Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
cześć, mam pytanko odnośnie rydwanów, bo nie mogę się doczytaćxD Jeżeli wystawię rydwan goblinów(2 za jeden) i do jednego wepchnę szamana nocników czyli 60pts za rydwan + 60pts za szamana + koszt samego szamana i jego eq. I teraz jak rozpatruje się zajmowane sloty? Ta kombinacja zawala 1 hero i 1 spec?
I jeszcze jedno: BP podaje ze jednostka rare nie może się powtórzyć, Jak traktować snotling pump wagon? Mogę mieć 2 + jednostki special czy nie?
I jeszcze jedno: BP podaje ze jednostka rare nie może się powtórzyć, Jak traktować snotling pump wagon? Mogę mieć 2 + jednostki special czy nie?
Rydwany pod bohaterami u zielonych ( i w nowych armiach chyba tez) nie zajmują slota special.
Dwa pump wagony zajmuja jeden slot (liczone sa jako jeden rare) dlatego przy BP mozesz miec 2 pomki i np. 4 balisty (albo inny zdublowany special). Jak bys wystawił 3 albo 4 pompki wo wtedy nie mozesz w BP zdublowac slota na jednostki specjalnej
Dwa pump wagony zajmuja jeden slot (liczone sa jako jeden rare) dlatego przy BP mozesz miec 2 pomki i np. 4 balisty (albo inny zdublowany special). Jak bys wystawił 3 albo 4 pompki wo wtedy nie mozesz w BP zdublowac slota na jednostki specjalnej
Mam dwa pytania:
1. Czy jeśli oddział pałający nienawiścią do goblinów/ zielonych (np. pokurcze) zostanie zaatakowany/ zaatakuje mój oddział squig herd i ustawie je w formacji: pierwsze linie tworzą squigi a ostatnie nocniki, to oddział "niedostrzegający miłosierdzia" mojej armii może przerzucać nieudane rzuty na trafienie?
2. To samo odnośnie tarczy, nienawiść daje przerzut nieudanego rzutu na trafienie, a w przypadku jesli posiadam tarczę i mu wypadnie 1 to może przerzucić wynik i dopiero przy drugiej 1 dostaje cios z S 5?
1. Czy jeśli oddział pałający nienawiścią do goblinów/ zielonych (np. pokurcze) zostanie zaatakowany/ zaatakuje mój oddział squig herd i ustawie je w formacji: pierwsze linie tworzą squigi a ostatnie nocniki, to oddział "niedostrzegający miłosierdzia" mojej armii może przerzucać nieudane rzuty na trafienie?
2. To samo odnośnie tarczy, nienawiść daje przerzut nieudanego rzutu na trafienie, a w przypadku jesli posiadam tarczę i mu wypadnie 1 to może przerzucić wynik i dopiero przy drugiej 1 dostaje cios z S 5?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Witam,
jestem nowy wiec prosze sie nie smiac.
mam polskiego booka wiec bede pisal po polsku
1. ochronca za 25 pkt - czy jezeli korzystam z magicznej ochrony vampira ktory ma dodatkowo glupote tez musze ja zdawac ?
2. teraz combo: mam ochronce i zmyslna blyskotke (ktora kasuje wardy) - podjezdzam do vampira i co sie dzieje ? korzystam z jego warda i jednoczesnie mu ja kasuje ?
3. sztandar tylko dla goblinow za 50 pkt (przerzut na panike) - majac bsb moge rzucac 3 razy ?
to tyle narazie
pozdrawiam
jestem nowy wiec prosze sie nie smiac.
mam polskiego booka wiec bede pisal po polsku
1. ochronca za 25 pkt - czy jezeli korzystam z magicznej ochrony vampira ktory ma dodatkowo glupote tez musze ja zdawac ?
2. teraz combo: mam ochronce i zmyslna blyskotke (ktora kasuje wardy) - podjezdzam do vampira i co sie dzieje ? korzystam z jego warda i jednoczesnie mu ja kasuje ?
3. sztandar tylko dla goblinow za 50 pkt (przerzut na panike) - majac bsb moge rzucac 3 razy ?
to tyle narazie
pozdrawiam
1. nie. masz poprostu na moment sv i wsv taki jak model, który zadał ci rane.
2. nie. nie ma warda vampir to nie masz i ty.
3. nie rozumiem zbytnio pytania. masz jeden przerzut. wiec zdajesz raz panike jak nie zdasz to przysluguje ci jeden przerzut. i ten sztandar moze nosic tylko bsb. w dodatku goblinski
2. nie. nie ma warda vampir to nie masz i ty.
3. nie rozumiem zbytnio pytania. masz jeden przerzut. wiec zdajesz raz panike jak nie zdasz to przysluguje ci jeden przerzut. i ten sztandar moze nosic tylko bsb. w dodatku goblinski
nie.3. sztandar tylko dla goblinow za 50 pkt (przerzut na panike) - majac bsb moge rzucac 3 razy ?
