Mały boost dla High Elf Spearmen'ów

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Mały boost dla High Elf Spearmen'ów

Post autor: Furion »

Witam
Martal Prowess pisze:HE Infantry armed with spears fight with 1 additional rank (...)
Wniosek: Spearmeni którzy używają tarcz i handweaponów walczą z 2 ranków w CC.

Dziękuję za uwagę :-)
Furion

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

No to ładny wałek się zrobił =D> . Ale wszystko zgodnie z zasadami widzę. Ale czy nie jest tak że w Rbooku jest napisane ze jak sie walczy normalnie z włócznia to z dwóch szeregów? Pewno to zostanie uściślone i nie przejdzie ale gdyby :twisted: :twisted: :twisted:

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Ale armed at the moment. Armed rozumiane jako "using spears". Nie zawsze, bezwarunkowo.

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

Taki boost dla włóczników wysokich elfów bardzo by mnie ucieszył jako grającego tą armią.

Jeśli potraktujemy ten zapis dosłownie (dokonamy wykładni literalnej), powinno byc tak jak pisze Furion. Zapis za AB HE brzmi dokładnie tak "High Elves armed with spears may fight with one extra rank to the front only. This means they normally fight in three ranks, or two in a turn that they charge."

W dosłownym tłumaczeniu z języka angileskiego na polski brzmiało by to mniej więcej tak:
"Elfy wysokiego rodu uzbrojone we włócznie mogą walczyc jednym dodatkowym rzędem od frontu. Znaczy to tyle, że normalnie walczą w trzech rzędach, albo w dwóch w turze w której szarżowały.''

Do Xet: Zapisu "armed at the moment" nigdzie nie widziałem. Chyba, że pochodzi on z jakiejś nieznanej mi erraty.

Z językowego punktu widzenia wszystko by się zgadzało, lecz doprowadziło by to do absurdu polegającego na tym, że uzbrojone we włócznie jednostki HE mogłyby walczyc w przedstawiony powyżej sposób, jednocześnie czerpiąc dodatkowy bonus do armour save z racji tego, że używają jednocześnie broni jednoręcznej i tarczy.

Oprócz językowej wykładnii w celu zrozumienia treści tekstów stosuje cało gamę innych zasad, jeśli wykładnia językowa prowadzi do absurdu. Taka rzecz ma moim zdaniem miejsce w tym przypadku. Wątpilwe jest aby intencją twórców zasad było aby jednostki mogły korzystac jednocześnie z zasad dwóch bronii w które są jednocześnie uzbrojone.

Nawet jako gracz HE jestem przeciwny takiej interpretacji zasady Martial Prowess.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Temat jest nawiązaniem do graczy Imperialnych, któzy twierdzą, że na czołg nie działa cecha obrażeń "no armour save" tudzież czołg jest całkowicie odporny na zasadę 11-12 siły infernal gate, któych to serdecznie chciałbym pozdrowić :-)

@Xet
Nigdzie nie jest napisane armed at the moment.

@Elmalier
Nie będę się zagłębiał w kwestie językowe (to i tak jest bezcelowa) bo każda osoba znająca język angielski na rozsądnym poziomie potrafi zrobić RAW. A to jest RAW.

5x3 spearmenów, z wykupionymi spearami, walczącymi z HW & Shield. 15 ataków, save 4+ = do rozważenia :-)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

10 ataków jeśli juz.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

ELMALIER pisze:...
1 Rok prawa? :P

Raw to, czy nie Raw. Kwestia sporna, zasada odnosi się do zasad włóczni w podręczniku, a takie odniesienia zazwyczaj wystarczają, żeby z daną regułą zrobić co się komu podoba. Ale oczywiście chętnie przyjmę boosta mojej armii :P

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:10 ataków jeśli juz.
Słuszna uwaga, mebad. Tymbardziej 10 spearmenów zyskują nad 10 łucznikó :-)

ELMALIER
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ELMALIER »

RAW to nic innego niż to o czym pisałem. Może prowadzic do absurdów - jak w tym przypadku.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Galharen »

Fajnie by bylo, gdyby kwestia ta zostala jak najszybciej rozwiązana, bo to faktycznie maly boost dla warriorow, a dzieki temu czesciej moglbym ich wystawiac, bo mam calkiem przyzwoicie pomalowany klocuszek :)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

W starym booku jest napisane:
"Fight in three ranks: High Elves on foot and armed with spears may fight in three ranks".
Nie oznaczalo to bynajmniej, ze uzywajac HW&SH mozna bylo walczyc z 3 szeregow.

