Pytania wszelakie ... ;)

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Re: Pytania wszelakie ... ;)

Post autor: Temple Guard »

darkcain pisze:Mam nastepujace pytanie:
Czy wyposazajac dana jednostke w przedmiot ktory daje odpornosc na psychologie frenzy zostaje zniesione czy nie?
Nie. Zresztą po co to robić? ;)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kamil Kiwi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Kamil Kiwi »

Zgubiłem podręcznik, więc się spytam.
Cytat:
When rolling to hit against a model with the
Mark of Nurgle, the attacker suffers -1 to its
Ballistic Skill and Weapon Skill, to a
minimum of 1.
A teraz pytanie:
1)Czy można to tak zinterpretować, że za każdy model z MoN w kontakcie atakujący ma -1? :lol2: Czy tak jest ogólnie przyjęte? Czy możę tylko -1 ogólnie jeślie Nurgiel jest atakowany? A jeżeli oddział jest w kontakcie z 2 oddziałami nurgla?
2)Czy przed erratą można było zmniejszyc BS&WS do 0 ?
3)Dlaczego lepiej wystawiać gołe 5 knightów zamiast np.: 6 z MoN?
4) Co jest najbardziej opłacalną marką na knightach i horsemenach? oprócz Slaanesha, bo w większości rozpisek prawie tylko on występuje.

PS: Sorry za głupie nubowe pytania. I dziękuje z góry na odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Kamil Kiwi pisze:Zgubiłem podręcznik, więc się spytam.
Cytat:
When rolling to hit against a model with the
Mark of Nurgle, the attacker suffers -1 to its
Ballistic Skill and Weapon Skill, to a
minimum of 1.
A teraz pytanie:
1)Czy można to tak zinterpretować, że za każdy model z MoN w kontakcie atakujący ma -1? :lol2: Czy tak jest ogólnie przyjęte? Czy możę tylko -1 ogólnie jeślie Nurgiel jest atakowany? A jeżeli oddział jest w kontakcie z 2 oddziałami nurgla?
2)Czy przed erratą można było zmniejszyc BS&WS do 0 ?
3)Dlaczego lepiej wystawiać gołe 5 knightów zamiast np.: 6 z MoN?
4) Co jest najbardziej opłacalną marką na knightach i horsemenach? oprócz Slaanesha, bo w większości rozpisek prawie tylko on występuje.

PS: Sorry za głupie nubowe pytania. I dziękuje z góry na odpowiedzi.
1) Nie można tak tego interpretować. We wszystkich przypadkach, które podałeś jest po prostu -1WS.
2) Nie.
3) A to już kwestia gustu i tego jaką rolę ma ten oddział spełniać na tle całej armii.
4) Na Rycerzach sprawdza się każdy MoCh i Slaanesh oczywiście jest bardzo dobry, ale nie aż tak bardzo potrzebny jak piechocie (bo Rycerze sieją strach), z drugiej strony pewność braku problemów z psychologią to piękna rzecz. Polecam Rycerzy Tzeentcha (szczególnie z Blasted Standard, mają wówczas ward 4+ na ostrzał). Khorne też jest fajny, jeśli umiesz się obchodzic z oddziałami z frenzy, bo znacznie zwiększa siłę uderzenia oddziału. MoN nie jest zły, ale często to -1WS dla przeciwnika nic nie zmienia, a -1 to hit nie działa na większość maszyn oraz na pociski magiczne. Dlatego jestem gorącym zwolennikiem MoT nad MoN, jeśli chodzi o chroniące MoCh, bo MoT działa zawsze i na wszystko.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Redrob Secnirp
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Redrob Secnirp »

Worsja najtow z blasted i mot jest drozsza o 30pkt. A poza tym zawsze wystawia sie drugi oddział z mon (bo nie można mieć 2 sztandarów wiec lepiej dac 2 mon by ujednolicic armie to pomaga w grze i utrudna wybór pzreciwnikowi.
BLOOD FOR BLOOD GOD!!!!!

