High Elves [2250] - hordowe :-)
High Elves [2250] - hordowe :-)
W końcu powoli przekonuję się do nowego armybooka HE (wiem, zajęło mi to trochę).
Pracuję nad rozpiską na duże punkty, która pozwoli mi efektywnie pograć piechotą.
Poniżej rozpiska, która powstała po krótkich testach.
Unnamed2250 Pts - High Elves Army
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
11 Swordmasters @ 230 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Lion Standard); Musician; Bladelord (Gem of Courage)
11 Swordmasters @ 255 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Standard of Balance); Musician; Bladelord (Amulet of Light)
11 White Lions @ 245 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard (Banner of Sorcery); Musician; Guardian
5 Ellyrian Reavers @ 92 Pts
Musician
5 Dragon Princes @ 150 Pts
6 Dragon Princes @ 225 Pts
Standard (Banner of Ellyrion); Musician
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Archers @ 110 Pts
Archmage @ 350 Pts
General; Magic Level 4
Silver Wand [10]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Noble @ 174 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [15]
Helm of Fortune [25]
1 Elf Steed: Barded @ [0] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2246
Magiem rzucam 2 czary na 4/5 kościach. Więc chętnie biorę Metal, Shadow.
Co wy na to?
Jakie widzicie zagrożenia?
Pracuję nad rozpiską na duże punkty, która pozwoli mi efektywnie pograć piechotą.
Poniżej rozpiska, która powstała po krótkich testach.
Unnamed2250 Pts - High Elves Army
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
11 Swordmasters @ 230 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Lion Standard); Musician; Bladelord (Gem of Courage)
11 Swordmasters @ 255 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Standard of Balance); Musician; Bladelord (Amulet of Light)
11 White Lions @ 245 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard (Banner of Sorcery); Musician; Guardian
5 Ellyrian Reavers @ 92 Pts
Musician
5 Dragon Princes @ 150 Pts
6 Dragon Princes @ 225 Pts
Standard (Banner of Ellyrion); Musician
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Archers @ 110 Pts
Archmage @ 350 Pts
General; Magic Level 4
Silver Wand [10]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]
Noble @ 174 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [15]
Helm of Fortune [25]
1 Elf Steed: Barded @ [0] Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2246
Magiem rzucam 2 czary na 4/5 kościach. Więc chętnie biorę Metal, Shadow.
Co wy na to?
Jakie widzicie zagrożenia?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
wymień szmatki Standard of Balance na WL, zaś BoS na SM i będzie fajnie.
Bolą troszke latające, wielkie monstery, no ale może w końcu zatrzymajka wejdzie.
Bolą troszke latające, wielkie monstery, no ale może w końcu zatrzymajka wejdzie.
Niekoniecnzie musi mieć książke.
Jest ona fajna, owszem, ale nie niezbędna.
Taka magia jak jest tutaj wychodzi bardzo tanio, a do tego są 4 scrole, nie musi się przebijać, jak widze, mag jest glónie do rozpraszania wrogich czarów, a za 50pkt sam mozę coś niecoś poczarować.
Książka owszem dużo silniejsza, jednak zdaje mi się, ze tutaj lepszy taki arcymag.
Magia tutaj wychodzi za 400pkt z silną antymagią.
Magia na książce wychodzi za 550 z już gorszą antymagią, bo 2 scrole mniej, niby 1dd więcej no ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. Do tego często nie siadają takie czary jak trzeba na BoH i wtedy troszke lipnie.
Jest ona fajna, owszem, ale nie niezbędna.
Taka magia jak jest tutaj wychodzi bardzo tanio, a do tego są 4 scrole, nie musi się przebijać, jak widze, mag jest glónie do rozpraszania wrogich czarów, a za 50pkt sam mozę coś niecoś poczarować.
Książka owszem dużo silniejsza, jednak zdaje mi się, ze tutaj lepszy taki arcymag.
Magia tutaj wychodzi za 400pkt z silną antymagią.
Magia na książce wychodzi za 550 z już gorszą antymagią, bo 2 scrole mniej, niby 1dd więcej no ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. Do tego często nie siadają takie czary jak trzeba na BoH i wtedy troszke lipnie.
Dla mnie taki arcymag 4lvl z 4 scrollami to to samo co dwoch caddych 2lvl z 4 scrollami lacznie. Dla mnie to strata punktów dawać levele caddym ( kosztują tyle co na arcy ), tak samo jak nie opłaca się przy zamianie ich na arcymaga. Slotów hero ma pełno, rozumiem, że bierze arcy żeby rzucać czary z więcej niż 3 kości. Wtedy taki samotny mag z 6 kośćmi nie za wiele poczaruje (tyle samo co dwóch małych caddych 2lvl). Z książką to zupełnie co innego.Kosa pisze:Niekoniecnzie musi mieć książke.
