Great Icon of Despair a Ld generała

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Great Icon of Despair a Ld generała

Post autor: Lidder »

Great Icon of Despair (All enemy units within 12'' suffer -2 to their Ld)
Czy wroga jednostka zdaje Ld na generalskim, jesli generala nie ma w 12'' od sztandaru? Czy moze zawsze ma -2, nawet uzywajac nie swojego Ld?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Update. Moze teraz bedzie jasniejsza sytacja.

Obrazek
BSB, Wrogi oddzial(Ld=8), Wrogi General(Ld=9)

Ile Ld ma oddzial w obu przypadkach?
Problem tu jest glownie sposob dzialania Icony. Dziala po "pozyczeniu" Ld od Generala czy przed?
Moze jest to dla Was jasne, wiec prosze o odp.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Może nie jestem kompetentny ale uważam iż w przypadku 1 przeciwnik ma 7 Ld a w drugim 9ld

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Ja zawsze mówię ludziom że w pierwszym jak i w drugim przypadku mają -2 do LD. Szczerze mówiąc sam się kiedyś nad tym zastanawiałem ale 100% pewien nie jestem. Stawiam że w obydwu przypadkach oddział ma 7ld.
Pierwszy obrazek nie budzi wątpliwości. Za to w drugim Generał z 9ld nie ma kary ale to nie on musi robić test. Test robi oddział i ma prawo korzystać z generała ale mimo wszystko jest w polu rażenia sztandaru.

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

Arbaal pisze:Ja zawsze mówię ludziom że w pierwszym jak i w drugim przypadku mają -2 do LD. Szczerze mówiąc sam się kiedyś nad tym zastanawiałem ale 100% pewien nie jestem. Stawiam że w obydwu przypadkach oddział ma 7ld.
Pierwszy obrazek nie budzi wątpliwości. Za to w drugim Generał z 9ld nie ma kary ale to nie on musi robić test. Test robi oddział i ma prawo korzystać z generała ale mimo wszystko jest w polu rażenia sztandaru.
Dokładnie zgadzam sie z przedmówcą...to nie generał zdaje test LD tylko odział który korzysta z jego wartości LD...co za tym idzie ma on minusy ponieważ nadal jest on pod wpływam działania sztandaru...

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

w tym wypadku nie robi kto ma zdawać LD ważne jest to czy modyfikator jest przed czy po przekazaniu ld od generała, ale to najlepiej jak poczekamy na nową LS i oni roztrzygną ten problem bo w uściśleniach nieznalazłem żadnego zapisku co do takiej sytuacji, do faqa też zajrzałem i to samo :wink:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

@ Arbaal, Undead84
Jesli uwazacie, ze w 2. przypadku ma 7LD to w 1. ma 6, a nie 7.

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

W pierwszym przypadku gdyby nie było generała to by mieli 6ld... 8-2=6
Ktoś z LS musi to przemyśleć i ustalić żeby każdy wiedział

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Arbaal pisze:W pierwszym przypadku gdyby nie było generała to by mieli 6ld... 8-2=6
Arbaal pisze:Stawiam że w obydwu przypadkach oddział ma 7ld
To wkoncu jak? Probuje Cie zrozumiec. Mowisz, ze zawsze maja -2, ale nie moga.
Wedlug Ciebie 2 wyglada tak:
Biora generalski 9Ld. Dziala Icona. Wynik 7Ld
Kloci sie to z 1, bo:
Biora genearlski 7Ld. Dziala ikona. Wynik 5Ld, zonk?
Juz lepiej nie brac generalskiego i miec 6Ld.

Problem w tym Icona ma dzialanie statycznie. Pozyczamy Ld, ktory juz i tak jest zmniejszony. Wiec jesli ustalimy, ze odzial zawsze ma -2Ld niewazne czy uzywa swojego czy tez nie, to z tego by wynikalo, ze jesli general jest w zasiegu to moze dojsc do sytacji, w ktorej nie warto brac generalskiego.
Arbaal pisze:Ktoś z LS musi to przemyśleć i ustalić żeby każdy wiedział
Rownie dobrze sami mozemy pomyslec, a LS sie na nas oprze. Nie tylko Ci wyzej, sa w stanie zrobic cos dobrze. Tylko, ze to LS musi to potwierdzic.