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Redrob Secnirp pisze:Worsja najtow z blasted i mot jest drozsza o 30pkt. A poza tym zawsze wystawia sie drugi oddział z mon (bo nie można mieć 2 sztandarów wiec lepiej dac 2 mon by ujednolicic armie to pomaga w grze i utrudna wybór pzreciwnikowi.
A ja uważam, że Rycerze z MoT są lepiej chronieni przed ostrzałem, niż ci z MoN, bo MoT działa na wszystko, a MoN nie działa na magiczne pociski i wiekszość maszyn, o czym pisałem powyżej. W takim wypadku wystawiałbym 1 oddział z MoT i Blasted Standard, a drugi z samą MoT.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Blasted banner tez nie dziala na magiczne pociski, ale na maszyny jest juz spoko. Z koleji branie samego MoT praktycznie nic nie daje, ciezko jest cos wsejwowac wardem na 6+. Imho MoT tylko z blastedem, bez tylko nurgle.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Skoro pytania wszelakie.... :twisted:

Też macie takie coś że im mniejsza siła to więcej ran na knightów wchodzi ?
Bo np ostatnio wziąłem na klate stegadona z war spearem i padł 1 knight a jak skinki nabiły 6 woundów to 4x1 było na save
Dziwna sprawa
Hordes of Chaos.... To było to....

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

zalezy od fartA:D ostatnio wpadłem w hammererów konie zadały 5 woundow knighci 1:D

Awatar użytkownika
Zed Zediculus
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zed Zediculus »

To, że konie zadają więcej ran to już reguła ;)
Wypróbowałem opcję Rycerzy z lancami i musze przyznać, że mają bardzo dużą siłę przebicia. Siła 6 to jest jednak moc. Może ta cena jest wygórowana (30 pkt za lance to akurat piątka psów), ale przy optymalnych rzutach taki oddział robi dużo krzywdy.

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

To może taka goła piątka khorników z lancami :roll:
255 punktów z dużą siłą, można nimi postraszyć duże pokraki typu drzewce i stegadony których ostatnio sporo
dostawia się 4 no to mamy 12 ataków z ws5 i s6 :D + plus mordercze konie ofc :wink:
przy trafianiu na 3 i t6 na wrogu fundujemy średnio 4 woundy z dobrą redukcją pancerza do savewowania. Koni nie liczyłem bo są nieprzewidywalne
( na tanku nawet 6 woundów 8) )

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

To, że konie zadają więcej ran to już reguła
przecież od dawna wiadomo że jeźdźcy sa tylko poto żeby konie miały pancerz ;)


niewiem ludziki czy taki nurglowy mark jest super, tam gdzie ma szanse działać jest lepszy niz czincz, ale przypadkow kiedy tak sie dzieje jest zatrwazajaco malo, przesiadlem sie zdecydowanie na czincza- mniej efektywny przeciw ostrzale z BSem ale dziala przeciw temu co zazwyczaj ludzie wrzucaja na nasza konnice- impakty, maszynki, spelle, czy tez wredne silniki bogow na stegadonach...

w walce wręcz również żadko sie zdarza żeby mark nurgle'a miał duże znaczenie, żadko ktoś trafia na 4+ zamiast 3+, a jednostek, które zaczynają trafiac na 5+ jest jak na lekartswo w turniejowych rospiskach, a jezeli juz nawet takie coś spotykamy to nasi kosza to BPP równo z trawa. Chyba jedynym takim super bargainem z mon jest oldblood na trexie.
ale przecież w tej walce naszych knightów nie powinno nawet być ;)
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Wiem, ze to niefluffowo, ale czy zgodnie z zasadami....
Cierpię jeszcze na niedobór figurek i nie mam wyjścia.

Czy mogę dołączyc herosa na Juggu do odzdziału Nurgla?

