Pytania dotyczące TK
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Pytania dotyczące TK
Hej. A to pytania:
1. Czy gdy rydwan z tomb priencem przegra walkę o 3 to sypie się rydwan, czy koleś, czy może pół na pół?
2. Jak rydwan wpadł jednym koniem to oprócz tego 1 konia to bije 2 załogantów czy tylko tak ja 1 koń to 1 załogant.
3. Czy gdy Ushabti przegrały o 5 to sypią się o 4 bo są konstruktami czy jakoś to działa inaczej.
4. Czy gdy użyje się Hieratic Jar to można rzucić czar który się juz przed chwilą rzuciło, czy tylko czar którego w tej fazie magii sie nie rzuciło
5. Czy Tomb Kingowski czar popychaczka działa tak, że popycha oddział o tyle ile on ma move? Czy na 8" tak jak Vampirzy czar.
6. I hyh czym się różni Brooch of the Great Desert od zwykłego dispel scrolla bo ja nie widzę różnicy.
7. Łucznikom nie robi skirmish, ruch, zasięg, pojedyńczy model itd tak?
Jak co nie gram TK dlatego się pytam. a grac na TK grałem 2 razy, więc proszę mnie nie jechać za te pytania
Pozdrawiam
1. Czy gdy rydwan z tomb priencem przegra walkę o 3 to sypie się rydwan, czy koleś, czy może pół na pół?
2. Jak rydwan wpadł jednym koniem to oprócz tego 1 konia to bije 2 załogantów czy tylko tak ja 1 koń to 1 załogant.
3. Czy gdy Ushabti przegrały o 5 to sypią się o 4 bo są konstruktami czy jakoś to działa inaczej.
4. Czy gdy użyje się Hieratic Jar to można rzucić czar który się juz przed chwilą rzuciło, czy tylko czar którego w tej fazie magii sie nie rzuciło
5. Czy Tomb Kingowski czar popychaczka działa tak, że popycha oddział o tyle ile on ma move? Czy na 8" tak jak Vampirzy czar.
6. I hyh czym się różni Brooch of the Great Desert od zwykłego dispel scrolla bo ja nie widzę różnicy.
7. Łucznikom nie robi skirmish, ruch, zasięg, pojedyńczy model itd tak?
Jak co nie gram TK dlatego się pytam. a grac na TK grałem 2 razy, więc proszę mnie nie jechać za te pytania
Pozdrawiam
Odpowiem na te pytania, na ktore znam w 100% odp. bo nie chce Cie w blad wprowadzac.
3. sypia sie tak jakby mialy konstrukta, czyli jak przegraly walke o 5 to sypia sie o 4.
4. mozesz rzucic co chcesz.
6. rozni sie tym, ze king bądź prince moze miec ten przedmiot, a wiec mamy scrolle nie tylko na magach.
7. nie maja zadnych minusów. Tylko nie moga robic stand&shoot.
Jak gdzies sie pomylilem to mnie poprawcie.
3. sypia sie tak jakby mialy konstrukta, czyli jak przegraly walke o 5 to sypia sie o 4.
4. mozesz rzucic co chcesz.
6. rozni sie tym, ze king bądź prince moze miec ten przedmiot, a wiec mamy scrolle nie tylko na magach.
7. nie maja zadnych minusów. Tylko nie moga robic stand&shoot.
Jak gdzies sie pomylilem to mnie poprawcie.
1. Sypię się jak ma na to ochote gracz TK, rozdziela jak mu wygodnie.
2. Konie w rydwanie mogą walić tylko jeśli się stykają (tylko do przodu) w tym przypadku stykają się (chodzi o cały rydwan) więc mogą walić obydwa, nie ma takiej sytuacji że wali tylko jeden, albo walą albo nie.
3. Dokładnie tak, sypią się o 1 mniej.
4. Dowolny
5. Popycha tyle ile ma ruchu oddizał, czyli w przypadku szarży kawalerii bądź rydwanów 16", w przypadku ruchu carrionów 20'. Najlepsza popychaczka w grze.
6. To jest dispel scroll ale może go wziąć nie-priest, nie ejst w arcanach, oczywiście można wziąć tylko jeden bo jest magic itemem. TKmają słabą obronę anty magiczną stąd ten przedmiot.
7. Łucznicy Khemri zawsze trafiają na 5+ ZAWSZE, obojętne czy modyfikatory są dodatnie czy ujemne.
