9 maj Kielce 1715 - bez rarów.

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

9 maj Kielce 1715 - bez rarów.

Post autor: White Lion »

Turniej "Warhammer Fantasy Battle"
Data: 09.05 (sobota)

Godzina: start o 10.00 koniec ok 16.00

Gdzie: Wargamer Kielce, ul.Planty 6/1

Armie: 1715 pkt.

Wpisowe: 5zł
Nagrody: Pierwsze trzy oraz ostatnie miejsce - z wpisowego w artykułach Wargamera.

Bonus: w dniu turnieju jego uczestnicy otrzymują 10% rabatu.

Zasady bitew:
- 3 bitwy (po 1,5 h lub 6 tur).
- scenariusze: 1. Capture the Goblin, 2. Shadow Hill, 3. Pitched Battle.
- WE mają dodatkowy las.
- Nie używamy Rarów !!
- Special Characters tylko z podręczników armii (nie używamy charakterów ze strony GW lub z dodatków).
- Nie korzystamy z rozpisek hobbystycznych oraz SoC i Lustria.
- Można korzystać z jednostek Dogs of War i armii RoR.
- Obowiązują Uściślenia Sędziowskie
http://strony.aster.pl/barbaros/
- Nie obowiązuje Balancing Patch
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=13241
- Obowiązuje lutowy Faq GW
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... 2_Feb_2009

Zasady turnieju:
- Dobór graczy w pierszej turze losowo, a później system szwajcarski.
- Teren rozkładamy naprzemiennie z ograniczeniem rozstawiania na swojej połowie stołu (może być na linii środka ale większą częścią na swojej połowie) - 2x las, 2x wzgórze, 1x ruiny, 1x murek – ew. według scenariusza.
- Gracze muszą posiadać WYRAŹNE rozpiski armii (jeżeli ktoś nie ma drukarki to ja mogę wydrukować),
- konieczne jest posiadanie zasad swojej armii (w przypadku braku podręcznika każda sytuacja sporna rozstrzygana jest na niekorzyść takiego gracza).
- jeżeli ktoś ma jednostki korzystające z jakiś templatów lub kostek to proszę je przynieść.


Punktacja w turnieju:
- zniszczenie lub społowienie jednostki, (jednostki które uciekną za stół oraz uciekające w ostatniej rundzie traktuje się jak zniszczone, zacięte lub opuszczone przez obsługę maszyny też)
- za zabicie wrogiego generała 100pkt.
- za każdy zdobyty i utrzymany do końca sztandar 50pkt (BSB 100pkt).
- za każdą ćwiartkę stołu zajmowanom na koniec gry 50pkt.
- dodatkowo za pomalowaną armię 0-4 duże punkty i za dopracowanie podstawek 0-2 DP.

kontakt do mnie:
mail. terailithiril@o2.pl
gg. 6593531


p.s. tu oraz na forum wargamer.pl oraz w sklepie Wargamer będą aktualne ifnormacje o turnieju.
Każdy kto poda mi swojego maila lub gg to dostanie też w takiej formie wszyskie aktualności.


zapraszam.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, o 12:08 przez White Lion, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Zasady scenariuszy:


1. Capture the Goblin:

Fluff:
W ruinach pobliskiej kaplicy Sigmara gobliny ukryły skarb – złote bryły wyniesione przez nich z miasta Mordheim.
Na zbliżające się odgłosy bitwy Strażnicy skarbu chwycili po bryłce złota, zjedli magiczne grzybki szaleństwa i teraz starają się uciec ze skarbem.
Druga grupa strażników stara się osłonić ucieczkę goblinów ze złotem ostrzeliwując obie armie.

Dla każdej z armii przyda się to złoto. Podobno w pobliskim mieście stacjonuje oddział najemników. Może zgodzili by się walczyć po twojej stronie w kolejnej bitwie..

Teren:
Na środku stołu stoją małe ruinki.
Dodatkowy teren do rozłożenia przez graczy to 2x las i 2x wzgórze według standardowych zasad. (12 cali od środka i w większej części na swojej połowie stołu)
Nie można ustawiać makiet jedna na drugiej.
WE mają dodatkowy las.

Zasady:
Na koniec pierwszej fazy compulsory movement ze środka stołu ruszają 3 fanatycy.
Później ruszają się na koniec każdej fazy compulsory movement.
Ruszają się zgodnie ze zwykłymi zasadami fanatyków.
Zabija się ich standardowo (mają statystyki zwykłych fanatyków i dodatkowo 5+ Warda po grzybkach).
Po tym jak się ich zabije zostawiają bryłę złota. Oddział który zatrzyma się na tej bryle (albo fanatyku) może ją zabrać.

Dodatkowo na koniec tury każdego gracza strażnicy pozostali w ruinach próbują osłonić swoi pobratymców. W kierunku zmierzonym od środka ruin a wyznaczonym przez kostkę rozrzutu gobliny wystrzeliwują 5 zatrutych (poison) strzał z S: 3. Strzały trafiają zawsze w pierwszą napotkaną w wyznaczonym kierunku jednostkę na 4+ (w pojedynczą postać na 5+) – inne modyfikatory nie są brane pod uwagę. Maksymalny zasięg tego ostrzału to 15cali. W żaden sposób nie można przerwać tego ostrzału (nie da się znaleźć goblinów pochowanych w ruinach ani ich wypłoszyć)

Na koniec bitwy przy podliczaniu punktów każda bryłka liczy się jako 100pkt.
Traci się je i przejmuje podczas bitwy jak zwykłe sztandary.