BSB pozwala przerzuca testy break'a (nie wiem jak w polskim podreczniku tosie nazywa, test złamania? ). Break i panika to dwie rozne rzeczy.
Moim zdaniem masz warda. Wampir go nadal ma ale on nie może z niego korzystać. Goblin nie jest base-to-base sam ze soba wiec moze go uzyc imo.2. teraz combo: mam ochronce i zmyslna blyskotke (ktora kasuje wardy) - podjezdzam do vampira i co sie dzieje ? korzystam z jego warda i jednoczesnie mu ja kasuje ?
Najpierw kierunek
Witam,
Mam pytanie odnosnie scoutow:
wystawiam je 10 cali od przeciwnika - tak aby mnie nie widzial
- rozumiem ze ja moge go widziec ?
taka sytuacja:
Przeciwnik wystawia casceta, koncza sie tury, ja wystawiam mojego scouta (powiedzmy savage orka - generala) 10 cali od casceta (dalej go widzac) ale np obok lasu. Przed rzutami animozji rzucam Łaaaaaaaa... rzucam k6 wychodzi 4.
Podchodze, a nastepnie w turze szarzy napieram na casceta. Czy dobrze kombinuje ?
Głownie chodzi mi o teren kolo ktorego moge wystawic mojego hero z mapą (las, a np koło bagien tez ?)
pozdrawiam
Mam pytanie odnosnie scoutow:
wystawiam je 10 cali od przeciwnika - tak aby mnie nie widzial
- rozumiem ze ja moge go widziec ?
taka sytuacja:
Przeciwnik wystawia casceta, koncza sie tury, ja wystawiam mojego scouta (powiedzmy savage orka - generala) 10 cali od casceta (dalej go widzac) ale np obok lasu. Przed rzutami animozji rzucam Łaaaaaaaa... rzucam k6 wychodzi 4.
Podchodze, a nastepnie w turze szarzy napieram na casceta. Czy dobrze kombinuje ?
Głownie chodzi mi o teren kolo ktorego moge wystawic mojego hero z mapą (las, a np koło bagien tez ?)
pozdrawiam
Ketman, smieszny patent.
Ale chyba szkoda marnowac generala na misje o wysokim prawdopodobienstwie porazki? Moze lepiej zamiast tego wystawic Black Orc Big Bossa z mapą. Tez ma +D6 kiedy krzykniesz Waaagh a nie zal go tak bardzo, jesli cos nie wyjdzie.
Ale chyba szkoda marnowac generala na misje o wysokim prawdopodobienstwie porazki? Moze lepiej zamiast tego wystawic Black Orc Big Bossa z mapą. Tez ma +D6 kiedy krzykniesz Waaagh a nie zal go tak bardzo, jesli cos nie wyjdzie.
1. czy squig herdy chodzą po lasach bez modyfikatorów?
2. czy mają bonusy od szeregów?
2. Jeśli jest sobie goblinski bohater na wilku z przedmiotem dającym mu wybuch jak zginie, to gdy podjadę nim do jakiegoś oddziału i ustawię się bokiem, to przeciwnik będzie musiał szarżować w mój bok, czy będzie mógł mnie "odwrócić"? Chodzi o to że jak będę stał bokiem to więcej kolesi się będzie ze mną stykało.
2. czy mają bonusy od szeregów?
2. Jeśli jest sobie goblinski bohater na wilku z przedmiotem dającym mu wybuch jak zginie, to gdy podjadę nim do jakiegoś oddziału i ustawię się bokiem, to przeciwnik będzie musiał szarżować w mój bok, czy będzie mógł mnie "odwrócić"? Chodzi o to że jak będę stał bokiem to więcej kolesi się będzie ze mną stykało.
1. nieEmilianek pisze:1. czy squig herdy chodzą po lasach bez modyfikatorów?
2. czy mają bonusy od szeregów?
2. Jeśli jest sobie goblinski bohater na wilku z przedmiotem dającym mu wybuch jak zginie, to gdy podjadę nim do jakiegoś oddziału i ustawię się bokiem, to przeciwnik będzie musiał szarżować w mój bok, czy będzie mógł mnie "odwrócić"? Chodzi o to że jak będę stał bokiem to więcej kolesi się będzie ze mną stykało.
2. tak
3. nie moze cie odrocic. Dostawia sie do tej strefy, w ktorej stoi.
1 z tego co wiem to herdy chodzą po lasach jak każda inna jednostka
2 tak?
3 nie ważne z iloma kolesiami się stykasz, i tak obrażenia dostaje cała jednostka(k6 S6), więc nie ma różnicy czy stykasz się z 1 czy 4, to i tak nic nie zmienia
poprawcie mnie, jeśli napisałem jakieś bzdury
2 tak?