2. Konie w rydwanie mogą walić tylko jeśli się stykają (tylko do przodu) w tym przypadku stykają się (chodzi o cały rydwan) więc mogą walić obydwa, nie ma takiej sytuacji że wali tylko jeden, albo walą albo nie.
3. Dokładnie tak, sypią się o 1 mniej.
4. Dowolny
5. Popycha tyle ile ma ruchu oddizał, czyli w przypadku szarży kawalerii bądź rydwanów 16", w przypadku ruchu carrionów 20'. Najlepsza popychaczka w grze.
6. To jest dispel scroll ale może go wziąć nie-priest, nie ejst w arcanach, oczywiście można wziąć tylko jeden bo jest magic itemem. TKmają słabą obronę anty magiczną stąd ten przedmiot.
7. Łucznicy Khemri zawsze trafiają na 5+ ZAWSZE, obojętne czy modyfikatory są dodatnie czy ujemne.
tak jak szczur powiedzial dodam tylko, ze:
6 zajmuje slot enchanteda wiec nie mozna wziac kolejnego przy okazji (typu latanie lub vembrace'a)
7 nie na 5+ ale na bs... jelsi jakis hero jakims cudem dostanie luk (scenariusz) to trafia na 3+ a jesli zmniejszy sie bs do 1 (czarem darkelfickim) to na 6+ ... i nie maja minusow ale takze plusow
6 zajmuje slot enchanteda wiec nie mozna wziac kolejnego przy okazji (typu latanie lub vembrace'a)
7 nie na 5+ ale na bs... jelsi jakis hero jakims cudem dostanie luk (scenariusz) to trafia na 3+ a jesli zmniejszy sie bs do 1 (czarem darkelfickim) to na 6+ ... i nie maja minusow ale takze plusow
Ok, ale nadal nie mam pewności co do 4) i 5)
Jeśli chodzi o ten Hieratic Jar to piszecie, że każdy czar, ale tam jest coś przy chyba 2 czarach napisane, że nie można rzucić 2 razy na ten sam oddział. Czyli używając ten przedmiot ta zasada dalej działa?
Co do popychaczki to tak. Ona przecież popycha na tyle ile ma ruchu czyli np. dla rydwanów tylko na 8" dla ushabti na 5" a nie na odległość szarży. Chyba, że wy to rozumiecie w taki sposób, że jak jest w odległości szarży to ushabti na 10", a jak nie są w odległości szarży to na 5" ?
Jeśli chodzi o ten Hieratic Jar to piszecie, że każdy czar, ale tam jest coś przy chyba 2 czarach napisane, że nie można rzucić 2 razy na ten sam oddział. Czyli używając ten przedmiot ta zasada dalej działa?
Co do popychaczki to tak. Ona przecież popycha na tyle ile ma ruchu czyli np. dla rydwanów tylko na 8" dla ushabti na 5" a nie na odległość szarży. Chyba, że wy to rozumiecie w taki sposób, że jak jest w odległości szarży to ushabti na 10", a jak nie są w odległości szarży to na 5" ?
jest tylko 1 zasada, ze ten sam oddzial nie moze byc pod wplywem tej samej inkantacji 2x na ture.
popychaczka dziala tak, ze oddzial moze wykonac swoj normalny ruch! czyli szarze, reform, 2x dodanie szeregu co tylko chcesz, mozesz nawet wogole sie nie ruszac
popychaczka dziala tak, ze oddzial moze wykonac swoj normalny ruch! czyli szarze, reform, 2x dodanie szeregu co tylko chcesz, mozesz nawet wogole sie nie ruszac
Co do popychaczki to jest wyraznie napisane ze normalny ruch tak jak w turze ruchow. Zalicz aise do tego zmiana formacji oboty zwykly ruch a nawet Szarza. Tylko ze ta podlega normalnym zasada szarzy czyli jest reakcja itp, mozna ja spali i takie tam bzdury. <- robisz co chceszz...
O ile mi wiadomo mozesz rzucac dwa razy ta sama inkantacje na odzial POD WARUNKIEM ze poprzednia nie wszla ( zostala zdispelowana ) tz do skutku.
O ile mi wiadomo mozesz rzucac dwa razy ta sama inkantacje na odzial POD WARUNKIEM ze poprzednia nie wszla ( zostala zdispelowana ) tz do skutku.
Nie no wiadomo ,ze mozna rzucac ile chcesz dopuki nie wejdzie tylko chodzilo o to ,ze dany oddzial nie moze byc pod wplywem inkantacji 2 razy w jednej turze np: 2 x popychaczka na jeden oddzial i lecimy carionami o 40 cali + 20 w turze ruchu ...