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Dobra spróbuje Ci to wyjaśnić najprościej jak tylko mogę :)
Zrobiłeś dobre rysunki więc będziemy się na nich opierać.
Skupmy się na obrazku nr1.
Oddział(8ld) i Generał (9ld) są w zasięgu działania sztandaru więc mają -2ld podczas testowania(Oddział 6ld i Generał 7ld). Oddział musi robić test i może skorzystać z LD generała. Ld Generała wynosi bazowo 9 Nie ma znaczenia czy on jest w zasięgu sztandaru czy też nie dlatego mamy 7Ld. Jasne? :D
Domyślam się że odjąłeś generałowi dwa razy po -2 i stąd Ci się wzięło 5 #-o ale tak nie jest.
Na rysunku nr2. Mamy analogiczną sytuację. Oddział musi zdawać test. Bierze Ld od generała które bazowo wynosi 9 ale oddział który ma go zdać ma modyfikator -2 więc 7Ld. Gdyby na drugim rysunku obie jednostki musiały zdawać test to generał zdaje bez modyfikatora(9ld) a oddział z modyfikatorem i generalskim Ld co daje 7Ld.
Gdyby nie było Generała to oddział miał by tylko 6Ld.
W tym wypadku to jest tak jak by generał podnosił oddziałowi ld o jeden poziom lepiej. Wyciągasz bazowy współczynnik generała i poddajesz go testom na jakie skazany jest oddział.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

to teraz ja ci to wytłumacze Arbalu
rysunek nr 1
Oddział(8ld) i Generał (9ld) są w zasięgu działania sztandaru więc mają -2ld podczas testowania(Oddział 6ld i Generał 7ld). Oddział musi robić test i może skorzystać z LD generała(i dotąd się z tobą zgadzam)
rysunek nr 2
ikona obniża Ld oiddziału do 6 a następnie oddział przejmuje niezmodyfikowany LD generała bo nie jest on w zasięgu ikony
i teraz bedziemy się kłocić przez 30 stron że moja racja jest bardziej mojsza niż twojsza bo ostatnio stało się to modne

pozdro :D

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Rysunek 1 można zostawić w spokoju bo sytuacja jest jasna.
Rysunek 2 wzbudza już kontrowersyjną sytuacje. Sam się nie raz zastanawiałem jak to ma działać i wysuwają się tylko dwie możliwe interpretacje tych zasad. Nigdzie nie jest sprostowana ta niejasność. Mój sposób działania jest jak wiadomo korzystny dla posiadacza sztandaru. Kołek Twoje zdanie w tej sprawie jest równie sensowne. Pewne jest to że jeden z nas ma rację. Nie mam zamiaru się kłócić przez 3, 30 ani 300 stron :wink: Nawet gdyby działał tak jak mówisz to i tak nie zmienia to faktu że jest to moga mocny przedmiot a koszt jest nie duży. Tak to zostawiam i może ktoś się jeszcze wypowie. Mam nadzieję że Lidder zrozumiał o co mi chodzi bo to dla niego pisałem :)

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Ja tez nie mam zamaiaru się kłócić i wiem że obie interpretacje są poprawne, wiec musimy poczekać aż skończą się wybory na nową LS

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kołek pisze:Może nie jestem kompetentny ale uważam iż w przypadku 1 przeciwnik ma 7 Ld a w drugim 9ld
tu masz racje.

mozna bardzo wlatwo to wziac chocby poprzez analogie do helmu wampirzego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

O wlasnie tego typu odp mi chodzilo - kiedy dziala Icona. Kiedy wczesniej "podwazalem" teorie 7Ld chodzlio mi tylko o luki w rozumowaniu a nie kombionwanie :)

ODPOWIEDZ