Ogry na turniejach
Moderator: Afro
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
ZMIENIONA I DOPRACOWANA:d
1 * Tyrant @ 325 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
Thundermace [55]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
25 Gnoblars @ 54 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2] Pts
1 Rhinox Riders @ 151 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
1 Bull Rhinox @ [45] Pts
1 Rhinox Riders @ 151 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
1 Bull Rhinox @ [45] Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 51
Total Army Cost: 2249
JEST MNIE MALO ALE MAM DOSC SILNE JEDNOSTKI:)
I MAM PYTANIE: ILE SLOTOW RARE ZAJMUJA MENAETERZY??2CZY 1 ?
1 * Tyrant @ 325 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour
Wyrdstone Necklace [20]
Longstrider [25]
Thundermace [55]
1 Butcher @ 185 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25]
Bangstick [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Butcher @ 180 Pts
Skull Mantle [20]
Jade Lion [30]
4 Ironguts @ 252 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
War Banner [25]
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls @ 127 Pts
2ndWeapon; Musician
3 Yhetees @ 195 Pts
3 Yhetees @ 195 Pts
25 Gnoblars @ 54 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2] Pts
1 Rhinox Riders @ 151 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
1 Bull Rhinox @ [45] Pts
1 Rhinox Riders @ 151 Pts
Ogre Club; Heavy Armour
1 Bull Rhinox @ [45] Pts
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 51
Total Army Cost: 2249
JEST MNIE MALO ALE MAM DOSC SILNE JEDNOSTKI:)
I MAM PYTANIE: ILE SLOTOW RARE ZAJMUJA MENAETERZY??2CZY 1 ?
Ostatnio zmieniony 1 lut 2007, o 16:26 przez Kedziorson, łącznie zmieniany 1 raz.
Strasznie malo tych ogrow...
Ja bym zdecydowanie wywalil championa z odzialu bulsow bo zrzera niepotrzebnie punkty. Na dobra sprawe nie masz gdzie bohaterow wsadzic.
W takiej rospie mam pewne watpliwosci o przydatkosc BsB co prawda masz tylko kilka jednostek i to dosc drogich gdzie przerzut by sie przydal ale sadze ze i tak jak bedziech chcial flankowac czy cos to ci sie roejda i kapa bedzie.
Na rhinoxie muzyk i baner zwlaszcza magiczny to troche strata pk... Jezeli juz to wsadzam im sztandar z warbanerem i probuje wbijac sie wraz z tyrantem czy nawet bulsami/ironami. W tym wypadku widze combo z Yhetimi.
Co do tyranta to przewaznie daje mu thundermace / thunderiser. Ale w tym wypadku sie nie sprawci raczej. Mastodont armor... moze i fajne ale nie jestem pewien czy na taka armie sie sprawdzi, moze i bedzie miec zastosowanie...
Edit: Rhinoxom daj ironfista! daje to kolejnego bonus sava w walce... 2+ nie jest zle.
Ja bym zdecydowanie wywalil championa z odzialu bulsow bo zrzera niepotrzebnie punkty. Na dobra sprawe nie masz gdzie bohaterow wsadzic.
W takiej rospie mam pewne watpliwosci o przydatkosc BsB co prawda masz tylko kilka jednostek i to dosc drogich gdzie przerzut by sie przydal ale sadze ze i tak jak bedziech chcial flankowac czy cos to ci sie roejda i kapa bedzie.
Na rhinoxie muzyk i baner zwlaszcza magiczny to troche strata pk... Jezeli juz to wsadzam im sztandar z warbanerem i probuje wbijac sie wraz z tyrantem czy nawet bulsami/ironami. W tym wypadku widze combo z Yhetimi.
Co do tyranta to przewaznie daje mu thundermace / thunderiser. Ale w tym wypadku sie nie sprawci raczej. Mastodont armor... moze i fajne ale nie jestem pewien czy na taka armie sie sprawdzi, moze i bedzie miec zastosowanie...
Edit: Rhinoxom daj ironfista! daje to kolejnego bonus sava w walce... 2+ nie jest zle.