Chcialem tylko to wyraznie zaznaczyc bo wczesniej jakos to nie jasno zostalo powiedziane i ktos kto sie mniej zan moglby pomyslec inaczej.
Mnie tez pare razy na poczatku zwalowali w ten sposob. Lepiej byc ostroznym
Mnie tez pare razy na poczatku zwalowali w ten sposob. Lepiej byc ostroznym
Witam
Te pytania były poniekąd dla mnie, jako że właśnie zacząłem interesować się WFB i podczas mojej potyczki z Heinrich_von_Tod powstało parę pytań i problemów.
Dorzucę parę pytań od siebie. Jeśli odp na moje pytania są w rulebooku czy kodeksie TK to bym prosił o podanie nazwy rozdziału.
1. Zakaz rzucania tej samej inkantacji na ten sam oddział podczas danej tury magii (o ile poprzednia weszła)- czy to dotyczy też wskrzeszania? Ta jako jedyna nie ma dopisku "Units may be affected by this incantation only once per Magic phase, regardless of its source."
Jeśli 1=tak to czy itemy, które dają dodatkowe inkantacje unitowi podlegają zasadzie "zakaz 2 tych samych inkantacji"?
3. Co do Ushabti- jeśli mamy 3 Ushabti i przegrają CR o 4 to dostają 3 woundy, jeśli mamy 1 i przegramy o 3 to dostaje on 2 woundy, tak? Ilość Ushabti w oddziale nie ma znaczenia?
4. Inkantacja dająca dodatkowy ruch- oznacza, że mogę zadeklarować szarżę podczas mojej fazy magii? Tzn. podczas mova robię zwykłe tuptup, podczas magii szarżuję?
5. W sytacji gdy oddział mój i wroga ustawione są tak jak na obrazku poniżej- gra nie przewiduje możliwości dostawienia się? Tzn oddziały nie stykające się z wrogiem nie będą mogły z nim walczyć dopóki reszta ich oddzuału nie zginie?
Jeśli tak to czy CR zabiera woundy nie stykającym sie oddziałom?
Z góry thx za odpowiedzi.
Te pytania były poniekąd dla mnie, jako że właśnie zacząłem interesować się WFB i podczas mojej potyczki z Heinrich_von_Tod powstało parę pytań i problemów.
Dorzucę parę pytań od siebie. Jeśli odp na moje pytania są w rulebooku czy kodeksie TK to bym prosił o podanie nazwy rozdziału.
1. Zakaz rzucania tej samej inkantacji na ten sam oddział podczas danej tury magii (o ile poprzednia weszła)- czy to dotyczy też wskrzeszania? Ta jako jedyna nie ma dopisku "Units may be affected by this incantation only once per Magic phase, regardless of its source."
Jeśli 1=tak to czy itemy, które dają dodatkowe inkantacje unitowi podlegają zasadzie "zakaz 2 tych samych inkantacji"?
3. Co do Ushabti- jeśli mamy 3 Ushabti i przegrają CR o 4 to dostają 3 woundy, jeśli mamy 1 i przegramy o 3 to dostaje on 2 woundy, tak? Ilość Ushabti w oddziale nie ma znaczenia?
4. Inkantacja dająca dodatkowy ruch- oznacza, że mogę zadeklarować szarżę podczas mojej fazy magii? Tzn. podczas mova robię zwykłe tuptup, podczas magii szarżuję?
5. W sytacji gdy oddział mój i wroga ustawione są tak jak na obrazku poniżej- gra nie przewiduje możliwości dostawienia się? Tzn oddziały nie stykające się z wrogiem nie będą mogły z nim walczyć dopóki reszta ich oddzuału nie zginie?
Jeśli tak to czy CR zabiera woundy nie stykającym sie oddziałom?
Z góry thx za odpowiedzi.
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
1 Mozesz misile i wskrzeszania rzucac ile chcesz razy na ten sam oddzial
3 Tak
4 Dostajesz dodatkowa ture ruchu i mozesz szarzowac ;]
5 Mozesz zawsze z tylnich szeregów zmaksymalizowac walczacych (o ile ten oddzial juz walczy)
3 Tak
4 Dostajesz dodatkowa ture ruchu i mozesz szarzowac ;]
5 Mozesz zawsze z tylnich szeregów zmaksymalizowac walczacych (o ile ten oddzial juz walczy)
1. wskrzeszanie mozna rzucac kilka razy .
