Magiczno-Strzelający Chaos - 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Magiczno-Strzelający Chaos - 1500

Post autor: Kal_Torak »

Po sporej ilości testów armii WoCh na hordzie (czyli z jednym caddym z roarem) i całą masą innych jednostek spróbowałem drugiej opcji (nie ma to jak popadać ze skrajności w skrajność) i wystawiłem armie chaosu magiczno-strzelającą. Przyznam się szczerze, że przekroczyła moje najśmielsze oczekiwania.

Chaos Sorcerer of Tzeentch na Dysku - 2lvl
Biting Blade
Enchanted shield
Golden Eye of Tzeentch
BloodCurdling Roar

Chaos Sorcerer of Nurgle na Chaos Steedzie - 2lvl
Power Familiar
Dispel Scroll

Chaos Sorcerer of Nurgle na Chaos Steedzie - 2lvl
Rod of Torment

10 Marauders of Slaanesh
10 Marauders of Slaanesh

5 Marauder Horsemen of Slaanesh
Flail

5 Chaos Warhounds

6 Chaos Knights of Nurgle
Standard
Banner of Wrath

6 Chaos Knights of Nurgle
Standard
Banner of Rage

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2987
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

Strzelanie tu gdzieś jest? :)

Daj Helgę! :D

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Helka się nie zmieści :)

Na 1650 już się wciska.

Ale strzelania jest od pyty - 2 snajperki, 2 pociski z boundow, krzyczenie z roara, pocisk z tzeentcha + jakiś inny czar nurgla (np. 3d6 S1 no arm., regenka etc.). Wszystko niemal zawsze wchodzi i razem z roarem 7 pocisków - mało??

Oczywiście na nieco większe punkty helka wchodzi obowiązkowo ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

na male pkt wystawial bede cos prawie identycznego ;)

jedyne co bym zmienil to zrobil gole 5tki rycerzy z muzykami (MoN po erracie obsysa) a za pozostale punkty wzial Dragon ogry, no i maruderow bym albo wzial z throwing axami, albo wymienil na 2-3 oddzialy psow

na turniejach na takie punkty ostatnimi casy zazwyczj jest ograniczenie tak do 8-9 PD, wiec boundy moga okazac sie malo przydatne (podobnie jak II lvl na nurglowcach)

pzdr

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Na ograniczenie 8 PD (czyli ograniczenia BP na małe punkty) odpada tylko czar nurgla który nie jest snajperką rzucany na 2-3 kościach (jak regenka etc.). W tym wypadku Boundy zostają. Magia zatem traci dodatkowy czar z nurgla nie będący snajperką (czyli magowie nurgla idą na lvl 1). Ten czar co prawda był bardzo przydatny, bo przeciwik musiał go wpuszczać a wtedy zawsze miałem regenkę na np. rycerzach z frenzy albo wpakowywałem w regimenty jazdy przeciwnika 3d6 S1 no a.s. Z drugiej strony na ograniczenie 8 PD można ten czar rzucić maks na 2 kościach, zatem jest spora szansa że nie wyjdzie - w tym boundy będą lepsze. Boundy są mi potrzebne głównie do pozbywania się fastów, lekkich jednostek strzeleckich, lataczy jak furie, harpie i inne - wchodzą bo dispellki sa trzymane na snajperki i czar tzeencha z czego i te częściowo trzeba wpuszczać. Zatem właśnie boundy dają mi główną siłę strzelecką w armii (to tak jakbym miał 2-3 regimenty strzelające - hity jak wiadomo wchodzą automatycznie). Aczkolwiek bez ograniczeń PD na nurglowcach absolutnie bym się nie pozbywał 2 lvl na nurglowcach (ich wszystkie czary są bardzo przydatne). Przykładowo wczoraj grałem z wampirami. Regenka na rycerzach pozwalała mi swobodnie przyjmować szarże, a 3d6 z S1 wykończył cały regiment black knigtów. Boundy natomiast sukcesywnie zminiejszały wampirzą piechotę, tak żeby nie było problemów z przejechaniem po niej w szarży.

Wiem, że byś zrobił gołe piątki :). Wypróboje gołe piątki i porównam (albo jedna goła piątka i jedna z boundem). Zobacze wtedy czym mi się gra efektywniej i ciekawiej.

Redrob Secnirp
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Redrob Secnirp »

Rozkminiłem coś lepszego jeśli chodzi o herosów by cisneli z magii.
konny nurglowy 2lvl mag z boundem
konny nurglowy 2lvl mag z +1 spell +1 PD
tzeenchowy 2lvl mag na dysku z roarem, golden eye i boob of secret.
banner of wrath zostaje
Są to kosmetyczne zmiany ale pozwalają wycisnąć jeszcze więcej. Masz 10 kośći.
snajperka na 2 z maga z boundem, kolejna snajperka na 2 z innego maga, jakiś czar nurgla na 3 z inego maga. 1 tzeencza z dyskowca na jednej i jedynka z firea z dyskowca na dwóch. + bound spelle. Czyli 2 snajperki, duży czar nurgla, 4 pociski z boundami.
BLOOD FOR BLOOD GOD!!!!!

yasiu
Warzywo
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: yasiu »

Redrob Secnirp pisze:konny nurglowy 2lvl mag z +1 spell +1 PD
Nielegalne, nie mozna miec 2x arcane item

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Legalne, bo tu chodzi o book of secrets o ile się nie mylę.
Obrazek

Redrob Secnirp
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Redrob Secnirp »

Nie nie chodzi. Nie wiedziałem. Czyli nawet na maga lorda nie moge miec 2 arcan? A co ze scrollami i stoneami? moge mieć spell familliara i scrolla? Yo zamiast spell familliara na maga ląduje scroll. Właśnie robię taką rozpiskę.
BLOOD FOR BLOOD GOD!!!!!

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Dlaczego tu nie ma Marauderow z toporkami? Wywalic flaile i dac toporki

Awatar użytkownika
shabovy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 189
Lokalizacja: Y.M.F.B.

Post autor: shabovy »

thurion pisze:MoN po erracie obsysa
Co sie zmienilo?

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

tylko jak wróg wali w Ciebie to jest -1ws

toporki na marudach to słabsza opcja niżli flaile imo

scroll za book of secrets i rod za 2scrolle i w końcu masz niezłą rospę Kal

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Boundy muszą być bo to strzelający chaos i chyba tylko w zasadzie tym by się różnił od innych...

Co do zmiany to rzeczywiście rycerzy dałbym po 5 z muzykami, a jednemu oddziałowi zosatwiłbym banner of wrath. Za zaoszczędzone punkty natomiast wstawiłbym hellcanon. Reszta natomiast zostaje taka sama jak w pierwowzorze.

Ogólnie upierdliwie się z tym gra. Jednak ostanio już całkowicie zwątpiłem w chaos. Naprawdę dobre rezultaty uzyskuje się tylko w kombinacjach które różnią się markami na oddziałach i czasami przedmiotami. Szczerze to jakoś ciekawiej mi się nawet gra krasnoludami :). Wierzę natomiast mocno, że przynajmniej bestie nie będą pisane jako monotematyczny Army List. Duże nadzieje pokładam w tej części chaosu.

Ale jeszcze kombinuję z piechotą z Banner of the Gods (ale zeby coś powiedzieć muszę jeszcze nimi rozegrać dużą ilość bitew).

ODPOWIEDZ