Jest ona fajna, owszem, ale nie niezbędna.
Taka magia jak jest tutaj wychodzi bardzo tanio, a do tego są 4 scrole, nie musi się przebijać, jak widze, mag jest glónie do rozpraszania wrogich czarów, a za 50pkt sam mozę coś niecoś poczarować.
Książka owszem dużo silniejsza, jednak zdaje mi się, ze tutaj lepszy taki arcymag.
Magia tutaj wychodzi za 400pkt z silną antymagią.
Magia na książce wychodzi za 550 z już gorszą antymagią, bo 2 scrole mniej, niby 1dd więcej no ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. Do tego często nie siadają takie czary jak trzeba na BoH i wtedy troszke lipnie.
on ma 7-9 kości
to nie jest tak żle.
Nie twierdze, że BoH jest slabsza, bo jest dużo mocniejsza i bardzo niebezpieczna, ale myśle, że taki arcymag też ma rację bytu.
p.s. jakbyś już wymienil pomiedzy tymi oddzialami te szmatki, to AoL daj oczywiście tam gdzie jest Lion Standard.
to nie jest tak żle.
Nie twierdze, że BoH jest slabsza, bo jest dużo mocniejsza i bardzo niebezpieczna, ale myśle, że taki arcymag też ma rację bytu.
p.s. jakbyś już wymienil pomiedzy tymi oddzialami te szmatki, to AoL daj oczywiście tam gdzie jest Lion Standard.
- Cauliflower
- Ciśnieniowiec
- Posty: 7659
- Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat
a nie boisz się łatwych punktów za sztandary?
swordmasterzy od ostrzału schodzą na miękko, zostaje kilku i już można przyszarżwoać, żeby mieć te dodatkowe 100punktów..
swordmasterzy od ostrzału schodzą na miękko, zostaje kilku i już można przyszarżwoać, żeby mieć te dodatkowe 100punktów..
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
SM to zawsze ryzyko. Zresztą każda piechota HE nie radzi sobie z ostrzałem (jest ich poprostu niewielu). Ale to już od gracza zależy czy łucznicy będą mieli okazje sobie urządzić na swordmasterach turniej strzelecki...
Myślałem, że HE "hordowo" to będzie masa włóczni etc.
Rozpiska ciekawa, ale hordą to bym tej armii HE nie nazwał
Myślałem, że HE "hordowo" to będzie masa włóczni etc.
Rozpiska ciekawa, ale hordą to bym tej armii HE nie nazwał
Nie bardzo.Kosa pisze:wymień szmatki Standard of Balance na WL, zaś BoS na SM i będzie fajnie.
Spróbujcie mnie przekonać, że jest inaczej, ale z moich dotychczasowych piechotnych rozgrywek wynika, że ludzie panicznie boją się SM, więc to oni zbierają największy ostrzał. A tu jedna panika rozrywa linię i jest dupa.
Dlatego tak na maksa zabezpieczam SM, a nie WL, które w praktyce u mnie stoi z tyłu, boku, korzystając z Woodselves'a.
Jak bym mógł to bym brał 3xSM, ale nie mogę na BP+R
No tak, to prawda. Ale to jest ogólny problem HE na BP+R bez fulla magii lub bez smoka.Kosa pisze:Bolą troszke latające, wielkie monstery, no ale może w końcu zatrzymajka wejdzie.
To jest patent choć piechoty mi żalXet pisze:Spoko, spoko.
Jeżeli arcymag to musi mieć książkę. Wywal jedną piechotę i daj caddego i ellrionów. Fajna zwinna rozpiska. Szkoda, że nie można mieć 3 bolców.
Jeżeli miałbym cokolwiek wywalać to Lionów. Jakoś ich nie doceniam.
SM stoją w combacie zwykle dzięki zabitym wrogom i to też chroni ich przed stratami własnymi. WL mają tylko Stubborna, więc raczej oni. A co za te 300 ponad punktów? Caddy i co?
Ja oczywiście zdaję sobie sprawę z wartości BoH. Ale mam średnia doświadczenia na razie. Więc teoretycznie - jasne masz rację. Praktycznie mam słabe rzuty na czary.
Będę próbował!
Jasne, że się bojęCauliflower pisze:a nie boisz się łatwych punktów za sztandary?
swordmasterzy od ostrzału schodzą na miękko, zostaje kilku i już można przyszarżwoać, żeby mieć te dodatkowe 100punktów..
