Witam chciałbym zaprezentować eksperymentalna rozpiske Zielonej Hordy - z gory zaznaczam ze szukalem czegos co moze powalczyc z: VC, TK, Demonami, HE gdyz takich mam przeciwnikow.
Mam swoja ustalona rozpiske a to co tutaj prezentuje to alternatywa do juz istniejacej.
Z gory dziekuje za cenne uwagi i komentarze.
Zapraszam do lektury
HEROES:
1. BOBB - 141 Pts
Heavy Armor; Shield; Effigy of Gork; Collar of Zorga; Sword of might
2. BOBB – 166 Pts
Heavy Armor; Shield; Battle Standard; Ironback boar; martog's
3. Night Goblin Shaman – 100 Pts
2x Dispel Scroll
CORE:
1. 5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Short Bow ;Spear; Light Armour; Musician
2. 5 Goblin Wolf Riders - 76 Pts
Short Bow ;Spear; Light Armour; Musician
3. 12 Savage Orc Big U`ns - 161 Pts
Spear; Musician; Frenzy; Warpaint
4. 2 Snotlings – 40 Pts
5. 25 Night Goblins - 155 Pts
FCG; Sieci; 1x Fanatyk
SPECIAL:
1. 3 Squig Herd – 90 Pts
2. 3 Squig Herd - 90 Pts
3. 5 Savage Boar Big 'Uns - 203 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; FCG
RARE:
1. 3 River Troll – 180 Pts
Total - 1478 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3 + 2 x DS
Troche punktow jeszcze zostalo wiec mozna cos wcisnac.
Teraz maly opis:
Gienio idzie do troli - co daje nam oddzial ktory w calosci jest trafiany z modyfikatorem -1. Obok BSB siedzi w piechocie savage, z drugiej strony jazda savage. Na dalszych bokach po squigach i goblin raidersach. Shaman do Scnotlingow a Ciemne wedle uznania
Taktyka jest prosta - pedzimy do przodu i lejemy w morde
Moim zdaniem taki sklad daje wzglednie duza odpornosc przeciwko undead a Trolle z generalem to sam jestem ciekaw jak sprawdza sie w bitwie.
Dziekuje za uwage i pozdrawiam
Orki 1499 - nowe podejscie
Orki 1499 - nowe podejscie
Ostatnio zmieniony 15 maja 2009, o 11:26 przez Ketman, łącznie zmieniany 1 raz.
(na szczescie jest BSB wiec z glupota nie powinno byc zle)
z BSB nie przerzucisz testu głupoty...
... poza tym masz 3DD + 2 scrolle
xYz
nie pytaj tylko zagraj i powiedz jak ci szlo, po co teoretyzowac? ps jak gienio w trolah rzuci 1 na animozji to łupie trole?
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Jesli nie planujesz w dzikusach na świniach puszczac bohatera to lepiej moim zdaniem wystawic 6 z muzykiem, a jak jednak masz zamiar tam bsb'ka puscic to ja bym dal któryś magiczny sztandar (war banner albo +D6" do szarzy). tym bardziej że ci zostalo ponad 20 wolnych punktów
Z TK powinni dać rade, z HE ze względu na ich ASF nie widze tej rozpiski jedyne co moze z nimi powalczyć to trole ale od czego jest magia w HE, z VC oraz demonami bęrdzie cięzkoz gory zaznaczam ze szukalem czegos co moze powalczyc z: VC, TK, Demonami, HE gdyz takich mam przeciwnikow.
Znowu sie troche poczepiam...
Jesli ci savage w cos wjada, to musza sobie poradzic swoimi 20 atakami z S5. Jesli to nie pomoze, to ani boss (drogi a ma tylko jeden atak wiecej), ani sztandar nic nie zmienia.
Moze zamiast jednego herda rydwan orkowy? Pomoze na helfy.
