Pytania krótkobrodego - stary temat
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego
1. Czy każda maszyna oblężnicza ma "darmowy obrót" w fazie strzelania?
2. Czy na 1550pkt, jest sens wystawiania 3 bohaterów (jeśli przeciwnikami są chaos z przegiętym shagotem, bohaterem na molochu i Wulfrykiem Wędrowcem? Czy też elf z dwoma rydwanami i dwoma magami.)
3. Czy ktoś zna jakiś skuteczny sposób na Shagota Smoczych ogrów, Bohatera na Molochu Khorna?
4. Czy pakowania w tana masy run w kombinacji runa kamienia(zbroja), runa oporu(zbroja), wielka runa złośliwości(talizman) ma jakiś sens?
5. Czy lepiej wystawić działo czy balistę na 1550pkt? Jeśli klocki przeciwnika to nie więcej niż 10 ludzi (po 5 na szereg).
6. Lepiej wystawiać duże klocki 20 osobowe, czy więcej mniejszych 10-15? (tylko na Chaos i HE)
7. Jakiś sposób na white lionów i swordmasterów?
2. Czy na 1550pkt, jest sens wystawiania 3 bohaterów (jeśli przeciwnikami są chaos z przegiętym shagotem, bohaterem na molochu i Wulfrykiem Wędrowcem? Czy też elf z dwoma rydwanami i dwoma magami.)
3. Czy ktoś zna jakiś skuteczny sposób na Shagota Smoczych ogrów, Bohatera na Molochu Khorna?
4. Czy pakowania w tana masy run w kombinacji runa kamienia(zbroja), runa oporu(zbroja), wielka runa złośliwości(talizman) ma jakiś sens?
5. Czy lepiej wystawić działo czy balistę na 1550pkt? Jeśli klocki przeciwnika to nie więcej niż 10 ludzi (po 5 na szereg).
6. Lepiej wystawiać duże klocki 20 osobowe, czy więcej mniejszych 10-15? (tylko na Chaos i HE)
7. Jakiś sposób na white lionów i swordmasterów?
na wiekszosc twoich pytan jest prosta odpowiedz (chociaz nie lubie takich rozwiazan) a mianowicie STRZELANIE
1 mysle ze tak
2 tak jezeli masz na nich pomysl, nie warto dawac herosow tylko po to zeby ich dac... (ale ja bym dal 3 thana,bsb i kowala)
3 dziala/bolce a w hth rune of might
4 ja na thana daje (nie pamietam polskich nazw runow) save na 1+ z przerzutem i zostaje 25pts na cos jeszcze
5 dzialo i 2 balisty na flankach
6 jak dla mnie mocne 20tki
7 strzelanie a w hth duze klocki z tarczami (minimalne straty a duzo do combatu, szeregi sztandar przewaga...) i hero ktory cos zabije
tzn takie jest moje zdanie wiec zapytaj kogos jeszcze...
1 mysle ze tak
2 tak jezeli masz na nich pomysl, nie warto dawac herosow tylko po to zeby ich dac... (ale ja bym dal 3 thana,bsb i kowala)
3 dziala/bolce a w hth rune of might
4 ja na thana daje (nie pamietam polskich nazw runow) save na 1+ z przerzutem i zostaje 25pts na cos jeszcze
5 dzialo i 2 balisty na flankach
6 jak dla mnie mocne 20tki
7 strzelanie a w hth duze klocki z tarczami (minimalne straty a duzo do combatu, szeregi sztandar przewaga...) i hero ktory cos zabije
tzn takie jest moje zdanie wiec zapytaj kogos jeszcze...
Kowal nadaje sie do stania za lasem, górka i powinnien unikac walki jak tylko sie da warto mu dac rune of stone, resistance, preservation a reszte w antymagie.siupal pisze: czy warto wymaksować kowala na walczącego generała w sytuacji gdy gram na 2250 na kowadle a than jest bsb?
@Błysk :
1. tak
2. runesmith, thane bsb powinni wystarczyc jak nie idzie Ci z magia wrzuc jeszcze jednego smitha. Jak idzie to goły dragon slayer jest fajny
3. Bolce, organki, klopa
4. Na Thana do walki R of stone , oporu to chyba resistance tzn przerzut save ( tak ? ) na spite szkoda punktow lepiej bron dac. A najlepiej sprawdza sie BSB Mr of Gromil (As 1+), resistance (przerzut save'a), Mr of challenge
5. Balisty znacznie lepiej sie sprawdzaja +1 siły do tego inżynier i shaggota trafiamy na 2+ jak wejdzie w 24". Proponuje jeszcze katapulte - działa na wszystko
6. Duże klocki elitarnej piechoty Hamki, dziadki nie do zniszczenia
7. FIREEEEEEE, wystrzelaj zanim dojda
"Moją ogromną przywarą jest niepohamowana dobroć. Ja muszę czynić dobro. Jestem jednak rozsądnym krasnoludem i wiem, że wszystkim wyświadczyć dobra nie zdołam. Postanowiłem zatem czynić dobro konkretne. Jestem dobry dla siebie i dla mojego bezpośredniego otoczenia".
Przedmówcy już odpowiedzieli na Twoje pytania, ale dodam coś od siebie na temat Ad. 6:
- jeśli chodzi o kloce strzelające to rób je minimalnej wielkości (10) jako, że nie można rozdzielać strzelania w 7 edycji. Masz większą elastyczność przy trzech oddziałach po 10 niż dwóch po 15 .
- jeśli chodzi o kloce strzelające to rób je minimalnej wielkości (10) jako, że nie można rozdzielać strzelania w 7 edycji. Masz większą elastyczność przy trzech oddziałach po 10 niż dwóch po 15 .
3. Czy ktoś zna jakiś skuteczny sposób na Shagota Smoczych ogrów
shaggoth nie jest przegięty....bolce, klopy, organy, tym go załatwisz
jeśli zaś boisz się tego shagotha-special bohatera to zabierz na niego demoniarza z dobrą kosą..i starczy...
shaggoth nie jest przegięty....bolce, klopy, organy, tym go załatwisz
jeśli zaś boisz się tego shagotha-special bohatera to zabierz na niego demoniarza z dobrą kosą..i starczy...
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
jeśli chodzi ci o sytuacje w której jednostka przeciwnika szarżuje w nasz kloc i się od niego odbija po przegranym combacie- to TAK, szłyszałem o takich przypadkach
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
dlaczego odrazu od klocka? ja "slyszalem" od odbijaniu sie od strzelaczy a nawet od machin
Co do tego strzelania w shagotta, grałem pierwszy raz i strzały strasznie mi nie wychodziły... Runy natomiast dawałem kamienia +1 save, ta która daje przerzut, ward na 4+, than miał tarczę. Nie był to najlepszy pomysł, bo bohaterowie chaosu z mojego save robili 5+ a ja sam nie byłem w stanie im nic zrobić
1.Jednak głównym pytaniem jest, dlaczego akurat slayer? Jeśli dam mu kosę, to traci drugi toporek, a runy mogę wpakować tylko w broń, zasada ranienia na 4+ staje się bezużyteczna, gdyż chyba chodzi o to, żeby ranić na 3, 2+? Jeśli plotę strasznie, to wybaczcie młodzikowi.
2. A i jeszcze jedno, na 1550, pewniej jest zainwestować w większą ilość słabej piechoty, czy pokusić się na jakiś slot gwardii, czy ironów?
(Jutro może dam kilka rozpisek do oceny, na 1550, którymi mam zagrać na chaos, ewentualnie elfy, więc zobaczycie dokładniej co może mi pomóc, a z własnym doświadczeniem, które nabędę kiedyś, coś ze mnie może bedzie. Z HE udało się zremisować (a wygrałbym gdyby ktoś powiedział, że siła 7 niszczy automatycznie rydwan po zadaniu rany.)
1.Jednak głównym pytaniem jest, dlaczego akurat slayer? Jeśli dam mu kosę, to traci drugi toporek, a runy mogę wpakować tylko w broń, zasada ranienia na 4+ staje się bezużyteczna, gdyż chyba chodzi o to, żeby ranić na 3, 2+? Jeśli plotę strasznie, to wybaczcie młodzikowi.
2. A i jeszcze jedno, na 1550, pewniej jest zainwestować w większą ilość słabej piechoty, czy pokusić się na jakiś slot gwardii, czy ironów?
(Jutro może dam kilka rozpisek do oceny, na 1550, którymi mam zagrać na chaos, ewentualnie elfy, więc zobaczycie dokładniej co może mi pomóc, a z własnym doświadczeniem, które nabędę kiedyś, coś ze mnie może bedzie. Z HE udało się zremisować (a wygrałbym gdyby ktoś powiedział, że siła 7 niszczy automatycznie rydwan po zadaniu rany.)
A kto nie słyszał Kraśki odbiją praktycznie wszystko, a potem jeszcze zagoniąItachi pisze:słyszał ktoś o odbiciu szarży przez krasie??
@Błysk
Szkoda punktów na ward'a juz lepiej 1+ save i przerzut - złapac takiego bohatera a pozniej polamac CR'em
Slayer - goły bez żadnych itemow - tylko 50 punktow a budzi respekt Dobry do np. pilnowania maszyn albo krojenia imperialnej piechoty - kiedys 3 szeregi wyrżnalem takim
A na 1550 proponuje longbeardow albo hammerersow bo ironi mimo calej mojej sympatii do tego oddzialu nie sprawdzaja sie
"Moją ogromną przywarą jest niepohamowana dobroć. Ja muszę czynić dobro. Jestem jednak rozsądnym krasnoludem i wiem, że wszystkim wyświadczyć dobra nie zdołam. Postanowiłem zatem czynić dobro konkretne. Jestem dobry dla siebie i dla mojego bezpośredniego otoczenia".
No to jeszcze jedno, dodanie chorążego dodaje +1 do wyniku walki, bez względu na to, czy wykupuje mu sztandar runiczny? (Niby w podręczniku pisze, że posiadanie sztandaru daje +1 do walki, ale moi współgracze lubią się czepiać i mogą zacząć wszczynać kłótnie, że jest sztandarowy, ale żadnego sztandaru nie wykupiłem... A grają tylko odrobinę dłużej.)
Ja do puki na 1500 pkt nie zacząłem używać klocka elitarnej piechoty do dostawałem klocki ale inne . Sam używam Ironów bo ich lobię i z reguły się sprawdzają zwłaszcza z run of Battle (ale przyznam że to nie ekonomiczne) nawet na chaos.
Jak ironi - to tylko immune fear /terror + Break 1D6. Ale i tak jak dostaniesz cos na front i bok to zaczyna sie robic krucho dlatego preferuje Hamkow Ld9 niewazne co sie dzieje , jeszcze postawic bsb niedaleko i "prawie" nie do zlamania.
"Moją ogromną przywarą jest niepohamowana dobroć. Ja muszę czynić dobro. Jestem jednak rozsądnym krasnoludem i wiem, że wszystkim wyświadczyć dobra nie zdołam. Postanowiłem zatem czynić dobro konkretne. Jestem dobry dla siebie i dla mojego bezpośredniego otoczenia".