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Jugger pisze:Wiem, ze to niefluffowo, ale czy zgodnie z zasadami....
Cierpię jeszcze na niedobór figurek i nie mam wyjścia.

Czy mogę dołączyc herosa na Juggu do odzdziału Nurgla?
Możesz. Tylko że w związku z tym, że on ma frenzy, a oddział nie ma to przeciwnik może go "wyciągnąć" z oddziału, co jest niebezpieczne.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Błysk
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Błysk »

Czy bohatera chaosu, mogę wyposażyć w przedmioty o ŁĄCZNEJ wartości do 50 pkt, czy mogę dać mu wiele przedmiotów, z których każdy musi mieć wartość nie przekraczającą 50 pkt?

Awatar użytkownika
conejito
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: conejito »

łączna wartośc przedmiotów nie może przekraczac 50 pkt

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Macie jakieś pomysły na prosty freehand na sztandar knghtów ?
Tło jest jasno szare a ma być banner of rage

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

michau5300 pisze:Macie jakieś pomysły na prosty freehand na sztandar knghtów ?
Tło jest jasno szare a ma być banner of rage
Gdy myślę "Banner of Rage" widzę wykrzywioną, wyszczerzoną, straszną mordę, coś w tym stylu:

Podręcznik WoCh, strona 89, The Colours of Chaos, prawy górny róg;
Podręcznik WoCh, strona 104, The Colours of Chaos, środek dolnego rzędu;
Podręcznik Hordes of Chaos, rysunek na stronie 30;
Podręcznik Hordes of Chaos, strona 108, górny rząd, pierwszy i czwarty od lewej.

Nie musi być to skomplikowanie namalowane, byle była to półdemoniczna, półludzka twarz (chyba lepiej to wyjdzie, niż "czysty" demon, w końcu to sztandar dla mortali :)). Cała trudność polega na tym, by wyszło Ci to strasznie, a nie śmiesznie, trzeba porysować i poplanować każdą kreskę, bo powagę od śmieszności dzieli chyba w tym wypadku cienka granica. Aha, kolor mordy - oczywiście czerwony :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

BP+R
Przedmioty/zdolności zmniejszające ilość uSywalnych PD o 1 (ZA SZTUKĘ!) to:
Wszystkie dokupione na bohaterach przedmioty i zdolności, które pozwalają magowi na wybieranie czarów bez
losowania, dające znajomość całego lore’a, dające bonus +1 lub więcej do prób rzucenia czaru, oraz
przedmioty/zdolności wykupione przez magów pozwalające im przerzucić kości uSyte do czarów.

Jak to się ma do magów tzeencha? Oni przy wyborze "mark of tzeench" mają +1 do wyniku czaru :|
To znaczy że każdy mag tzeencha odejmie mi jedną PD? :|

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Delight pisze:BP+R
Przedmioty/zdolności zmniejszające ilość uSywalnych PD o 1 (ZA SZTUKĘ!) to:
Wszystkie dokupione na bohaterach przedmioty i zdolności, które pozwalają magowi na wybieranie czarów bez
losowania, dające znajomość całego lore’a, dające bonus +1 lub więcej do prób rzucenia czaru, oraz
przedmioty/zdolności wykupione przez magów pozwalające im przerzucić kości uSyte do czarów.

Jak to się ma do magów tzeencha? Oni przy wyborze "mark of tzeench" mają +1 do wyniku czaru :|
To znaczy że każdy mag tzeencha odejmie mi jedną PD? :|
No niestety, zapis jest dość precyzyjny, -1 PD jak najbardziej obowiązuje.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

o.b-one
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: o.b-one »

Pytanko: czy heros z favour of gods daje modyfikacje giftów z warshrina na oddzał w którym siedzi? (na tej samej zasadzie jak champion chosenów swojemu oddziałowi)

pozdr.

ODPOWIEDZ