kilka pytań początkującego
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Scyla Anfingrimm
- Wałkarz
- Posty: 58
- Lokalizacja: Kielce
Re: kilka pytań początkującego
Czy jeżeli skonwertuje rycerzy Imperium (dam chaośnickie głowy i na tarczach zrobie godło Chaosu oraz mrocznie pomaluje) to będe mógł ich na turnieju wystawić jako Rycerzy Chaosu?
"ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA!" (Dla Slaanesha też! I dla Nurgla! Oraz Tzeentcha!) Zabijaj każdego jak leci! Niech Chaos rośnie w siłe i zapanuje nad światem śmiertelników!
P.S. A Wąpierze ssą!!
P.S. A Wąpierze ssą!!
- Scyla Anfingrimm
- Wałkarz
- Posty: 58
- Lokalizacja: Kielce
Ale właśnie chodzi o to żeby oni tylko kosmetycznie różnili sie od pierwowzorów. Bo chce żeby wyglądali na "upadłych" rycerzy imperium .krecik_77 pisze:Spróbuj jeszcze zdobyć głowy koni, lub ich odlewy - one stanowią o odrębności koni chaosu i warhorsów imperialnych
"ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA!" (Dla Slaanesha też! I dla Nurgla! Oraz Tzeentcha!) Zabijaj każdego jak leci! Niech Chaos rośnie w siłe i zapanuje nad światem śmiertelników!
P.S. A Wąpierze ssą!!
P.S. A Wąpierze ssą!!
- Scyla Anfingrimm
- Wałkarz
- Posty: 58
- Lokalizacja: Kielce
No to dobrze. A z innej beczki. Co to jest prox?
"ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA, ZABIJAJ DLA KHORNA!" (Dla Slaanesha też! I dla Nurgla! Oraz Tzeentcha!) Zabijaj każdego jak leci! Niech Chaos rośnie w siłe i zapanuje nad światem śmiertelników!
P.S. A Wąpierze ssą!!
P.S. A Wąpierze ssą!!
figurka udająca/zastępująca inną figurkę ... w ogóle nie podobna do tego czym ma być ...
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Rozumiem, że gdy spotkają się oddziały HE ze Standard of Balance (oba walczące oddziały są ItP, zdejmuje się hate i frenzy, zupełnie jakby oddział z frenzy przegrał walkę) i WoCh z Banner of Rage (oddział nigdy nie traci frenzy, nawet po przegraniu walki) to nadrzędny jest tu BoR, czyli SoB tu nie działa i nie zdejmuje akurat tego frenzy?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
to byłoby logiczne
a tak przy okazji jesli jakiś model ma zasade move or fire to moze on strzelać gdy sie przekręcił w miejscu na przykład o 90 stopni?
i jeszcze jedno : jesli bron daje plus jeden do siły i koles ma teraz 4 siły to armor save sciąga się o jeden?
a tak przy okazji jesli jakiś model ma zasade move or fire to moze on strzelać gdy sie przekręcił w miejscu na przykład o 90 stopni?
i jeszcze jedno : jesli bron daje plus jeden do siły i koles ma teraz 4 siły to armor save sciąga się o jeden?
IMO skoro SoB ściąga również Ethernal Hate z DE (a jest to zasada armijna) to dlaczego nie freenzy z oddziału z BoR. W końcu BoS anuluje freenzy podczas kontaktu z wrogiem.
Odp. na pytania:
1. Może strzelać jeśli nie wykonał ruchu w tej turze (zmiana kierunku o 90 stopni zalicza się do ruchu, w końcu to jeden z manewrów sekcji ruchu opisanych w podręczniku).
2. Jeśli broń daje +1 do sily, to trafienia zadajesz z odpowiednio powiększoną siłą (jeśli 4 to -1 do AS) ale nie znaczy to że "koleś" ma S=4
Odp. na pytania:
1. Może strzelać jeśli nie wykonał ruchu w tej turze (zmiana kierunku o 90 stopni zalicza się do ruchu, w końcu to jeden z manewrów sekcji ruchu opisanych w podręczniku).
2. Jeśli broń daje +1 do sily, to trafienia zadajesz z odpowiednio powiększoną siłą (jeśli 4 to -1 do AS) ale nie znaczy to że "koleś" ma S=4
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Dlatego, że w opisie BoR jest, że NIGDY nie tracą frenzy, nawet gdy przegrają walkę, a w opisie SoB jest, że wrogowie tracą frenzy zupełnie jak oddział, który przegrał walkę? Dla mnie kluczowe jest słowo "nigdy" oraz dopiski w opisach obu sztandarów dotyczące przegrania przez oddział z frenzy walki. Ale pewności nie mam, więc poproszę kogoś z LS o rozstrzygnięcie tej kwestii. Ja uważam, że albo BoR jest nadrzędny albo rzucamy na 4+ , a to, że nadrzędny jest SoB jest dla mnie najmniej prawdopodobneUkalez pisze:IMO skoro SoB ściąga również Ethernal Hate z DE (a jest to zasada armijna) to dlaczego nie freenzy z oddziału z BoR. W końcu BoS anuluje freenzy podczas kontaktu z wrogiem.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
no, dobra , w takim razie na przykład taka armata, która jest chyba traktowana jako monster i ma move and fire, i która nie widzi mojego unitu, po obróceniu się o 20 stopni, tak żeby mnie teraz widziała, nie może już w tej turze strzelić, bo wykonała ruch, który mimo wszystko nie zabiera jej punktów ruchu, bo ma obroty za darmo, tak?
Jak w opisie BoR pogrubisz słowo nawet zamiast nigdy, a dodasz, że zapis o przegraniu walki w SoB jest tylko dopiskiem w nawiasie nadgorliwego redakotra, który chciał czytelnikowi wyjaśnić jak to możliwe, że oddział traci frenzy/hate to sprawa wygląda jednak inaczejTemple Guard pisze:Dlatego, że w opisie BoR jest, że NIGDY nie tracą frenzy, nawet gdy przegrają walkę, a w opisie SoB jest, że wrogowie tracą frenzy zupełnie jak oddział, który przegrał walkę? Dla mnie kluczowe jest słowo "nigdy" oraz dopiski w opisach obu sztandarów dotyczące przegrania przez oddział z frenzy walki. Ale pewności nie mam, więc poproszę kogoś z LS o rozstrzygnięcie tej kwestii. Ja uważam, że albo BoR jest nadrzędny albo rzucamy na 4+ , a to, że nadrzędny jest SoB jest dla mnie najmniej prawdopodobneUkalez pisze:IMO skoro SoB ściąga również Ethernal Hate z DE (a jest to zasada armijna) to dlaczego nie freenzy z oddziału z BoR. W końcu BoS anuluje freenzy podczas kontaktu z wrogiem.
Armata to nie monster tylko warmachine. Maszyny mają zasadę, że obrót w kierunku przeciwnika jest darmowy, ale zgodnie z duchem gry, nie wolno Ci zmienić odległości punktu celowniczego od celu.kszyhu pisze:no, dobra , w takim razie na przykład taka armata, która jest chyba traktowana jako monster i ma move and fire, i która nie widzi mojego unitu, po obróceniu się o 20 stopni, tak żeby mnie teraz widziała, nie może już w tej turze strzelić, bo wykonała ruch, który mimo wszystko nie zabiera jej punktów ruchu, bo ma obroty za darmo, tak?
Armata strzela 360 stopni. Jest wyraźnie opisane w podręczniku w odpowiednim rozdziale. (str 85)kszyhu pisze:no, dobra , w takim razie na przykład taka armata, która jest chyba traktowana jako monster i ma move and fire, i która nie widzi mojego unitu, po obróceniu się o 20 stopni, tak żeby mnie teraz widziała, nie może już w tej turze strzelić, bo wykonała ruch, który mimo wszystko nie zabiera jej punktów ruchu, bo ma obroty za darmo, tak?
/edit spóźniłem się chwile bo szukałem strony
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
hej
mam 3 pytanka.
1. Czy mając na sztandarze Rune of Sanctuary a na bohaterze Oath Stone to daje mi to 2 MR ? czy też się nie sumuje? (jeżeli nie to w takim razie czy Rune of Sanctuary na oddziale i Rune of Warding na bohaterze się sumują?)
2. Jeżeli moich krasnali szarżuje jeden oddział od przodu a drugi od tyłu (albo od boku) i deklaruję ucieczkę to jak uciekam? Od silniejszego US ? czy wypadkową z tych 2 szarż?
I jak sprawdzam czy jednak do mnie dobiegli? odległość do mojej pierwotnej pozycji + ilość cali ucieczki czy odległość do mojej nowej pozycji tylko?
3. Jeżeli użyję Master Rune of Dismay i przeciwnikowi nie wyjdzie test LD a następnie użyję na nim Rune of Chalenge to czy automatycznie musi uciekać czy też może wykonać szarżę?
Dzięki
mam 3 pytanka.
1. Czy mając na sztandarze Rune of Sanctuary a na bohaterze Oath Stone to daje mi to 2 MR ? czy też się nie sumuje? (jeżeli nie to w takim razie czy Rune of Sanctuary na oddziale i Rune of Warding na bohaterze się sumują?)
2. Jeżeli moich krasnali szarżuje jeden oddział od przodu a drugi od tyłu (albo od boku) i deklaruję ucieczkę to jak uciekam? Od silniejszego US ? czy wypadkową z tych 2 szarż?