Ale co zrobić... chcę grać piechotą to mam
Póki co nie jest źle.
Ale nie grałem z WE/DE jeszcze
Eee...Spearmeni są dla fluffowych króliczkówKal_Torak pisze:Myślałem, że HE "hordowo" to będzie masa włóczni etc.
No baaa....sure thing.bless pisze:To co? Moze HE vs OG again? Horda na HORDĘ. Jestes na to gotów?
Moze po weekendzie u mnie? (w weekend wyjezdzam jednak, wiec spotkanie odpada)
Szkoda, że weekend wypadł, chciałem gdzieś z Sylwią wyskoczyć. Ale będzie okazja jeszcze. Od lipca ona też zostaje warszawianką
Ogólnie, baaardzo dziękuję za merytoryczne uwagi.
Macie sporo racji. Ja sobie świetnie zdaję sprawę z problemów tej armii.
Na razie bronię się przed psychologią. Tu jest luz.
Wiem, że smoki/2 engine'y/Stanki będą męczyć.
2 bolce to tak mało.
Ale jak się chce mieć te regony SM'ów i Lionów, to z czegoś trzeba rezygnować
Na razie zrobiłem takie cóś lub drugą wersję:
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
11 Swordmasters @ 230 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Lion Standard); Musician; Bladelord (Gem of Courage)
11 Swordmasters @ 255 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Standard of Balance); Musician; Bladelord (Amulet of Light)
11 White Lions @ 245 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard (Banner of Sorcery); Musician; Guardian
5 Dragon Princes @ 160 Pts
Musician
5 Dragon Princes @ 160 Pts
Musician
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Archers @ 110 Pts
Archmage @ 360 Pts
General; Magic Level 4
Book Of Hoeth
Archmage @ 140 Pts
Magic Level 1
Dispell Scroll
Dispell Scroll
Noble @ 174 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [15]
Helm of Fortune [25]
1 Elf Steed: Barded @ [0] Pts
-
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
Great Eagles @ 50 Pts
14 Swordmasters @ 275 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Lion Standard); Musician; Bladelord (Gem of Courage)
14 Swordmasters @ 300 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard (Standard of Balance); Musician; Bladelord (Amulet of Light)
5 Ellyrion Reavers @ 92 Pts
Musician
6 Dragon Princes @ 230 Pts
Standard (Banner of Sorcery); Musician; Drakemaster
5 Dragon Princes @ 150 Pts
10 Archers @ 115 Pts
Musician
10 Archers @ 110 Pts
Archmage @ 360 Pts
General; Magic Level 4
Book Of Hoeth
Archmage @ 140 Pts
Magic Level 1
Dispell Scroll
Dispell Scroll
Noble @ 174 Pts
Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [15]
Helm of Fortune [25]
1 Elf Steed: Barded @ [0] Pts
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, bo edytował już tu - bez AB.
A... dzięki dla Chorego za inspirację
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
druga mi się bardzo podoba. Ma potencjal, jak czytalem pierwszą to wlaśnie na myśl mi się nasunela myśl aby wywalić WL i podpkaować SM.
Pododawalbym jeszcze po 1 SM do oddzialu, dlaczego?
-liczby nieparzyste są korzystne przy polowieniu oddzialu.
-formacja 7,7,1 daje dobrą odpornosć na szarże boczne, w końcu to 6 ataków a nie 4.
Pododawalbym jeszcze po 1 SM do oddzialu, dlaczego?
-liczby nieparzyste są korzystne przy polowieniu oddzialu.
-formacja 7,7,1 daje dobrą odpornosć na szarże boczne, w końcu to 6 ataków a nie 4.
A czy nie jest tak, że gdy atakujemy z boku oddział z niepełnym rankiem, to jednostki z tego ostatniego szeregu i tak są przesuwane do walki, aby biły się wszystkie szeregi?Kosa pisze: -formacja 7,7,1 daje dobrą odpornosć na szarże boczne, w końcu to 6 ataków a nie 4.
Mnie jakos nie przekonuja te oddzialy SM po 300 pkt. Za duzo pkt w jednym miejscu. Punktow latwych do zdobycia z magii, lub shootingu.
Jesli ja bym myslal o "hordowych" helfach to poszedlbym w strone walczacych jednostek, ktore wygrywaja liczebnoscia i sila uderzenia.
Sadze, ze przeciwnik mialby wiekszy problem, gdyby szlo na niego 2x 10 SM i 2x 10WL, niz kiedy bedzie na niego szlo 2x15 przykoksowanych (zbednie) SM.
Osobiscie wrocilbym do idei Arcmage z 4DS, oraz golego BSB. A reszte podopychal jednostkami bez zadnych bajerow (sam muzyk, moze na jednej jednostce magiczne ataki).