Sugeruje zamiane przedmiotow. Martog's dobrze sie kombuje z Effigy (bo masz ws 7, co czesto ma znaczenie przy -1 to hit - szczegolnie przy potyczkach z oddzialami ktore maja ws3 - bo trafiaja Cie wtedy na 6+, oraz przy pojedynkach z ws7, bo taki gosc trafia wtedy na 5+). Lepiej wiec BSB dac martog's i effigy a generalowi ironback boar, SoM i collar.Ketman pisze:HEROES:
1. BOBB - 141 Pts
Heavy Armor; Shield; Effigy of Gork; Collar of Zorga; Sword of might
2. BOBB – 166 Pts
Heavy Armor; Shield; Battle Standard; Ironback boar; martog's
Na pewno bez FCG, jak juz.Warto miec tylko muzyka. W 7 przypadkach na 10 dobry gracz wyprowadzi Ci ten oddzial w pole i elegancko sobie po nim przejedzie. Nie warto tracic 100pkt za sztandar.3. 5 Savage Boar Big 'Uns - 203 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint; Shield; FCG
Jesli ci savage w cos wjada, to musza sobie poradzic swoimi 20 atakami z S5. Jesli to nie pomoze, to ani boss (drogi a ma tylko jeden atak wiecej), ani sztandar nic nie zmienia.
Trole nie sa zle, ale jesli je wystawiac, to przy Ld9 Warbossa. Przy Ld 8 masz jakies 40% szans, ze zglupieją. Taka liderka jest dla nich po prostu za niska, by trole byly efektywne. Chyba, ze chcesz sie po prostu pobawic, to ok.RARE:
1. 3 River Troll – 180 Pts
Moze zamiast jednego herda rydwan orkowy? Pomoze na helfy.
Bardzo fajna rozpiska !
edit: bez zastrzeżeń
Przepraszam, że tak napiszę, ale to nowiutkie przemyślenia. Uważam, że orki mają za słabą :
-magię ( jedna szansa to ta popychaczka na dużym szamanie, jest to jeden czar który mógłby poważnie wpływać na bitwę. Inne czary jeżeli mają byc offensywne, zadające obrażenia to powinny być w stylu skaweńskich piorunów, albo horrorowych blastów. )
-strzelanie ( zobaczcie jak dużo brakuje to jakiś armii opartych mocno na strzelaniu : Krasie, Nawet skaweny, He, De, Emp itp. Większość tamtych armi i tak ma problem, żeby się często trzymać w czołówce ) Doom Divery są super, czuki też, ale ich kumulacja nie daje jakiś oszołamiających efektów.
-nawet walkę wręcz ( nie ma jakiś mega odziałów typu BG,GG,WL i wielu wielu innych, które się dobrze spisują. Bohaterowie spoko, ale czym się tak naprawdę wywyższają nad inne ?? raczej nie są w czołówce. Największe stwory : wywerna <<<<< smok, gigant << niż treemany, stemtanki, hydry, gigantów TK, Stegadonow !! liz itp. Za mała siła przebicia, brak fajnych specjalnych zasad, za mało ataków... dużo by wymieniac. )
Jeżeli założeniem twórców armii było to, że jej siłą ma być liczebność, a nie jest to uczciwie wyważone w koszcie to ich zamysł nie w całości do osiągnięcia. O&G jest zdecydowanie armią hordową, jako taka daje chyba największe szanse na powodzenie.
W związku z całym powyższym armia powinna dostać zapis, że wystawia się 10% większa i oddaje 10% punktów mniej. Jak na euro. Uważam, że powinno być to wprowadzone na podobnej zasadzie co BP+R. Patch tyczy się, ograniczeniem powtarzalności slotów, ograniczeń ilości jednostek, wpływa silnie na kompozycje armii. Mógłby zostać rozszerzony o takie rozwiązanie.