I jak sprawdzam czy jednak do mnie dobiegli? odległość do mojej pierwotnej pozycji + ilość cali ucieczki czy odległość do mojej nowej pozycji tylko?
3. Jeżeli użyję Master Rune of Dismay i przeciwnikowi nie wyjdzie test LD a następnie użyję na nim Rune of Chalenge to czy automatycznie musi uciekać czy też może wykonać szarżę?
Dzięki
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Pytanie od kolegi
Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie latacz (tu dla przykładu dam żyrokopter) chce przelecieć nad lasem. Po drugiej stronie lasu stoi oddział nocników. Podczas tego lotu gdy jest nad laskiem wypadają fanatycy (z jego powodu - 8'' od wroga). Według zasad następuje: "Poruszająca się jednostka niezwłocznie zatrzymuje się (modele ze zdolnością Lot lądują)." I tu rodzi się moje pytanie: CZY LATACZ (żyrokopter wydaje się skrajnym przypadkiem latacza) MOŻE WYLĄDOWAĆ W LESIE??? Według zasad: "Modele latające nie mogą latać, lądować i startować z lasu. Jeżeli chcą wejść do lasu, muszą wylądować na jego skraju i wejść do niego w kolejnej turze, korzystając z przysługującego mu ruchu po ziemi." Jak rozwiązać ten problem??? Dla utrudnienia dodam, że gra się na tajne rozpiski przez co przeciwnik nie wie, że są fanatycy w oddziale nocników i dowiaduje się o tym w momencie lotu nad lasem.
Opcje:
1. Ląduje w lesie, fanole wylatują w zwykły sposób.
2. Ląduje za lasem (na krawędzi), a fanole mogą w niego władować się na (powiedzmy) 4 cale.
3. Zatrzymuje się na krawędzi przed lasem, a fanole wylatują.
4. Ląduje w lesie i automatycznie ginie, fanole wylatują w zwykły sposób.
Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie latacz (tu dla przykładu dam żyrokopter) chce przelecieć nad lasem. Po drugiej stronie lasu stoi oddział nocników. Podczas tego lotu gdy jest nad laskiem wypadają fanatycy (z jego powodu - 8'' od wroga). Według zasad następuje: "Poruszająca się jednostka niezwłocznie zatrzymuje się (modele ze zdolnością Lot lądują)." I tu rodzi się moje pytanie: CZY LATACZ (żyrokopter wydaje się skrajnym przypadkiem latacza) MOŻE WYLĄDOWAĆ W LESIE??? Według zasad: "Modele latające nie mogą latać, lądować i startować z lasu. Jeżeli chcą wejść do lasu, muszą wylądować na jego skraju i wejść do niego w kolejnej turze, korzystając z przysługującego mu ruchu po ziemi." Jak rozwiązać ten problem??? Dla utrudnienia dodam, że gra się na tajne rozpiski przez co przeciwnik nie wie, że są fanatycy w oddziale nocników i dowiaduje się o tym w momencie lotu nad lasem.
Opcje:
1. Ląduje w lesie, fanole wylatują w zwykły sposób.
2. Ląduje za lasem (na krawędzi), a fanole mogą w niego władować się na (powiedzmy) 4 cale.
3. Zatrzymuje się na krawędzi przed lasem, a fanole wylatują.
4. Ląduje w lesie i automatycznie ginie, fanole wylatują w zwykły sposób.
1) mr sie nie sumujeWhite Lion pisze:hej
mam 3 pytanka.
1. Czy mając na sztandarze Rune of Sanctuary a na bohaterze Oath Stone to daje mi to 2 MR ? czy też się nie sumuje? (jeżeli nie to w takim razie czy Rune of Sanctuary na oddziale i Rune of Warding na bohaterze się sumują?)
2. Jeżeli moich krasnali szarżuje jeden oddział od przodu a drugi od tyłu (albo od boku) i deklaruję ucieczkę to jak uciekam? Od silniejszego US ? czy wypadkową z tych 2 szarż?
I jak sprawdzam czy jednak do mnie dobiegli? odległość do mojej pierwotnej pozycji + ilość cali ucieczki czy odległość do mojej nowej pozycji tylko?
3. Jeżeli użyję Master Rune of Dismay i przeciwnikowi nie wyjdzie test LD a następnie użyję na nim Rune of Chalenge to czy automatycznie musi uciekać czy też może wykonać szarżę?
Dzięki
2) uciekasz od wiekszego us. najpierw sie przesuwa oddzial uciekajacy a potem goniace. i dopoiero wtedy widac, czy ktorys ma zasieg zeby zlapac uciekajacy oddzial
3) nie mozesz uzyc challenga