Infernal GateWay a Czołg na 11/12 siły.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Re: Infernal GateWay a Czołg na 11/12 siły.
czytając ten kawałek forum odechciewa się grać.
Ale wracając do tematu. Można to jakoś uściślić (nawet z niekorzyścią dla imperium) aby nie było jakiś niejasnych sytuacji na turniejach. Jak dojdziemy do ostatecznej wersji lub wyjdzie wersja GW to się to zmieni.
Ale wracając do tematu. Można to jakoś uściślić (nawet z niekorzyścią dla imperium) aby nie było jakiś niejasnych sytuacji na turniejach. Jak dojdziemy do ostatecznej wersji lub wyjdzie wersja GW to się to zmieni.
Go tam, uscislic mi to! Wiosna przyszla chce pograc w spokoju na trawniku. Czy moze poczekacie az wiecej rzeczy do wyjasnienia sie zbierze? :>
Żeby być precyzyjnym - niespecjalnie zależy mi na wzmacnianiu/osłabianiu czołgu, a już na pewno na nic takiego nie narzekam. Chcę po prostu wiedzieć jak, w takich sporadycznych, lecz możliwych, przypadkach sędziować.Jankiel pisze:Możliwa. Ale po co narzekać, na to, że czołg znowu osłabili, skoro to osłabienie będzie tak incydentalne, że praktycznie niezauważalne?
Embir - co do black guardów z ASF to nie jet to absolutnie porównywalne z czołgiem, podobnie jak hydra czy hotek. Co innego pendant Ale naprawdę DE są mega mocne, ale nie tak bezmózgie jak standard imperium.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Nie jest to tak sporadyczna sytuacja- zależy ile razy gra się Chaos z GateWayem na Imperium
chodzilo mi, ze turniejowo sporadyczna ()najpierw trzeba sparowac empire vs chaos na magu teczy, pozniej musi on wylosowac 6 pozniej w trakcie gry jeszcze to rzucic i na sile 11-12) wiem, ze jak bedziesz gral x razy z chaosem to w koncu bedzie taka sytuacja
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
Z tym że ja prywatnie gram z chaosem w takiej konfiguracji, i jak na lordzie nie wylosuje 6 to święto. Pierwszym celem jest ST. dla mnie nie jest to sytuacja sporadyczna.
A warto pocwiczyć w domu i mieć cały czas jasną sytuację.
A warto pocwiczyć w domu i mieć cały czas jasną sytuację.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, o 21:33 przez morgan10005, łącznie zmieniany 1 raz.
No ale jak już się zdarzy to...
Zobaczmy jaka jest treść interesujących nas reguł (od razu z góry przepraszam że użyję okropnej prawnej nomenklatury, ale naprawdę jest to przydatne jeśli zamierza się klarownie i jasno interpretować zasady WFB):ksch pisze:No ale jak już się zdarzy to...
1)
Podręcznik Imperium str. 51
"The Steam Tank's metal mass is enough to scramble and block most magical attacks. Only spells with a given Strenght can damage Steam Tanks - all other spell effects are ignored."
Czyli tak długo jak czar ma podaną siłę, tak długo działa na Steam Tanka. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku wyrażenia "spells with given strenght" używając wykładni językowej nic nie wskazuje na to, że wartość tej cechy wykorzystuje się jedynie do określenia siły hitów jakie czołg otrzymuje (choć tak przeważnie jest). Wynika stąd jedynie, że efekt czaru musi być bezpośrednio oparty na wartości siły.
2)
Podręcznik WoC, str. 108
"Pick an enemy unit. If that unit is within 24" of the caster, it takes 2d6 hits at a strenght of 2d6. If an 11 or 12 is rolled for determining the spell's Strenght value, remove the target unit (and accompanying characters) from play as it is whisked into the Realm of Chaos.
Brzmienie zapisu tego czaru jest jasne i nie wymaga komentarza, należy natomiast posłużyć się tu wykładnią celowościową. W myśl tej wykładni z zapisu tego zaklęcia wyraźnie wynika, że reguły zostały tak skonstruowane aby wraz ze wzrostem siły zaklęcie to stawało się coraz potężniejsze, a więc nie można interpretować sytacji czołg vs. infernal getaway w ten sposób, że najwyższe rzuty na siłę zaklęcia sprawiają, że przestaje ono działać.