Przeciwko takim ogrom moge zagrać 

- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
Ty sie warzywko nie odzywaj:D
dopracuje to troche i wkleje w ten sam post:D
dopracuje to troche i wkleje w ten sam post:D
Ja sie pobawie czyms takim w Weekned:
Tyrant:
Thunderiser , Necklacke, Longstrider, HA, luck gnob.
Butcher:
Sword oMight, DS 2x gnoby
Butcher:
Bangstick, dispel, 1xgnob
Gnoblarki z championem
4x3 Bulsow
Muzyk 2 bronie
1x3 Bulsow
2 bronie ( na muzyka niestarczylo)
2x3 Ironi
muzyk
2x1 Rhinox riders
HA,IF,Muzyk
1999pk
Nie jest to moze jakies wypasione ale ma byc to pokaz i nauka gry dla dzieciakow wiec pozinno wystarczyc. Jest tego troche i magia tez ejst bos przywoity Rhinosy zawsem gnoblary bo mam
Chcialem przedewszytmim wystawic to co mam w wiekszosci pomalowane wiec dlatego tyle bullsow - ogolnie bardziej bazuje na ironach- przynajmniej jak gram na mniejszej ilosci magii.
Tyrant:
Thunderiser , Necklacke, Longstrider, HA, luck gnob.
Butcher:
Sword oMight, DS 2x gnoby
Butcher:
Bangstick, dispel, 1xgnob
Gnoblarki z championem
4x3 Bulsow
Muzyk 2 bronie
1x3 Bulsow
2 bronie ( na muzyka niestarczylo)
2x3 Ironi
muzyk
2x1 Rhinox riders
HA,IF,Muzyk
1999pk
Nie jest to moze jakies wypasione ale ma byc to pokaz i nauka gry dla dzieciakow wiec pozinno wystarczyc. Jest tego troche i magia tez ejst bos przywoity Rhinosy zawsem gnoblary bo mam

GRalem dzis tym z orkami.
Niepamietam dokladnie calosci ale zalozenie takie:
BO lord na swiniaku napakowany na maxa.
BO BsB
NG shaman
25 Ork fcg
20 orkow bigunsow
2x 25 NG fcg 1 fanol
2x5 spidery
16 BO fcg
10 Squig hooperow
1Rocklobber
Gigant
I
Ja zaczynam ruszam sie do przodu zajmuje upatrzone pozycje czekam na squigi. Rzucam panike na odzial sztndarowego armii ktora w koncu weszla i spanikowala biedaczyne. Do tego czar na Ironach z tyrantem.
Orki sie kluca w NG z szamanem fasta a kloc generala rusza do rpzodu. Spidery przy lesie Squigi wyrwaly do produ jak szalone... troche zadaleko
Katapulta nietrafia...
II
Gnoblary stoja i sie patrza. Szarza i przelamanie Hooperow ktore wpadajac w odzial NG porywaja go za soba. Czary zdispelowane nic konkretnego sie nie dzieje.
III
Rhinox panikuje fasta drugi wbija sie w gnoblary i ucieka. Gigant szykuje ie do marszu. U mnie wchodzi stubrn na jednym i drugoim klocku z Butcherem. Katapulta fartem nic nie zrobila...
IV
Gobliny dostaja rhinoxa na bok ktory to wchodzi jak w maslo. po overunie praktycznie siedzi na ogonie klockowi geralskiemu orkow. Gigant wbija sie w odzial ironow z butcherem. Cale szczescie butcher zdaje testa inicjatywy i wysmygnol sie z pod kijka. Gigus dostaje 4 rany ale nadal stoi. Bulsy dostaja Sile i szykuja sie na orkowych debesciakow. Tyrant z rhinosem czaja sie na sztandarowego i BO.
V w sumei decydujaca.
Klocek orkowy z tytulu ze wszedl wczeniej na trudny teren i ladnie screenowany od tylu rhinosem nie jest w stanie zaszarozwac mnie w porpzedniej wiec teraz dostaje 3 szarze na maske i zostaje zadeptany. Gigant pada martwy i upada zabijajac mi 2 Ironow. Rhinox drugi wraz z tyrantem miazdzy kloca BO i zajmuje pozycje na boku orkow ze sztanrowym. Katapulta jeszcze rozwalila dwuch bulli.
V
tura nierozegrana bo i tak by kloc spanikowal i uciek od wjazdu na bok tyranta i rhinosa
Ogolnie bitwa bardzo niefartowie potoczyla sie dla orkow. Zaduzo animozji w przykrych momentach i rzuty tez takei srednie.Rozstawienie terenu w sumei zagralo kluczowa role albo w sumie zle rozstawieni orkow sprowadzil osie do tego ze wjazd na impasibla zakonczyl zywot NG Hooperow i fanatykow. Kloc generalski jak wlecial na trudny teren to z 4M juz nic zrobic konkretnego nie mogl.
Niepamietam dokladnie calosci ale zalozenie takie:
BO lord na swiniaku napakowany na maxa.
BO BsB
NG shaman
25 Ork fcg
20 orkow bigunsow
2x 25 NG fcg 1 fanol
2x5 spidery
16 BO fcg
10 Squig hooperow
1Rocklobber
Gigant
I
Ja zaczynam ruszam sie do przodu zajmuje upatrzone pozycje czekam na squigi. Rzucam panike na odzial sztndarowego armii ktora w koncu weszla i spanikowala biedaczyne. Do tego czar na Ironach z tyrantem.
Orki sie kluca w NG z szamanem fasta a kloc generala rusza do rpzodu. Spidery przy lesie Squigi wyrwaly do produ jak szalone... troche zadaleko

II
Gnoblary stoja i sie patrza. Szarza i przelamanie Hooperow ktore wpadajac w odzial NG porywaja go za soba. Czary zdispelowane nic konkretnego sie nie dzieje.
III
Rhinox panikuje fasta drugi wbija sie w gnoblary i ucieka. Gigant szykuje ie do marszu. U mnie wchodzi stubrn na jednym i drugoim klocku z Butcherem. Katapulta fartem nic nie zrobila...
IV
Gobliny dostaja rhinoxa na bok ktory to wchodzi jak w maslo. po overunie praktycznie siedzi na ogonie klockowi geralskiemu orkow. Gigant wbija sie w odzial ironow z butcherem. Cale szczescie butcher zdaje testa inicjatywy i wysmygnol sie z pod kijka. Gigus dostaje 4 rany ale nadal stoi. Bulsy dostaja Sile i szykuja sie na orkowych debesciakow. Tyrant z rhinosem czaja sie na sztandarowego i BO.
V w sumei decydujaca.
Klocek orkowy z tytulu ze wszedl wczeniej na trudny teren i ladnie screenowany od tylu rhinosem nie jest w stanie zaszarozwac mnie w porpzedniej wiec teraz dostaje 3 szarze na maske i zostaje zadeptany. Gigant pada martwy i upada zabijajac mi 2 Ironow. Rhinox drugi wraz z tyrantem miazdzy kloca BO i zajmuje pozycje na boku orkow ze sztanrowym. Katapulta jeszcze rozwalila dwuch bulli.
V
tura nierozegrana bo i tak by kloc spanikowal i uciek od wjazdu na bok tyranta i rhinosa
Ogolnie bitwa bardzo niefartowie potoczyla sie dla orkow. Zaduzo animozji w przykrych momentach i rzuty tez takei srednie.Rozstawienie terenu w sumei zagralo kluczowa role albo w sumie zle rozstawieni orkow sprowadzil osie do tego ze wjazd na impasibla zakonczyl zywot NG Hooperow i fanatykow. Kloc generalski jak wlecial na trudny teren to z 4M juz nic zrobic konkretnego nie mogl.
czesc
no wiec wchodze juz w niedlugim czasie w ogry, kupuje sobie narazie batalion, ale nie mam zielonego pojecia co dalej... jak nalezy grac bohaterami typu butcher... wykupywać mu itemki dajce 100 atakow itd. czy tylko tego scrolla rozproszenia (czy cus innego). Nie przeczytalem nawet rule booka do konca (army booka-tak) wiec prosze sie ze mnie nie smiac jak by co... prosze o jakies opisowe glupoty! dzieki!!!
PS. ludzi gadaja o ograch na rinoxach...
skad takie cos wziac i skad wziąć do tego zasady ??:)
no wiec wchodze juz w niedlugim czasie w ogry, kupuje sobie narazie batalion, ale nie mam zielonego pojecia co dalej... jak nalezy grac bohaterami typu butcher... wykupywać mu itemki dajce 100 atakow itd. czy tylko tego scrolla rozproszenia (czy cus innego). Nie przeczytalem nawet rule booka do konca (army booka-tak) wiec prosze sie ze mnie nie smiac jak by co... prosze o jakies opisowe glupoty! dzieki!!!
PS. ludzi gadaja o ograch na rinoxach...
skad takie cos wziac i skad wziąć do tego zasady ??:)
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
na www.czempioni.pl jest dość zrozumiały opis jednostek:D
jeśli chodzi o Rinox to są dostępne oficjalnie na Forge world....<nie pamiętam adresu> nop i oczywiście na naszym kochanym Allegro.pl
Rinoxy są fajne, ale jako dodatek raczej a nie jako główna siła:D
życzę powodzenia w zbieraniu tej wspaniałej armii:D
jeśli chodzi o Rinox to są dostępne oficjalnie na Forge world....<nie pamiętam adresu> nop i oczywiście na naszym kochanym Allegro.pl
Rinoxy są fajne, ale jako dodatek raczej a nie jako główna siła:D
życzę powodzenia w zbieraniu tej wspaniałej armii:D
Ogrami gram od zawsze ale wcale latwo na poczatku nie bylo, zwlaszcza ze to jest tak popularna armia ze w mojej okolicy graja nimi 2 osoby wliczajac mnie. Napewno jest trudna do grania
Na poczatek battalion jest najlepszym wydatkiem. Tak szczerze to kupiwszy sobie dwa takie + herosow yheti i rhinopxy mamy juz bardzo pokazna armie na okolo 2k o ile nie wiecej. Proponuje si odrazu robic odzialy po 3 jednostki ewentualnie po 4 jezeli ma byc tam bohater. Muzycy to podstawa a sztandarowy przew3aanie tez tam gdzie boss. Armia ta raczej nie ma jakeis glownej sily udezeniowej. No moze bohaterowie i rhinoxy sa najmocniejsze ale same tez nic dobrego niezdzialaja. Trzeba uzyc sporo mniejszych odzialow i wykorzystywac przewage szybkosci oraz liczbe watpliwych atakow.
Jak niezlamiesz przeciwnika odrrazu to pozniej bedzie coraz gorzej :0
Co do bohaterow to proponuje kupno tyranta i uzywac go jako bruisera/tyranta. Dwoch butcherow mozna zrobic z plastikowych ogrow wystarczy dokleic jakis fartuszek i doac jakies meisko beczki itp.. huntera sie zabardzo nie uzywa ale moze tez tobic za tyranta bo bardzo ladna figurka.
Odzialy:
Bullsi to pdostawa. Trzeba miec conajm,niej jeden odzial. Ja uzywam przewaznie 2-3 odzialy po 3 z muzykiem i dodatkowa bronia. Nie oszukujmy sie to jest takie mocniejsze meisko armatnie. Dobrze sie sprawuje tylko na kolesi z 3T oraz uzywanie ich jako podpuchy.
Irongats- podstawa mojej armii. Jezeli ejst bohater to wlasnie siedzi w nich. Dobra sila konkretna ilosc atakow. naprawde mocne bydlaki. Troche drogie ale wedlug mnie warte pk. Muzyk i czasami sztandar.
Gnoblary u mnie przewaznie sa. Nie robia zaduzo ale zajmowanie cwiartek i chronienie tylow to wystarczajaco dobry aspek tak tanich pk.
Yheti- Bardzo fajny odzial. Drogi ale skuteczny gdyz ignoruje teren i ma duz zasiegu ruchu. Minus to brak pancerza i maly LD od 1400 przewaznie biore 1x3.
Scrap launcher - czasam isie przydaje ale bardzo zadko- tak naprawde to jedyna machina ktora cos moze zrobic w ograch. Na wieksze odzialy z 3-4T naprawde moze sie spisac. Mius takie ze latwo schodzi z S7ale mozna tez je wyslac do walki jako twardy rydwan.
Maneater- drogie nawet bardzo ale jako jednostka jest dosc ciekawa. 1-3 z GW albo mieszane uzbrojenie z katanami. drogi mocny odzial- misun najwiekszy ze bardzo latwo schodzi.
Rhinoxy- Bardzo fajna figorka i wedlug mnie jeden z najlepszych modeli w tej armii. Nie ma jakis niesamowitych statystyk ale duza wytrzymalosc liczba atakow ruch terror itp sprawia ze jest sens go wystawiac. Ja wysstawiam go zawsze nawet na male punkty na 2000+ to juz dwa. Daje mu HA, IF muzyka czasami sztandar. jeden bo nie ma sensu robic wiecej- traci sie mozliwosc manewrow i dobrego wykorzystania. Bardzo ciezko zapanowac nad nim i trzeba na nim spor graczeby go wykorzystac.
Reszte jednostk nie opisuje bo nie sadze ze warto je brac.
Do do przedmiotow magicznych to sa w sumie jedna albo dwie opcje wlasciwe. Jak poszukasz w rospiskach dotyczacych ogrow zobaczysz sie sie ten sam motyw przewija. Nie dla tego ze sa to jakeis maxymalnie mocne przedmioty tylko ze nie ma zabardzo zadnych innych lepszych
Radze przejrzec pare tematow ow ograch oraz rozpiski.
Jak cos to chetnie sluze pomoca
Na poczatek battalion jest najlepszym wydatkiem. Tak szczerze to kupiwszy sobie dwa takie + herosow yheti i rhinopxy mamy juz bardzo pokazna armie na okolo 2k o ile nie wiecej. Proponuje si odrazu robic odzialy po 3 jednostki ewentualnie po 4 jezeli ma byc tam bohater. Muzycy to podstawa a sztandarowy przew3aanie tez tam gdzie boss. Armia ta raczej nie ma jakeis glownej sily udezeniowej. No moze bohaterowie i rhinoxy sa najmocniejsze ale same tez nic dobrego niezdzialaja. Trzeba uzyc sporo mniejszych odzialow i wykorzystywac przewage szybkosci oraz liczbe watpliwych atakow.
Jak niezlamiesz przeciwnika odrrazu to pozniej bedzie coraz gorzej :0
Co do bohaterow to proponuje kupno tyranta i uzywac go jako bruisera/tyranta. Dwoch butcherow mozna zrobic z plastikowych ogrow wystarczy dokleic jakis fartuszek i doac jakies meisko beczki itp.. huntera sie zabardzo nie uzywa ale moze tez tobic za tyranta bo bardzo ladna figurka.
Odzialy:
Bullsi to pdostawa. Trzeba miec conajm,niej jeden odzial. Ja uzywam przewaznie 2-3 odzialy po 3 z muzykiem i dodatkowa bronia. Nie oszukujmy sie to jest takie mocniejsze meisko armatnie. Dobrze sie sprawuje tylko na kolesi z 3T oraz uzywanie ich jako podpuchy.
Irongats- podstawa mojej armii. Jezeli ejst bohater to wlasnie siedzi w nich. Dobra sila konkretna ilosc atakow. naprawde mocne bydlaki. Troche drogie ale wedlug mnie warte pk. Muzyk i czasami sztandar.
Gnoblary u mnie przewaznie sa. Nie robia zaduzo ale zajmowanie cwiartek i chronienie tylow to wystarczajaco dobry aspek tak tanich pk.
Yheti- Bardzo fajny odzial. Drogi ale skuteczny gdyz ignoruje teren i ma duz zasiegu ruchu. Minus to brak pancerza i maly LD od 1400 przewaznie biore 1x3.
Scrap launcher - czasam isie przydaje ale bardzo zadko- tak naprawde to jedyna machina ktora cos moze zrobic w ograch. Na wieksze odzialy z 3-4T naprawde moze sie spisac. Mius takie ze latwo schodzi z S7ale mozna tez je wyslac do walki jako twardy rydwan.
Maneater- drogie nawet bardzo ale jako jednostka jest dosc ciekawa. 1-3 z GW albo mieszane uzbrojenie z katanami. drogi mocny odzial- misun najwiekszy ze bardzo latwo schodzi.
Rhinoxy- Bardzo fajna figorka i wedlug mnie jeden z najlepszych modeli w tej armii. Nie ma jakis niesamowitych statystyk ale duza wytrzymalosc liczba atakow ruch terror itp sprawia ze jest sens go wystawiac. Ja wysstawiam go zawsze nawet na male punkty na 2000+ to juz dwa. Daje mu HA, IF muzyka czasami sztandar. jeden bo nie ma sensu robic wiecej- traci sie mozliwosc manewrow i dobrego wykorzystania. Bardzo ciezko zapanowac nad nim i trzeba na nim spor graczeby go wykorzystac.
Reszte jednostk nie opisuje bo nie sadze ze warto je brac.
Do do przedmiotow magicznych to sa w sumie jedna albo dwie opcje wlasciwe. Jak poszukasz w rospiskach dotyczacych ogrow zobaczysz sie sie ten sam motyw przewija. Nie dla tego ze sa to jakeis maxymalnie mocne przedmioty tylko ze nie ma zabardzo zadnych innych lepszych

Radze przejrzec pare tematow ow ograch oraz rozpiski.
Jak cos to chetnie sluze pomoca
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
co to jest bellower??
Kedziorson pisze:co to jest bellower??

muzyk

- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
zalosny poziom...przeczytalem jedną bitwe z khemri i jestem załamany...ale shit.... ;] widac ze to Polacy są mistrzami Europy a nie oni... 

- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
muzyk....musican:D zmyliło mnie to troche powiem.....i tak mi wstyd
Szczerze powiedziawszy rozpiska taka bardzo zla nie byla tymi ogrami...
Poziom poziomem nie kazdemy musi isc dobrze.
Co z tego ze ktos mzoe byc duzo lepszy od innego ale dla niektoryc tylko typul sie liczy. Osobiscie widzialem troche bitew we francji i musze powiedziec ze wiekszosc rozpisek robionych turniejowo jest wogole niegrywalna albo bardzo slabo.. BA nawet klimatyczne nie sa. Ale co trzeba przyznac ludzie graja przewaznie na figsach bardzo ladnie pomalowanych. nie to co sie widuje na polskich turniejach . Bez urazy ale taki turniejowy table top nie jest fajny. Owszem zdazaja sie ludzie naprawde z extra malowaniem ale zadko.
Poziom poziomem nie kazdemy musi isc dobrze.
Co z tego ze ktos mzoe byc duzo lepszy od innego ale dla niektoryc tylko typul sie liczy. Osobiscie widzialem troche bitew we francji i musze powiedziec ze wiekszosc rozpisek robionych turniejowo jest wogole niegrywalna albo bardzo slabo.. BA nawet klimatyczne nie sa. Ale co trzeba przyznac ludzie graja przewaznie na figsach bardzo ladnie pomalowanych. nie to co sie widuje na polskich turniejach . Bez urazy ale taki turniejowy table top nie jest fajny. Owszem zdazaja sie ludzie naprawde z extra malowaniem ale zadko.
Niestety muszę zgodzić się z Miśkiem, nasz rodzimy poziom turniejowych tabletopów woła o pomstę do nieba, często ludzie dosłownie chlapią figurki tymi trzema kolorami by spełnić minimum... :/ Co prawda w WFB grałem głównie 10-12 lat temu, w 5. edycji, ale niestety od tego czasu niewiele się zmieniło.
Swoją drogą trochę ciężko jest wrócić po takiej przerwie do tego hobby, człowiek przywykł do armii opartej na lordzie na smoku i 2-3 regimenach we wsparciu ;P (Jak może pamiętacie, w 5 edycji budowało się armię nie na zapełnianiu slotów "core" "special" itp, ale na ich wartości procentowej w armii
Swoją drogą trochę ciężko jest wrócić po takiej przerwie do tego hobby, człowiek przywykł do armii opartej na lordzie na smoku i 2-3 regimenach we wsparciu ;P (Jak może pamiętacie, w 5 edycji budowało się armię nie na zapełnianiu slotów "core" "special" itp, ale na ich wartości procentowej w armii

Opis ogrow na stronce www.czempioni.pl jest KIEPSKI (zeby nie powiedziec beznadziejny) nie sugerowalbym sie radami tam zamieszczonymi na miejscu poczatkujacych graczy. To oczywiscie moje prywatne zdanie.
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
ja od tego zaczełem:D
Hm, ja zaczĄłem od army booka... ;P
Co do taktyk i użyteczności jednostek, to podstawą powinni być Ironguts, sprawdzają się przeciwko większości armii. Na 2000pts warto mieć przynajmniej dwa oddziały po czterech z pełnym CG. Byczki jako zapchaj dziura i rozganiacz skirmishów, przeciw armiom hordowym ze słabymi jednostkami (masa jednostek z T3, jak Skaveni, goblińskie O&G, czasem VC i TK) mogą stanowić podstawę armii; najlepiej w oddziałach po trzech z muzykiem. Kawaleria Rhinoxowa do rozbijania ciężkich celów i terroryzowania
Wyśmienicie sprawdza się w combo z Tyranem, który ma Longstridera. Leadbelcherzy to losowy sukces, jednak oddziały po dwóch nadają się jako straszaki dla fastów przeciwnika i do ochrony flanki. Yethi dość drogie, ale szarże z flanki przez las są naprawdę użyteczne
Maneaters cholernie drodzy, ale potężni. Nieźli jako biegacze i niszczyciele rydwanów, gdy mają dwuraka. Gnoblarów raczej nie widzę, przydają się jako "żywa tarcza" przeciw armiom strzelającym, choć ze względu na wolne bieganie, ciężko ich zgrać z ogrami. Katapulta, moim zdaniem, dość bezużyteczna, może czasem przeciw armiom hordowym, ew przeciw dużym jednostkom ciężkiej kawalerii (killing blow), jednakże OK mają "zgnieść twoja czaszka" maczugą, nie strzelaniem 
Ogólnie armia bardzo silna w close combat, frontalny atak irongutsów czy maneaterów niewiele jednostek jest w stanie przeżyć. Jeżeli w takiej jednostce siedzi jeszcze tyran, albo mają od rzeźnika +1 siły, to nawet ironbreakers czy ciężka kawaleria się przewracają
Należy jednak bacznie pilnować flank, ze względu na małą liczebność łatwo ich oskrzydlić. Uwaga też na multi wound maszyny, nie obracać się do nich bokiem
Pozdrawiam
Co do taktyk i użyteczności jednostek, to podstawą powinni być Ironguts, sprawdzają się przeciwko większości armii. Na 2000pts warto mieć przynajmniej dwa oddziały po czterech z pełnym CG. Byczki jako zapchaj dziura i rozganiacz skirmishów, przeciw armiom hordowym ze słabymi jednostkami (masa jednostek z T3, jak Skaveni, goblińskie O&G, czasem VC i TK) mogą stanowić podstawę armii; najlepiej w oddziałach po trzech z muzykiem. Kawaleria Rhinoxowa do rozbijania ciężkich celów i terroryzowania



Ogólnie armia bardzo silna w close combat, frontalny atak irongutsów czy maneaterów niewiele jednostek jest w stanie przeżyć. Jeżeli w takiej jednostce siedzi jeszcze tyran, albo mają od rzeźnika +1 siły, to nawet ironbreakers czy ciężka kawaleria się przewracają


Pozdrawiam
www.czempioni.pl . ten kto to pisal chyba nigdy army booka nei czytal. ironi i dzordze zdecydownie najlepsi