3 nie ważne z iloma kolesiami się stykasz, i tak obrażenia dostaje cała jednostka(k6 S6), więc nie ma różnicy czy stykasz się z 1 czy 4, to i tak nic nie zmienia
poprawcie mnie, jeśli napisałem jakieś bzdury
Herd oczywiście ma, oczywiscie hopki nie mają.Jednorożec pisze:1 z tego co wiem to herdy chodzą po lasach jak każda inna jednostka
2 tak?
BO musi testować ld żeby w większości przyapdków zaszarżować, a ld na 8 to loteria. Ale fakt nie bycie przez niego generałem to duża rózniica ze wzgledu na 100 pkt.Moze lepiej zamiast tego wystawic Black Orc Big Bossa z mapą. Tez ma +D6 kiedy krzykniesz Waaagh a nie zal go tak bardzo, jesli cos nie wyjdzie
Patent jest fajny w teorii ale taki chłopek co najwyżej może powalczyć z fastem albo maszynką i to przy sprzyjającym terenie żeby w pierwszej turze mógł wpaść. Ogólnie imo szkoda slota. Mapa jest do zabawy na 3k+ kiedy ten jeden slot hero nie ma aż takiego znaczenia. Można wtedy nawet dać czarnucha lorda nie generała z mapą, bloodaxem i jazda
Mialem olsnienie i wymyslilem takie cos
Unnamed1499 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Big Boss @ 109 Pts
General; Frenzy; 2nd Weapon; Choppa; Warpaint
Maad's Map [25]
Collar of Zorga [5]
1 Savage Orc Big Boss @ 116 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Light Armour; Warpaint; Shield
Ironback Boar [35]
1 Black Orc Big Boss @ 209 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
1 Boar Chariot @ [80] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
11 Savage Big 'Uns @ 186 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15] Pts
20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
10 Squig Hoppers @ 150 Pts
10 Squig Hoppers @ 150 Pts
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Pump Wagon @ 80 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2 + 3 ze szmaty
Models in Army: 78
Total Army Cost: 1497
A teraz krotki opis: Wiem ze ta armia nie jest na kazdego, ale np na Tomb Kingow idealna wystawiamy genia kolo Cascetu albo katapulty i mamy 5ws 5 atakow z sila 5
Czego chciec wiecej - musi po prostu sie zwrocic - do tego moze przyjmowac na klate potworki (collar)
Jeden oddzial hopkow i wagon pedza do szefunia zeby go wspierac. Reszta tez do przodu.
Co sadzicie ? zastanawiam sie jeszcze czy lepiej nie wstawic Rock Lobbera ?
Unnamed1499 Pts - Orcs & Goblins Army
1 Savage Orc Big Boss @ 109 Pts
General; Frenzy; 2nd Weapon; Choppa; Warpaint
Maad's Map [25]
Collar of Zorga [5]
1 Savage Orc Big Boss @ 116 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Light Armour; Warpaint; Shield
Ironback Boar [35]
1 Black Orc Big Boss @ 209 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
1 Boar Chariot @ [80] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Light Armour; Musician
11 Savage Big 'Uns @ 186 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Standard; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15] Pts
20 Orc Big 'Uns @ 265 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Morks Spirit Totem [50]
10 Squig Hoppers @ 150 Pts
10 Squig Hoppers @ 150 Pts
2 Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
2 Pump Wagon @ 80 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2 + 3 ze szmaty
Models in Army: 78
Total Army Cost: 1497
A teraz krotki opis: Wiem ze ta armia nie jest na kazdego, ale np na Tomb Kingow idealna wystawiamy genia kolo Cascetu albo katapulty i mamy 5ws 5 atakow z sila 5
Czego chciec wiecej - musi po prostu sie zwrocic - do tego moze przyjmowac na klate potworki (collar)
Jeden oddzial hopkow i wagon pedza do szefunia zeby go wspierac. Reszta tez do przodu.
Co sadzicie ? zastanawiam sie jeszcze czy lepiej nie wstawic Rock Lobbera ?
Ja się z tym nie zgodzę. W pierwszej turze możesz mieć nawet nie 5, tylko 4 DD. Wystarczy, że przeciwnik zdejmie ci jednego orka. Dodatkowo twój generał zamiast dawać liderkę idzie na stracenie. Jeśli chcesz mieć tego zwiadowcę to generałem zrób tego drugiego savage (czemu savage?). Bohaterowie mają nie najlepszego save'a. Ja bym przerzucił martoge do savage'a na dziku, przerobił go na black orka, a BOBB na rydwanie dał enchanted shield.Wiem ze ta armia nie jest na kazdego, ale np na Tomb Kingow idealna
Co do reszty się nie wypowiadam bo widzę trochę 4fun.
pozdro