Przy takiej interpretacji obydwu powyższych reguł jasno wynika, że Infernal Gateway powinnien na czołg działać bez żadnych ograniczeń.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
Czar gateway ma daną siłę ? MaOnly spells with a given Strenght can damage Steam Tanks
To co się dzieje z czołgiem po rzucie 11-12 można nazwać damage ? Tak można, niszczy go, a więc i uszkadza/zadaje mu obrażenia (równe ilości posiadanych W)
Inne efekty, które nie uszkadają. Np. spowolnienie, jakieś modyfikatory do współczynników itp.all other spell effects are ignored
Wynika stąd jedynie, że efekt czaru musi być bezpośrednio oparty na wartości siły.
Nieprawda. Wynika z tego, że tylko czary muszą mieć podaną siłę(ale nie efekty) by mogły uszkodzić steamtanka. Czary nie efekty. Efektem jest uszkodzenie w drodze bezpośredniego odziaływania obrażeń o danej sile, albo innych odziaływań związanych z zadawaniem obrażeń (damage - z zapisku o stem tanku)
Przykład. Wyobraź sobie czar : d6 hitów z siłą 2. in addition model losses 3 wounds with no saves of any kind allowed, and his LD is modyfied by -2.
W mojej ocenie czołg dostanie d6 hitów, straci 3 rany i nie zmodyfikuje mu literki.
Tutaj w gatewayu mamy: przy sile 11-12 (siła jest podana) model traci tyle ran bez możliwego save ile ich ma (utrata ran, konkretny damage).
Ale to wszystko tylko IMHO.
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
wszystko by było dobrze gdyby nie poezja autora. "... jest odsyłany do Chaosu" czy jakoś tak. Mógł napisać- działa jak killing blow na wszystkie modele w oddziale, czy jakoś tak.
to by znowu bylo gadanie, ale tym razem z odpornoscia na KB. Ja efekt IG odbieram jak miscast na 2 wsysa i juz, nie ma tam nic o zadawaniu ran czy zrzucaniu ich do zera. Rownie dobrze moznaby traktowac to jako zmniejszcznie T do 0 bo to tez zabija. I raczej sklanialbym sie ku temu, aby efekt usuniecia z gry traktowac jako "other effect".
10 woundów bez żadnych sejwów = obrażenia
zniszczenie modelu w wyniku 10 woundów = obrażenia
zniszecznie modele w wyniku wyssania do Chaosu = inny efekt, nie zadający obrażeń ? nie, obrażenia
Wytłumacz mi, jak wyssanie do strefy chaosu nie powoduje obrażeń ?
zniszczenie modelu w wyniku 10 woundów = obrażenia
zniszecznie modele w wyniku wyssania do Chaosu = inny efekt, nie zadający obrażeń ? nie, obrażenia
Jeżeli model jest przeniesiony do strefy chaosu>> a więc zdjety ze stołu>> a więc zniszczony to moża powiedzieć, że utracił wszystkie rany. Czar spowodował utratę tylu ran ile miał model w momęcie otrzymania go.wsysa i juz, nie ma tam nic o zadawaniu ran czy zrzucaniu ich do zera
Wytłumacz mi, jak wyssanie do strefy chaosu nie powoduje obrażeń ?
- morgan10005
- Falubaz
- Posty: 1001
- Lokalizacja: MSWiA Stare Babice
zależy jak sobie wyobrażasz chaos.
IG też wysysa oddział podobnie jak misscast 2, ale chodzi o to że to jest czołg z POJEBANYMI zasadami nie pasującymi do niczego.
IG też wysysa oddział podobnie jak misscast 2, ale chodzi o to że to jest czołg z POJEBANYMI zasadami nie pasującymi do niczego.
A w którym miejscu naciągam zasady powyższych?Cytując (w przybliżeniu) klasyka: drzazgę zauważysz w oku u sąsiada a u siebie nie dostrzeżesz belki... Do kategorii takiej samej bezmózgowości co czołg zaliczyłbym również Black Guardów z Hag Graef, Pendanta, Hydrę i Ring of Hotek.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Nie ma takiej zasady. "Zazwyczaj" statystyki przyjmują wartości 0-10. Ale czasami mozna je przekroczyc.(max. S=10).
IMO infernal gateway na wyniku 11-12 w ogóle nie działa na czołg. Nie zadaje nawet hitów. I nie należy tu odrzucać FAQ do starego czołgu, bo niewiele się w zapisach zmieniło.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt: