Saurusi
Moderator: Ziemko
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Mam nadzieję, że Saurusy zostaną jakoś poprawione w 7-edycyjnym booku.
Z drugiej strony już teraz są bardzo solidną piechotą, którą pewnie chciałby mieć niejeden gracz innej armii. Ich główną wadą jest fakt, że nienajlepiej komponują się z resztą armii Lizaków, która jest wyraźnie szybsza. Ich wady (WS3, I1 i brak możliwości wzięcia sztandaru magicznego) są według mnie z nawiązką rekompensowane przez:
- niezłą siłą przebicia (2A z S4 to dość solidne uderzenie, choć szkoda, że nie mają do wyboru broni podnoszącej siłę, bo w dzisiejszych czasach S4 to często za mało);
- Ld8 cold blooded - ich główna zaleta - dzięki solidnej liderce wspartej mocną zasadą specjalną są chyba najtrudniejszą do złamania piechotą w grze (oczywiście nie licząc oddziałów unbreakable i stubborn). Szczególnie w pobliżu sztandaru armii potrafią bardzo często ustać przegrane o kilka punktów walki, podczas gdy piechota bez zasady coold blooded ma na to szansę mniejszą od Saurusów o ok. 20-30%;
- dobrą przeżywalność (po wzięciu spawninga Quetzla).
Czy ktoś ostatnio gra na Saurusach? Jak się Wam sprawdzają?
Z drugiej strony już teraz są bardzo solidną piechotą, którą pewnie chciałby mieć niejeden gracz innej armii. Ich główną wadą jest fakt, że nienajlepiej komponują się z resztą armii Lizaków, która jest wyraźnie szybsza. Ich wady (WS3, I1 i brak możliwości wzięcia sztandaru magicznego) są według mnie z nawiązką rekompensowane przez:
- niezłą siłą przebicia (2A z S4 to dość solidne uderzenie, choć szkoda, że nie mają do wyboru broni podnoszącej siłę, bo w dzisiejszych czasach S4 to często za mało);
- Ld8 cold blooded - ich główna zaleta - dzięki solidnej liderce wspartej mocną zasadą specjalną są chyba najtrudniejszą do złamania piechotą w grze (oczywiście nie licząc oddziałów unbreakable i stubborn). Szczególnie w pobliżu sztandaru armii potrafią bardzo często ustać przegrane o kilka punktów walki, podczas gdy piechota bez zasady coold blooded ma na to szansę mniejszą od Saurusów o ok. 20-30%;
- dobrą przeżywalność (po wzięciu spawninga Quetzla).
Czy ktoś ostatnio gra na Saurusach? Jak się Wam sprawdzają?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
i to jest wada która niweluje wszystkie zalety.Temple Guard pisze: Ich główną wadą jest fakt, że nienajlepiej komponują się z resztą armii Lizaków, która jest wyraźnie szybsza.
poza tym mimo że są twardzi, to jednak nie tak jak TG, którzy przyjmą wszystko.
lanca się po nich przejedzie.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Ktoś kiedyś na tym forum pisał, że Saurusom przydałoby się M5. To by było fajne, popawiłoby trochę ich kompatybilnośc z resztą amii, ale coś nie chce mi się wierzyć, że dostaną M5, w końcu to ciężka piechota.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
No niestety, Giant Bow Stegadona to za małoSlanesH pisze:Gdyby lizaki mialy czym zmusic przeciwnika zeby do nich szedl to takie defensywne klocki ladnie by dzialaly.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Co nowego u starych dobrych Saurusów w 7. edycji?
- tańsi (obniżenie kosztu z 12 na 11 punktów)
- "wbudowany" Quetzl, czyli save 3+/4+ (witamy w ciężkiej piechocie)
- tańsze włócznie (obniżka z 2 na 1 punkt)
- brak zasady Predatory Fighters (czyli 2 ataki włóczników z drugiego szeregu!)
Tak cenieni przez graczy O&G Savage Orc Big'Uns zaczynają przy nich wyglądać śmiesznie (co prawda WS4 i I2, ale drożsi - koszt 13 punktów, a z tarczami 14, trudni do kontrolowania - frenzy i ze słabszym save'm i Ld7).
Trochę szkoda, że nie mogą brać magicznego sztandaru (chociaż jednemu oddziałowi mogliby pozwolić), ale nie można mieć wszystkiego.
