z asf o sile 5 potem jak przeżyje to 4 od lwów( jak szarża od przodu) też siła 5 wszystko ws5) Niewielkie, ale jednak większe...Tylko to jednak nie równoważy ceny punkowej, jaką trzeba za niego zapłacić.
A tak ogólnie o rydwanach... są super mają super klimat, piękne modele. (Gram na nich często, choć nieraz mnie zawodzą.) Bardzo podobają mi się ich zasady (ich kruchość na ostrzał i teren- czasem denerwująca, ale tak faktycznie zachowywały się rydwany bojowe) Nie podoba mi się brak marszu w rydwanach.... normalnie były to jednostki bardzo mobilne więc odcięcie im marszu jest pomyłką...Tak tak wiem to nie historia to warhammer, ale na czymś sie wzorowali)
Ponadto rozbił bym elfickie rydwany na dwa typy (co już częściowo jest zrobione ) a mianowicie ciężki rydwan bojowy (coś ala hetyckie rydwany czteroosobowe) za niego robi tu lwi rydwan. I lekkie rydwany dla łuczników (ala rydwany egipskie) tym zabrał bym impakty, ale łucznicy mogli by strzelać parokrotnie – daleki zasięg i oczywiście marsz. fajnie by było wystawiać je po 2 na slot.
To koniec moich dywagacji i luźnych porównań nieporównywalnego.
A tak ogólnie o rydwanach... są super mają super klimat, piękne modele. (Gram na nich często, choć nieraz mnie zawodzą.) Bardzo podobają mi się ich zasady (ich kruchość na ostrzał i teren- czasem denerwująca, ale tak faktycznie zachowywały się rydwany bojowe) Nie podoba mi się brak marszu w rydwanach.... normalnie były to jednostki bardzo mobilne więc odcięcie im marszu jest pomyłką...Tak tak wiem to nie historia to warhammer, ale na czymś sie wzorowali)
Ponadto rozbił bym elfickie rydwany na dwa typy (co już częściowo jest zrobione ) a mianowicie ciężki rydwan bojowy (coś ala hetyckie rydwany czteroosobowe) za niego robi tu lwi rydwan. I lekkie rydwany dla łuczników (ala rydwany egipskie) tym zabrał bym impakty, ale łucznicy mogli by strzelać parokrotnie – daleki zasięg i oczywiście marsz. fajnie by było wystawiać je po 2 na slot.
To koniec moich dywagacji i luźnych porównań nieporównywalnego.
EEE tam, gdy by miały jeszcze marsz to by były przegięte, taka machina wojenna tylko z ogromnymi możliwościami poruszania się.
Coś i tak jest przegięte, że jeździ toto jak chce, skręca jak chce łucznicy mają 2,5" wiecej do zasięgu dzięki podstawce, impacty dzięki którym wygrywa się starcie. Dodatkowo chory ruch na 18", wątpie aby takie rydwany bojowe były szybsze od zwykłych koni i bardziej zwrotne. Granie 2 na slot też już było by za ostre. 18", praktycznie nie ma nic szybszego w grze więc prawie zawsze szarża, a impacty same załatwiają walkę, choć gra z krasnoludzmi nie byłaby taka łatwa, T4 niestety powstrzymuje, i klocki po 20, nie mówiąc o machinach. NIe dodałeś że lwi ma jeszcze Terror. I jakim cudem do jasnej cholery to nie są duże cele. Wiadomo że jak nie pójdzie dobry impact to raczej rydwany spadają , mówie i Tirkach. Coś jednak tam jest nie tak, za dużo w zasadach mają w jedną stronę a za mało w drugą. Są jakieś niezbalansowane, same w sobie oczywiście, nie w porównaniu do innych jednostek.
Dodatkowo powinno się losować czy trafiam w obsługę czy w rydwan, a później jak obsługa zginie to scaterka jak rydwan sobie jeździ i impacty dla wszystkich
Ps: Teraz to jest śmieszne, nie pisze złośliwie czy coś tam, ale...
Jak ciężka imperialna kawaleria w pełnych zbrojach płytowych, z tego co widzę konie maja podobny płytowy bardling, nie zadają impactów w szarży. Jasne że jest w miarę tania i i corowa, ale pomijając to.. jest to dla mnie dziwne.
W ilości 5+ powinni zadawać impacty, nie mówie duże ale z siła 2-3, a nawet i 2 by wystarczyło.
Aha jeszcze jedno, mowa o wszystkich impactach, wystarczyło by żeby wprowadzić zasadę że włócznicy powstrzymują każdy impact, w końcy do tego byli stworzeni, ewentualnie zmniejszali je o połowę. Oczywiście zasada tylko od przodu.