Jestem przekonany, że wpłynie to balansująco na grę. Ogry i Bestie podobnie.
edit: bez zastrzeżeń
Przepraszam, że tak napiszę, ale to nowiutkie przemyślenia. Uważam, że orki mają za słabą :
-magię ( jedna szansa to ta popychaczka na dużym szamanie, jest to jeden czar który mógłby poważnie wpływać na bitwę. Inne czary jeżeli mają byc offensywne, zadające obrażenia to powinny być w stylu skaweńskich piorunów, albo horrorowych blastów. )
-strzelanie ( zobaczcie jak dużo brakuje to jakiś armii opartych mocno na strzelaniu : Krasie, Nawet skaweny, He, De, Emp itp. Większość tamtych armi i tak ma problem, żeby się często trzymać w czołówce ) Doom Divery są super, czuki też, ale ich kumulacja nie daje jakiś oszołamiających efektów.
-nawet walkę wręcz ( nie ma jakiś mega odziałów typu BG,GG,WL i wielu wielu innych, które się dobrze spisują. Bohaterowie spoko, ale czym się tak naprawdę wywyższają nad inne ?? raczej nie są w czołówce. Największe stwory : wywerna <<<<< smok, gigant << niż treemany, stemtanki, hydry, gigantów TK, Stegadonow !! liz itp. Za mała siła przebicia, brak fajnych specjalnych zasad, za mało ataków... dużo by wymieniac. )
Jeżeli założeniem twórców armii było to, że jej siłą ma być liczebność, a nie jest to uczciwie wyważone w koszcie to ich zamysł nie w całości do osiągnięcia. O&G jest zdecydowanie armią hordową, jako taka daje chyba największe szanse na powodzenie.
W związku z całym powyższym armia powinna dostać zapis, że wystawia się 10% większa i oddaje 10% punktów mniej. Jak na euro. Uważam, że powinno być to wprowadzone na podobnej zasadzie co BP+R. Patch tyczy się, ograniczeniem powtarzalności slotów, ograniczeń ilości jednostek, wpływa silnie na kompozycje armii. Mógłby zostać rozszerzony o takie rozwiązanie.
Jestem przekonany, że wpłynie to balansująco na grę. Ogry i Bestie podobnie.
Akurat magie to orkasy mają całkiem przyzwoitą. Jeśli stopa(mała i duża) ,standardowy duży pocisk albo "mork wants ya" (ktorym zajebiscie sie poluje na smoki) jest dla ciebie słabym ofensywnym czarem to aż sie boje pomyśleć jak wg ciebie wygląda nie słaby ofensywny czar .Przepraszam, że tak napiszę, ale to nowiutkie przemyślenia. Uważam, że orki mają za słabą :
-magię ( jedna szansa to ta popychaczka na dużym szamanie, jest to jeden czar który mógłby poważnie wpływać na bitwę. Inne czary jeżeli mają byc offensywne, zadające obrażenia to powinny być w stylu skaweńskich piorunów, albo horrorowych blastów. )
Do tego dochodzą czary wspomagająca - popychaczki, "6 na 1" czy przerzuty na oddział orków (akurat ten ostani ma zastosowanie tylko w odpowiedniej rozpisce) i otrzymujemy całkiem przyzwoite lory - z bardziej uniwersalnym goblińskim.
Bez problemu można zestawić solidny park maszyn ktory zmusi przeciwnika do zastanowienia sie nad wychyleniem zza lasu dopóki maszyny stoja. Łuczników mało kto wystawia bo przy hordówce ciezko ich zmiescic sensownie na stole (dlatego lepiej wziac kolejnego fasta zazwyczaj ) choc chłopaki stosunek cena/jakość maja dosc przyzwoitystrzelanie ( zobaczcie jak dużo brakuje to jakiś armii opartych mocno na strzelaniu : Krasie, Nawet skaweny, He, De, Emp itp. Większość tamtych armi i tak ma problem, żeby się często trzymać w czołówce ) Doom Divery są super, czuki też, ale ich kumulacja nie daje jakiś oszołamiających efektów.
tu akurat masz racje, orki nie sa stworzone do ofensywy i solidnego klepania (a przynajmniej ich armybookowa wersja )nawet walkę wręcz
To akurat by się przydało w BP. Mozna by sie pokusic o bardziej elitarna piechote w wiekszej ilosciW związku z całym powyższym armia powinna dostać zapis, że wystawia się 10% większa i oddaje 10% punktów mniej.