Nie mam tu AB, ale ja hordowe HE widzialbym jakos tak:
Arc (4ds)
BSb(na koniu, dragon arm, shield)
3x 10 łuki (muz)
2x 18 spearelves (FCG)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych)
2x10 WL (muz)
2x 5Dragons (muz)
2x bolce
2x orly
Wtedy masz jakies 120 modeli w armii, masz horde elfow i wiele opcji taktycznych. A jak by zostaly punkty, to dopiero wtedy dopychac oddzialy liczebnie (nie przedmiotami)
Luzna propozycja, choc oczywiscie ja sie nie znam na HE.
Jesli ja bym myslal o "hordowych" helfach to poszedlbym w strone walczacych jednostek, ktore wygrywaja liczebnoscia i sila uderzenia.
Sadze, ze przeciwnik mialby wiekszy problem, gdyby szlo na niego 2x 10 SM i 2x 10WL, niz kiedy bedzie na niego szlo 2x15 przykoksowanych (zbednie) SM.
Osobiscie wrocilbym do idei Arcmage z 4DS, oraz golego BSB. A reszte podopychal jednostkami bez zadnych bajerow (sam muzyk, moze na jednej jednostce magiczne ataki).
Nie mam tu AB, ale ja hordowe HE widzialbym jakos tak:
Arc (4ds)
BSb(na koniu, dragon arm, shield)
3x 10 łuki (muz)
2x 18 spearelves (FCG)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych)
2x10 WL (muz)
2x 5Dragons (muz)
2x bolce
2x orly
Wtedy masz jakies 120 modeli w armii, masz horde elfow i wiele opcji taktycznych. A jak by zostaly punkty, to dopiero wtedy dopychac oddzialy liczebnie (nie przedmiotami)
Luzna propozycja, choc oczywiscie ja sie nie znam na HE.
No jest tak.Matis99 pisze:A czy nie jest tak, że gdy atakujemy z boku oddział z niepełnym rankiem, to jednostki z tego ostatniego szeregu i tak są przesuwane do walki, aby biły się wszystkie szeregi?Kosa pisze: -formacja 7,7,1 daje dobrą odpornosć na szarże boczne, w końcu to 6 ataków a nie 4.
Kosie chodziło o to, że ten pojedynczy gość w 3 szeregu też właśnie będzie bił, jako dosunięty do walki 3 model.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
bless pisze: Arc (4ds)
BSb(na koniu, dragon arm, shield)
3x 10 łuki (muz)
2x 18 spearelves (FCG)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych)
2x10 WL (muz)
2x 5Dragons (muz)
2x bolce
2x orly
Stary, ale to na 3000, tak?
Przesadzam oczywiście, ale 2500 pęknie.
No...bless pisze:choc oczywiscie ja sie nie znam na HE.
Tak na poważnie, to pomysł masz dobry i bardzo słuszny, ale to niestety się w punktach ne mieści. Posikałbym się ze szczęścia jakbym mógł coś takiego kiedyś wystawić na 2250, ale to nie jest Błażej możliwe.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Poza tym wtedy ta armia jest mniej odporna na psychę niż orki.JaceK pisze:bless pisze: Arc (4ds)
BSb(na koniu, dragon arm, shield)
3x 10 łuki (muz)
2x 18 spearelves (FCG)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych)
2x10 WL (muz)
2x 5Dragons (muz)
2x bolce
2x orly
Stary, ale to na 3000, tak?
Przesadzam oczywiście, ale 2500 pęknie.
No...bless pisze:choc oczywiscie ja sie nie znam na HE.
Tak na poważnie, to pomysł masz dobry i bardzo słuszny, ale to niestety się w punktach ne mieści. Posikałbym się ze szczęścia jakbym mógł coś takiego kiedyś wystawić na 2250, ale to nie jest Błażej możliwe.
No niestety - HE ze wszystkich armii elfickich sobie z psychologią radzi najgorzej.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Przegialem o jednych lucznikow i jakichs 3 muzykow.... Licze bez AB, troche na oko i na podstawie Twojej rozpy. Moga byc (raczej mniejsze, niz wieksze) bledy w kalkulacjach, ale z grubsza widzialbym to tak:
Arc - IIIlev (4ds) - 305
BSb(na koniu, dragon arm, shield) - 135
2x 10 łuki - 220
2x 18 spearelves (FCG) - 360 (ewentualnie bez sztandaru)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych) - 320
2x10 WL - 300
2x 5Dragons (muz) - 320
2x bolce - 200
2x orly - 100
W sumie - more or less - 2250.