W tym przypadku przez analogie nalezy rozumiec, ze uzywajac HA&SW nie mozna walczyc z 2 szeregow.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

1. To, co było w starym booku nie ma najmniejszego znaczenia.
2. To co było w starym booku pozwalało spearmenom walczyć z 3 szeregów, bez różnicy czy używali HW&Shield czy włóczni. Zapis był nawet bardziej korzystny od obecnego, bo 15ka mogłaby atakować.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Pozdrawiam ludzi bez jakiegokolwiek wyczucia, taktu i dobrego smaku.

PUSH IT BABY!

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Bawienie się w RAW ma sens wyłącznie w sytuacji gdy twórcy przykładają wagę do jasnej i precyzyjnej konstrukcji zasad. A nie robią tego co najmniej z dwóch powodów 8) po pierwsze to nie podręcznik prawa tylko instrukcja do plastikowych figurek a drugi powód jest bardziej przyziemny i prozaiczny... i bardzo dobrze widoczny przy tworzeniu FAQ by GW :lol2:

W tej konkretnej sytuacji problem bliźniaczo podobny do udowadniania iż runelord na kowadle jest niewrażliwy na KB bo ma US 5... :|

Kończąc mój przydługi wykład jak dla mnie uzbrojony to mający włócznie w łapie bo zaraz jakis geniusz karpat zacznie udowadniać, że tarcza na plecach też podnosi AS... [-X

miłego,
Żaba

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Furion pisze:1. To, co było w starym booku nie ma najmniejszego znaczenia.
2. To co było w starym booku pozwalało spearmenom walczyć z 3 szeregów, bez różnicy czy używali HW&Shield czy włóczni. Zapis był nawet bardziej korzystny od obecnego, bo 15ka mogłaby atakować.
masz racje...

a bretonscy chlopi moga korzysdtac z ld cold one knihgtow...

nie przesadzaj.



Jest napisane wyraźnie. Normalnie walcza z 3 szerego,w jak szarzuja z 2.
drugie zdanie walcza z 1 szeregu wiecej niz normalnie.

pokobinuj z tymi dwoma zdaniami i wytlumacz mi jak to jest, ze moj oddzial tw/bk/czegokolwiek moze walczyc z 2 szeregow jesli nie szarzowal (ewidentnie jest napisane, ze normalnie sie tak walczy)

oczywiscie mozna przyjac, ze im chodzilo o korzystanie ze spearow wtedy zeczywiscie normalnie z 2 szeregow chyba, ze szarzowales ma sens ale z tego co widze nie o to ci chodzilo...

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ja nic nie chcę przepychać ;-) Ot absurd, tyle.

Szkoda tylko, że w temacie IG członkowie IG nie wykazują tyle stanowczości.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W temacie IG, "członkowie IG" używają jakichś tam argumentów, a nie braku oleju w głowie.
Poza tym, sarkazm jest bronią słabych, więc se daruj takie bezsensowne tematy.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Byro pisze:W temacie IG, "członkowie IG" używają jakichś tam argumentów, a nie braku oleju w głowie.
Poza tym, sarkazm jest bronią słabych, więc se daruj takie bezsensowne tematy.
Jeżeli dla Ciebie stwierdzenie, że ciosy z "no armour save" nie zdejmują AS Steam Tank'owi jest przejawem posiadania oleju w głowie, to chyba najwyższa pora go wymienić ;-)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Jeżeli dla Ciebie stwierdzenie, że ciosy z "no armour save" nie zdejmują AS Steam Tank'owi jest przejawem posiadania oleju w głowie, to chyba najwyższa pora go wymienić
No racja. Tobie Święta Panienka bezpośrednio przekazuje interpretacje zasad, więc możesz resztę traktować jako biedne nierozgarnięte owieczki.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze: No racja. Tobie Święta Panienka bezpośrednio przekazuje interpretacje zasad, więc możesz resztę traktować jako biedne nierozgarnięte owieczki.
Wpisz to do uściśleń, to się zgodzę ;-)

No offence Jankiel - osobiście uważam Cię za jedną z rozsądniejszych osób na LS - ale z tym co napisałeś odnośnie "no armour save" nie zgadzam się równie mocno, jak z tym żeby spearmeni walczyli HW&Shield mając równocześnie bonus włóczni.

pozdrawiam
Furion

ODPOWIEDZ