3.ilosc uszabti nie ma znaczenia ile by ich nie bylo zawsze sypiesz sie o 1 mniej bo sa konstruktami .
4.Tak mozesz sie ruszyc i potem zaszarzowac .
5.sorry ale lep mnie nawala i nie rozumiem co do mnie mowisz
3.ilosc uszabti nie ma znaczenia ile by ich nie bylo zawsze sypiesz sie o 1 mniej bo sa konstruktami .
4.Tak mozesz sie ruszyc i potem zaszarzowac .
5.sorry ale lep mnie nawala i nie rozumiem co do mnie mowisz
Ok thx za info. Fajnaaaa ta popychaczka moja.
Co do pyt 5- była taka sytacja wczoraj- moje charioty (1 szereg) z wesołym tombem na pokładzie szarżują black knights. Tak się złożyło, że 1 chariot nie stykał się z knightami (to był overrun i nie mogłem wykręcić)- czy w takim przypadku możliwe jest jakies dostawienie jednostki (np. w nast fazie walki) by on też mógł sobie pacnąć? Jeśli nie, czy można jakoś (jeśli jest miejsce) przesunąc unit by optymalnie (środek-w-środek) stykał się z wrogiem?
Jeśli nie, to czy jednostka, która stoi i nic nie robi dostaje woundy za CR?
Co do pyt 5- była taka sytacja wczoraj- moje charioty (1 szereg) z wesołym tombem na pokładzie szarżują black knights. Tak się złożyło, że 1 chariot nie stykał się z knightami (to był overrun i nie mogłem wykręcić)- czy w takim przypadku możliwe jest jakies dostawienie jednostki (np. w nast fazie walki) by on też mógł sobie pacnąć? Jeśli nie, czy można jakoś (jeśli jest miejsce) przesunąc unit by optymalnie (środek-w-środek) stykał się z wrogiem?
Jeśli nie, to czy jednostka, która stoi i nic nie robi dostaje woundy za CR?
And he did say "War", and the world did tremble...
Po pierwsze overrun jest wykonywany po prostej, ale jeśli w jego przypadku jakaś jednostka jest szarżowana, to z tego co pamiętam można zrobić wheel'a (tylko jednego), by zwiększyć liczbę walczących modeli (chyba, że z innego powodu nie mogłeś wykręcić). W przypadku gdyby jedna jednostka się nie stykała, to po prostu pobiegła by dalej nie uczestnicząc w walce, chyba, że się źle wyraziłeś, mówiąć o MODELU.
Znaczy jednostka wpadła w bk pozostając jednym modelem poza walką ?
Kiedyś w uściśleniach była wzmianka, że można dostawiać do walki modele z szeregów i kolumn nie uczestniczących w walce, teraz tego nie widzę, więc w przypadku gdybyś zaszarżował nie stykając się jednym modelem, to nic byś z tym nie mógł zrobić.
Właśnie zauważyłem, że w przypadku zmiany formacji nie trzeba dostawiać/odstawiać modeli możliwie po równo po obu stronach, czyli można zastosować takiego wałka, że mam 10 łuczników w jednym szeregu, zabieram 5 stojących po np. lewej stronie stając w dwóch szeregach, a następnie robię kolejną zmianę formacji ustawiając tych pięciu łuczników po prawej stronie. Oddział przesunął się ok. 4 cale w prawo , czyli o 1,5 cala więcej, niż jakby zrobił zwrot w prawo, chód 2,5 cala i kolejny zwrot.
O ile bardzo bym chciał zobaczyć minę swojego przeciwnika w przypadku takowego manewru, to jednak wolałbym się dowiedzieć, że sie mylę.
Jednak w przypadku, gdybym się mylił, czyli podczas zmiany formacji byłaby konieczność dostawiania w miarę możliwości po równo po obu stronach, to powstawałaby sytuacja, że gdyby jakaś jednostka walczyłaby na skrzydle innej(jasno to określiłem?), to zmiana formacji dokładałaby modele również poza walkę.
Znaczy jednostka wpadła w bk pozostając jednym modelem poza walką ?
Kiedyś w uściśleniach była wzmianka, że można dostawiać do walki modele z szeregów i kolumn nie uczestniczących w walce, teraz tego nie widzę, więc w przypadku gdybyś zaszarżował nie stykając się jednym modelem, to nic byś z tym nie mógł zrobić.