Bonus:
Dodatkowo w kolejnej bitwie ten z graczy którego armia będzie posiadać więcej złota opłaci oddział Lorenzo Galloping Gun (zasady w podręczniku Dogs of War) na czas trwania bitwy. Jeżeli obaj gracze będą posiadać taką samą ilość złota to żadnemu z nich nie uda się wynająć najemników.


2. Shadow Hill

Fluff:
475 lat temu na wzgórzu górującemu pośrodku pola dwaj rycerze stoczyli pojedynek. Był to sługa Simgara Młotodzierżcy Roan Pureheart oraz upadły czempion Rycerzy Grala Ulryk von Grauss. Pojedynek zwyciężył rycerz Sigmara. Ciało przegranego rycerza wraz z całym jego dobytkiem zostało pochowane w grobowcu pod wzgórzem. Do tej pory wokół wzgórza da się wyczuć atmosferę walki tych dwóch czempionów – zarówno chłód wiatru jak i ciepło słońca przenikają każdego kto znajdzie się w pobliżu.

Teren:
5 cali od jednej z krawędzi, na środku stołu stoi wzgórze z obeliskiem .
Dodatkowy teren do rozłożenia przez graczy to 2x las i 1x wzgórze, 1x ruiny i 1x murek według standardowych zasad. (12 cali od środka i w większej części na swojej połowie stołu).
Można rozstawiać makiety jedne na drugich (np. las na wzgórzu).
WE mają dodatkowy las.

Zasady:
Podczas całej bitwy każdy Irresistible Force wychodzi na dwie 4, 5 lub dwie 6 a każdy Miscast na dwie 1, 2 lub dwie 3 (i dodatkowo żadne przedmioty i zdolności nie mogą wpłynąć na szansę tego i na rzut potem w tabeli Miscasta)

Każdy czarodziej znajdujący się na wzgórzu generuje +k3 kostki magii i k3 kostki dispela).
Każdy oddział stojący przynajmniej częściowo na wzgórzu otrzymuje hate na wszystko a jeżeli miał już hate to dostaje infinite hate (przerzuty w każdej turze walki).

Na początku tury magii każdego z graczy grobowiec pobiera opłatę za swoje błogosławieństwa.
Z głębi ziemi wydobywają się magiczne opary mgły i zaczynają wysysać krew z istot w pobliżu wzgórza w pewnym promieniu (kostki artyleryjskiej) każda jednostka na 4+ otrzymuje k6 magicznych hitów
z s3 (-1 do armour save).

Bonus:
Ten z graczy który na koniec bitwy kontroluje wzgórze (na wzgórzu stoi jego jednostka o US 5+ i nie ma jednostki wroga os US 5+) otrzymuje w kolejnej bitwie k3 przerzuty (jeżeli rzuci 5-6 to otrzymuje 3 przeżuty a jego przeciwnik 1 przerzut na dowolny z jego rzutów). Nadal funkcjonuje zasada że każdy rzut może być tylko jeden raz powtórzony.


3. Pitched Battle

teren: 2x las, 2x wzgórze, 1x ruiny (widoczność jak przez las, wysokość 1 - czyli jak wzgórze, bardzo trudny teren), 1x murek (lekka osłona, zdejmuje bonus za szarże, przy marszu jak przeszkoda).
WE mają dodatkowy las.

Teren wystawiamy naprzemiennie z ograniczeniami:
- 12 cali od środka stołu;
- większa część terenu (lub cały) musi znajdować się na połowie gracza wystawiającego dany teren;
- gracze rzucają k6 - wygrany wybiera czy pierwszy bierze teren i go wystawia ale również pierwszy wystawia potem oddział czy oddaje ten przywilej przeciwnikowi;
- nie można ustawiać makiet jedna na drugiej.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Z powodu ograniczonego lekko czasu rozegraliśmy 2 bitwy ale i tak gra była bardzo przyjemna.

Oto wyniki turnieju:
Maksymalnie było do zdobycia 40 z bitew. Tym razem nie ocenialiśmy armii z braku czasu.


Miejsca:

1. White Lion (VC) – 31pkt
2. Siegi (Imp) – 27
3. Oskar (Dwarfs) – 28
4. Paweł (WE) – 18
5. KarlFranz (Bret) – 8
6. Piotrek (HE) – 8

I przebieg bitew:

Tura I

1. Siegi vs White Lion 9:11
2. Oskar vs Piotrek 14:6
3. KarlFranz vs Paweł 8:12

Tura II

1. Siegi vs Piotrek 18:2
2. White Lion vs KarlFranz 20:0
3. Oskar vs Paweł 14:6


Dzięki za grę i zapraszam na kolejny turniej

ODPOWIEDZ