Dzięki dużej liczbie ataków można ich będzie wystawiać albo w 12 (jak Savege Orcs) albo w normalnym klocku. Włócznie, za tę cenę, właściwie obowiązkowe (ta elastyczność, zawsze przecież można wybrać hw+sh, jest super) no chyba, że naprawdę trzeba przyciąć punkty. Zawsze do oddziału można wsadzić bohatera na CO i jesteśmy zabezpieczeni przed strachem (by nie miał głupoty można wykupić mu Horned One).
Ogólnie świetna piechota, niejedna armia by chciała taką mieć, koszt punktowy bardzo atrakcyjny, mocni w walce, dobra przeżywalność, rewelacyjna Ld. No i "tylko" jeden problem - nadal M4, czyli nie komponują się z resztą armii za bardzo... No ale z tym nie za bardzo można było coś zrobić (ciężka piechota z M5 byłaby trochę dziwna). Natomiast z WS3 oraz I1 da się żyć.
- tańsi (obniżenie kosztu z 12 na 11 punktów)
- "wbudowany" Quetzl, czyli save 3+/4+ (witamy w ciężkiej piechocie)
- tańsze włócznie (obniżka z 2 na 1 punkt)
- brak zasady Predatory Fighters (czyli 2 ataki włóczników z drugiego szeregu!)
Tak cenieni przez graczy O&G Savage Orc Big'Uns zaczynają przy nich wyglądać śmiesznie (co prawda WS4 i I2, ale drożsi - koszt 13 punktów, a z tarczami 14, trudni do kontrolowania - frenzy i ze słabszym save'm i Ld7).
Trochę szkoda, że nie mogą brać magicznego sztandaru (chociaż jednemu oddziałowi mogliby pozwolić), ale nie można mieć wszystkiego.
Dzięki dużej liczbie ataków można ich będzie wystawiać albo w 12 (jak Savege Orcs) albo w normalnym klocku. Włócznie, za tę cenę, właściwie obowiązkowe (ta elastyczność, zawsze przecież można wybrać hw+sh, jest super) no chyba, że naprawdę trzeba przyciąć punkty. Zawsze do oddziału można wsadzić bohatera na CO i jesteśmy zabezpieczeni przed strachem (by nie miał głupoty można wykupić mu Horned One).
Ogólnie świetna piechota, niejedna armia by chciała taką mieć, koszt punktowy bardzo atrakcyjny, mocni w walce, dobra przeżywalność, rewelacyjna Ld. No i "tylko" jeden problem - nadal M4, czyli nie komponują się z resztą armii za bardzo... No ale z tym nie za bardzo można było coś zrobić (ciężka piechota z M5 byłaby trochę dziwna). Natomiast z WS3 oraz I1 da się żyć.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Jeszcze małe uzupełnienie - na strach są 2 sposoby - nie tylko bohater na CO w oddziale, ale też Totem na BSB (osobna sprawa, czy to jest opłacalne i ma sens).
No i nie zapominajmy o starym dobrym myku ze Stegadonem w Saurusach, dzięki czemu zyskują stubborna
No i nie zapominajmy o starym dobrym myku ze Stegadonem w Saurusach, dzięki czemu zyskują stubborna
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Witam!
Myślałem troche nad tym aby ugrywalnic tą jednostke, jednak wszystkie te moje pomysły wydają mi się poronione, jako, że jestem zwolennikiem mniejszych klocków, próbowałem wcisnąc ze trzy dziesiątki wojaków, przy grze defensywnej mogą się sprawdzic, zawsze jest możliwosc zareagowania ucieczką, na bok rzucenia jedej z dziesiątek, ładnie kasuje szeregi, zaś taki klocuszek na flance, nie wydaje się zbyt miły dla przeciwnika, pomysł jednak ciut kiepskawy, bowiem dobry gracz nie da się raczej złapac na taką pułapkę. Przy ofensie, takie klocki też maja całkiem dobre zastosowanie, spokojnie sobie ida w kierunku wroga, zaś gdy będą razem z nimi będą pędziły Stegi, to tak szybko nie spadną, nie dośc, że dużo celów do odstrzału, to jeszcze Engine może roztoczyc warda na strzelanie, całkiem miło, tutaj jednak wychodzi ten ich move cztery, wolniutcy, nawet bardzo, łatwi do wymanewrowania, tak więc raczej posyłałbym ich przy flance, za nimi jakas asysyta, żeby ich nic za łatwo nie wyrabało. Choc bardzo podoba mi się kilka takich oddziałów Saurusów, jestem świadom ich wad, trzeba jednak przyznac, że niezłe z nich koksy, za jedenascie punktów, całkiem nieźli, cena jak za łucznika HE, tyle, że tu mamy super save'a, dobrą wytrzymałosc, siłe, ze spearami kopa w walce. Jeszcze gdy wsród nich znajdzie sie heros, to robi się miły młynek, tyle, że ten move... nakierowuje ich bardziej na defens. To, taki przykład moich szybkich przemyślen co do tej jednostki. Zakładam ten temat, aby poradzic się was, czy nie ma jakiegos sposobu aby dobrze wykorzystac tą jednostke? Nie pojawia się ona w rozpiskach, podoba mi sie jednak nieziemsko, a że prawdopodobnie zacznę gre Lizakami, chce się dowiedziec, czy w ogóle warto ją wystawiac, same modele zakupie na pewno, co to za Lizaki be Saurusów. Tak więc, jak, a przede wszystkim czy w ogóle stosujecie tą jednostke?