Mag od dispelowania (ale dwa czary i tak sobie rzuci na ture), bsb dla przerzutow. Reszta od napierniczania.
Arc - IIIlev (4ds) - 305
BSb(na koniu, dragon arm, shield) - 135
2x 10 łuki - 220
2x 18 spearelves (FCG) - 360 (ewentualnie bez sztandaru)
2x 10 SM (muz, magiczne ataki na jednych) - 320
2x10 WL - 300
2x 5Dragons (muz) - 320
2x bolce - 200
2x orly - 100
W sumie - more or less - 2250.
Mag od dispelowania (ale dwa czary i tak sobie rzuci na ture), bsb dla przerzutow. Reszta od napierniczania.
Niby chmara ciebie, ale zadna jednostka nie ma mega powera. Tylko na konkretne armie niestety taka rozpa ma sens.
Jeszcze tylko słowo o lordach. Jak jest ksiażka to jest czesto popychaczka. Mozna wtedy dużo więcej kombinować. Jest również zatrzymywaczka na duże latadła. Dla mnie to kwintesencja tego typu HE.
Grałem w niedziele z podobnymi He na turnieju moimi DE. Rozpa była taka:
arcy ksiązka
caddy
bsb puszka
noble z loremaster cloack ( mozna wrzucic za niego cos lepszego )
2x łuki
2x ellyrioni + łuki
2x goli dragoni
12 i 10 WL , sztandary balance i lion
2 orły
2 bolce
Lekka i przyjemna rozpa. Troche kombinowania. Mocna magia, trochę strzelania i co najważniejsze bardzo dużo wystawień. Kiedyś dla HE było to nie do pomyślenia. Teraz można wymanewrować przeciwnika przy wystawianiu.
Ostatnie rozpy JacKa znacznie bardziej mi się podobaja.
Jeszcze tylko słowo o lordach. Jak jest ksiażka to jest czesto popychaczka. Mozna wtedy dużo więcej kombinować. Jest również zatrzymywaczka na duże latadła. Dla mnie to kwintesencja tego typu HE.
Grałem w niedziele z podobnymi He na turnieju moimi DE. Rozpa była taka:
arcy ksiązka
caddy
bsb puszka
noble z loremaster cloack ( mozna wrzucic za niego cos lepszego )
2x łuki
2x ellyrioni + łuki
2x goli dragoni
12 i 10 WL , sztandary balance i lion
2 orły
2 bolce
Lekka i przyjemna rozpa. Troche kombinowania. Mocna magia, trochę strzelania i co najważniejsze bardzo dużo wystawień. Kiedyś dla HE było to nie do pomyślenia. Teraz można wymanewrować przeciwnika przy wystawianiu.
Ostatnie rozpy JacKa znacznie bardziej mi się podobaja.
Xet, a w Twojej rozpie to gdzie sa te jednostki z mega powerem?
Roznica jest taka, ze Tobie manewrowosci przysparza magia (choc to nie jest pewne, bo czar moze nie wejsc, mozesz miec miscasta, albo nie bedzie IF-ki, wiec pojdzie DS). W mojej propozycji manewrowosc wynika z liczebnosci i wspolpracy oddzialow. Takie rozwiaznie jest IMO bardziej uniwersalne i stabilne, niz magia (kwestia wylosowania wlasciwych czarow, posiadania przez przeciwnika wartosciowych celow, na ktore bedzie mozna te czary rzucic, udane rzucenie czaru w odpowiednim momencie). Zazwyczaj wystarczy, ze arcy nie wylosuje tego beast cowers i jestes w... ciezkiej sytuacji. Przy mojej rozpie nie musisz (nie mozesz!) na liczyc na jeden czar - od poczatku myslisz o innych atutach swojej rozpy.
Roznica jest taka, ze Tobie manewrowosci przysparza magia (choc to nie jest pewne, bo czar moze nie wejsc, mozesz miec miscasta, albo nie bedzie IF-ki, wiec pojdzie DS). W mojej propozycji manewrowosc wynika z liczebnosci i wspolpracy oddzialow. Takie rozwiaznie jest IMO bardziej uniwersalne i stabilne, niz magia (kwestia wylosowania wlasciwych czarow, posiadania przez przeciwnika wartosciowych celow, na ktore bedzie mozna te czary rzucic, udane rzucenie czaru w odpowiednim momencie). Zazwyczaj wystarczy, ze arcy nie wylosuje tego beast cowers i jestes w... ciezkiej sytuacji. Przy mojej rozpie nie musisz (nie mozesz!) na liczyc na jeden czar - od poczatku myslisz o innych atutach swojej rozpy.