Właśnie zauważyłem, że w przypadku zmiany formacji nie trzeba dostawiać/odstawiać modeli możliwie po równo po obu stronach, czyli można zastosować takiego wałka, że mam 10 łuczników w jednym szeregu, zabieram 5 stojących po np. lewej stronie stając w dwóch szeregach, a następnie robię kolejną zmianę formacji ustawiając tych pięciu łuczników po prawej stronie. Oddział przesunął się ok. 4 cale w prawo , czyli o 1,5 cala więcej, niż jakby zrobił zwrot w prawo, chód 2,5 cala i kolejny zwrot.
O ile bardzo bym chciał zobaczyć minę swojego przeciwnika w przypadku takowego manewru, to jednak wolałbym się dowiedzieć, że sie mylę.
Jednak w przypadku, gdybym się mylił, czyli podczas zmiany formacji byłaby konieczność dostawiania w miarę możliwości po równo po obu stronach, to powstawałaby sytuacja, że gdyby jakaś jednostka walczyłaby na skrzydle innej(jasno to określiłem?), to zmiana formacji dokładałaby modele również poza walkę.
nie po rowno ale maksymalna liczbe modeli nalezy dostawic.. czyli max z jednej strony i max z drugiej
Overrun jest zawsze i tylko po prostej! nie ma żadnym wheeli.Kacper pisze:Po pierwsze overrun jest wykonywany po prostej, ale jeśli w jego przypadku jakaś jednostka jest szarżowana, to z tego co pamiętam można zrobić wheel'a (tylko jednego), by zwiększyć liczbę walczących modeli (chyba, że z innego powodu nie mogłeś wykręcić).
Koledze chodziło o 1 unit składający się z 3 chariotów i dołączonego do nich chariota z tombem.Kacper pisze:W przypadku gdyby jedna jednostka się nie stykała, to po prostu pobiegła by dalej nie uczestnicząc w walce, chyba, że się źle wyraziłeś, mówiąc o MODELU.
Po prostu jak wpadli w moich bk (robiąc overruna po wilkach) to 2 sie stykały normalnie, 1 corner to corner, a tomb był z boku i się nie dostawił bo nie miał do czego i tak stał sobie do końca walki.
Ok, teraz muszę inkantację przyzwania Heinricha rzucić, niech czytnie i mi na laikowy przetłumaczy.
Co do sytuacji podczas walki- były 4 charioty na 8 kawalerii (już wiem, że to był błąd:P) i jeden wystawał. Z kawalerii też cosik wystawało (model czy dwa)- te 2 biły się potem z Ushabtim- pozostałe 2 też się nie stykały ale i tak całe unity się sypały.
edit- oho czar wszedł.
Co do sytuacji podczas walki- były 4 charioty na 8 kawalerii (już wiem, że to był błąd:P) i jeden wystawał. Z kawalerii też cosik wystawało (model czy dwa)- te 2 biły się potem z Ushabtim- pozostałe 2 też się nie stykały ale i tak całe unity się sypały.
edit- oho czar wszedł.
And he did say "War", and the world did tremble...
nalezy zmaksymalizowac ilosc walczacych modeli - w tym momencie dopuszczalny jest maly wheel - tak aby walczylo jak najwiecej modeli po obu stronachHeinrich_von_Tod pisze:Overrun jest zawsze i tylko po prostej! nie ma żadnym wheeli.Kacper pisze:Po pierwsze overrun jest wykonywany po prostej, ale jeśli w jego przypadku jakaś jednostka jest szarżowana, to z tego co pamiętam można zrobić wheel'a (tylko jednego), by zwiększyć liczbę walczących modeli (chyba, że z innego powodu nie mogłeś wykręcić).
"Jeżeli nowy przeciwnik zdecyduje się trzymać pozycję, ścigający musi dostawić do walki możliwie dużą liczbę modeli, ponieważ pościć go nowego przeciwnika traktowany jest jak szarża.
Obowiązek zmaksymalizowania liczby walczących modeli oznaczać może konieczność wykonania obrotu" :/ Sorry, mój błąd. Obiecuję, że się poprawię i dam sobie lanie.
@Kharnan - Czyli twój Tomb Prience by walił jak co w tamtej walce.[/img]
Obowiązek zmaksymalizowania liczby walczących modeli oznaczać może konieczność wykonania obrotu" :/ Sorry, mój błąd. Obiecuję, że się poprawię i dam sobie lanie.
@Kharnan - Czyli twój Tomb Prience by walił jak co w tamtej walce.[/img]