Myślałem troche nad tym aby ugrywalnic tą jednostke, jednak wszystkie te moje pomysły wydają mi się poronione, jako, że jestem zwolennikiem mniejszych klocków, próbowałem wcisnąc ze trzy dziesiątki wojaków, przy grze defensywnej mogą się sprawdzic, zawsze jest możliwosc zareagowania ucieczką, na bok rzucenia jedej z dziesiątek, ładnie kasuje szeregi, zaś taki klocuszek na flance, nie wydaje się zbyt miły dla przeciwnika, pomysł jednak ciut kiepskawy, bowiem dobry gracz nie da się raczej złapac na taką pułapkę. Przy ofensie, takie klocki też maja całkiem dobre zastosowanie, spokojnie sobie ida w kierunku wroga, zaś gdy będą razem z nimi będą pędziły Stegi, to tak szybko nie spadną, nie dośc, że dużo celów do odstrzału, to jeszcze Engine może roztoczyc warda na strzelanie, całkiem miło, tutaj jednak wychodzi ten ich move cztery, wolniutcy, nawet bardzo, łatwi do wymanewrowania, tak więc raczej posyłałbym ich przy flance, za nimi jakas asysyta, żeby ich nic za łatwo nie wyrabało. Choc bardzo podoba mi się kilka takich oddziałów Saurusów, jestem świadom ich wad, trzeba jednak przyznac, że niezłe z nich koksy, za jedenascie punktów, całkiem nieźli, cena jak za łucznika HE, tyle, że tu mamy super save'a, dobrą wytrzymałosc, siłe, ze spearami kopa w walce. Jeszcze gdy wsród nich znajdzie sie heros, to robi się miły młynek, tyle, że ten move... nakierowuje ich bardziej na defens. To, taki przykład moich szybkich przemyślen co do tej jednostki. Zakładam ten temat, aby poradzic się was, czy nie ma jakiegos sposobu aby dobrze wykorzystac tą jednostke? Nie pojawia się ona w rozpiskach, podoba mi sie jednak nieziemsko, a że prawdopodobnie zacznę gre Lizakami, chce się dowiedziec, czy w ogóle warto ją wystawiac, same modele zakupie na pewno, co to za Lizaki be Saurusów. Tak więc, jak, a przede wszystkim czy w ogóle stosujecie tą jednostke?
Ja czasami używam 16 saurusów + veteran BSB z T6 i GW, wytrzymują prawie wszystko dopóki żyje BSB, sami ze spearami kroją ładnie wszystko oprócz kawalerii, kawalerie tnie BSB, trzeba tylko uważać by nic z dużym static CR nie wbiło się w bok
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Panowie, już jest temat o Saurusach: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=73&t=164
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Mozesz wsadzis bohatera na stedziu do saurusów.
Monstery (stedzie, hydry, śmoje-boje) nie moga dolączac sie do oddzialow ale Ridden monstery które nie latają mogą.
Monstery (stedzie, hydry, śmoje-boje) nie moga dolączac sie do oddzialow ale Ridden monstery które nie latają mogą.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Ja proponuję trzecie rozwiązanie - dodać te posty do istniejących odpowiednich tematówSauruS PoweR pisze:Ziemko kasuj te smiecie . Albo jeśliś łaskaw to przyklejaj .
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
Mam pytanie:
Do rozpiski ze slanem...czyli bardziej defensywnej, lepszym wyborem jest skink na stedziu(ewentualnie anciencie) z war spearem czy klocek 20 saurusów z wykałaczkami,fcg i do tego scar veteran z great weponem i lataniem?
Do rozpiski ze slanem...czyli bardziej defensywnej, lepszym wyborem jest skink na stedziu(ewentualnie anciencie) z war spearem czy klocek 20 saurusów z wykałaczkami,fcg i do tego scar veteran z great weponem i lataniem?