Kurde a miało być o rydwanach
Pozdrawiam rydwanowców
Coś i tak jest przegięte, że jeździ toto jak chce, skręca jak chce łucznicy mają 2,5" wiecej do zasięgu dzięki podstawce, impacty dzięki którym wygrywa się starcie. Dodatkowo chory ruch na 18", wątpie aby takie rydwany bojowe były szybsze od zwykłych koni i bardziej zwrotne. Granie 2 na slot też już było by za ostre. 18", praktycznie nie ma nic szybszego w grze więc prawie zawsze szarża, a impacty same załatwiają walkę, choć gra z krasnoludzmi nie byłaby taka łatwa, T4 niestety powstrzymuje, i klocki po 20, nie mówiąc o machinach. NIe dodałeś że lwi ma jeszcze Terror. I jakim cudem do jasnej cholery to nie są duże cele. Wiadomo że jak nie pójdzie dobry impact to raczej rydwany spadają , mówie i Tirkach. Coś jednak tam jest nie tak, za dużo w zasadach mają w jedną stronę a za mało w drugą. Są jakieś niezbalansowane, same w sobie oczywiście, nie w porównaniu do innych jednostek.
Dodatkowo powinno się losować czy trafiam w obsługę czy w rydwan, a później jak obsługa zginie to scaterka jak rydwan sobie jeździ i impacty dla wszystkich
Ps: Teraz to jest śmieszne, nie pisze złośliwie czy coś tam, ale...
Jak ciężka imperialna kawaleria w pełnych zbrojach płytowych, z tego co widzę konie maja podobny płytowy bardling, nie zadają impactów w szarży. Jasne że jest w miarę tania i i corowa, ale pomijając to.. jest to dla mnie dziwne.
W ilości 5+ powinni zadawać impacty, nie mówie duże ale z siła 2-3, a nawet i 2 by wystarczyło.
Aha jeszcze jedno, mowa o wszystkich impactach, wystarczyło by żeby wprowadzić zasadę że włócznicy powstrzymują każdy impact, w końcy do tego byli stworzeni, ewentualnie zmniejszali je o połowę. Oczywiście zasada tylko od przodu.
Kurde a miało być o rydwanach
Pozdrawiam rydwanowców
Ja bym dodał także:Asassello pisze:ktora moze nie zdac feara, terroru.. nie zmiescic sie miedzy terenami lub oddziałami.. nie dostawic sie cala do walki...Andrzej pisze:Czyli jednostkę bardziej wszechstronną, z lepszym AS i która nie rozwala się od strzału armatyZresztą, dopłacając 10pkt. do lion chariota mamy 5 księżniczek.
...która może złożyć się od strzału z bolca po flance...
W kwestii rydwanów dodam także, że wydaje mi się że takie LC mogą dobrze się sprawdzić w liczbie dwa w rozpisce ze smokiem. Prawdopodobnie większa część ostrzału pójdzie w jaszczura co wg theoryhammera zwiększa szansę przeżycia rydwanów. Jeśli natomiast przeciwnik będzie strzelać po lewkach to gad wejdzie do walki kompletnie nienaruszony. Wydaje mi się, że koniecznym warunkiem skutecznego działania takiej rozpiski byłoby zdecydowane pójście wszystkim do przodu:
Unnamed2250 Pts - High Elves Army
Prince @ 616 Pts
General; Lance
Armour of Caledor
Vambraces of Defence
Talisman of Loec
Dragon: Star
Noble @ 196 Pts
Lance; Dragon Armour; Battle Standard
Banner of the World Dragon
Elf Steed: Barded
Mage @ 140 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Dragon Princes @ 390 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Ellyrion [15]
Drakemaster @ [45] Pts
Heavy Armour; Shield
Helm of Fortune [25]
6 Shadow Warriors @ 96 Pts
1 Lion Chariot @ 140 Pts
1 Lion Chariot @ 140 Pts
1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2248
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
W LC najbardziej brakuje mi stubborna bo jak wbijam się w taki klocek piechoty to mimo że zmlóce pierwszy szereg to i tak często muszę uciekać bo wróg ma więcej do CRa. Ale i tak go używam bo ma super figs.
http://www.cztery-lapy.pl/modules.php?n ... le&sid=379 to tak apropo białych lwów
jeśliby lion chariot miał stubborn, byłby turbo przepaczny. wbijasz sie w niemalże cokolwiek robiąc pokaźne obrażenia, a potem tkwisz blokując unit wypalając 6a s5 ws5 co turę
jeśliby lion chariot miał stubborn, byłby turbo przepaczny. wbijasz sie w niemalże cokolwiek robiąc pokaźne obrażenia, a potem tkwisz blokując unit wypalając 6a s5 ws5 co turę
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Tak, wiem, że białe lwy istnieją W ramach ciekawostki podam Wam jeszcze, że wszystkie gatunki wielkich kotów mogą się ze sobą krzyżować, powstają wtedy tzw. hybrydy (choć niektóre są bezpłodne, jak muły), a największym kotem na świecie jest krzyżówka tygrysicy i lwa: http://pl.wikipedia.org/wiki/LygrysPretor pisze:http://www.cztery-lapy.pl/modules.php?n ... le&sid=379 to tak apropo białych lwów
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Problem polega na tym, że my niestety kos nie możemy dać... Chociaż mało by to klimatyczne było... Rydwany TK zadają D3 impacty od jednego więc jakieś tam różnice pomiędzy wózkami są...
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/